القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جراح الحب الفصل العشرون 20 والاخير بقلم ميساء عنتر

 رواية جراح الحب الفصل العشرون 20 والاخير بقلم ميساء عنتر

رواية جراح الحب الفصل العشرون 20 والاخير بقلم ميساء عنتر

رواية جراح الحب الفصل العشرون 20 والاخير بقلم ميساء عنتر

يوسف بصدمه:انتي
شاديه:انتو تعرفو بعض ي شمس
شمس:احم ايوا ي طنط لما كنت مسافره قابلت يوسف برا وكدا
يوسف:ايوا وكمل بابتسامه:اخبارك اي
شمس:الحمدلله تمام صدفه غريبه
يوسف:فعلا غريبه
ف مكان هادئ شويه ع البحر
هي:ميرو هتفضل قاعد كدا
مراد رد بقي
التفت مراد ال الواقفه أمامه
مراد:عليا انتي هتيجي كل يوم ولا اي
عليا:قولتلك قاعده علي قلبك
مراد بمرح:بس متخديش راحتك اوي يعني
عليا بضحك:براحتي يجدع
مراد:براحتك ي باشا
(ايوا عليا اخت جووو)
نروح بقي لجناح العشاق
مالك:قومي غيري وخدي شااور ي ملوكه
ملك بابتسامه:حاضر
واخدت بجامه رقيقه ودخلت خدت شاور ولبست وطلعت
مالك قرب منها وحضنها وقال بدموع:متتخيليش كنتي وحشاني أد اي ي ملك كنت بموت من غيرك
ملك عينيها دمعت من كلامه:أنا أنا اسفه بس انا مكنتش فاكره حاجه
مالك بعد عنها وقبل عينيها الاتنين:العنين القمر دول مش عاوز اشوف دمعه بتنزل منهم تاني
ملك هزت راسها بابتسامه
مالك:أنا آسف ع ال هعمله دا بس مش قادر
نزلت له ملك باستغراب
أما مالك قرب واخد شفتيها ف قبله وفضل يقبلها بلهفه وحب
حاوطت ملك رقبته وقربته منها وشالها حطها ع السرير. وذهبوا ال عالم خاص(ملناش دعوه احنا بالعالم دا)
😂
فات اسبوع ع ابطالنا
مالك مش بينزل من جناحه
مازن ورؤي حددو معاد الفرح
عمار وياسمين بيقربو من بعض اكتر وياسمين بدأت تتعلق بيه
شمس ويوسف بيتقابلو علطول
وعليا دايما مع مراد عند البحر
ف شركه الشناوي
عمار:عرفت حاجه عن حازم ي مازن
مازن:متقلقش هو خلاص فاضل تكه ونقبض عليه
عمار:ربنا معاك ي صاحبي هخلع أنا بقي اروح لمراتي
مازن:يواطي عاوز تدبسني لوحدي ف الشغل
عمار حدفله بوسه ف الهوا:سلام يعسل
ضحك مازن عليه واتنهد وكمل شغل
عمار روح البيت ودخل بس مش سامع صوت ياسمين
عمار:ياسو انتي فين
دخل اوضه النوم واتفاجئ أنها متزينه ولسي بيلف شاف حوريه من حويات الجنه
ياسمين كانت لابسه قميص اسود عكس بشرتها وكانت زي القمر
عمار : اي القمر دا
ياسمين بخجل:تعالي ناكل
عمار قرب وشالها ناكل اي بس دا انا مصدقت واخدها ال عالمه الخاص(اه يوثخ)
والايام بتعدي ع ابطالنا وقبضو ع حازم وحسام
واخيرا النهارده فرح مازن ورؤي
كل واحد من البنات لبست فستان وكانت قمر
والشباب كذلك
وكل واحد خد حبيبته
ف نص الفرح
يوسف:احم احم أنا آسف ع المقاطعه دي بس انا بحب البنت دي وشاور ع شمس ونزل عندها وركع علي ركبته:تقبلي تتجوزيني
شمس بدموع فرحه:موافقه
يوسف لبسها الخاتم وسألها ولف بيها واخدها للمأذون وكتبوا الكتاب
مراد:استنوا استنوا أنا كمان بحب البت دي وشاور ع عليا وعاوز بردو اتجوزها وبصوت عالي:قولتي اي ي لولو
عليا بخجل:موافقه
مراد اخدها وكتب للكتاب
والفرح خلص وهيصوا وكانو كلهم فرحانين
ف شقه مازن ورؤي
مازن:ادخلي يروحي غيري واتوضي ع نصلي
رؤي:حاضر دخلت اتوضت ولبست قميص وفوقه الاسدال
وطلعت
مازن:يلا
وصلي بيها وقال دعاء المتجوزين
ووقرب منها و(سكتت شهرزاد)
باليل"
ملك بصراخ:اااااه بولد الحقني ي ماااالك ااااه
مالك صحي بخضه:اي ف اي
ملك:انت لسي هتتخض قوم بسرعاااااه بقولك بولللللد
شالها مالك ونزل بسرعه ع المستشفي وهو بلبس البيت والشبشب
ودخلت العمليات وجابت توأم
الممرضه:انفضل ولد وبنت زي القمر
مالك بدموع:ماشاء الله ماشاء الله وملك عامله اي
الممرضه:الحمدلله هنتقلها اوضه عاديه دلوقت
واتنقلت ملك اوضه عاديه
مالك:مبروك يروحي
ملك بابتسامه:الله يبارك فيك ي حبيبي
مالك بفرحه:اول مره تقوليها من بعد مافقدتي الذاكره
ملك بهمس:مش يمكن لاني دلوقت مش فاقده الذاكره
مالك ضحك وقام جاب دكتوره تكشف عليها
الدكتوره:الطلق بتاع الولاده خلاها تفتكر كل حاجه الف مبروك ليكو عن اذنكو
مالك قرب من ملك حضنها:الف مبروك يروحي
ملك بابتسامه:الله يبارك فيك يعمري
مالك:بحبك ي ام العيال
ملك:بعشقك ي ابو العيال
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات