القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع 7 بقلم حسناء مصطفي

رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع 7 بقلم حسناء مصطفي

رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع 7 بقلم حسناء مصطفي

رواية قلبي ليس بيدي الفصل السابع 7 بقلم حسناء مصطفي

كلهم ف صوت واحد: لاااا
بابا: لا ايه!
فيروز: لا.. ا اصل هي جت تعبانه وقالت هرتاح شويه ومش عايزه حد يزعجها يعني..
سما: ممكن حضرتك تبقاا تطلع لما ترجع انت وبابا.. ع الاقل تكون صحت يعني..
بابا: خلاص ماشي.. خليها ترتاح..
.........
ف الشغل..
جاك: "بعصبيه".. اي المهزله دي!
ـ حضرتك انا مكنتش اعرف
جاك: مكنتيش تعرفي!.. امال مين اللي يعرف؟!.. هاا.. دا شغل مش لعب عيال
"راح رمى الفايل ف وشها"
جاك: اتفضلي واعتبري نفسك مرفوده..
ـ انا اسفه حضرتك.. ا اوعدك مش هتتكرر تاني..
جاك: "بعصبيه".. سمعتي قولت اي!.. بره ومش عايز اشوف وشك هنا تاني...
جاك: تعالى يامالِك..
مالك: اي يعم مالك.. صوتك عالي كدا ليه!.. والبنت دي طالعه تعيط ليه!
جاك: رفدتها..
مالك: ليه بس دي مجتهده جدا..
جاك: لا ماهو واضح.. وانت كنت فين يااستاذ.. جاي متأخر ليه!
مالك: كان عندي شغل مع عميل مهم بره الشركه.. ممكن تهدى بقاا شويه..
جاك: خلصت اللي قولتلك عليه!
مالك: ايوا كله تمام..
قولي بقاا.. اي اللي مضايقك كدا.. ماهو مش معقول البنت الغلبانه دي هي اللي ضايقتك كدا..
جاك: "وهو بيمسك راسه".. معرفش.. بس بقالي كام يوم كدا مش ف المود..
مالك: تحب نخرج النهارده!
جاك: لا لا دانا لازم اروّح...
مالك: من امتى وانت بتحب البيت.. دانت مكنتش بتسيب المكتب نهائي..
جاك: مصدع شويه.. هروح اكل عشان مكلتش.. يلا سلام..
مالك: سلام
..........
فيروز: يابنتي خدي الاكل متتعبنيش معاكي
جاكي: يافيروز انا كلت خلاص شبعت..
هند: بطلي مناهده بقا ياجاكي.. انتي مش شايفه شكلك بقاا عامل ازاي!..
جاكي: في اي ياجماعه!.. انتوا مكبرين الموضوع كدا ليه!.. وبعدين مانا كلت اهو..
فيروز: انا عارفه مش هخلص معاكي.. المهم ابوكي سأل عليكي..
جاكي: "بخوف".. وقولتيله ايه!
فيروز: متقلقيش عرفنا نتصرف... بس هو كان عايز يطلع وقولناله يطلع بعد مانتي تصحي.. شوفي بقاا هتداري اللي ف ايدك دا ازاي..
هند: عندي فكره.. كدا كدا مش قاعد ف المحلول كتير.. اول ماعمو يوصل نشيل المحلول من ايديها.. وهي تخبي ايديها بالهدوم لحد ماينزل من هنا.. ولما ينام نكمل باقي المحلول وعلى ما الصبح يطلع هيكون خلص وهنرميه ومش هيعرف حاجه...
فيروز: فكره حلوه.. بس احنا مبنعرفش نركبه ونشيله..
هند: جاك بيعرف تقريبا..
فيروز: خلاص كدا اتحلت... بس انزلي انتي بقاا راقبي الطريق تحت احسن ييجوا..
هند: ماشي..
فيروز: انا هاخد الاكل وشويه وهطلع بيه تاني.. وهتاكلي، انتي فاهمه!
جاكي: حاضر
.........
بابا: قولتلك هتاخدهم.. اديني شوية وقت بس..
ـ ماشي.. بس لحد ماخد فلوسي، بيتك هيفضل معايا..
بابا: مينفعش.. انا عندي بنت.. اروح بيها فين!
ـمانتوا قاعدين عند احمد..
بابا: مش هنفضل قاعدين عندهم العمر كله..
ـ هو دا اللي عندي..
عمو احمد: خلاص يامصطفي.. يلا بينا..
ـ مع السلامه..
.......
جاك: عمي مرجعش!
هند: لسه..
جاك: عرف حاجه بخصوص جاكي!
فيروز: اسكت كنا هنتكشف ونروح ف داهيه.. بس ربك ستر..
جاك: ع اي كل دا!.. اي المشكله لما يعرف انها تعبت شويه وعلقت محاليل!
فيروز: هي عايزه كدا.. هنعمل اي يعني!
جاك: دا دلع فاضي..
"محمد دخل"..
محمد: لا مش دلع.. وبعدين هي حره
جاك: لا دلع.. ودلع ماسخ كمان.. وبعدين هي اصلا بتعنِد ع الفاضي..
محمد: وانت اي اللي مضايقك!.. ماتخليها تتدلع براحتها..
"فيروز لاحظت ان في حاجه غلط "
جاك: وحضرتك بتدافع عنها ليه!
محمد: ومدافعش عنها ليه!
فيروز: بس بس انتوا الاتنين.. انتوا هتتخانقوا!..
جاك: لا وهنتخانق ليه!.. محصلش حاجه..
محمد: هي كلت يافيروز؟
فيروز: كلت حاجه بسيطه ومرضتش تكمل..
محمد: ليه ان شاء الله؟.. مش الدكتور قال لازم تاكل كويس!
هند: هي مرضتش طيب هنعمل اي!
محمد: اغصبوا عليها ياجماعه مش كدا..
فيروز: خلاص شويه كدا هطلعلها الاكل تاني..
هند: اعاا الحقي...
فيروز: اي يابت في اي!..
هند: عمي جه..
فيروز: طيب يلا بسرعه.. جاك انت بتعرف تحل المحلول!
جاك: ايوا ليه!
هند: تعالى معايا بسرعه وبعدين هفهمك..
"شدتوا من ايده وطلعوا بسرعه"
هند: جاكي.. جاكي..
جاكي: اي في اي!..
هند: باباكي جه..
جاكي: نعم؟.. ومقولتيش من بدري لي!..
هند: مش وقته.. تعالى ياجاك بسرعه...
"قعد جنبي وفضل يشيل فيه بسرعه"
جاكي:"بوجع" ااه.. بالراحه
جاك: اسف..
.............
فيروز: حمدلله ع السلامه..
عمو احمد: الله يسلمك
بابا: جاكي منزلتش!
فيروز: "بتوتر".. لا لسه نايمه..
بابا: طب انا هطلع اشوفها..
محمد: لا... اا قصدي يعني خليها مرتاحه عشان هى تعبت معانا جامد النهارده ولفت كتير..
بابا: هطلع اشوفها بردو ماهي مش هتفضل نايمه كل دا..
.........
هند: يلا بسرعه...
جاك: اهو خلصت....
ـ انتوا بتعملوا ايه هنااا؟؟....
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق