القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكياتي مع الفهد الفصل السادس 6 بقلم رنا البحيري

 رواية حكياتي مع الفهد الفصل السادس 6 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل السادس 6 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل السادس 6 بقلم رنا البحيري

فهد :يا نهاااااار ابوكم اسسوووووود
😠

وترك نسرين وذهب الي تلك الاغبياء الذي وضعو انفسهم أمام ذلك الفهد المفترس .
حياه وهي خائفة و تمسك مالك من الخلف وتنظر الي فهد الذي كان يود لو يقتلهم الآن

الله يخربيتك يا مالك يا بن ام مالك كان يوم اسود يوم سمعت كلامك (هههههههه يعيني عليكي يا حياه
😂
 )

ذهب فهد و هو غاضب لهؤلاء الاغبياء

فهد بغضب::انتوا بتهببه اي هنا

مالك:كنا قاعدين زهقانين ف قولنا انا وحياه نيجي نسهر بدل الملل ده صح يا حياتي

حياه بخوف من فهد: هاا اه اه مالك عنده حق

فهد بغضب:نعم ياروح امك وما قولتليش ليه قبل ما تطلعي مش مالي عينك انا

مالك:وهي تاخد اذنك ليه بقي وبصفتك ي

فهد:بصفتي جوزها

حياه بغضب:والله تصدق اني كنت ناسيه

فهد:ماشي يا كلاب حسابكم لما نروح

ثم اخدهم فهد و ذهب الي حيث كان يجلس مع نسرين

خده يتحدثون كثير وحياه تشعر بالغيره ع فهد من نسرين التي تستغل كل فرصه لتتقرب من حبيبها و زوجها

مالك و هو يحاول استفزاز فهد ويجعله يشعر بالغيره قال لحياه

مالك:حياتي تعالي نقوم نرقص

حياه وهي تفهم قصد مالك:اه ياريت علشان مليت اوي يا لوكا

ثم اخد مالك حياه الي ساحه الرقص حياه لمالك

حياه:وبعدين ف علبه السردين دي البت ما بتصدق تلاقي فرصه علشان تلزق فيه

مالك:اهدي احنا لحد دلوقتي تمام و بدأنا نخلي فهد يغير

حياه:ازاي ده سابني ارقص معاك حتي محاولش يعترض

مالك وهو ينظر لذلك الفهد الغاضب ثم يعود النظر لحياه

مالك بخبث:استني بس فهد هيجي دلوقتي

حياه:عرفت ازاي ان هو هيجي

مالك:الغيره باينه ع وشه
😉


حياه وهي تدير وجهها وتنظر فهد

حياه:تصدق صح

مالك: متبصيش عليه يا غبيه يلا نكمل رقص بقي

حياه : يلا

نعود للطاوله مره اخري عند فهد ونسرين

نسرين لفهد الذي ينظر لحياه ومالك بغضب وغيره

نسرين: لايقين اوي ع بعض

فهد: هم مين

نسرين: حياه ومالك

فهد بغضب يزداد ولكنه لم يعلق

نسرين: بس باين عليهم بيحبه بعض اوي

فهد: امممم وانتي عرفتي ازاي يا فيلسوفه عصرك

نسرين: شوف شكلهم عامل ازاي مع بعض شكلهم حلو اوي

كان في تلك اللحظه مالك يحتضن حياه ويهمس لها بشئ

عند ذلك الحد لم يسطيع فهد ان يخفي غضبه ف قام واتجه إليهم

حياه لمالك: هاااار اسوووود فهد جاي وشكله مايبشرش بالخير

مالك: اهدي

فهد وهو يسحب حياه من مالك بقوه جعلتها تصدم بصدره العريض

فهد: روح انت يا مالك وانا هكمل رقص معاها

مالك: اشطا سلاموز

ثم غمز لهم و ذهب الي الطاوله الخاصه بهم

مالك لنسرين التي تشتعل غضباا

مالك: اممم شكلهم حلو اوي حتي شوفي كده نظراتهم لبغض يااه تحسي انهم مخلوقين علشان يكمله بعض

نسرين بغضب: قصدك اي يعني

مالك: مش قصدي حاجه

نسرين: امال اي لازمه الكلام اللي انت قولته دلوقتي ده

مالك: هو انا اتكلمت يابنتي واحد وبيتكلم عن اخوه وحبيبته انتي مالك

نسرين: مين دي اللي حبيبت فهد مالك انت شكلك تقلت ف الشرب صح

مالك: اولا حياه حبيبت فهد وفهد حبيب حياه والاتنين لبعض وثانيا انا مش بشرب وشكلك انتي اللي تقلتي ف الشرب ثم اكمل ب استفزاز ربنا يبعد عنهم الاذي والناس الحقوده قولي يارب بقي يا سيري

نسرين بنرفزة: مالك انت عايز تقول اي

مالك: يابنتي هو انا كلمتك دلوقتي سيبني بقي اركز معاهم ده انتي بومه

غادرت نسرين المكان بأكمله

ضحك مالك ع مظهرها وقال

مالك بضحكة شر دي لسه البداية يا سيري

نسرين بعد ان اخذت سياره اجره

نسرين بغل:ماشي بقي حياه عايزة تاخد مني مالك ماشي وماله انا بقي هوريكي اللعب يا حياه و هعرفك ازاي تاخدي حاجه بتاع نسرين ثم ضحكت بشر
😈

عند فهد وحياه

فهد:اي اللي جابك هنا يا حياه وما قولتليش ليه انك جايه؟!

حياه:جايه ليه ف جايه علشان زهقانه اما بقي مش قولتلك ليه ف اعتقد انك مش مهتم ولا فارق معاك تعرف +هقولك بصفتك اي

فهد:نعم ياختي امال مين اللي لازم يعرف انا جوزك يا هانم ولا ناسيه

حياه بدموع تلمع ف عيناها تود النزول

حياه:اه جوزي وده من امتي وانت معترف اصلا بجوازنا ممكن تقولي هاا لا وكمان لما الحربايه سردين سألت انهارده انا مين قولتلها بنت عمي ونسيت خالص اني مراتك وكمان خرجت معاها من غير حتى ما تفكر تعرفني وسايبها تتلزق فيك طول الوقت من غير حتي ما ترعي وجودي

فهد:اي اللي انتي بتقولي ده يا حياه دي اوهام ف دماغك وبس وبعدين ارعي شعورك اي انتي اصلا مش بتحسي باي مشاعر تجاهي غير ان انا بن عمك وبس ليه مضايقه

حياه:انت صح انت بن عمي وبس عن اذنك

وكادت ان تتركه وترحل الي ان فهد شدها مره اخري الي حضنه قال

فهد:رايحه فين.

حياه: هروح ع البيت

فهد:اممم هتروحي ازاي بقي

حياه:زي ما جيت وسع بقي كده

فهد:حياه اسكتي احسنلك انتي هتروحي بس معايا
بأوقال ليه اقعد معاك واضايقك انت وسردين هنام

فهد:خلاص اهدي هخلي مالك يوصل سردين قصدي نسرين يلا نروح احنا بس برضو ده مايمنعش ان حضرتك هتتعاقبي ع انك خرجتي مع مالك من غير اذن و ع للبسك الحلو ده

حياه بخوف:ع.عقاب اي

فهد: انا عايزك تهدي خالص يروحي مافيش حاجه ويلا نروح بقي

عاد الي الطاوله حيث مالك كان ينظر لهم بسعاده لنجاح خطته

فهد:امال نسرين فين؟!

حياه بغيره لم تستطيع ان تخفيها: وانت بتسال ع زفته ليه ما تغور مكان ما هي عايزة انت مالك

فهد:الكلام ده لمين
🤨


حياه بتوتر:د..د.ده لمالك

مالك:ايوة ليا المهم يلا نمشي بقي علشان تعبت وعايز انام يلا يا حياه

فهد:يلا فين

مالك:نروح ع البيت

فهد:لا روح انت انا هاخد حياه و هنروح مكان تاني غير البيت وكمان انا مش هروح الشركه بكره ف احضر انت الاجتماعات لاني مش جاي ومش هاجي البيت كمان

مالك و حياه باستغراب و ف صوت واحد:هتروح فين؟!

فهد وهو ينظر لحياه:إسمها هنروح فين
لتبتلع تلك المسكينه لاعبها بخوف شديد من ما هو قادم

ثم عاد بنظره لمالك:نفذ انت بقي يا مالك

مالك:علم وينفذ يا كبير اطير انا بقي

فهد:سلام يلا يا حياه

حياه بتوتر وخوف يزداد:ربنا يستر

مالك وهو يبتسم لنجاح خطته: ولسه الجاي احلي

ف سياره فهد

حياه:فهد ا احنا هنروح فين انا خايفه

فهد:خايفه من اي يا قلبي انتي لسه شوفتي حاجه

حياه:فهد مش هعمل كده تاني خلاص بقي يلا نرجع ع البيت

فهد:تؤ

ثم وصل بعد مده الي بيت في مكان شبه مهجور و.....

يتبع.....
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات