رواية حب الطفولة الفصل الثامن 8 بقلم رنا محمد
رواية حب الطفولة الفصل الثامن 8 بقلم رنا محمد |
رواية حب الطفولة الفصل الثامن 8 بقلم رنا محمد
روان : ممكن اسألك سؤال
يوسف: اكيد بس عاوز اعرف ردك على إللي قولته ايه
روان : هجاوبك بس لما تجاوب انت الاول
يوسف: اشطا اسألي
روان:حسيت بده كله امتي
يوسف: من اول يوم شوفتك فيه في النادي
روان : اممممممم
يوسف: جاوبي بقا
روان بغباء : علي ايه
يوسف: بصي باختصار كده انا بحبك
روان: اه
يوسف: اه ايه جاوبي
روان: علي فكره انا كمان بحبك
يوسف بفرحه: يااراجل احلفي
روان بضحك: اه والله شوفت
يوسف : شوفت يا اختي شوفت
عند محمد و يارا كانوا روحوا من الشركه وبيقنعوا طارق
محمد : اونكل انا كنت عاوز اطلب من حضرتك طلب
طارق بحب : اكيد يا حبيبي اتفضل
يارا بمرح : بص بقا يا طروقه في رحلة في النادي بليز خليني اطلعها وروان واصحابي كلهم طالعين
طارق : لا يا يارا انتي متهوره ومأمنش انك تبقي لواحدك وكمان فين الرحله دي
يارا: السخنه يا بابي ..بس والله مش هعمل حاجه غلط وكمان يا بابي انا مش صغيره
طارق بعند : وانا قولت لأ
محمد متدخلا : بس يا اونكل انا هكون في الرحله يعني مفيش داعي للقلق
طارق : لا يا محمد هي متهوره وكل تصرفاتها سريعه و...
يارا مقاطعه له : والله يا بابي انا مش هعمله حاجه غلط وكمان محمد هياخد باله مني ومن تصرفاتي ...يلا بقا يا طروقه وافق وحياتي عندك
طارق بإستسلام : ماشي يا روحى بس خلي بالك من نفسك
يارا بفرحه وهي بتحضنه : انت احلي طروقه في الدنيا دي كلها. امواااااه (دي بوسه
)
( بعيدا عن ابن الجزمه طروقه بتاع التربيه والتعليم)
في الجهه الاخري عند يوسف و روان بعد ما قعدوا مع بعض شويه واتكلموا عن حاجات كتير واتعرفوا علي بعض اكتر
روان بضحك : بس والله انت دمك خفيف غير صاحبك الرخم اللي اسمه محمد ده
يوسف بغيره : محمد رخم ؟؟ وانتي تعرفي محمد منين بقا ان شاء الله
روان بتردد: من يارا هيكون من مين يعني
يوسف.: ويارا بتجيب في سيرته ليه
روان : عادي يعني اخوها
يوسف: طب بصي بالنسبه لحكايه اخوها دي فا مش واطله معايا الصراحه محمد بيحب يارا ويارا بتحب محمد وانا عارف من واحنا صغيرين والاتنين بيكابروا تعالي انا وانتي نصلح بينهم ويا بخت من وفق راسين بالحلال
روان بصدمه : يا نهار ازرق انت عارف كل ده
يوسف بضحك على منظرها : ده انا يوسف البحراوي يا بنتي
روان : مغرور علي فكره
يوسف : ميرسي ليكي يا قلبي
روان : طب هنعمل ايه معاهم
يوسف : بصي الاول انتي هتكلمي يارا وتتأكدي من مشاعرها تاني وانا كذالك مع محمد وبعد كده هبقا اقولك ع الخطه هعهعهعهعهعهعهععهع
روان بتريقه : وانت كده المفروض انك شرير
يوسف: طبعا هعهعهعهعهع انا اللهو الخفي
روان بقله حيله: علي فكره انا غيرت رأيي
يوسف : والله اصورلك قتيل هنا
روان : وعلي ايه الطيب احسن. ( قلب امك وقعتي مع واحد اهبل
)
(عند يارا ومحمد)
طلع طارق اوضته وساب محمد ويارا لوحدهم
محمد : اهه اي خدعه يا يوكا حاجه تاني
يارا : ميرسي يا محمد بجد مش عارفه اقولك ايه ..انت بجد طالع الرحله ؟؟
محمد : انا مكنتش طالع بس انا قولت لباباكي اني طالع فاكيد هطلع
يارا : اها طيب اسيبك بقا واقول لسليم
محمد : هو سليم طالع
يارا: اه احتمال بس هو عمره ماسابني لواحدي
محمد : اهاا ماشي
يارا: هو يوسف طالع
محمد : لسه معرفش
يارا : طيب عاوز حاجه
محمد : لا شكرا باي
طلع كل واحد اوضته ويارا بتكلم روان ومحمد بيكلم يوسف
(عند محمد )
محمد : ولا انت طالع رحله النادي دي
يوسف : مش عارف هشوف كده مع روان ونطلع سوا
محمد : اه صحيح انت عملت ايه مع روان
يوسف حكي له كل جاجه
(نسيبهم بقا شويه يتكلموا ونروح عند يارا )
يارا : بت انتي انتي هتطلعي الرحله معايا
روان : طب سلمي طيب ولا اسألي عبو شكلك هشوف الاول يوسف
يارا: لا والله وده من امتي ده ان شاء الله انتوا عملتوا ايه اولا كده
روان : قالي بحبك
يارا بفرحه : اهااا
روان : وانا زي المدلوقه قولتله وانا كمان
يارا : ربنا ياخدك
روان : الله وانا مالي يا لمبي يعني اكدب
يارا : لا ماتكدبيش ودي تيجي طب روحي شوفي سبع البرومبه وتعالي عرفيني لو هتيجي
روان : ماشي باي
قفلوا ويارا بتكلم سليم وروان بتكلم يوسف
تعليقات
إرسال تعليق