القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الظابط الفصل السادس 6 بقلم فاطمه وجيه

 رواية عندما يعشق الظابط الفصل السادس 6 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل السادس 6 بقلم فاطمه وجيه

رواية عندما يعشق الظابط الفصل السادس 6 بقلم فاطمه وجيه

و ببتسامه:اسمي دان

هي بنص عين:متاكد

دان ببتسامه:امال

ايات بسرحان:مش عارف حساك مش كده حساك زينا

دان عقد حاجبه:زيكم ازاي

ايات:مش قصدي اقصد انك مش

دان بحده:علي اوضتك

ايات بندم:انا

دان بنفعال:علي اوضتك احسنلك
الدوانجوان بجمود:مايا هتخشي تلغي الانظار

مايا:حاضر يا بوص

چكلين وارثرا:هتلفتو انتباه الحراس

بصو لي بعض وبتسمو:علم وينفذ

الدونجوان ببرود:وانا وصقر هنجيب المستندات

أفنيدار ببرود:وانا

صقر بخبث:انتي يا صغنن هتفضلي هنا

بصتلو بغيظ:بس يااض

الدونجوان ببرود:انتي هتفضلي هنا

مايا:هتسبها هنا لواحدها يا دان

الدونجون بصلها بحد:انا قولتلك اي

مايا:سوري

الدونجون بحد:اجهزو

بصتلو ونظرها متعلق عليه وهو متجاهله تمام:هتمشي

هو من غير ميلتفت ليها:ايو

هي بص لي الارض:ممكن نكلم دقيقه ل وحدينه

الدونجون بحده:كل واحد علي عربيته بعد ما الكل خرج معاكي دقيقه واحد بس

هي قربت منه في صمت وحضنته جامد

دان قلبو دق بعنف وفضل وقف ساكن مرفعش ايد حته ضمها لي

هي تدفن راسها ف صدرو اكتر عشان متعيطش

دان يغمض عينيه بالم:افنيدار

هي ولسه علي وضعها:ايات اسمي ايات

دان بصلها بحزن وبعدين رجع لي بروده:وانا دان خاليكي فكره ده كويس

تطلع من حضنه وتبصلو:انا بكرهك

دان ببتسامه:وارد جدا

سرحت في ابتسامتو:ومبحبكش

دان بضحك:عين العقل

هي بحزن:وخايفه جدا

دان اتلاشت ضحكته وقربها لي ورفع وشه:خايفه!!

هي بحيرة:انت عايزني اقعد لوحدي وانا

دان حط ايدو علي شفاتيها:حته وانا معاكي خايفه!!

هزت راسها بنفي قلع سلسله كان مكتوب عليها Gamولبسه ليها

هي اتلمست الحروف:غام يعني اي

دان ببتسامه:الدقيقه خلصت علي فكره

هي تمسك ايدو:هتتاخر

يبص لي ايديها الي متمسكها في ايدو:لا مش هتاخر

هي رمت ايدو بعنف:ولا تتاخر انا هتخمد برررا

دان ببرود:طيب ولف عشان يطلع

ايات:استني قربت من كرسي صغير شالتو وقربتو من دان ووقفت فوقي عشان تبقا في طوله

دان عقد حاجبه:اي تاني

باست ايات خدو:لا اله الا الله
لازل تحت تاثير الصدمه بربش بعينيه وبعدين بص ليها بجمود:اي الي عملتي ده

ايات ببراءه:ايي

دان بصلها ببرود:الي حصل ده ميتكرارش

ايات:انا

دان:انتي تحسبي علي تصرفاتك معايه وسابها ومشي

ايات فضلت وقفه مكانها مش عارفه تعمل اي

صقر:جاهزين

...:ايو انتشرنا حولين المكان

صقر بصوت واطي:مش عايز غلطه جوه كل الي في الخزنه يجيلي مفهوم

....:مفهوم يا باشا في حد جوه

صقر بخبث:في لعبه شرقيه جوه اتسالو بيها عايزه كسره ل دون

...:امرك يا بشه

دان:بتكلم مين

صقر يبرق ويلتفت لي:دي مكالمه من مصر

دان:ايو يلا

صقر بمكر:انت شايف انو صح نسيبها جوه

دان بغموض:افنيدار ميتخفش عليها ويلتفت لي ارثر هتخشو علي انكم من المدعوين ادي الدعوة بتاعتكم انت ماكس وهي ميرا يلا

چكلين وارثرا ركبو لاند روفير ونطلقو

دان:مايا وصقر هتتسللو من فوق هيكون ارثر فتحلكم الباب الي فوق

صقر:وانت

دان بغرور:ملكش دعوه بيا انا الي بدي الخطط وسابو ومشي

صقر بقرف:يخربيت غرورك

مايا بضحك:هيا بنا

دخل ارثر وچكلين بالدعوه بتعتهم وبتدو يختلطو بالموجودين

يارا:من انتم

چكلين:انا ميرا

يارا بعقد حاجب:لم اسمع باسمك من قبل

چكلين بتوتر:انا انا

في اللحظه دي يدخل صقر وهو لابس بدلة كحلي كلاسيكيه وبيرفيوم بتاعو سابق خطوات

ارثر بص لي چكلين بصدمه:هو مش المفروض يتسلل اي جابو هنا

تقرب يارا منه ببتسامه وتتعلق بيه:اشتقت لك

جيف يجذبها له:وانا اشتقت لك

يارا:من التي كنت تتحدث معاك اخر مره

(تقصد علي منه لما كنت بكلم مهاب عشان مهاب كان بيكلمها علي انو صقر)

جيف بضحك:تغارين اليس كذالك

يارا وهي تفتح ازار قميصه:نعم لديك مشكله في ذالك

جيف يمسك يدها ويضحك بقوة:ماذا تفعلين ليس هنا

يارا ببتسامه:اذان تعا

ارثر شغل سماعتو:بوص

دان:ماذا هناك
ارثر:جيف ف الداخل كيف ذلك

دان:دعكم من المهم المستندات

مارتن بخبث وهو يرفع الحقنه:عند عودة اخيك ستكون ميت

مهاب بصصلو بحزن:ساد اليس هناك طريقه اخري

مارتن برفع حاجب:انت اصبحت ضعيف القلب

مهاب بحنف:وات ايفر انت حر المطلوب مني اي

مارتن بخبث:انت الي هتتجوز منه

چاك بحزن:هل سايموت

مارتن يبص لي مهاب بمكر:الليدر يريد هاذا

چاك بفضول:اهناك ليدر غيرك!!

مارتن:هذا لا يعنيك

بص مهاب ل چاك بحزن وطلع وقرار ينفذ الي بيفكر فيه

ايات بدات تحس بحركه غريبه فيالقصر بلعت ريقه بخوف وتسحبت بخفه لي اوضة دان وقفلت الباب فتحت درج وطلعت مسدس وفتحت الدولاب خدت سكينه وخدت هدوم من بتاعت دان ولبستها لقت قناع عقدة حاجبيه ولبستو هي في سره كده احسن

ولقت شوية اوراق خداتها بصت فيها وبرقت

ايات بصدمه:مالك عمر المحمدي يعني اخوه لو مسلم ف هو وتجز علي سنانها بغيظ كدب عليا لفت الورق وخبتو في البوت بتعاها

ايات بحده:مش هخليهم ياخدو حاجه تخصك قاعد تدور في الرفوف وخدت الورق والملفات ودورت علي شنطه حطتهم فيها وعلقتها علي كتفها قاعدة تدور علي حبل بصت تحت السرير لقت مسدس بكاتم صوت ابتسمت بخبث وخدتو

فجاه الباب اتكسر ودخل اتنين شبه التران وقاعدو يقلبه الاوضه

ايات في سره:اكيد جين عشان الورق

شخص واحد:اكيد هي جوه ويشاور علي الشباك

ايات تبص لي تحت وتبص لي فوق:لا مش هقدر اعملها وتفتكر كلام دان"اوعي تياسي من المحاوله حولي ومتبينيش انك ضعيفه"وقفت علي السور ورجعت لي وراءه ونطت مسكت في السور التاني وبتحاول ترفع نفسها

شخص بصوت عالي:اهيييي امسكوها

تبص ورها بخوف وتبص لي الي جي من النحيه التانيه تسيب ايديها وتقع تحت

ايات بالم:الله يخربيت المافيا علي الي عايز يشتغل فيها تبص حوليها وتجري تلاقي نفسها دخلت في غابه
ايات:ياحلاوة شبكتها ولا قرص المشبك

شخص بصوت عالي:اطلع وسلم الورق الي معاك

ايات بضحك:فكرني ولد عاش يا انا بصت لي الشجره بعجز وخلعت الحزام ولفتو علي الشجره وبدات تتسلق بخفه

الشخص رفع فون:جيف من وجدنه هناك كان ولد ليس فتاه

صقر بصدمه:انت بتقول اي بقولك سبنا البنت

الشخص:كان ولد ومقنع واخذ كل شئ

صقر بعصبيه:يا جبلي الورق ياتجبلي رقبته او رقبته اين كان الورق ده يجي وقفل بعصبيه

يارا تقوم من جانبه:ماذا هناك

صقر بغموض:لا لازم اروح بنفسي

يارا:هييي اتحدث معاك

صقر يقوم ياخد هدومه:علي ان اغادر سا اتصل بك

مايا طلعت من شنطتها بخاخ رشتوه ظهر ليزر احمر

دان عبر السماعه:ان لمسك ذك الشئ سا تموتين يمكنك التراجع

مايا بضحك:اييي مان انا من عصابة الدنجوان التراجع مش من مبدائا بصت لي الليزر وبدات تتحرك برشقه وخفه لتنفلت قدمها كنت هتقع علي الليزر تسند بي ايديها علي الارض وتزفر براحه ترفع نفسها وتعدي النحيه التانيه تلغي الليز

مايا بثقه:تعالي

يدخل دان بثقه ويعدي بهدو عبر السماعه:ارثر الباب

ارثر:تم ويتفتح الباب

يلاقي دان خزنه كبيره وفيها جهاز حساس ل الانظار

مايا:دان اعتقد ان

يقطعها ببتسامه:لن ياثر بصري في الامر يقرب من الخزنه ويلبس قفاذ بشرائح بلاتينيه

دان ببرود:ارثر الغي القفل الاولي

ارثر:تم الالغاء

دان يحدد عينيه الرماديه لتبقي احدهم فاتحه ل الغايه والاخر رماديه غامقه ممزوجه بالاسود يرفع يده بخفه لي يمشي الحساسات البلاتينيه ويحصل خلل والخزنه الشرئحه تميل ل اللون الاحمر دليل ان الانظار هيشتغل

مايا بخوف:دان

دان ببتسامه:سبعه

ارثر بضحك:سته

چکلين:خمسه

مايا بص لي الباب بخوف:اربعه

دان بضحك:واحد الخزنه رجعت زرقاء والباب اتفتح مايا ودان لمه بسرعه الورق والمستنداد
مايا:هنسيب الفلوس والمجوهرات

دان بضحك:المستندات ليست لنا امال المجوهرات فهيا لانها بسرعه

شاال دان شنطه علي كتفه واحده علي ضهرو واتنين في ايدو ومايا شالت واحده علي ضهرها

مايا:هنطلع منين

دان ببتسامه:السقف

الشخص بعصبيه:اضهر احسلك نطت ايات من شجره لي التانيه لمحه واحد ضرب عليها نار وقعت من فوق علي ضهرها

ايات بالم:اشوف فيك يوم يا فيل البحر انت قرب من ايات بعصبيه ولكمه بقوه ورفعها من هدؤمها

الشخص بعصبيه:انت مين

ايات في سره:كويس ان فكرني ولد والا كانو عملو معايه الجلاشه

الشخص لكمه تاني حست فكها اتكسر رفعت ايديها عند رقبته ومسكت عرق وضغطت عليه جامد ارتخت ايدو ووقعت في الارض

قامت واستخبت

الشخص شد اجزاء مسدسه:اديتك فرصه تعيش هات الورق

ايات بضحك:الفرصه دي خلهالك وطلعت فجاه صوبت علي رجلو واستخبت
الشخص بالم:مااارتن

مارتن كان بيتسحب من وراءه الشجره ومعاه سكينه ومسك ايات من رقبته:هش هاتي الورق

ايات:معيش حاجه

مارتن عقد حاجبه:انت صوتك انوثي لي

ايات بسخريه:اصلي بوبي

مارتن بوقاحه:بحبهم

ايات تلف لي وتشدو ليها:بتحبهم

مارتن ببتسامه:اوي

ايات بخبث:مش هتعرف تحبهم تاني

مارتن ب استغراب:كيف

تضربه بركبته تحت الحزم:هكذا يا عزيزي وتجري

مارتن بغل:ساقتلك اين كنت

وقفها شخص مقنع:هاتي المستندات

ايات:انا سمعت الصوت ده

الشخص:المستندات قولت

ايات تقرب منه:عايزهم

جي شخص يصوب علي ايات من ضهرها رفع المقنع مسدسه وشدها لي وصوب علي دماغو

تلتفت لي وراءه:يا ابن الغداره

زقته وجريت رفع القناع بعصبيه:غبيه عنيدة حمارة بجرة رفع الفون ورن:دان في ناس هجمت علي القصر

دان قلبه يدق:ايات

صقر بحنق:كنت معايه وحد هيقتلها خافت مني وهربت

دان برق:نعممممم قفل في وشه وفتح باب الهيلي كوبتر
ارثر كان بيسرق:بتعمل اي يا مجنون

دان يربط الحبل حولين خصره:كملو انتو زي ما اتفقنا وينط وينزل فوق مبني يفك الحبل وينزل بين حيطان المبني ويقف قصاد عربيه جي بسرعه

صاحب العربيه بنفعال:ابتعد هل انت مجنون وقف ونزله ضربه دان وركب وساق بسرعه

دان قلبه بيدق بخوف:هتبقا كويسه انا متاكد

ايات وقفه وراه شجره بتتنفس بقوه فجاه طلقه عده من جاتبه فتحت عينيه بصدمه وبصت لي المصدر

مارتن بخبث:اقتربي

ايات بغضب شداد الاجزاء وصوبته عليه:خطوه كمان وهموتك

مارتن بمكر:صوبي يلا

ايات صوبت علي دراعو ولسه هتجري ضربها مارتن في بطنها

ايات بصت بي صدمه وحطت ايدها علي بطنها وتفتكر كلام دان"في اللحظه الي هتترددي فيها هي نفس اللحظه الي هتموتي فيها" ابتسمت بسخريه ووقعت علي ركبتها

مارتن بشر وه و مصوب علي راسها:اعطيني المستندات

ايات رفعت وشهه لي وهي بتتغط علي الجرح:سته

مارتن بعصبيه:انا لا امزح هقتلك

ايات ضحكت بالم:خمسه

مارتن ضربها بضهر المسدس وقعت علي ضهرها

ايات بالم:ولا التعذب النفسي حته نافع وبصوت عالي دونجووون

كان بيدور عليها في كل مكان سمع صراخه جري تجاه الصوت وصل كان مارتن مصوب علي ايات

دان بغضب فتاك:مااارتن

مارتن التفت ببتسامه:اهلن بي الدون الاعمي

ايات عقدة حاجبيه:مين الاعمي ده

مارتن بضحك:اوه الا تعلم ان شريكك اعمي يا هذا

ایات بصت لی دان بصدمه:انت اعمي!!

طلع مسدس وصوب علي مارتن:سبعه

مارتن:مهلن مهلن لا يمكنك قتلي

دان برفع حاجب:يمكنني

مارتن بخبث:ولا من اجل چاك

دان مشي ببرود لحد موقف قصدو:لا اعلم من چاك

مارتن:اوه اقصد مالك عمر المحمدي

ايات بصدمه:اخوه

مارتن بخبث:اذن هو شقيقك

دان لف لي ايات بعصبيه وفجاه شدها لي ومسك المسدس فوق اديها:اضرب علي راسو

ايات بخوف:انت عايزني اموته
مهاب بتافف:قدمي تالمني يكفي هكذا

منه بضحك:لا لسه فراحنا قرب ولازم اشتري كل حاجه

مهاب وقف وبص ليها بخبث:يلا نخش هنا

منه بتبص لي المحل الي بيشاور عليه وتشهق:تصدق انك قليل الادب سافل مش محترم ومشفتش ساعه تربيه و ههيهيهيهيهيه

مهاب بصلها بصدمه:وات يعني اي ههيههيهيههيه

منه بضحك:لما تكبر اقولك يلا نخلص

مهاب بتافف:طيب هجيب حاجه نشربها

منه:فكره مش بطلها هستنك هنا

مهاب:تخدي اي ميك اتشك

منه قعد تعيط:انت ازاي تقولي كده

مهاب بصدمه:هو انا شتمتك يا بت بلاش ميك تشك تخدي موكا طيب

منه زادت في العيط:ولا تقولي كده انت عبيط

مهاب بيجز علي سنانه:بتعيطي لي دلوقتي

منه بدموع:افتكرت غيث

مهاب انتبه لي الاسم:انتي كمان تعرفي غيث

منه عقد حجبيه:انت تعرفو

معاب اتوتر:ها لا غيث ده كان حبيبك

منه بعيط:ده اخويه الكبير

مهاب بستفهام:هو فين!؟

منه بيعط:مات هما قالو كده

مهاب:احم لو مفهش بجاحه ممكن تقولي مات ازاي

منه بعيط:كان عندو مهمه اصل اخويه ضابط مخابرات ومرجعش من المهمه دي

مهاب بشك:يعني مدفنش

منه بنفي:لا ولا استلمنا جثته حته

مهاب في سروه:اذا كانت كلمت السر عند المنظمه غيث هذا يعني ان وفتح عينيه بصدمه اخوها الليدر

منه بتمسح دموعه:سرحت ف اي

مهاب بصلها بغموض:ورايه شغل يلا

منه بغيظ:لا انا رجلي وجعاني مش قادره امشي

مهاب بخبث:بسيطها وشالها

منه بنفعال:نزلني يا متخلف يعبط

مهاب انصدم ونزلها بسرعه

منه بغيظ:انت نزلتني لي طلعني تاني

مهاب بضحك:قدامي يا مجنونه

دان بعصبيه:اضربي

ايات بدات تدمع:مش هقدر بتودي وشه النحيه التانيه لقت حد مصوب علي دان زقته وقفت مكانه

ايات:دان حاسب تصيب الرصاصه صدر ايات تقع علي الارض

دان بنفعال:احنا متفقنش علي كده

ايات بصدمه:كل ده اتفاق وتغيب عن الوعي
صقر بغيظ:ولا وارقه كان سايب شبل هناك يحرس البت والورق

غيث بضحك:اخيييي علي وحش الدخليه اخيي

صقر بغيظ:انا مش فيقلك هنعمل اي دلوقتي الخطه هتبوظ

غيث:بالعكس اسمع هقولك اي انت.......وبس كده

صقر بضحك:مش عرفين كنا هنعمل اي منغيرك

غيث بضحك:عد الجمايل يا وحش

صقر بغيظ:اقفل ياغيث اقفل قفل وركب عربيته

دان بعصبيه:سادخل معها يعني سا ادخل

الدكتور:مينفعش

يرفع دان مسدسه علي راسو وبعصبيه:سادخل معاك هذا ليس به نقش وان لم تخرج حيه ساقتلك اتفهم

الدكتور بخوف:افهم بدا يطلع ليه الرصاصات وهو خايف من وجود دان الي نظره مثبت علي ايات وبعد مخلص

الدكتور بفرح:اخرجت الرصاصات ووضعها مستقر

دان هز راسو بهدو وقرب منها وبيفتكر

فلاااش باك

صقر بخبث:انا مش مطمن لي افنيدار دي

دان يبص علي ايات الي بتتخانق مع مايا علي الفشار:لي

صقر:مش شايف انها بتتعلم بسرعه هو في شخص طبيعي كده

دان بشك:قصدك ان افنيدار ضابط او شي من هذا

صقر بمكر:جايز او تبع مافيا تانيه اقطع الشك واختبرها

دان بيبص علي ايات الي وقفها علي التربيزه وبتضحك علي مايا وسرح معها:كيف ذلك

صقر بخبث:انت تجيب ناس القصر واحنا في العمليه ونشوف هتعمل اي

دان بحيرة:اليس هذا غطي عليها

صقر بخبث:هتكون رجلتك انت يعني مش هتتاذي

دان بشرود:عشان نتاكد بس حسنن

باااك

دان بغضب:ماشي ياصقر اعتبر ايقفك عن العمل تاديب بس

ينط السور بخفها ويتسلل ببط ويخش المخزن المهجور

مهاب بحزن:لن اتركك هنا

وقرب منه وفك ايدو وشال القماشه الي علي وشه:انت كويس

بصلو بتعب ومرح المعتاد:واو حقا انت تشبهني

مهاب بضحك:او انت الي تشبهني لا يهم هنخرج من هنا

چاك بتعب:مش هقدر سيبني هنا

مهاب بغموض:لا انت لازم ترجع معايه قبل ميقتلوك بعدين اخوك مستنيك
چاك بمرح:حسنن احملني انا خد حقن كثير بدل عنك

مهاب برفع حاجب:خد اي ياض ده كلكوز

چاك بضحك:حسن هي قبل عودة مارتن

مهاب سند چاك وطلعو من نفس الطريق الي دخل منو في عربية مهاب

چاك ببتسامه:هل عاد اخي

مهاب بحزن:ايو

چاك:ماذا هناك

مهاب التفت لي:اخوك.....
يتبع...
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات