القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذراء ولكن الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه

  رواية عذراء ولكن الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فاطمه

ادم:طيب يا جدي طيب متزعقش وعدي هيكون معانا
ادم بصدمه:اي يعني عدي مات
ادم:بضيق:انت بتزعقلي لي وانا اعرف منين طيب طيب وقفل
ادم بغيظ:اوف بقا ومشي
مالك:يعني التسليم في البحر اشمعنا اكيد نوي ل حاجه
راحة يبص علي فجر الي كنت وقفه عند الباب تبص علي يارا من الازاز بتاع الباب
مالك جي حوطها من ضهرها:هغير كده انا من يارا
فجر ابتسمت ولفت لي:مش هتروح تستريح
مالك سند راسو علي كتفها:انا لو روحت الدكتور وعمرو وعمار ومنصور يكلو في بعض
فجر ضحكت:انت مين قدك كلو بعد عنك
مالك بوز:لسه في فهد
فجر ابتسمت وشورتلو عليه
مالك بص كان فهد بيزعق ل ايات وشد شعرها:ده مش طبيعي
ايات بعصبيه:قصدك اني حراميه
فهد شدها من خصلتها:انتي بتزعقي لمين يابنت
ايات بضيق:مانت بتقول اتسرقت ومش عارفه اتسرق منك اي
فهد بعصبيه:اي اتسرق منك دي محدش يعرف يسرق مني حاجه انا ضابط متحترمي نفسك
ايات بصتلو وقاعدت تضحك:انت ضابط اول مره اشوف ضابط بيخد مخدرات
فهد بغيظ:انا مش باخد دي مؤامره
ايات انفجرت ضحك:يتامرو عليك انت
فهد بغضب:انا هوريكي المؤامره بتبقا ازاي
ايات بخوف:خلاص انا في المستشفي برستيجي كا دكتوره هيروح
فهد بوز:وانا برستيجي يضيع عادي
ايات مسكت خدود بضحك:يا باشا انت احلي ضابط في مصر كلها
فهد بصلها بصدمه:ايتا ايتا
ايات بصدمه:اي الي انت عملتو ده
فهد بصدمه:انا الي عملت
ايات بعصبيه:ايو عمال تسبلي بعنيك وتضحك في وشي واتريك بتتغرغر بيا ابعد عني وجريت من قدامو
فهد حط ايدو علي خدو بصدمه:مجنونه
ايات وهي بتجري:غبيه كان لازم تقولي ليه كده لا لا يا ايات انتي قلت الادب وخبطت في حد رفعت وشها اسفه
عمار:ولا يهمك وسابها وكمل طريقه ل اوضة يارا فتحت ودخل قاعد جنبها
عمار طلع البروز وبصلو بحزن:كنت في اوضك امبارح وتقريبا نمت فيها انا بص ل يارا الي نايمه بهدؤ عارف ان خطوبتنا مكنتش مثاليا ولا ان انا كنت بحبك زاي مبتحبيني و قرب الكرسي من سرير يارا فكرت اني القي حب واهتمام منك علطول ودايما بتلفي ورايا كنت مطمنني مش عارف بقولك كده لي دلوقتي جايز عشان ظهر منصور وحسك هضيعي وجايز لاني كنت ضامن وجودك بس فراق فارق معايه بس
كنت يارا بتبتدي تفتح عينيها وهي حسه بالم لقت عمار قدامها ابتسمت بتعب
عمار:انتي فوقتي لي
يارا بصوت متعب:مكنتش عايزني افوق
عمار:لا مش قصدي بس كنت بكلم معاكي
يارا ابتسمت وبصتلو
عمار عقد حاجبو:بتبصي كده لي
يارا بتعب:اصلي مش مصدقه انت هنا وكمان كنت بتتكلم معايه وبصت حوليها في المستشفي احنا
عمار:ايو
يارا:ومروة و
عمار قاطعها:كلهم كويسيين الحمدلله
يارا:هو مين عمل كده
عمار:انتي مالك خليكي في نفسك
يارا بصتلو بتامل
عمار ببتسامه:بتبصي كده لي معجبه بيه
يارا غمضت عينيه بالم:لا بسال نفسي حبيتك لي مفيش حاجه تتحب
عمار بغضب:يعني انتي الي فيكي حاجه
يارا:عايزه استريح اطلع برا
عمار زق الكرسي بغضب:لي كل محاول اديكي فرصه بضيعي كل حاجه
يارا عينيه اتملت بدموع:في فرق من انك تديني فرصه وبين انك تفرض عليا الفرصه برا قولتلك
عمار كان هيتكلم بس طلع ورزع الباب دخلت فجر اول مخرج وبصتلها بحزن وقاعدت مسكت ايديها
يارا بعيط:انا اسفه
فجر ببتسامه:ممكن متعيطيش عشان العمليه
يارا بدموع:انتي زعلانه مني
فجر:لا لي بتقولي كده
يارا بحزن:عشان كنت بكرهك من غير سبب عشان عمار
فجر ابتسمت:انا عارفه انك بتحبي بس تعرفي اي احله من الحب
يارا:لا اي
فجر قامت وتخرت الستاره الي بتفصل بينها السرير التاني:تتحبي
يارا لفت راسها تشوف بتشاور علي اي واتصدمت:اي جاب ده هنا
فجر:بيحب
يارا بصتلها:ايو هو جي يحب هنا اوعي يكون بيحب الممرضه
فجر:ياربي الواد في نفس الاوض وجنبك وطلعتي خاين اتقي الله
يارا بضيق:طلعو من هنا مش عايزه اشوف وشه
منصور فتح عينيه فجاه وهو بصصلها
يارا اتحرجت وسكتت
فجر عقدت حاجبه:مالك ولفت ل منصور بس هو غمض عينيه بسرعه لفت ل يارا في اي يا بنتي
يارا بضيق:مفيش هو هيفضل هنا كتير انا عايزه شويه خصوصيه
فجر كنت هترد بس زهره وسليم ومنه دخلو
منه جريت علي يارا وهي بتعيط:انتي كويسه ياريت انا وانتي لا
يارا ابتسمت بتعب:بعد الشر
زهره بعيط وهي بتقرب منها:انتي كويسه حاجه وجعاكي
يارا بتعب:لا يا ماما انا كويسه
سليم بصدمه:ماما
يارا بصت ل سليم ببتسامه:هي مش ماما ولا اي
سليم قرب وباس راسها:طبعا ماما
(افرحو بي الجو الاسري ده احدهم هيموت النهارده
😂😌
)
عدي اسبوعين والاحداث زاي مهي منصور ويارا بيتحسنو ومفيش اي مضاعفات نور طلعت من المستشفي وقاعده مع عمر في البيت مروة لسه مفاقتس وعمرو علطول عندك وده مضايق الدكتور العاشق
يارا بزهق:انا عايزه اطلع
منصور:الدكتور قال انك لازم تبقي تحت الملاحظه شهر حته
يارا بعصبيه:وانت مالك انا بكلم مع نفسي انت مالك
منصور قام من علي سريرو جي قاعد قدامها:لا يحببتي ليا ونص وانتي دلوقتي جواكي فصي عقبال ميبقا ابني
يارا بعصبيه:احترام نفسك اي حببتك دي
منصور برفع حاجب:وبنسبه ل ابني اي عادي
يارا بعصبيه:مخدش بالي اي ابنك دي
منصور ببتسامه:طيب براحه علي كبدي هو مش حمل عصبيتك
يارا ضحكت:علي فكره المفروض تتكسف علي دمك ومتتكلمش معايه
منصور بهيام:بضعف قدام ضحكت هاتي واحده كمان
يارا بضحك:انت عايز اي
منصور:لو قولتلك تعمليلي
يارا:علي حسب اسمع الاول
منصور:نلعب كوتشينه علي احكام
يارا بضيق:هنجيب الكوتشينه منين ياعبيط
منصور قام راح سريرو جابها من تحت المخده وجي قاعد قدامها
يارا برفع حاجب:انت جبت البتاع دي منين
منصور بصلها بعشق:انا حاوي ممكن اجبلك اي حاجه من اي حته
يارا ربعت ايديها بستخفاف:اي حاجه اي حاجه
منصور:جربي
يارا بسخريه:عايزه اكل من ماكدو نالز
منصور برفع حاجب:انتي عامله عمليه في الكبد مش في دريم بارك
يارا بغيظ:قول انك مش هتعرف تجبلي
منصور:اطلبي غيرو
يارا بصتلو بنص عين:هاتلي ارنوب لوني توز
منصور بحب:بشرط تسمي منصور
يارا بضحك:اشطا نسمي منصور
منصور قام:فرقي لحد ماجي وطلع
يارا ضحكت بخبث:قال يجي قال هييييح هنام في الاوضه لواحدي
بعد شويه لقتو داخل بصتلو بصدمه:انت جيت منين
منصور بحيره:بصي في واحد رمادي واحد فشيه معرفش انتي هتحبي اني جبت الاتنين
يارا بصالو بصدمه:جبت ده منين
منصور بخبث:يعني عشان في المستشفي وكده
يارا:انت غبت ساعه بس دول منين
منصور:انتي مفرقتيش لي ورمه الارنوب عليها وقاعد يفرق
يارا بصالو بشك:انت اي
منصور بضحك:اي السؤال الحمار ده منصور بس قوليلي يا بيبي
يارا مسكه الارنب الفوشيه بغيظ:ده جه منين
منصور:ده مينفعش منصور ممكن دي انتي وانا التاني وابتسم
يارا بضحك وهي بتبص ل الارنوب:عشان الروج
منصور بضحك:يعني مش عشان بنت يعني
يارا:تؤ تؤ انت مش عايز تبقا دي عشان الروج
منصور بضحك:حد قالك انك ذكيه
يارا ابتسمت:لا ولا مره
منصور:حقهم يغشوكي يعني ويكدبو
يارا كشرت:طب هنطلع امته
منصور بزعل مصتنع:زهقتي مني
يارا:الصراحه اه واللينزاز الي انت حطو ده مزتفز متقلعو
منصور بضحك:ايييي عنيه يا حجه
يارا قربت وشه منو بذهول:احلف عينك خضرا في رمادي
منصور ابتسم ل قربها لي:حلوه
يارا اتكسفت وبعدت:لا الزرقاء احله
منصور بوز:اكمن ابن عمك عينيه زرقه هتعيريني
يارا بضحك:مانت عينيك خضرها
منصور:مانتي بتحبي الزرق وانا لا
يارا بضحك:هبقا احب الخضراء حاضر
منصور بضحك:اقنعتك صح
يارا:اسالك سؤال
منصور:طيب خدي العبي واسالي
يارا خدت منو الورق وبداء تلعب:اتبرعت ليا لي وانت متعرفنيش كويس
منصور وهو بيلعب:يلا هي اول مره
يارا عقدت حاجبه:لي كنت خد منك اي قبل كده
منصور:حاجه حمراء وبدخ الدم
يارا شهقت:خد مصرينك
منصور بصلها بقرف:هي المصرين بدخ الدم العبي العبي
يارا برفع حاجب:المصرين حمراء ولا مش حمراء يمتعلمين يا بتوع المدارس
منصور بضحك:لا حمرا
يارا:معاك سبعه كومي
منصور:اه لي
يارا:وريني كده
منصور ادهالها
يارا:بس كسبت غور بقا من هنا
منصور بيبربش بصدمه:بتكرشيني
يارا وهي بتنام علي السرير بضحك:ايو تفتكر هحد هيجي انهارده
منصور وهو بيقعد علي سريرو:حد زاي مين
يارا فهمت قصدو:حد يعني فجر او منه
منصور:مممم دول بيجو كل يوم اكيد هيجو
يارا قامت قاعدت نص قاعده:انت محدش جالك لي محدش يعرف صح
منصور ربع رجليه:لا مليش حد
يارا:ولا اب ولا ام ولا اخ ولا خوات
منصور:اسمهم خوات بردو ده اللغه العربيه لو شمت خبر هتضربك بنار
يارا بضحك:يوه متهربش من السؤال
منصور ابتسم:كان ليا اخ كبير قمر زاي كده
ايات بضيق:مين قالك انك قمر
منصور بصلها بنص عين:طب احلفي اني مش قمر
ايات:اخوك مجاش سال عليك لي
منصور سكت ومردش
ايات:هو انا قولت حاجه زعلتك
منصور هز راسو انو لا:هو تاهه وانا صغير ممكن يكون مش عايش اصلن مش فاكر حاجه منو كنت صغير اوي يمكن عينيه شبه عينيها بس يمكن بتعتو فيروزي صافي
يارا بحزن:ومدورتش عليه
منصور بصلها وكانها قالت حاجه محاولش يعملها وهز راسو انو لا
يارا:انت غلطان
منصور:انا لي
يارا:حته لو كنت صغير انت كبرت فكرت انك محولتش تدور عليه ده معني انك نسيتو
منصور:شوف مين بيكلم
يارا:اي
منصور:طيب مانتي
يارا قاطعتو بحزن:انا غيرك لما تحب هتعرف انا عملت كده لي
منصور بصلها بحزن وهي سره:لما احب اكتر من كده
"انا متيم بكي هل تدري ولو يباع عشقي لكي علي العاشقين لموتو عشقا فوق العشق يا ليتك تعلمي"
عمرو قاعد جنب مروة وبيقراء في مصحف وكل شويه يمسح دموعه
كنت مروة حسه انها وقفه في حته ضلمه وسمع حد بيقراء قران ونور جامد جي من بعيد حطت ايديها علي عينيها وبدات تمشي نحيت الصوت وحست الصوت بيبعد ويبقا واطي قاعدت تجري تجري وراه الصوت مش قدره توصل ل الاخر وفجاه الصوت اختفي والدنيا ضلمة
عمرو قفل المصحف وباسو وحطو جنبها وبصلها بحزن:كل ده نايمه مش هتقومي
عمرو مسك ايديها:انا تعبان من غيرك قاعده فطره كبيره اوي مش كفايه بقا
عمرو حط راسو علي ايديها بياس:طب قومي وانا مش هزعلك تاني والله تعبان
مروة شدت علي ايدو
عمرو رفع راسو بصدمه وبصلها بس كنت لسه مفقتش
عمرو:مروة انتي سمعني دكتور يا دكتور وجري برا ينده الدكتور
الدكتور كان بيكشف عليها وبصصلو بضيق:مفقتش يمكن بيتهيقلك
عمرو:لا انا متاكد شدد علي ايدي
الدكتور:لازم تسبها ترتاح
عمرو بعناد وهو بيقعد علي الكرسي:انا راحتي هنا
الدكتور بضيق:بس
عمرو:شكرا يلا برا
فهد بيخبط وهو شايل علبه كبيره
ايه بضيق:مين بيخبط اي متسمعش عن حاجه اسمها جرس
فهد:مهو مش شغال انا جربتو
ايه:وتجربو لي هو بيت ابوك مش تستاذن عايز مين انت
فهد بصدمه:انا يتقالي ابوك وبغيط انا فهد افتحي
ايه فتحت بفرحه:فهودي وبعدي بوزت كده تكذب عليأ وتقولي هجي ومجيش بعد معشمتني ابنك الي في بطني اودي فين
فهدر بصدمه:ابن مين
ايه بضحك:لا دي في البنت كنت بتقول ل الواد كده في المسلسل وبصت ل العلبه اي ده
فهد ابتسم وهو بيدخل:انتي شايفه اي ده
ايه قاطعتو بصراخ:استني خش برجلك اليمين يا عريس عشان تحل البركه
فهد بضحك:طيب خد بقا
ايه:هديه دي
فهد وهو سند علي العلبه:جبتلك اكبر عروسه لقتها في المحل كلو
ايه:انا بنت المفروض تجبلي عريس ملحوقه انت اهو
فهد ضحك وبهمس:هي ايات فين
ايات خرجت شعرها منكوش وشها احنر مكان النوم وبتتوب:يويو مين في الحمام
فهد ضحك بصوت عالي:انتي كنتي نايمه ولا بتتكهربي
ايات برقت وبصت لي وقاعدت تكح
ايه:كده هتموتها
فهد بضحك:هي طلعه ميته
ايات بغيظ:اي جابك دلوقتي
فهد:عشان اكتشفك علي حقيقتك قبل مدبس فيكي يا مغشوشه
ايات:نعم
فهد:احم جي اخدكم الملاهي
ايات ربعت ايديها وهي رفعه حواجبها
فهد:متبصيش كده بشعرك ده عشان بخاف وميل وشال ايه مش عشانك عشان القمريه دي
ايه بتشور لي يبوس خدها
فهد يبوسها وهو بيضحك:حلو كده
ايه بغرور:مش بطال
فهد ضحك:هنستناكي في العربيه عقبال متولعي نفسك اقصد تجهزي نفسك وطلع وهو بيضحك
ايات بغيظ:ومين قال اني هخرج معاه انسان مريض بائس وبتسمت ومز اوي
غسلت ايات وشها ولبست بنطلون تلجي وتيشرت رمادي وفردت شعرها ونزلت
فهد بصدمه:بتتغيري بسرعه شكلك فوق كان
ايات بغيظ:خير كان اي
فهد:قمر الاه مالك قفوشه لي
ايات ابتسمت وركبت:يلا فطرني الاول
فهد:دخله علي طمع انتي
ايات:بتقول حاجه
فهد:بقولك المطعم كلو فدكي لو هتكليني انا والعربيه فداكي
ايات ضحكت:مش اوي كده
عدي الوقت وانهارد معاد خروج يارا
منصور:هتخلصي مني
يارا بضحك:بصراحه انت رغاي اوي بقالك شهر ونص مزهقتش مني
منصور:لا انا بقول نخلينا شويه حسك مخفتيش
يارا:لا زهقت وبعدين اوضي وحشتني
منصور بصلها وسكت
يارا ابتسمت:ومين عارف ممكن اشوفك وتشوفني
منصور:مش هتخدي منصور معاكي
يارا بصت ل الارنوب بضحك:هخدهم طبعا بس انت جبتهم ازاي
منصور:دفعت ل الممرض فلوس وجبهم ليا ارتحتي
يارا بضحك:رشوه يعني
منصور:هتشوهي صوتي انا وش كذالك
يارا بضحك:طيب معاك رقمي ولا
منصور بثقه:لو عايزو اعرف اجيبو
يارا بستخفاف:شوف ازاي
منصور قرب منها فجاه:بلاش النظره دي انتي مجربه قبل كده والارنوب يشهد بعد عنها كنتي بتقولي اي
يارا بتوهان:مش عارفه انا هطلع بقا
منصور:خلي بالك من كبدتي وغمزلها وطلع
يارا حطت ايديها علي جنبها وابتسمت
طلعت يارا وهي ناويه تعملهم مفجاه اتخبطت في عمار
يارا بصدمه:انت بتعمل اي هنا
عمار عقد حاجبو:انتي مش جوه لي
يارا بحماس:هعمل مفجاه ل منه وفجر انت هنا لي
عمار:انا كل يوم هنا
يارا بخذه:ومش بتشوفني
عمار بضيق:انتي عمله مفجاه ل اخواتك كنت قولتلك معملتيش ليا لي
يارا بصتلو بحزن:انا
منصور:وقفين كده لي
عمار بسخريه:مفيش يارا كنت مستنيك وسابهم ومشي
منصور:مالو ده
يارا بصت ل عمار الي ادها ضهرو بحزن
منصور:يلا مش هنطلع
يارا بحزن:يلا
عمار لف يبص عليهم بحزن:هو هيبقا ليكي احسن مني
فجر بضيق:مش هنروح ل يارا بقا
سليم:انهارده مفيش زياره
فجر بنص عين:سليم انت عارف حاجه ومخبي عليا
سليم ابتسم وسكت
فجر لفت ل مالك:طيب وديني انت
مالك قام وهو بيشد فهد:عندنا شغل مهم مش هتاخر
فجر بغضب:شكلي هخليك تسيب ال
مالك حط ايدو علي بؤقها وبهمس:بتسلميني
فجر تخرت ايدو بغيظ:طب وديني
مالك:طيب اوعدك لما اجي هنجوز ووديكي وجيبك
فجر بغضب:اطلع يا مالك انشاءالله عنك مرجعت ومتكلمش معايه وسبتو وقامت
مالك بص ليها وهي ماشيه بحزن
فهد:روح شوفه
مالك ببرود:براحتها يلا ورانا حاجه مهمه خدو وطلع شاف منصور و يارا
مالك:مش كفايه دلع ولا اي
منصور:هو انا من امته بدلع يا فندم
يارا:فندم!!
مالك بضيق:طب اتفضل معانا
منصور بجديه:يلا هستناك في العربيه
يارا استغربت من جديتو في بالها ان منصور تافهه وبس
مالك:اطلع انا هسوق عشان انت لسه عامل عمليه
منصور نزل بهدؤ وركب جنب مالك
مالك قبل ما يشغل العربيه:فكرين الي اكلمنا فيه امبارح
فهد بضيق:مش شايف ان الموضوع ده متهور
مالك برفع حاجب:مين هنا القائد
فهد بغيظ:انا معنديش قائد انا برا عنكم اصلن
مالك بخبث:يويو
فهد بغضب:ماشي معاكم قول تاني هنعمل اي
نالك يشغل العربيه بخبث:اسمع بقا.....
يارا دخلت وهي مبتسمه:يا الي هنا
سليم بفرحه:كنت هجيلك اخدك
يارا بضحك:منصور سابقك امال تؤمي فين
سليم بضحك:حروفك وقعه اوي اسمها تؤامي
يارا بضحك:انا بقول اطلع ليهم جريت علي فوق
سليم بخوف:براحه عشان
يارا قطعتو:عارفه عشان كبدك يوه اقصد كبدتو هو وضحكت
سليم بصص ليها ومش فاهم حاجه
يارا طلعت فوق
كنت فجر وقفه ومغمضه عينيها مش عارفه لي قلبها مقبوض مكنتش عايزه يطلع سمعت خبط علي الباب التفتت وبتسمت:طلعتي امته
يارا بضحك:لسه دلوقتي اومال تؤامك فين
فجر بغيظ:هو مازن بيخلينا اشوفها ولاك اكلمها
يارا بصدمه:وانتي سبتيها معاه لي دي هبله وهيتحرش بيها
فجر بضحك:مهو جوزها
يارا بعصبيه:ولو ولو يا فجر ميتحرش بااختي هو فين
مالك وقف قدام الحمله الي معاه وهو لابس وقي الرصاص وبجديه:مش عايز غلط الشحنه دي هتتمسك هتتمسك
فهد وهو لابس لبس القوات الخاصه وبجمود:كل واحد مكانو ويستني الاشاره مش عايز غلطه
ابتدو يتفرقو وكل واحد يخد مكانو وفهد وقف مستني اشاره مالك
مالك وقف فوق الجبل وهو بيرقب مش شايف حاجه اتوتر وبص ل منصور:انت متاكد انو هنا
منصور بص في اللاب توب:الاشاره هنا انا متاكد
مالك:انت عارف لو عدتت الشحنه دي هيحصل اي
منصور بثقه:مش هتعدي مكملش جملتو لقي عربيه جيب سواده جي وقفت في نص المكان
مالك رجع يرقب تاني وهو مستعد
جت تلت عربيات واحده جيب واتنين عربيات عاديه نزل فهد الجد وجنبي ادم
الشاب ابتسم ونزل من عربيتو وقف في وش فهد الجد بثقه
فهد الجد بغضب:بتلعب من وراه ضهري انا مبيتلويش ايدي فاهم
قلع نضارتو وبانت عينيه الفيروزي وهو بصصلو بغرور:انا مبلويش وبصلو بستفزاز بكسر
فهد الجد بغضب:اسمع يا.........
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات