القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذراء ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه

  رواية عذراء ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه

 رواية عذراء ولكن الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمه

عمر بانفعال:اقعد انت كده شجعو يتمادي في الغلط وكان محدش غيرو حفيدك
فهد الجد بغضب:انت ازاي تتكلم معايه كده ما لو سريا عرفت تربيك مكنتش قولت كده
سليم بعد عمر وقف في وش ابوه:قول كده بقا
فهدالجد عقد حاجبه:اقول اي
سليم:ان مشكلتلك في ان ام عمار وعمر سريا بنت جرسونه كنت في مطعم وان مشكلتلك ان عيال من زهره وانت كنت عارف ده مش زاي ام فهد بنت غنيه من عيله
فهد الجد ببرود:انتو الي وصلتو نفسكم ل كده فكر نفسكر راهب وتعيش علي ذكرياتها
سليم:مين قال انا هعيش علي ذكريتها انا هتجوز زهره
فهد الجد بغضب:انت اتجننت تتجوز مين
سليم بعصبيه وصوت عالي:كنت مجنون لما اتخليت عنها وسمعت كلمك وخوفت علي سمعت العيله بس بعد كده انا مش هتنزل ولا علي حسابي ولا حساب بنتي او بنت من بناتي
فهد الجد بغضب:هتعمل اي يعني
سليم بصلو بحده:القي بنتي وهتعرف بس لو عرفت انك ليك ايد في الي حصل ده هقوم ومش هتقعد وشدد علي كلماتو اغلي من الضني مفيش وسابو وطلع
عمر ضيق:ودلوقتي الي جي اي
مازن بضيق:مفيش وقت احنا مشينا في موضوع تسليمهم ل السفاره شكلنا اتسرعنا
عمر:يبقا لازم نرجع ليهم
فهد طلع وهو بيتصل علي حد وشكلو متعصب
عمر ومازن راحو القم الي اتحجزو في عمار ومالك لقوهم بيركبو عربيه قطعوهم
مازن:هما هيتسلمو ل السفاره دلوقتي
الضابط:اه مش انت طلبت كده والامر اتمضي عليه
عمر بعصبيه:كلو من فهد واكيد هو مخبيها
مالك بصلو:مخبي مين
مازن بيبص ل عمر بحده علي تسرعو
مالك بعد ايد الضابط الي ماسك كتفو بغضب:مخبي مين فجر حصلها حاجه
مازن:اهدي فجر كويس هما بس مش لقينها
عمار بغضب:يعني اي مش لقينها
مالك سكت وهو بيفكر ممكن تكون مع مين مين خدها هتتاذي ولا لا كل دي افكار اكتسحت عقلو محسش غير هو و عمار في العربيه ومازن بيتفوض مع الضابط مالك زق برجلي الي قاعد جنبه وطلع من العربيه الضابط قرب منو عشان يدخلو تاني بص علي وسطو وسحب المسدس وضرب بي فوق الكل بعد عنو
الضابط بتوتر:الي بتعملو ده هيصعب موقفك
مالك بصوت عالي:اخر همي وحط المسدس علي راسو الي هيقرب هضرب نفسي
الضابط بص ل الي معاه بخوف:ارجعو لي وراه انت عايز اي
مالك:ادي مفتاح البتاع الي في ايدي ده ل عمر
الضباط:انت كده
مالك ضرب طلقه تانيه في الهواء ورجع المسدس علي راسو وبعصبيه:الطلقه التالته في دماغي ومش بهزار ولا بهدد
الضابط ادالو المفتاح ومالك بص ل عمر:تعالي افتحها
عمر قرب منو وفتحها
مالك لمح الضابط بيتحرك صوب عليه:المره دي فيك وبص ل عمر بعصبيه خلص فكو
عمر فك عمار بسرعه
مالك:موبيلك
مازن مد لي الموبيل
مالك ركب العربيه هو ركبه وتصل بحد:انت فين
...:لسه طلع من الفيلا انت طلعت ازاي
مالك بغضب:هو وقته انا عايز اعرف فين فجر
:شكك في وليد بص قبلني عند****
عند فجر كنت لسه مفقتش بدات تفتح عينيها وتبص حوليها وثامت مفزوعه
وليد:تؤ تؤ متخغيش يا صغننه
فجر قامت بغضب:انت عايز اي
وليد:عايزك انتي
فجر بعصبيه:انت عبيط انت في مقام ابويا
وليد قاعد قدامه بسخريه:انتي مش هتطلعي من هنا غير لما تنفذي الي عايزو
فجر بغضب:مالك هيعرف اني هنا ومش هيسيبك
وليد بقا بيضحك بصوت عالي:ولا مالك ولا الجن هيعرف يجيلك هنا
فجر بزعيق:يبقا هزعق ولم عليك الناس
وليد بستفزاز:نزعق مع بعض اي رايك
فجر بعصبيه وصوت عالي:انت عايز ايييي مني
وليد:انتي عارفه انا عايز اي ونخلص من الموضوع ده كلو
مالك وقف العربيه قدام الفيلا ورمه الموبيل عليهم ومشي
عمار:شوف كده كلم مين
مازن بص لقي مسح المكالمه:مسحها هيكون كلم مين يعني اكيد الي كان معاه
مالك لقي وقف ومديلو ضهرو حط ايدو علي كتفو:فهد
فهد لف ليه:انا عرف مين هيسعدنا نلاقي فجر
مالك:مين
فهد بضيق:اعرف واحد ممكن يتعقب موبيل فجر بس هنطر نكلم عمار هو صاحبه في المخابرات
مالك:طيب مستني اي يلا بينا
ركبو العربيه وفهد بيسوق بحده:اي يخليني ارد عليك
مالك بصص قدامه:عشان لو انا وانت مختلفين يهمنا حاجه واحده سلامة فجر
فهد لف بصلو كان مالك لسه بصص قدامه
مالك:بص قدامك لنعمل حدثه وهات موبيلك هكلم انا عمار
فهد مدلو بضيق وهو بيسوق
مالك:الرقم
فهد بضيق:متسجل عندك عمار المكسح
مالك بصلو بذهول
فهد بصلو بضيق:متتصل
عمار بصص ل موبيله بصدمه:ده فهد
عمر:رد يمكن عرف مكان فجر
عمار بصلو بضيق ورد:ايو
مالك بحده:انا مالك ليك ضابط صحبك في المخابرات
عمار:انت اي جابك مع فهد
مالك بضيق:مش وقتو اه ولا لا
عمار بغضب:لا وقتو وقتو و وقتو كمان انتو اي بتلعبو بينا
مالك بص ل فهد بضيق
فهد:قولتلك ده عبيط ومخو فاضي طلع ضابط ازاي
عمار بغضب:أنا سمعتك انتو مع بعض ازاي
مالك:اسمعني بس
عمار بضيق:اي
مالك بص ل فهد مقداموش حل تاني هيحكي قدامو والي يحصل يحصل:كلم كمال وخالي يكلم منصور ويتبع موبيل وليد ودينا وادم وجدك وقفل
فهد فرمل جامد وبصلو بعصبيه:انت مخبي اي وراك ومشين وراه زي الحمار
مالك ببرود:من غير زاي انت الي لعبت الاول عليا فامشي وانت ساكت او انزل اكمل لواحدي
فهد ساق بضيق
اما عمار عمل كل المطلوب منو وتصل بكمال ومنصور وقالهم زاي ما مالك قالهم
مالك وصل كان عمار ومازن وعمر وكمال نزل هو ومنصور الي كان ملامحو اروبيه عينيه خضرا وشعرو اصفر وكان وسيم جدا
مالك قرب من كمال وسلم عليه
والباقي مش فهمين حاجه
(ولا انتو فهمين حاجه هفهمكم والله
😂😂
)
عمر:المفروض تفهمونا
منصور اتجهلو وقاعد وبداء يشوف شغلو
مالك بحده:اسمعو بقا سواء عمار فهد تنسو المشاكل دي ونرجع فجر قبل متتاذي ويبص ل فهد وانا عارف الي انت بتعملو لف ل منصور كل ده
منصور حطط القلم في بؤقه:في عماره***** تقريبا
مالك:كمال وفهد هيجو معايه عمر ومازن هتفضلو هنا مع عمار
عمار بغضب:اشمعنا فهد يروح وانا لا
مالك بغضب:الغيره بتعتكم دي مش وقتها نفذ الاؤامر ياحاضرت الرائد
عمار بحنق:علم وينفذ
مالك سابو وركب العربيه هو وكمال وفهد
وصلو عماره كنت شاهقت الطول وتحتيه حراس كتير
فهد فتح تبلون العربيه وطلع مسدسو الخاص وشد الاجزاء ونزل
مالك قلع السلسله الي لبسه فتحها كنت صورتو هو وفجر قفلها وطلع كان فهد الشتبك مع الحراس ووقع الي وقعو
مالك قرب وبقا يضرب معاه
فهد فجاه رفع المسدس وصوبه علي مالك الي بصلو بصدمه عوج ايدو شويه وضرب الي لمحو هيضرب مالك من وره
مالك لسه بصصلو بصدمه
فهد بضيق:مش مصدق اني هقول كده اطلع ان هات فجر هتنزل معاك
مالك مستناش ثانيه جري علي فوق
فهد بص ل كمال ومسك المسدس وبداءو يوقعو الحراس واحد واحد
مالك طلع علي السلم بيبص ل حوليه بحيره سمع صوت صراخ جي من فوق بداء يجري وراه مصدر الصوت وزق الباب برجليه كسرو وجري علي جوه لقي وليد بيحاول يعتدي علي فجر زقه وضربه بالبوكس
وضربو تاني وتالت بغل
فجر رجعت لي وراه بخوف
مالك ضرب وليد برجليه طلعو برا الاوضه ولف ل فجر
فجر بصلو بخوف وهي بترجع لي وراه
مالك مسك وشها بايدو:انتي كويسه
فجر بتبص في عينيه:كويسه
مالك:هعمل حاجه مش هبقا ندمان عليها وميل ل مستوها وباسها بعمق
(مش وقتو مش وقتو ياقليل الادب)
مالك بعد عنها وقلع السلسله لبسهاله:مهما حصل برا اوعي تطلعي
فجر:بس
مالك بحده وهو بيبص في عينيه:لو بتحبيني اوعي تطلعي وجي يطلع
فجر مسكت ايدو بخوف:طيب انا خايفه
مالك باس راسها:متخفيش لو ادفع روحي وتروحي مع اخواتك هعمل كده وسابها وطلع قفل عليها من برا وحط المفتاح في جيبو
وليد بغضب:فكره هتعدي كده
مالك طلع المسدس وشد اجزاءو وصوب عليه:لا طبعا ده انا هطلع بروحك كلو الا فجر
وليد بسخريه:كل ده عشان بنت حرام
مالك ضربه بغضب بضهر المسدس وقاعد يضرب في بغل
وليد بستفزاز وضحك:اي جيت علي الجرح اكيد هتطلع زاي امها اصلها
مالك ضربه بالبوكس وشدو حدفو علي التربيزه الازاز اتكسرت والازاز وقع عليه
طلع فهد وكمال بعد مخلصو علي الي تحت
فهد بص ل وليد بغل وكان رايح يضربو
كمال مسك ايدو:رايح فين الراجل فيه الي مكفيه
فهد:فين فجر
مالك:في حد تحت
كمال:لا يلا نمشي من المكان ده
مالك دخل فتح علي فجر الي وقفه مش فاهمه حاجه مسك ايديها وطلع بيها
فهد قرب منها مالك مسكو وضربه بوكس وراه التاني وراه التالت وسابو علي الارض وشدها وخرج
فجر بعصبيه:ممكن تفهمني
مالك نزل بيها وهو متجاهله
فجر شدت ايديها بغضب:انت مش بتتكلم ليييي منفهموني أي الي بيحصلي ده
مالك:عايزه تفهمي يبقا تجي معايه
فجر بصتلو بضيق ومشيت معاه
مالك ركب العربيه وراح الفندوق الي نازل فيه ونزل وفجر بصلو بعدم فهم ونزلت وراه وطلع الجناح الي حاجزو
فجر بضيق:هتفهمني ولا انزل
مالك قاعد ساكت شويه:الي حصل لما كانه في الشليه مكنش بوعي
فجر بغضب:انت جيبني عشان تقولي انو مش بوعيك
مالك:مستعد نجوز ودلوقتي
فجر:عرفت اني هناك ازاي
مالك:هتوفقي علي الجواز الاول
فجر بغضب:انت فاكر انك هتمشيني علي مزاجك
مالك قام بغضب:انتي بتعلي صوتك عليا
فجر بغضب:اي هتضربني مهو ده الي ناقص
مالك زفر بعصبيه:فجر اتجنبي غضبي احسن ليكي
فجر بعيط:انتو لي بتبهدلوني كده حاسه اني مش فاهمه حاجه بتلعبو بيا
مالك مسك ايديها:مش بلعب بيكي انتي هتعرفي كل حاجه في وقتها
فجر بعند:لا دلوقتي
مالك:يعني مستعده تسمعي وتعذريني
فجر:ايو قول
مالك مس ايديها وقعدها:انا عارف من الاول انك هناك عشان تثبتي ان واحد من عيال فهد ابوكي
فجر سحبت ايديها:يعني لما شوفتك ساعت الاسناسير مكنش صدفه
مالك:لا دي فعلن كنت اول مره اشوفك فيها وبعدها لما خدك البيت عندي كنت عايز اعرف منك بس انتي حطيتي موضوع سحر بنا
فجر:مش فاهمه
مالك ابتسم بحب:تعالي شد فجر ل حضنو بص يا ستي دخلت كلية الشرطة
فجر زقتو بعصبيه:مالك متضحكش عليا انت ادارة اعمال
مالك قاعد قدامها:ده قدام الناس لكن كنت في كلية شرطه بالاخص قوات خاصه وتنهد لما تخرجت كنتي انتي لسه صغيره لسه معايه كنت لازم ملفتش الانظار وكانت اول عمليه امسكه مع عمار وكمال
فجر:عمار ابن عمي
مالك هز راسو بايجاب:وللاسف فشلت ومشتغلتش معاه تاني تقريب عدي عشر سنين معرفش فكرني ولا لا اشتغلت بعد كده مع كمال في قضايه تانيه بس القاضيه دي منستهش وكنت بدور فيها وعشان ملفتش الانظار كا شب عادي كنت لازم في الوقت ده اني ارتبط ومكنتش اقدر اقولك كده كنتي صغيره اوي مش هتفهميني لكن مكنتش هتجوز سحر وانا صرحتها بكل ده وسبتلها قرار انها ترفض او تقبل وهي وفقت كنت في اللحظه الي
فجر بصتلو بحزن:الي رميت نفسي من السور صح
مالك اتنهد:صح فكرت اني اخسرك لخبطت حساباتي وكنت هلغي الموضوع حته لو هكشف بس لما روحت ملقتكيش و وليد خدك وسافر عرفت اني اتسرعت وعملت خطوه مش محسوبه
فجر:وبعدين
مالك:دورت عليكي وفي المطارت بس ملقتش اسمك في اي كشف من الكشوف وفقد الامل القيكي وقرارت اكمل في شغلي
فجر:انت قولت اني جيت ادور علي ابويا عرفت منين
مالك:القضيه الي انا مسكه هي الي عرفتني لما اتفتحت من تاني قرار اللؤء عمار لازم يعمل العمليه كنت في الفطره الي انا في المستشفي فيها
فجر بخوف: مستشفي
مالك:مش ده المهم كان لازم حد يمسك القضيه لان المخدارت الي دخله كميه كبيره وعمار كان لازم هو الي يمسكه
فجر عقدت حاجبه:اشمعنا لي
مالك بصلها:صاحب القاضيه فهد سالم
فجر بصدمه:فهد ميعملش كده ده
مالك قطعها:فهد جدك يا فجر
فجر سكتت وبصت في الارض
مالك قرب منها ورفع وشها:وعايز اقولك حاجه كمان
فجر حاسه دماغها مش مستوعبها حاجه تاني:اي
مالك:نور
فجر عقدت حاجبها:نور دي الي كان بيحبها فهد
مالك اتعدل في قعدتو:نور متجوزه عمار
فجر قامت من مكانها:هي عايشه
مالك:صبرني يا رب بقولك مجوزه
فجر:انت كداب
مالك قام وقف قدامها:عارف الي بقولو صعب انك تستوعبي بس والله يافجر كل الي بعمل وهعملو ل مصلحتك عشان نطلع من الموضوع باقل ضرار بقيت مكشوف قدام عيال عمك وده في خطر علي المهمه وعليا وعليكي
