رواية انثى الصقر الفصل الرابع 4 بقلم ملك ايمن
رواية انثى الصقر الفصل الرابع 4 بقلم ملك ايمن |
رواية انثى الصقر الفصل الرابع 4 بقلم ملك ايمن
مالك: ليلي
ليلي: نعم في حاجه
مالك بيحاول يداري غيرته: انتي ايديكي مالها
ليلي: مفيهاش حاجه بسيطه
مالك: امم خدي بالك بعد كده
ليلي: شكرا
عمر: طب انا جعان هناكل ولا لا
مروه: بلهنا والشفا كل ياحبيبي
وشرعو في الاكل وبعد مده
ليلي: قوم ياعمر يلا عشان نتكلم في المكتب
مالك: هتتكلمو في اي
ليلي: ميخصكش
قام عمر وليلي ودلفو الي المكتب وتناقشو بخصوص القضيه
وبعد مده من الغضب والغيره والحيره التي تمتلك مالك في داخله قرر يقتحم الغرفه
ولكن قبل ذلك اتو هم الاثنان
عمر: انا ههروح بقا ياماما عايزه حاجه
مروه: عايزه سلامتك
خرج عمر واتجه الي بيته تحت نظرات مالك الحاده له(بقلم ملك ايمن)
ليلي: انا هنام عايزين حاجه
داليا:تصبحي ع خير ياحبيبتي
والجميع كذلك
وفورا هم واقفا ليقول
مالك:انا كمان هنام تصبحو ع خير
وصل مالك الي غرفه ليلي ودق الباب
ليلي:اتفضل
فتح مالك الباب وجدها تجلس في الشرفه التابعه لغرفتها
مالك:انتي ازاي تقعدي كده في البلكونه افرضي حد شافك بلمنظر ده
ليلي:ميخصكش
مالك سحبها الي الداخل وحاصره ع الخائط وقال
مالك:لا يخصني ونص كمان مش كفايه سايبك ماشيه بشعرك
ليلي:وانت مالك يكش امشي حد من غير هدوم اساسا
مالك:الكلام ده هنا حوه الاوضه دي مفهوم بره لا وابتدا يقترب منها ببطء شديد حتي اختلطت انفاسهم ببعض و....و.(بس بقا عيب 😂)
ليلي:انتي حيوان ازاي تعمل كده ابعد عني ابعد
مالك:ليلي انا خلاص عارف ان الوقت قصير جدا عشان....يعني
اني احبك بس انا بجد بحبك ومقدرتش اسيطر ع نفسي انا اسف كل الي عايز ك تعرفيه انك الاوله الي عملت معاها كده
ليلي:بره اطلع بره
مالك:ليلي انا بحبك بلاش تكابري بقا
ليلي:قلت بره فورا والاوضه دي متعتبهاش تاني برجلك انت فاهم
خرج مالك من الغرفه وهو يلوم نفسه انه تسرع في فعلته
ليلي ظلت طول الليل تبكي بشده
ليلي:انا اسفه انا وعدك محدش يلمسني بعدك انا اسفه
........
اليوم التاني
يجلس الجميع ع المائده عليها من يحاول لفت انتبهها ومن تحاول تجنب النظر اليه ومن يتمني ولو كلمه من ابنته
عامر:ليلي اي رايك نقعد نتكلم شويه
ليلي:معنديش وقت اضيعه
استغرب مالك من طريقه كلامها وتجنبها الدائم الي والدها
عامر بحزن:مش هاخد من وقتك كتير
مروه:يلا ياا ليلي اتكلمو شويه مع بعض
همت هي متجهه الي مكتبها منتظرا الذي تسميه ابوها
دخل عامر الي الغرفه
واغلقت الباب
عامر:ليلي انا اسف ع كل حاجه حصلت سامحيني ياليلي
ليلي:وبعدين
عامر:يابنتي انا كنت مغيب مكنتش في وعي وقتها
ليلي:خلصت كلامك دلوقتي عن اذنك تركته وذهبت كلعاده
.........
في القسم
ليلي:ياعسكري اسلام باشا في مكتبه
العسكري:ايواه يافندم
ليلي:تتقدر تخرج
ذهبت ليلي الي اسلام وهو (اسلام الشفعي ٣٠سنه وكيل نيابه كفء جدا وبيحب ليلي)
ليلي: ممكن ادخل
اسلام: انتي تفتحي وتدخلي ع طول اتفضلي
ليلي: انا جيت عشان نتكلم بخصوص القضيه
اسلام: ليلي القضيه دي مش سهله زاهي العتال من اكبر تجار المخدرات في البلد مينفعش تدخلي في صراع معاه بلاش انتي المره دي
ليلي: عيب ع اللقب الي انا شيلاه انا مدخلتش وكافحت عشان في الاخر اقول ده خطر مش انا الي تنسحب ابدا
اسلام: تمام هتختاري طقم ظباط عشان يطلع معاكي تمام
ليلي: تمام يافندم
بعد مده كويله دامت ١٥ساعه خرجت متجهه الي القصر
..........
ليلي: ماما انا جيت انتي فين ماما ماما
استغربت من هدوء البيت
طنط داليا انكل فؤاد
في اي قلقت كتيرا خشيا ان يصيبهم شئ من زاهي العتال
وفجاءه وجدته امامها
مالك: انتي كويسه مالك فيكي حاجه
ليلي وتتنفس بشده: فين ماما راحت فين
مالك: خرجو يشترو حجات لازمه البيت وابوي وابوكي
قاطعته: خلاص الباقي مش مهم
مالك: تحبي تاكلي
ليلي: لا
مالك: ليلي ممكن نفتح صفحه جديده ونكون اصدقاء ممكن
ليلي: ممكن بس بادب
مالك: اوعدك
ليلي: اشطا انا جعانه
طبخو الاكل ولكن بعد ذلك نامو بعمق ومن هنا تبدء لعبه العتال
تعليقات
إرسال تعليق