القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم الفصل السادس 6 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل السادس 6 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم الفصل السادس 6 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل السادس 6 بقلم نيلي ياسر

جاسم: انتي ..انتي متجوزه.
نور بصدمه: انت.. أي الكلام ده؟!..انت إزاي تقول كده.
جاسم بحزم: نور ردي عليا انتي متجوزه.
  " نور وقفت وهي بتعيط وجاسم وقف قدامها ومسك اديها"
جاسم: ردي عليا يا نور؟!.
نور: اكيد لا .. مين قالك الكلام ده.
جاسم: ابوكي..
نور ببكاء: با..بابا قال كده يعني عايز يدمرني باي شكل.
جاسم: أهدي يا نور و انا هحكيلك...انا كنت قاعد في المكتب و....
 « فلاش بااك»
  " جاسم قاعد على المكتب و السكرتيره نهي بتخبط"
جاسم: أدخل.
نهي: دكتور جاسم في واحد بره عايز يقابل حضرتك.
جاسم: مين ده؟!.
نهي: بيقول أنه حماك..
جاسم: طيب خليه يدخل.
...
نهي: اتفضل يا فندم.
جاسم: أهلا يا عمي المستشفى نورت.
أبو نور: انت عايز ايه من بنتي.
جاسم: تقصد.. مراتي!!.
ابو نور: أنا متأكد أن بنتي مش بتحب حد أنا عارف كده.
جاسم ببرود: وياتري عرفت منين؟!.
ابو نور: انا...
جاسم: اقولك انا .. انت متأكد علشان انت كرهتها في الرجاله بمعاملتك الزباله ليها..بس انا احب اقولك أن بنتك حبتني اممم متستغربش كده.. بقولك بقت مراتي و بتحبني.
ابو نور: انت...انت لمستها.؟!.
  " جاسم أستغرب للسؤال بس حاول ميبينش غضبه"
جاسم: تحب نسمي الاحفاد ايه؟!..
ابو نور بغضب: يعني انت لمستها.
جاسم ببرود: مرااااااتي..ايه مش بتسمع.
ابو نور وقف: مينفعش.. مينفعش.
جاسم بعدم فهم: هو ايه اللي مينفعش؟!.
ابو نور: نور...نور متجوزه أصلا.
  "جاسم وقف قدامه بغضب وضربه بالبوكس وطلب الأمن"
جاسم: طلعوه برره.
 « باااك»
نور ببكاء: انا..انا خايفه اوي يا جاسم.
جاسم: من ايه يا نور انا جنبك.
نور: بابا زمان كان مدمن مخدرات وانا خايفه يكون باعني...
جاسم: متخافيش انا معاكي..اطلعي استريحي بقي.
نور: حاضر..تصبح على خير.
جاسم بحب: وأنتي من أهله.
  " نور طلعت وجاسم واقف يدخن ويبص للسما وبعد دقائق لقي حد بيخبط علي كتفه بالراحه رمي السيجاره ولف"
جاسم: نور..انا افتكرتك نمتي.
نور بطفوله: اصل ملك نامت علي سريرها وانا محبتش اصحيها علشان تعبانه.
  " جاسم أبتسم علي طريقتها الطفولية وملامحها الهاديه"
جاسم: امممم..عايزه تنامي معايا يعني؟!.
نور بتحول: لا طبعاً..انت ممكن تنام على الكنبه و انا ..
  " جاسم شالها وطالع بيها الاوضه"
نور: ونبي نزلني... والله هقع اعاا.
جاسم: يا بت اخرسي شويه..انا هحن عليكي واخليكي تنامي جنبي..مع اني أخاف علي نفسي منك.
  " نور ضحكت ضحكه رنانه وعاليه لأول مرة تضحك من قلبها وهو ابتسم"
جاسم: اوباااا الانحراف بدأ..
نور: يا جاااسم...
  " جاسم دخل اوضته وقفل الباب ونزلها"
جاسم وهو بيقرب: عيوووون جاسم.
نور: طب انا هنام تحت.
جاسم: تؤ.
نور: خلاص هنام علي الكنبه.
جاسم: تؤ.
نور: يوووه خلاص هنام في الأرض.
جاسم: تؤ.
نور: هو ايه اللي تؤ تؤ هو النهارده عيد ميلاد التؤ.
جاسم: ههههه..انتي هتنامي علي السرير وانا ع الكنبه.
نور: لا طبعاً دي اوضتك..نام انت علي السرير.
جاسم: خلاص براحتك.
  " جاسم نام على السرير وهي وقفه في نص الاوضه حطه اديها في وسطها وفاتحه بوقها"
جاسم: انتي يا بت الدبانه هتخش في بوقك.
  " نور بحركه طفوليه حطت اديها علي بوقها بسرعه"
جاسم: ههههههه...
نور: انت لما صدقت.. خلاص تعالي نام على الكنبه.
جاسم: لا مش أنتي قولتي نام على سريرك خلاص.
نور: والله مكنتش اقصد يا اسطاا.
جاسم: اسطااا..تعالي تعالي..نامي علي سريري وانا هنام علي الكنبه..يلا بدل ما اغير رأي.
نور بحب: شكراً يا جاسم.
جاسم:( أبتسم).
....
  " كل ده وملك واقفه بتسمعهم وهي بتضحك..هي كانت صاحيه بس حبت تقربهم من بعض شويه وبعدين طفت انوار الڤيلا وشغلت TV ومسكت الموبيل وفتحت بروفايل شادي وهي بتتفرج علي اخر الصور بتاعته"
ملك: مش عارفه هشوفك ازاي يا شادي.
يتبع.....
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات