رواية حكياتي مع الفهد الفصل الخامس 5 بقلم رنا البحيري
رواية حكياتي مع الفهد الفصل الخامس 5 بقلم رنا البحيري |
رواية حكياتي مع الفهد الفصل الخامس 5 بقلم رنا البحيري
نسرين: طيب باي انا بقي علشان تعبانه من السفر
فهد:سلام
مالك:ف داهيه قصدي سلام يا سردين
اتجهت نسرين لاحتضان فهد وفتح الباب ع مصرعه ف تلك اللحظه و دخلت حياه و فوجأة ب فتاه تحتضن زوجها
حياه بصدمه و دموع ف عينها:مين دي
نسرين وهي تقبل فهد ع خده انا حبيبت فهد و خطيبته المستقبلية
حياه بصدمه:اي
نسرين:ايوة وانتي بقي وازاي تدخلي المكتب بالطريقه دي
فهد:نسرين دي حياه بنت عمي
نسرين وهي تصافح حياه:هاي
حياه تصافح نسرين بحزن:اهلا بيكي
ثم قال مالك لحياه
مالك:يلا يا حياه علشان عندنا شغل كتير انهارده
حياه بحزن و دموع تود النزول:يلا
ثم خرجت حياه ومالك من المكتب
داخل مكتب مالك عندما دخلت حياه الي المكتب ظلت تبكي ب حرقه
مالك بحزن ع ابنه عمه وصديقة طفولته
مالك: حياه اهدي في لكل ده
حياه:فهد هيخطب يا مالك وبيحب واحده غيري
مالك:اهدي والله فهد مش بيحبها بس هو نسرين اصدقاء و هو معجب بيها بس مش اكتر
حياه:بس انا بحبه يا مالك ومش هقدر اشوفه مع واحده غيري ومش عندي الشجاعه اقوله وخايفه لو قولتله يبعد عني
مالك بصدمه:اي بتحبه.. امتي وازاي وليه مش قولتيلي
حياه بيكاء:بحبه من واحنا صغيرين يا مالك ومش عندي الشجاعه اقوله وكان عندي امل انه يحبني بس خلاص كل شئ انتهي وفهد هيخطب نسرين
مالك بتفكير:طيب لازم نعمل حاجه ونخليكي تقربي من فهد ويحبك انتي
حياه وهي تنظر له ب امل:بجد يعني ممكن فهد يحبني انا
مالك بابتسامه:ايوة طبعا
حياه:طيب هنعمل اي
مالك بشر:هنخلي يغير
حياه:ازاي وهو اصلا مش بيحبني
مالك:ازاي دي بقي خليها عليا المهم تنفذي اللي هقولك عليه بالحرف
حياه:اشطاا
ف مكتب فهد
نسرين بتسأل:مين حياه دي
فهد:قولتلك حياه بنت عمي
نسرين:بس حساها غريبه شويه
فهد: غريبه ازاي مش فاهم
نسرين يعني حستها زعلانه لما عرفت ان احنا مرتبطين شكلها بتحبك
فهد:لا عادي دي اوهام ف دماغك مافيش حاجه من الكلام ده وحياه زي اختي
نسرين:طيب باي بقي علشان هروح ارتاح شويه
فهد:باي
نسرين قبل ان تخرج
نسرين:هنسهر بليل
فهد:تمام هنروح نسهر
نسرين:ياريت بقي تعدي عليا
فهد:هخلص وابقي اجي اعدي.عليكي
نسرين باي وخرجت من الشركه باكملها
وانتهي اليوم وعاد.الجميع الي منازلهم
ف قصر الاحمدي
كان الجميع يتناول طعام العشاء ثم رن هاتف فهد وكان المتصل نسرين
فهد:الو
نسرين : الو يا فهد هو احنا هنسهر فين؟
فهد : ف نيت###
نسرين: قدامك قد اي وتيجي
فهد: حاولي ساعه
نسرين: باي
ثم اغلق الهاتف ولم ياخد باله من الذي كان يتابع المكالمه ب اهتمام ويبتسم بخبث
ثم قام مالك بعد ان تناول طعامه وقال لحياه
حياه تعالي علشان عايزك ف موضوع مهم بخصوص الشغل
حياه وهي تتجه مع مالك الي غرفته
حياه:نعم اي الموضوع المهم
مالك:عارفه فهد كان بيكلم مين دلوقتي
حياه:لا مين
مالك:سردين
حياه:عرفت منين انها هي ممكن تكون حد تاني
مالك:لا هي علشان قال انهم هيخرجه مع بعض وهيروحه ع نيت####
حياه بغباء:عرفت منين انهم رايحين هناك
مالك علشان كنت مركز معاه ف المكالمه يا غبيه
حياه:طيب وبعدين
مالك بشر:هنحصلهم ع هناك
حياه:انت بتهزر يا مالك هنروح نيت ده كان فهد قتلني
مالك:لا مش بهزر وبعدين فهد ماله مش هو قال انك بنت عمه ومش قال انك.مراته خلاص خليه يستحمل
حياه:ايوة برضو هنعمل اي لما نروح النيت
مالك:هنخليه يولع وخلي سردين تنفعه
حياه:اشطا اوي بس دلوقتي انا هلبس اي
مالك بشر:تلبسي اي دي خليها عليا انا تعالي بقي كده
حياه:هنروح فين
مالك:هنروح نجهز لبسك يا مزة
حياه:طيب يلا بسرعه علشان نلحق نمشي
مالك:يلا
ف غرفت ملابس حياه
مالك:اي رايك ف ده
حياه بصدمه:لا ده قصير اوي مستحيل البسه
مالك:لا هو ده حلو
حياه:لا يا مالك شوف غيره
مالك واتي بواحد اخر:هاا اي رايك
حياه:ايوة ده حلو
مالك:تمام جهزي نفسك وع ما انا كمان اجهز
حياه:اشطا
بعد ساعه تقريبا كان مالك و حياه استعده اللذهب للنيت مالك وهو يطرق ع باب غرفت حياه
حياه بعد ان فتحت الباب:يلا خلصت
مالك ب انبهار:اوعاااا اي الجمال ده بقول اي سيبك من فهد وتعالي اتجوزك انا
حياه:مالك يلا مش وقته ورانا خطه
مالك:ايوة صح يلا بسرعه
بعد قليل كانت سياره مالك تقف امام النيت
مالك :حلو اوي عربية فهد اهي يعني هو جوه
حياه :انا خايفه يا مالك يلا نرجع البيت انا مش عايزة ادخل
مالك: نعممم ياختي اخلصي يا ماما الواد هيطير وهيتجوز سردين يا هبله
حياه:لا خلاص يلا ندخل قبل ما السلعوه تاخده مني
مالك:ايوة كده يلا
دخله الي النيت وكان فهد ونسرين يجلسون ع احدي الطاولات
مالك:فهد اهو تعالي نقعد ف مكان قريب منهم
عند فهد كان جالس وبجانبه نسرين
نسرين الي فهد
نسرين:فهد يلا نقوم نرقص شويه.
فهد:لا ماليش مزاج
نسرين:اوووف
فهد وهو يدير وجهه الي الناحه الاخري بالصدفه وقعت عيناه ع هواء الاغبياء
فهد بصدمه ممزوجه بالغضب: يا نهاااار ابوكوا اسووود
فهد:سلام
مالك:ف داهيه قصدي سلام يا سردين
اتجهت نسرين لاحتضان فهد وفتح الباب ع مصرعه ف تلك اللحظه و دخلت حياه و فوجأة ب فتاه تحتضن زوجها
حياه بصدمه و دموع ف عينها:مين دي
نسرين وهي تقبل فهد ع خده انا حبيبت فهد و خطيبته المستقبلية
حياه بصدمه:اي
نسرين:ايوة وانتي بقي وازاي تدخلي المكتب بالطريقه دي
فهد:نسرين دي حياه بنت عمي
نسرين وهي تصافح حياه:هاي
حياه تصافح نسرين بحزن:اهلا بيكي
ثم قال مالك لحياه
مالك:يلا يا حياه علشان عندنا شغل كتير انهارده
حياه بحزن و دموع تود النزول:يلا
ثم خرجت حياه ومالك من المكتب
داخل مكتب مالك عندما دخلت حياه الي المكتب ظلت تبكي ب حرقه
مالك بحزن ع ابنه عمه وصديقة طفولته
مالك: حياه اهدي في لكل ده
حياه:فهد هيخطب يا مالك وبيحب واحده غيري
مالك:اهدي والله فهد مش بيحبها بس هو نسرين اصدقاء و هو معجب بيها بس مش اكتر
حياه:بس انا بحبه يا مالك ومش هقدر اشوفه مع واحده غيري ومش عندي الشجاعه اقوله وخايفه لو قولتله يبعد عني
مالك بصدمه:اي بتحبه.. امتي وازاي وليه مش قولتيلي
حياه بيكاء:بحبه من واحنا صغيرين يا مالك ومش عندي الشجاعه اقوله وكان عندي امل انه يحبني بس خلاص كل شئ انتهي وفهد هيخطب نسرين
مالك بتفكير:طيب لازم نعمل حاجه ونخليكي تقربي من فهد ويحبك انتي
حياه وهي تنظر له ب امل:بجد يعني ممكن فهد يحبني انا
مالك بابتسامه:ايوة طبعا
حياه:طيب هنعمل اي
مالك بشر:هنخلي يغير
حياه:ازاي وهو اصلا مش بيحبني
مالك:ازاي دي بقي خليها عليا المهم تنفذي اللي هقولك عليه بالحرف
حياه:اشطاا
ف مكتب فهد
نسرين بتسأل:مين حياه دي
فهد:قولتلك حياه بنت عمي
نسرين:بس حساها غريبه شويه
فهد: غريبه ازاي مش فاهم
نسرين يعني حستها زعلانه لما عرفت ان احنا مرتبطين شكلها بتحبك
فهد:لا عادي دي اوهام ف دماغك مافيش حاجه من الكلام ده وحياه زي اختي
نسرين:طيب باي بقي علشان هروح ارتاح شويه
فهد:باي
نسرين قبل ان تخرج
نسرين:هنسهر بليل
فهد:تمام هنروح نسهر
نسرين:ياريت بقي تعدي عليا
فهد:هخلص وابقي اجي اعدي.عليكي
نسرين باي وخرجت من الشركه باكملها
وانتهي اليوم وعاد.الجميع الي منازلهم
ف قصر الاحمدي
كان الجميع يتناول طعام العشاء ثم رن هاتف فهد وكان المتصل نسرين
فهد:الو
نسرين : الو يا فهد هو احنا هنسهر فين؟
فهد : ف نيت###
نسرين: قدامك قد اي وتيجي
فهد: حاولي ساعه
نسرين: باي
ثم اغلق الهاتف ولم ياخد باله من الذي كان يتابع المكالمه ب اهتمام ويبتسم بخبث
ثم قام مالك بعد ان تناول طعامه وقال لحياه
حياه تعالي علشان عايزك ف موضوع مهم بخصوص الشغل
حياه وهي تتجه مع مالك الي غرفته
حياه:نعم اي الموضوع المهم
مالك:عارفه فهد كان بيكلم مين دلوقتي
حياه:لا مين
مالك:سردين
حياه:عرفت منين انها هي ممكن تكون حد تاني
مالك:لا هي علشان قال انهم هيخرجه مع بعض وهيروحه ع نيت####
حياه بغباء:عرفت منين انهم رايحين هناك
مالك علشان كنت مركز معاه ف المكالمه يا غبيه
حياه:طيب وبعدين
مالك بشر:هنحصلهم ع هناك
حياه:انت بتهزر يا مالك هنروح نيت ده كان فهد قتلني
مالك:لا مش بهزر وبعدين فهد ماله مش هو قال انك بنت عمه ومش قال انك.مراته خلاص خليه يستحمل
حياه:ايوة برضو هنعمل اي لما نروح النيت
مالك:هنخليه يولع وخلي سردين تنفعه
حياه:اشطا اوي بس دلوقتي انا هلبس اي
مالك بشر:تلبسي اي دي خليها عليا انا تعالي بقي كده
حياه:هنروح فين
مالك:هنروح نجهز لبسك يا مزة
حياه:طيب يلا بسرعه علشان نلحق نمشي
مالك:يلا
ف غرفت ملابس حياه
مالك:اي رايك ف ده
حياه بصدمه:لا ده قصير اوي مستحيل البسه
مالك:لا هو ده حلو
حياه:لا يا مالك شوف غيره
مالك واتي بواحد اخر:هاا اي رايك
حياه:ايوة ده حلو
مالك:تمام جهزي نفسك وع ما انا كمان اجهز
حياه:اشطا
بعد ساعه تقريبا كان مالك و حياه استعده اللذهب للنيت مالك وهو يطرق ع باب غرفت حياه
حياه بعد ان فتحت الباب:يلا خلصت
مالك ب انبهار:اوعاااا اي الجمال ده بقول اي سيبك من فهد وتعالي اتجوزك انا
حياه:مالك يلا مش وقته ورانا خطه
مالك:ايوة صح يلا بسرعه
بعد قليل كانت سياره مالك تقف امام النيت
مالك :حلو اوي عربية فهد اهي يعني هو جوه
حياه :انا خايفه يا مالك يلا نرجع البيت انا مش عايزة ادخل
مالك: نعممم ياختي اخلصي يا ماما الواد هيطير وهيتجوز سردين يا هبله
حياه:لا خلاص يلا ندخل قبل ما السلعوه تاخده مني
مالك:ايوة كده يلا
دخله الي النيت وكان فهد ونسرين يجلسون ع احدي الطاولات
مالك:فهد اهو تعالي نقعد ف مكان قريب منهم
عند فهد كان جالس وبجانبه نسرين
نسرين الي فهد
نسرين:فهد يلا نقوم نرقص شويه.
فهد:لا ماليش مزاج
نسرين:اوووف
فهد وهو يدير وجهه الي الناحه الاخري بالصدفه وقعت عيناه ع هواء الاغبياء
فهد بصدمه ممزوجه بالغضب: يا نهاااار ابوكوا اسووود
تعليقات
إرسال تعليق