القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذراء ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه

  رواية عذراء ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمه

فجر بصت ل البت الي وقفه عند الباب:انتي بتقولي اي
البنت بصها بعيونها الرمادي ل فهد بتحدي وفهد بيبصلها بشر وبتوعد ليها باشد انواع العذاب
ايات وهي بصه ل فهد:اصل انا الدكتوره الي كنت استقبلت حالتك وكنتي بتنزفي من بوقك لان معدتك كانت فيها نزيف دخلي
فجر عقدت حاجبه:اي دخل ده بفهد
ايات ربعت ايديها:فهد بيه طلعلك تقرير مزور لان انتي ولا اتكشف عليكي ولا حاجه ولو كان حد اعتدي عليكي كان هيبقا في اثر دم عليكي
فجر بعدم فهم:مفهمتش
مالك:تعالي افهمك انا فوق
سليم بعدو عنها بغيظ:انت شكلك اولعبان ابعد عن بنتي
فجر بتكتم ضحكتها:ايو كل شويه يبوسني
عمار بغضب:يا اي
سليم بعصبيه:امشي برا
مالك بغضب:برا فين وفجر
فجر كنت في حته تانيه بصه ل منه ويارا ومبتسمه ليهم
منه بادلتها الابتسامه اما يارا كنت ملامحه جامده
ايات بضيق:المشكله ان عمار ومالك ممكن يتقبض عليهم
فجر لفت ليها بغيره:وانتي مالك يتحبس ولا يتعدم محموقها عليه لي
ايات بصدمه:انا بقول عشان خايفه عليهم
فجر قربت منها بغضب:وتخافي عليه لي
مالك مسكها:اهدي هي قالت حاجه
فجر شدتت ايدو بغضب وقفت بعيد:انت جي عشان الي اتفقنا عليه ولا عشان تحب وتوقع البنات فيك
مالك بضحك:غيره دي
فجر بغضب:اسمع يا مالك انت جي هنا عشان شغل ركز فيه وبطل تلعب باعصابي ولو فكر اني بحبك وهموت عليك تبقا غلطان
مالك حس كلامها بيوجعو:عارفه السلسله الي لبسهه فيها صورتي وصورتك يمكن تعرفي ان مش انا الي العب بيكي انتي وسابه ومشي
فجر اتنهدت بغيظ:زوتها بس هو يستهل وبصت ل البنت وبوزت مهي حلوه وجميله
مالك بهمس من وراه:انتي اجمل علي فكره
فجر لفت بصدمه:انت لسه هنا
مالك بغرور:انا اجمد ضابط تسلل ويغمزلها وخطف قلوب
فجر حسه قلبها بيدق جامد
مالك ميل عليها بهمس:قوليلي ياضبوطي
فجر مسكت زراير قميصو بدلع:انا احله منها
مالك قربها لي:بتتحرشي بيا ارفع عليكي قاضيه دلوقتي واتهمك انك بتخدشي حيائي
فجر ضحكت وخبت وشهه في صدرو
فهد بغضب:ده انا الي هخدش وشك منك ليها اي ده
عمار بعدها عنو بغضب:شايفنا مركبين قرون
مالك بضيق:انتو عايزين اي
عمار بص ل فجر بضيق:امشي روحي جنب اخواتك
فجر مسكت ايدو وابتسمت:مبسوطه انك رجعت تمشي من تاني طلعت طويل ياولا
عمار بضحك:فدوي اوي في نفسك عجبتك
فجر بضحك وهي بتشب تمسك خدود:ده انت تعجب الباشا
مالك بغضب:روحي عند اخوتك يا فجر بدل مقعدك علي كرسي
فجر جريت من قدامو
مالك بجديه:وليد فين
فهد بضيق:لما فوقت ملقتهوش
مالك:هحسبك علي الي عملتو ده بعدين مش دلوقتي
فهد بوز:بحبها
عمار بضيق:وانا
مالك بغموض:نخلص من الموضوع ونبقا نشوف الكلام ده وبص ل فهد وليد يرجع ازاي معرفش
عمار:طيب الي جي اي
مالك:وقفتنا دي متنفعش هيشكو فينا وبص ل فهد بسخريه حرص من ادم هو الي بيحطلك مخدرات ودلوقتي بقيت مدمن مش عارف ضابط ازاي
فهد بقرف:ملكش دعوه خليك في نفسك ولعلمك بقا هتجوزها وزقو بكتفو ومشي
عمار بضيق:وبعدين الجي اي
مالك:دلوقتي تحكيلي اي حصل بينك وبين فهد اي حاجه لو صغيره تهمني
عمار:تعالي الجنينه امان
طلع مالك معاه
عمار بضيق:اول متخرجة مسكت قاضيه المخدرات معاك لو فاكر
مالك هز راسو با ايو
عمار:لما القاضيه اتقفلت مسكت قاضية عن ناس بيتاجرو في الاعضاء وجبولي ضابط قوة خاصه بردو كان فهد كانت صدمه ليا وليه بس طبعا كانت علاقتنا حلوه وشتغلنا وكسبنا القضيه وقالي انو حب يطلع ضابط ومحبش يعرف حد وحترمة قرارو وقالي ان جدي عارف ده
مالك عقد حاجبه:جدك يعرف ان فهد ضابظ قوة خاصه
عمار اتنهد:ايو علاقتي بي كنت حلوه لحد يوم فرحو عرفت ان ويسكت
مالك:عرفت اي قولتلك اي تفصيله لو صغيره هتنفعني
عمار سكت وبتفكير:لا هي ماتت مينفعش اقوله كده طلما ربنا سترها مفضحهش انا
(بنات الجروب ياعمو عايشه قول بس قول
😂😂
)
مالك:في اي
عمار:الي حصل بعد كده اني حولت ابعدها عنو بس مش فاكر غير اني لقيت نفسي انا وهي وفهد في شقتو من غير هدوم مش فاكر حصل ده ازاي حولت كتير اشرحلو وفهمو انا لي مثلت اني بحبها وكنت بتقرب منها
مالك:عشان كنت عايز تخدها منو
عمار بغضب:لا مش كده عشان لازم يبعد وخلاص ولما رجعت ومعاه عيل انا حولت اتكلم معها ممكن يكون ابني او ابن فهد فعلن بس هو متسرع دخل فينا بعربيتو ومتت هي والعيل وانا اتشليت وهو طلع من غير اي ضرار
مالك حطط ايدو في جيوبه:انت حاسس كده بس هو اضر اكتر منك لانو حبها مكنش بيمثل زايك وسابو ودخل
فجر ببتسامه:هتفضلي بصه ليا كده كتير وفتحت ايديها هاتي حضن
منه ابتسمت ودخلت في حضنها
فجر حضنتها جامد وكانها بتحضن نفسها
يارا وققه بعيد بتبص عليهم
فجر بصت ليها:تعالي انتي كمان
يارا بضيق:ومين قال عايزه احضنك
فجر خرجت منه من حضنها وقربت منها:انشاءالله عنك محضنتيني احضنك انا وحضنتها
منه بتضحك وهي بتبص عليهم بفرحه
فجر بعدت عنها وابتسمت:تعرفي اليوم الي جيت في انا محبتكيش فيه فكره حصل اي
يارا بصلها وسكتها
فجر ابتسمت:كنت عايزه تودي عمار اوضه بس انا الي عملت كده
يارا:اوعي تكوني مصدقه انك اوختي
فجر حطت ايديها علي كتفها:انتي فكره مش مصدق
سليم كان وقف علي الباب:فجر
فجر لفت لي وبصتلو
سليم دخل الاوضه وقاعد علي السرير:تعالي قربي عايز اتكلم معاكي
فجر:غريب انت تبعدني وعايز تقربني علي مزاجك
سليم بص ل الارض وسكت:زاي مانتي اتحرمتي مني انا اتحرمت منك واخواتك اتحرمو من امهم
فجر:بتقول كده بس عشان ترضي ضميرك انت اخترتهم ومخترتنيش واختارت تعيش محروم مني ومخيرتنيش ولا خيرتهم وقولتلهم امك عايشه دي انانيه
سليم بصلها بحزن:معاكي حق تقولي اكتر من كده
فجر بصتلو بحزن:تعرف الي كان هيحصل مع ماما كان ممكن يحصل معايه او افتكرت انو حصل او حصل مبقتش عارفه حاجه بس
مالك كان معدي وقف علي الباب في اللحظه دي
فجر:بس الي اعرفو اني مهنش علي مالك الحضن الي احتوائني تسع سنين مش ممكن يعمل كده
سليم بغيره:مش هتتجوزي يا فجر
فجر بضحك:لا الاقناع ده مش تخصوصي ده تخصص مالك يا باب سكتت يا سليم بيه عن اذنكم
وطلعت علي برا مالك بيبصلها بحزن وهي طلعها
فجر وهي نزله خبطت في ادم وكنت هتقع
ادم لف ايدو حولين وسطها وشدها لي:انتي كويسه
فجر بضيق:ايو ممكن تبعد
ادم برفع حاجب:مفيش شكرا
فجر بضيق:ادم هو في اي
ادم سابها وبعد:مفيش بهزر معاكي
فجر بغضب:متهزرش دمك تخين وسبتو ونزلت
فهد كان قاعد علي البسين ومرجع ضهرو ل وراه وسرح
فلاش باااك
فهد:حضرتك انسه نور
نور ابتسمت:امممم نور
فهد قاعد بثقه:كنت جي اكلمك بخصوص انتي وعمر
نور مقربت منو:مينفعش انا وانت
فهد اتوتر:لا انتي وعمر
نور:طب انت وانا
فهد ضحك:هو بالعافيه
نور غمزتلو:لا يا باشا كلو بالحب
فهد ضحك بصوت عالي:انا هحبك انتي
نور بثقه:وهتعشقني عشق كمان
باااااك
فهد فتح عينيه وبص ل البسيين كنت ايات جت وقاعدت جنبه
فهد بجمود:امشي بهدؤ بدل ما اخليكي تمشي بطرقتي
ايات:انا مش جيه عشانك جيه عشان وجبي معاد الابراه
بص ل الابراه بستخفاف:لا يا شيخه فكرني مش عارف لعبتك
ايات بصت ل البيسين:انت مش عارف حاجه خد الابراه خليني امشي
فهد قام وشدها بغضب:انتي عايزه مني اي ملحقاني لي حلي عني يشيخه وسبيني
ايات بصت في عينيه:اه ماشي حاضر
فهد ابتدي يحس بصداع سابها ومسك راسو يضغط عليها
ايات بضيق:نفسي تبطل عناد ومسكت ايدو تديلو الابراه
فهد حس الصداع بيخف بس حاسس انو تعبان
ايات سندتو:المهدي ده مينفعش لازم تروح المصحه
فهد بتعب:مينفعش اروح اوضي
ايات بضحك:وانت هادي بتبقا كيوت اوي تعالي اوديك
فهد مشي معاه لحد موصلو عند السلم
ايات عقدت حاجبه:وقفت لي
فهد بضيق:هو انتي مبتعرفيش تعملي حاجه لي شليني
ايات اتصدمت:نعم ياروح امك
فهد سند راسو عليها:شليني
ايات بضيق:كان يوم اسود لما دخلت طب انا غلطانه اني كنت برفض العرسان وبشوحلهم كده
فهد بضيق:يلا شليني
ايات بعصبيه:شايفني بطلت كمام اجسام
فهد:خلينا وقفين بقا
ايات:جرب حرك رجليك طيب
فهد:مش بتتحرك هو بالعافيه
ايات بغضب:فالح بس تحرك لسانك نام في الصالون بقا
فهد بوز ورفع راسو يبصلها:اهون طيب يابيبي
ايات بتبصلو بصدمه:لا مش ممكن انت
فهد بتافف:خلاص طلعيني
ايات طلعتو وزقت الباب وقاعدتو علي السرير:كتك القرف كان مالي ومال المصايب وكنت طلعه
فهد مسك ايديها:علي فين ياحلوه
ايات:انت مش وصلت اوضتك
فهد:سعديني اغير او غير ليا انتي
ايات:شكلك خفيف الدم
فهد مسكها من وسطها:يعني اي خفيف الدم
ايات اتوترت وحسه قلبه بيدق:فهد انت مش فايق ممكن تبعد
فهد بص في عينيه بهيام:ولو فايق كنت هعمل كده وقرب منها وباس عينيها
غمضتها ايات ك ردت فعل
فهد بهمس:وكده وباس عينيها التانيه
ايات:طيب شاطر ممكن تبعد
فهد بوز:طيب وديني ل سريري
ايات قربتو من السرير وسعتدو يتعدلت ولفت تمشي
فهد مسك ايديها:علي فين يا قطتي
ايات:قطتك!! لا انت ضايع
فهد شدها:اقعدي بقولك اقعدي
قعدت ايات بضيق
فهد مسك راسها حطها علي صدرو:بس كده احله يانور
ايات رفعت راسها بتسالو:مين نور دي
فهد غمض عينيه:حببتي ورجع راسها علي صدرو خليكي كده
ايات سمعها قلبو بيضرب بعنف غمضت عينيها:قلبك مالو
فهد وعينيه لسه مغمضه:ده ضجيج قلبي متشغليش بالك
ايات فتحت عينيها:وقلبك عمل دوشه كده لي
فهد ابتسم بسخريه:كان لي قلبي بنت
ايات رفعت راسها:قلبك لي بنت
فهد رجع راسها:خليكي كده قولت اه كان لي
ايات:وقلبك عامل الدوشه دي علي فجر
فهد:لا
ايات:نور
فهد:ممممم
ايات:القلب ممكن يحب تاني بدليل انك حبيت فجر
فهد اتنهد:بهرب من الواقع بحبي ل فجر اني اقدر احب تاني
ايات بحزن:بتحبها اول كده
فهد بيفتكر ذكرايتو مع نور:افتي بكي ملك الغرام اميرتي
لكن وجدتك في الغرام ملحده
احفاك قلبي مؤمن بكي
ماحاد عنك ولا عليكي افتري
وغرامك قد غاشا فيا تجبرا
لا تهجرني وانا بكي متيما
ايات حست ان الكلام عنها مش لنور وان الكلام هزها من جوه:واو بتقول شعر
فهد حضنها:هششش جي وقت النوم ياقلبي
ايات سكتت وهي بتسمع نبضات فهد الي بدات تهدي وتنتضم عرفت انو راح في النوم رفعت راسها براحه ول اول مره تدقق في ملامح فهد عن قرب ولقت نفسها بتكتشف جانب تاني منو واقسم بنها وبين نفسها ان عشقتو في دقايق معدوده وتبقا اسرع قضة حب حصل في بيت الفهد
عمار كان ماشي علي البسين لقي رساله علي موبيله"حاسيت انك مضايق او حيران كلمتك انت كويس"
عمار ابتسم وكتب ليها:بصراحه لا عرفتي منين
بعتتلو رساله"قلبي حس المهم قولي مالك بقا"
عمار"مش حساها فكره مخيفه اكون بكلم حد عارف اصغر تفصيله عني وانا معرفش حته هو مين انتي مين"
بعتتلو"فتش في قلبك كده هتعرف انا مين بس بقولك اي متغيرش الموضوع مالك"
عمار"لاول مره ابقا مش عارف مالي هو انا ممكن اشوفك
بعتتلو"انا وراك اصلن
عمار التفت بسرعه وقاعد يبص وراه ملقش حد
يارا بحزن:عمرك مهتبص فوق كنت وقفه في البلكونه دخلت لقت رساله"بتضحكي عليا
يارا بعتتلو:او كنت وقفه وانت مشفتنيش وقفلت الموبيل وقاعدت تعيط في صمت
(اذا سألتني مره كم جئت في بالي سأقول مره لانك اتيت ولم تغادرني)
فجر كنت قاعده علي المرجيحه بتتمرجح فجاه حد حط ايدو علي عينيها
فجر:علي فكره ريحتك سبقتك عايز اي
مالك:في حد يقول ل جوزه عايز اي
فجر بصتلو بضيق وسكتت
مالك مسك ايديها:الطريقه الي الي تكلمتي فيها مع بباكي مش حلوه
فجر:عارفه ولفت ل مالك انا مش قصدي اقلك ادبي عليه ولا اكون قاسيه انا عايزه يعرف انو غلط معانا وميبقاش سلبي
مالك رجع خصلاتها وراه شعرها وابتسم:طول عمرك عاقله
فجر بصت في عينيه:تعرف اني مبقتش احبك
مالك:ده كمان عشان احس اني غلط في حقك
فجر بضحك:شكلك فاهم يا نصه هتخلص من المهم دي امته
مالك:متخشي تقولي ل جدك احسن
فجر:هقوم انام احسن
مالك مسك ايديها:مش هتنامي معايه
عمرو بغضب:تنام معك هي كنت بتنام معاك
فجر بصت وراه بخضه:عمرو قصدو انا جانبو
عمار بغضب:هو انتي كنتي بتنامي جنبو
مالك:جيتي تكحليه عمتيها كتك وكسه
فجر:بص اسالو هو وجريت علي جوه
عمرو بغضب:فكرنا بقرون
عمار بعصبيه:خنزير قدامك
عمرو:حد قالك مبنغرش علي بنت عمنا
عمار بغضب:سايبه هي
مالك:باس باس انتو هتغنو وتردو علي بعض ولعلمكم بقا كنت ببوسها وهتجوزها انتو مالكم وسابهم ومشي
عمرو بغضب:والله لوري انت ساكتلو لي
عمار بضيق وهو بيبص في الموبيل:نامت
عمرو عقد حاجبه:هي مين دي
عمار بعصبيه:وانت مالك يا حشري وسابو ومشي
تاني يوم الصبح فهد بداء يفتح عينيه حس بحاجه فوق صدرو بص كنت ايات نايمه وشعرها مغطي وشها ابتسم:فجر انتي نايمه كده لي بداء يباعد شعرها وزقه بعصبيه
ايات قامت مخضوضه:في اي
فهد قام بعصبيه:انتي اي جابك اوضي لا وكمان نايمه علي صدري
ايات برفع حاجب:ياض انت بتتحول لي مكنت جميل وكيوت ولا انت ببتعرفت بصبح عشان ست نور
فهد مسكها من رقبتها وضغط عليها جامد وبغضب:اياكي تجيبي الاسم ده تاني علي لسانك وساب رقبتها
ايات وشها احمر وقاعدت تكح جامد:انت متخلف
فهد شدها من دراعها بغضب:اياكي تقربي مني تانس انتي فاهمه حته لو بموت ملكيش دعوه بيا
ايات بصوت مهزوز:انت كنت لازم تاخد الابراه و
فهد برفع حاجب:كنتي جايه عشان الابره مش كده تمام لف ايدو حولين وسطها وهو بيقربها لي وبداء يبوسها بعنف وبعدين زقه علي الارض
ايات رافعت عينيها تبصلو بصدمه ودموعها نزله
فهد وهو بيمسح شفايفو بقرف:ده درس صغير عشان متقربيش مني تاني لو بتفكري في حاجه شليها من دماغك مقامك عندي كده وبس سابها ودخل الحمام وسند راسو علي الباب وهو بيفتكر الي عملو امبارح ضرب الباب بقبضة ايدو
ايات انتفضت لما سمعت الصوت كنت راحه نحيتو بس غيرت رايها طلعت ل براه وهي بتعيط وبراه البيت كلو
الكل كان قاعد علي السفره بيفطرو
فهد الجد:انا حاجزت هنرجع مصر الشغل بتاعي متعطل
عمار ومالك بصو ل بعض
فهد كان نازل وبص بعينيه ملقش ايات عقد حاجبه وبص ل فوق
يارا:بدور علي حاجه يافهد
فهد بتردد:هي الممرضي الي هنا فين
دينا:شفتها بتطلع برا هي وانت زعلته
فهد بصلها بقرف وطلع
مروة بضحك:ياكسفتك يا حازم
عمرو:كلي وانتي سكته ملكيش دعوه بكسفت الناس
مروة بضحك:طيب
طلع فهد يبص عليها ملقهش زفر بضيق وركب العربيه بتاعتو لقي الناس متجمعين في الشارع عقد حاجبه ونزل من العربيه وبصلها بصدمه:ايات قرب منها وحاول يفوقها مبتفوقش شالها من الارض وركبه العربيه وبداء يرش علي وشها ميه
ايات فتحت عينيه براحه وشافتو قدامها غمضت تاني بضيق
فهد بخوف:انتي كويسه
ايات قامت بهدؤ ونزلت من العربيه وكنت ماشيه
فهد مسك ايديها وبضيق:بكلمك انا علي فكره اي الي وقعك كده
ايات مردتش عليه وزاحت ايدو براحه وكنت ماشيه
فهد لفها بغضب:هتحايل عليكي عشان تتكلمي
ايات مبتردش
فهد بغضب:عنك متكلمتي بس انا الي جبتك من مصر وانا هرجعك وبعد كده مش عايز اشوف وشك
ركبت العربيه ومردتش عليه
فهد زفر بضيق وركب وتحرك بالعربيه
كانو بليل كلهم رجعو مصر وصلو فيلا فهد
فهد الجد:انا ورايه كام حاجه كده فهد تعال معايه
فهد بيبص ل ايات الي ودت وشهه النحيه التانيه:يلا يا جدي
عمر:وانا ورايه حاجه كده اعمله
مازن بصلو بضيق عارف هيروح ل نور
مالك:يلا يا فجر
سليم برفع حاجب:يلا فين
مالك:نروح
سليم:دورك انتهاء هنا دي بنتي انا ومنستش الي انت عملتو
مالك بصلو بضيق وسكت
سليم بحده:خدي البنات وخشي جوه
زهره هزت راسها وخدت فجر ويارا ومنه ودخلو
مازن بستفزاز:باي انا رايح وراه مزتي
عمار بيرقص حاجبه ل مالك:خدني معاك يا واد
عمرو مانكج مروة:هيهيهيه وانا معاك ياروحي
مالك بصلهم بغيظ:اشمعنا هما
سليم ربع ايدو:اهو كده بقا
مالك بضيق:بكره اخده ومش هتشوفها
سليم:ايو ايو عارف تصبح علي خير وسابو ودخل
مالك لمح فهد الجد بيتحرك بص ل عمر:معلش وصل انت ايات عشان انا ورايه حاجه وعيب تروح ل واحده وسابه وركب عربية عمار وطلع وراهم
عمر:تعالي هوصلك
ايات:لا شكرا
عمر ابتسم:علي فكره الوقت اتاخر متخفيش مش هكلك
ايات ابتسمت
(اوعي كل ما فهد يحب بنت الواد ده يشقطها
🙂
)
عمر وصل ايات ل بيتها
ايات ابتسمت:شكرا تعبتك معايه
عمر ابتسم:تعبك راحه
ايات نزلت ودخلت البيت وعمر اتحرك اشتري هديه ل نور وفارس وكان مستني يفجاهم بس شكل القدر هيفجاه هو
نزل من العربيه وطلع المفاتيح فتح وحخل براحه وكان لسه طالع السلم لقي فارس بيلعب علي السلم من فوق وكان هيقع لسه هيصراخ ويقوله حاسب لقه نور جريت وشالتو وقف مصدوم مكانو
نور مخدتش بالها من عمر وبتزعق ل فارس:ميت مره اقولك متلعبش عند السلم افرضت مشفتكش كنت هتقع
لكن الي وقعت علبة الهدايه الي في ايد عمر
نور بصت ل تحت بصدمه:عمر
عمر بصوت مهزوز:كنتي بتضحكي عليا يعني انتي بتشوفي
نور بعياط:عمر انا.....
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات