رواية عندما يعشق الظابط الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه وجيه
رواية عندما يعشق الظابط الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه وجيه |
رواية عندما يعشق الظابط الفصل التاسع 9 بقلم فاطمه وجيه
اللواء:يبني انت لي عايز تخسر مكانتك انت تعتبر اصغر نقيب في الدخليه
مهاب بجمود:معلش يافندمه سبني علي رحتي
اللؤاء بياس:يعني مصمم علي قرارك
مهاب:وبشدة يا فندم
فتح غيث الباب ودخل بعصبيه:انت عايز تقدم استقالتك
مهاب ببرود:انا قدمهتا خلاص ومستني ختم الموفقه
غيث يلكمه بقوه ويكمل بعصبيه:كلنا زعلننين علي موت صقر مش انت لوحدك بس المهمه
مهاب بعصبيه:المهمه الي بتتكلم عليها دي خسرتني اخويا ابويا ف غيبوبه بقالو تلت شهور من موت صقر انا مش مستعد اخسر تاني
غيث بصلو بحزن:يعني هتستقيل
مهاب بجمود:ده اخر كلام عندي
قرارنا نحن اللواء عمر خالد المنسي اعفاء النقيب مهاب مراد الالفي من منصبه
والتعهد بعدم مغادرة البلد الا بعد مرور خمس سنين من تاريخ الاستقاله والاسيتم محاسبته قضائيا
يسرح مهاب ويفتكر يوم المحكمه
فلاش بااك
القاضي:بعد مرجعت الادله وسماع الشهود قرارنا تحويل صقر مراد الالفي الي فضيلت المفتي
يبص غيث ل صقر بصدمه الي بيبص ل غيث ومش مستوعب حاجه
مهاب بصوت عالي:لا لا في حاجه غلط وراح نحيت صقر قولي في حاجه غلط
صقر في حالت ذهول او عدم استعاب ل الموقف:غيث فين
مهاب بنفعال:قولي ان في حاجه غلط قولي انك هتخرج
صقر مش عارف يرد
مهاب بنهيار:هتسبني ياصقر ده وعدك ليا
صقر:انت اي
مهاب بصصلو بدموع
صقر بنفعال:مهاب انت اي
مهاب بداء يدمع:ضابط
صقر ببتسامه:جسم الضابط قوي جدا ويبص نحيت الاء الي شافها من ساعت مدخل ويبتسم بحزن وقلب الضابط مفيش اخلص منه ويتنهد ويبص لي مهاب بحد ولو خيرونا بين الواجب وحياتنا هنختار الواجب
مهاب يهز راسو بنفي:مش علي حساب حياتك
صقر بصرمه:مهاب اياك تخالف الاوامر حته لو بعد موتي
مهاب:الاومر دي هي السبب في موتك
صقر ببتسامه:خليها علي الله
باك
يفوق من سرحانه علي اتنين من الضباط الي بيبتدوء في خلع النجوم من كتف مهاب وهو واقف يفتكر الايام الي علق فيها النجوم وفرحت صقر بي تخونه دمعه يمسحها مهاب بسرعه
بتنزل الرتب من علي كتف مهاب وبيتحول من ضابط مهم ف الدخليه ل شخص عادي
غيث بصصلو بحزن:مهاب
مهاب التفت ليه:ايو يا قائد
غيث ببتسامه حزينه:قائد اي بقا
مهاب:هتفضل القائد عندي
غيث يشدو لي حضنه ويربط علي كتفه:متنسناش
مهاب يتعلق ف حضنه:انشاء الله
يطلع من حضن غيث ويطلع برا وهو اتحول ل مجرد شخص عادي
منه بزعيق:انت يا بيه
مالك يحط المخده علي راسو:اي القرف ده ربنا ينتقم منك انتي واخوتك يارب
منه تشيل المخده:انت يا زفت ها
نرجع مصر امته
مالك بغيظ:اصبحي يا منه وقولي يا صبح
منه بقرف:طب عايزه اكلم مه
يقوم مالك يحط ايدو علي بؤقها ويقربها منه وبهمس:مية مره قولتلك متتكلميش ف الموضوع ده عشان سلمتنا كلنا
منه تزقه بعيد:وميت مرة اقولك متقربش مني كده
مالك:صبرني يا رب
ايات لابسه شورت وقميص دان وماشيه في السويت وقربت من السرير
ايات تفرك عنيه:دان قوم بقا غلبتني
يشدها لي تقع ايات فوقيه وتبص ل شعرو الي مدبهدل بعشوائيه ومديلو شكل طفولي وعينيه المميزه
دان ببتسامه:بتبصيلي كانك اول مره تشوفيني
ايات وهي سرحانه في عينيه:كل مره ببص ف عينيك اكني اول مره اشوفك
دان ابتسامته زادت ويرجع خصلاتها وري ودانها:شكل حلو ف قميصي
ايات بضحك:انا بردو بقول كده بس سؤال فني
دان بضحك:اسالي يا فنانه
ايات تبص ل ليقت القميص:لي كل القمصات عليها حرف g دهبي مع انك قولتلي انك مش غيث
دان بصلها بحب ولصدق باين ف عينيه:عشان انا اسمي جواد
ايات ببتسامه:يعني مش دان
جواد ببتسامه:تؤ تؤ
ايات بنص عين:ولا رواد
جواد بضحك:نو نو
ايات ببتسامه:ولا دونجون
جواد بضحك:لا ده اسم الشهر ف وسط المافيا يا طفلتي
ايات بتكشيره:طفله اي لعلمك انا انهارده هتم التمنتاشر
جواد ضحك بقوة وشدها لي:تتمي الكام
ايات تمط شفاتيه:التمنتاشر
جواد بضحك:تبقي طفلتي انتي عرف انا كام
تقرب ايات منو اوي وتدقق ف ملامحه:عشرين
جواد ببتسامه:لا
ايات:اتنين وعشرين
جواد ضحك
ايات بغيظ:بتضحك لي بقول نكته
جواد بضحك:خلاص متزعليش بس انتي بتقولي ارقام صغيرة اوي
ايات ببتسامه:عشان انت شكلك حلو وصغير
جواد ببصلها ببتسامه وساكت
ايات تربع قدامه وتمسك ايدو وتبصلو ببتسامه:هو انت بقيت تثق فيا مش كده
جواد يبص ل كف الي مسكه بكفها الاتنين ويرفع عينيه ليها ويكتفي بهز راسو
ايات ببتسام:احم يبقا تحكيلي
جواد ابتسم:احكي اي
ايات:بقالنا شهور سواء وتقريبا انا اقرب حد ليك صح
جواد بصصلها وساكت
ايات:انا معرفش غير اسمك ولسه عارفه دلوقتي بس
جواد ببتسامه حزينه:عايزه تسمعي يعني
ايات هزت راسها بالموفقه
جواد:طيب ال
ايات تقاطعه:استني وتحط راس جواد علي رجليها وتملس علي خصلاته وتبتسم احكي
جواد ابتسم ورفع ايدو وطلع السلسله الي ايات لبسها:فكره دي
ايات تبص ل السلسله:gغيث aالاء mومنه مش كده
جواد هز راسو:السلسله دي في تلاته غيرهم
ايات:يعني غيث ومنه والاء دول اخواتك!!
جواد هز راسو بهدؤ:ايو وكل واحد فيهم لبس سلسله من ده
ايات:طب هما فين مش قاعدين معاك لي
جواد ملامحه يظهر عليها علامات الضيق:اتولد في عيليه غنيه اقل ما يقال عنها كمان انها غنيه كان اخويا غيث الابن الكبير ليهم وتولدت بعيدي الاء امي كانت بتحب الاطفال جدا وقرارت تجي طفل كمان سكت جواد
ايات:وجيت انت صح
جواد يهز راسو ويكمل بسخريه:اتولد انا كنت بعيون زي مانتي شايفه كده
ايات ببتسامه:شايفه عيون حلو
جواد بضحكه عليا:لا لا مش ده التعبير الصحيح مسخ يمكن تكون شيفها مختلفه ويشد ايات من دراعها يقربها لي ويفتح عينيه جامد بص كويس مجرد مسخ مش اكتر
تبصلو ايات بحزن وتنقل عينيها بين عينيه كنت واحده بلون الرمادي الفاتح شبه عيون القطط والتانيه بالون الرمادي الممزوج بالاسود:بس ده ميمنعش انك حلو و
يقطاعه جواد بسخريه:نو نو المشكله مش ف الشكل
ايات:اومال
جواد يمد ايدو بعشوائيه لحد ميمسك كف ايات ويحطها علي وشه:المشكله ف الي كنت بلقي من انتقدات قرارت اعتزل الناس وبقا ل وحدي لحد مدخلت الجامعه وكنت دايما بطلع الاول كان عندي هدف واحد اني ابقا ضابط
ايات:ضابط ازاي وانت
قاطعه جواد:وانا مبشفش استني يقوم جواد من علي السرير ويجيب قطره ويمدها ل ايات حطي من دي
ايات خد القطرة منه وحطت منها بدون تردد
جواد:مسالتيش حتي اي دي
ايات حسه بالم ف عينيها:انت قولت احط منها انا واثقه فيك
جواد ببتسامه:شايفه اي
ايات حسه الروايه مشوشه ومش شايفه غير خيالات طفيفه:شايفه خيالات مش شايفه كويس
يقرب جواد منها:شايفه ملامحي
ايات:لا
جواد ابتسم بحزن:تخيلي تعيشي حياتك كلها كده معرفش ملامح اخوتي الي حوليا شايف بس طيف قدامي كلام الناس كان بيزيد مني اني اثبت ل الي حوليا اني مش اقل منهم وكنت اخر سنه ليا ف الجامعه جبت مجموع عالي وتقدمة ل كلية الشرطه وترفضت عارف يبقا معكي مجموع عالي ومتقدريش تخشي ولا جامعه يبقا ليكي كيان فيها مع ان غيث دخل عادي كنت في اصعب لحظات حياتي الي دخلت هي فيها و
ايات بغيره هي مين
جواد:هي حبيتها بطريقه غبيه كنت اول شخص متقبلني بعيوبي كنت بحس معها براحه فظيعه وتجوزنا
ايات:اتجوزتو
جواد:ممم
ايات:وبعدين
جواد سرح
فلاش باك
غيث بضحك:عريس الزين
جواد ببتسامه:بس ياض انت عقبالك
غيث بضحك:لا انا هتجوز الدخليه
جواد ابتسم بحزن
غيث قرب منه:متزعلش انت احسن بكتير من اي حد وبعدين مش انا بدربك كل الي بنتعلمو
جواد بضحك:انت جي تنكد عليا ف فرحي غور يا عم
الفرح بداء وجواد كان بيرقص مع عروسته وبعد ساعتين خلص الفرح وجواد خد ملك علي الجناح بتاعهم
ملك ببتسامه:انا هخش اغير
جواد ابتسم بحب:طيب هغير ف الاوضه التانيه دخل غير سمع باب الجناح بيتفتح اكيد العشئ بدل هدوم وخرج كنت ملك لسه مطلعتش فضل مستنيها مطلعتش فتح جواد الباب بهدؤ شايف طيف حد تاني ف الاوضه
جواد بجمود:هو ف حد تاني هنا
ملك بتوتر:حد حد مين بس مفيش غير انا وانت
يبص جواد نحيت ملك ونحيت الشخص التاني:يعني مفيش حد
ملك تبلع ريقه بخوف:لا مفيش حاجه انت يمكن بيتهيقلك
جواد يبص ل السرير ويكور ايدو ويبص جنبه يلقي فازه كرستال تقيلها يشيلها ويحدفها نحيت الطيف الي شايف او بالاصح الي حسس بي
ملك تصوت بخوف:عادل
جواد بسخريه:يعني في حد اهو
باااك
جواد بضحك هستيري وشكله يخوف:وطلعت مرضتش بيا عشان عيوب بل واحد اعمي زي متعتقد غني تخد منو قرشين وتتجوز حبيبها الي مات يحرام
ايات بصلو بحزن:قتلتو
جواد بشر:وقتلتها تستهل ويفتح القميص جرحتني هنا
تبص ايات ل صدرو بصدمه وتنزل قميصو:اي ده
جواد بضحك:ايدها اول مره تخدي بالك مانا اتحبست
ايات:اتحبست لي
جواد:قال ارتكبت جرميه بدون وجه حق قتلت اتنين من غير متاكد ولعب ف الاورق طلعو اهل الولد اخوها
ايات بصتلو بحزن:واهلك
جواد بص ل الفراغ:محدش سال فيهم فيا وكانهم مكنش ليهم ولد اسمو جواد
وبعد خمس سنين خرجت من هناك كانو ابشع خمس سنين ف حياتي وقرارت اني اخرج ميت
ايات:ومسالتش عن اخواتك
جواد:غيث كان بقا رائد والاء كنت اتخطبت ل خالد ومنه كنت لسه بدرس ويبتسم كنت بروحلها كل يوم
عند المدرسه وتخونه دمعه صحيح مكنتش شايفه بس كنت حسس بيها عمر محسيت بشعور العجز الا مرتين لما اتمنيت اشوفها و يسكت
ايات:و ايه
جواد يغير الموضوع:قرارت اشتغل مع المافيا والي محققتهوش ف الشرطه حققتو هنا
ايات:ومحدش يعرف انك اعمي
جواد بضحك:اسر فاكر انو هو الي خلاني كده بس دي قصة تانيه
ايات:مندمتش علي اختيارك
جواد يقرب منها فجاه ترجع ايات بضهرها ل وراء يهمس قدام شفيافها:انا مبندمش الظروف هي الي خلت مني كده مش انا
تحط ايات ايديها علي عيونه وتخطف بوسه سريعه من شفايفه قلب جواد يدق بعنف
جواد:انتي عملتي اي
ايات بستهبل:عملت اي
جواد يبعد ايديها ويبصلها بحده:اكبر غلط انك تحبني ممنوع تفكري مجرد تفكير
ايات:وانت تحبني عادي ولا لا
جواد مبيردش عليها وجوه افكارو متلخبطه
ايات تحط ايدها علي خدو:انا مش ملك الحب قاعدتو شاذه مبتتجزئش
جواد يبعد ايديها بهدؤ:الحب الارتباط الفقدان الجواز مش من مبدئ
ايات:يعني اي
جواد بنبره قاسيه:لو فكرة هحبك ونتجوز تبقي عبيطه انا يستحييل احبك قال جملته الاخيره بزعيق فاهمه
ايات بحزن:فاهمه قامت ايات من علي السرير مسك ايديها
جواد:راحه فين
ايات بدموع:هروح اوضي
جواد ينزل من علي السرير ويقف قدامها:بتعيطي لي دلوقتي
ايات:مين قال اني بعيط
جواد يرفع ايدو يمسح دموعه:وده اي
ايات بعيط:ميت بحر سبني بقا
جواد يحضنها ويرفعها لي:اسف
ايات دفنت راسها ف عنقه وتشم رايحة الروجوليه ااممزوج بالعطر:هششش
جواد قلبه يدق وفي سره:انا مش هحبك انا مش هقع في نفس الغلطه تاني
ايات تقاطعه وكانها سمعاه:بس انا هحبك
طلع جواد من حضنه ونزلها علي الارض:يلا هنستلم الشحنه انهارده
ايات تقرب منه وتمسك قميصو بقبضتها الصغيره:انا عايزه اقولك حاجه
جواد:قولي
ايات:ممكن ترفعني عشان اقول
يمسكها من وسطها ويرفعها لي:اي بقا
ايات بصت ف عينيه:انا كنت عايزه اقول اني
جواد:انك اي
ايات:انهارد عيد ميلاد ممكن نقضي سواء قبل موضوع الدهب
جواد ببتسامه:ماشي
ايات حضنتو جامد:شكرا شكرا نزلني بقا عشان البس
جواد برفع حاجب:تنزلي كده عادي
ايات:امال هفضل كده
جواد:المفروض تديني مكفاءه
ايات ببراءه:عايز تي وانا هجبهولك
جواد بحب:غمضي عينيكي
ايات غمضت عنيها:غمضت
جواد يقعد يبصلها بثبات عاجز انو يشوف ملامحه قربها لي وباسها بعمق وكانو بيطلع قهرتو ف القبله
ايات تمسك ليقت قميصه حسه الاكسجين خلص من رائتيه تغمض عنيه بقوه وتسحب نفسها حس جواد بيها بعد عنها وكانو معملش حاجه اما ايات ف بتتنفس بصعوبه ودفنت نفسه ف عنق جواد
جواد بصدمه:ابعدي يا متخلفه هتتخنقي
ايات تتنفس بقوة:هششش سبني اتنفس فضلت علي حالتها دي لمدة دقايق لحد مانفاسه تنتظم
ايات:ممكن تنزلني بقا
جواد نزلها جريت ايات علي الاوضه وقفلت الباب وسندد عليه
ايات خرجت رسها من الباب:انت لابس اي
يلتفت لها جواد الي كان بيسرح شعرو ولبس عدسات عسلي
ايات بصلو ببلها:ايدها وقفلت الباب وقلبها بيدق بعنف
جواد شدها لي بغيرة:اي الي انتي لبسه ده
ايات بخبث انوثي:حلو مش كده تي شيرت ابيض زي بتاعك عشان نبقا شبه بعض
جواد بيجز علي سنانه:ده حملات يا ايات
ايات تلف ايديها حولين رقبته:بتغير
جواد ببرود:لا
ايات بخبث:يبقا يلا بينا وشدد ايدو وطلعت بي
جواد:عايز تروحي فين
ايات:هات فونك
جواد بتكشير:مبديش فون ل حد
ايات تفتش جيوبه تحت صدمة جواد وطلع الفون:وانا مش حد افتحو خلينا نصور مع بغضينا
جواد خدو وفتحهولها:اتزفتي
ايات وقفت علي طرتيف صوابها وحوطت رقبتو بايد ضحك جواد علي قصرها صورتو فجاه
جواد:اييي مكنتش مستعد
ايات بضحك:يلا استعد ويتصورة
ايات تلف وشهه ل جواد وتسند جبهتها عليه:انا بحبك
يغمض جواد عينيه ويسند جبهتو عليها تصور ايات صور وهما كده
ايات تفتح عينيه:احم تجي ناكل
جواد:يلا
قدوا اليوم بين قشاوة ايات وطلعت الطفل الي جوه الدونجون او بالاصح احيت جواد من جديد
ايات قاعد فوق الجسر ومسكه ايد جواد:مردتش عليا
جواد بصصلها بجمود:علي اي
ايات بصلو:ممكن تندم انك وثقة فيا!!
جواد:ف حاجه مخبيها عني مثلا
تسكت ايات وبعد دقايق:نزلني
يمسكها من وسطها وينزلها ف حضنه:بتتهربي صح
ايات:جواد
جواد:مممم
ايات:احم بتحبني
جواد بجمود:لا
ايات:ولا وجودي يفرق معاك
جواد:بردو لا
ايات بحزن:طب عايزه ايس كريم
جواد ببتسامه:طيب
وقفه ايات تبص من الجسر بحزن شخص خبط علي كتفها لفت لي:خير
نادر:لماذا انتي حزينه
ايات بضيق:انت بتقول اي
نادر بضحك:مصريه وبنت بلد شكلك يقول عكس كده
ايات:انت مصري
نادر قرب منها:ووحيد وسنجل واي
ايات تبعد عنو:عن اذنك
يمسك ايدها:استني بس
يمسك جواد ايدو ويبصلو بحده:افندم
نادر:انت مالك انت
لكمه جواد بقوه وقع نادر علي الارض وهجم علي ضرب ضربه بوحشيه
ايات تقرب منو وتشدو:يخربيتك هيموت يلا
شدها بعصبيه:اتزفتي قدامي
مالك:هنسافر مصر بليل اجهزي
منه بفرحه:بجد هشوف ارنوبي
مالك بضحك:اخس لما تقولي عليه كده
منه بصتلو بتكشيره وراحت تجهز الشنطه
فوق مخزن قديم وقف الدونجون ولبس اسود:جاهزه
ايات:جاهزه
يمسك جواد رجليها وتنزل بخفه وترش بخاخ:مفيش حاجه ينزلها وينزل وراها
يروح الدونجون نحيت شاحنه كبيرة ويبص حوليه بشك:مش بسهوله دي
يفتح باب الشاحنه ويركب:يلا اطلعي
ضربه علي راس جواد افقدتو الوعي
ايات بخوف:دان تقرب منو يطلع
ايغور من الشاحنه:اهلن بالقطه الصغيرة
تحاول ايات تلكمه يمسه ايديها يلفها ويشدها لي:اوه اهدي
ايات:ابعد عني ياحيوان
يشيلها ايغور وهي بتقاوم وبتنادي علي الدونجون:دااان
ينزل جواد من الشاحنه وهو ماسك راسه خبطه تانيه علي دماغه من شهص يقع علي ركبته
ايات بصراخ:لا سبوه قولهم يسبوه
يشورلهم يبعدو عنه تزق ايات وتجري علي جوات الي فاقد الوعي
يطلع مسدس ويصوب علي ايات وتقع فقده الوعي و
تعليقات
إرسال تعليق