فجر بصت في عينيه بخوف:هما طيبين و
مالك قاطعه:مش كلهم ومش بعيد في شغلين مع جدك المهم لازم نرجع مصر
فجر:امي وخواتي و بصت في الارض وسليم هناك
مالك رفع راسها:سليم مش المفروض بابا
فجر بعدت ايدو:خليك في نفسك وسبني في نفسي يا حاضرت الضابط
كنت ماشيه مالك شدها تاني وقفها قدامو:انا مش هتغط عليكي اكتر من كده عارفه الي مريتي بيه صعب والي جي اصعب بس انتي المفروض تقدري ان ده وجبي وتقفي معايه وباس راسها وطلع
فجر قاعد علي السرير وهي بتفكر في كلام مالك
مالك طلع قاعد علي الكنبه وحط راسو بين ايدو بتعب وهو بيفكر ممكن فجر تسيبو
فجر وقفت قدامو:في حد بيدي ل فهد مخدرات ده لو يهمك يعني
مالك رفع راسو لقها وقفه وبصه في الارض:قهد الجد
فجر:لا فهد ابن عمي
مالك قاعده جنبو:احكيلي
فجر:الي حصل انو وبدات تحكي لي كل حاجه
مالك:وخدي التحليل ده
فجر:لا
مالك:كلمتي الدكتور طيب
فجر:لا بردو
مالك:امال عملتي اي
فجر بتذكر:كنت تقريبا معاك في الوقت ده لما خطفتني
مالك ابتسم:طب هاتي الموبيل ده
فجر قامت جبتو ودتهولو:هتكلم مين
مالك:حافظه رقم الدكتور
فجر بتفتكر:01****
مالك اتصل ودها الموبيل وبهمس:تكلمي وتسالش عن التحليل ومتكلميش كتير
فجر بضيق:شايفني حماره
مالك ابتسم وهو ماسك شعرها الطويل:حلو شعرك
فجر بصتلو بضيق:الو يا دكتور احم انا فجر مرات فهد سالم
مالك اتعاصب وشد شعرها جامد
فجر بغضب:اه ياحيوان احم اسفه لا مش انت ده القط بتاعي عضني اه عضني هكدب احم المهم فكر العينه الي بعتهالك وسالتك فيها مخدرات ولا لا اه طيب شكرا سلام
مالك بغضب:اي جوزك دي
فجر بستفزاز:اصلن فهد كويس وجميل وكيوت و
مالك قرب وشه منها وهو بيحاول ميتعصبش:قولي كده تاني
فجر بخوف:قول انو دمو تقيل خالص ده عيل باييييخ
مالك مسك ودنها وبنص عين:اي القط عضني شيفني قط
فجر:مش احسن مقول كلب
مالك بنص عين:قولتي كلب ممممم وبداء يزغزغها
فجر بضحك:عييييييي ونبي ونبي هموت خلاص خلاص
مالك بعد عنها:نكلم جد شويه بقا
فجر اتعدلت:ممم
مالك:جيتي قولتيلي لي
فجر اتنهدت:عشان اخواتي وسليم ميتاذوش
مالك:الدكتور قالك اي
فجر:كان فيها مخدر كده عرفنه ان ادم هو الي بيحط ل فهد وخلاه مدمن وده معناه انو ممكن يبقا شغال مع جدي
مالك:يبقا اسمعيني وركزي معايه انتي لازم..........
فهد بغضب:والله لو شوفتو هقطعو
عمار بغضب:ياشيخ اتنيل وانت مشلفط كده
يارا حطت كيس تلج علي عين فهد:براحه عليه مش شايفو تعبان ازاي
فهد حط ايدو علي ايديها بخبث:اه والله تعبان
عمار بغضب:خدي هنا ولا اقولك ابعدي عنو وطلعي فوق
يارا:وعينيه
عمار قام بعصبيه:جت فقع عينيه امشي علي فوق بدال متعصب عليكي
يارا بغيظ:اوووف بقا وطلعت فوق
فهد بسخريه:اي خايف اسرقه زاي مسرقة نور مني انا مش واطي زيك
فجر دخلت وهي مسكه ايد مالك:بتزعقو لي
فهد قام بغضب:اي جاب الواد الزباله ده هنا
مالك بستفزاز:قول مبروك ياواد اتجوزت وقرب فجر منو بنت عمك
فهد بغضب:ده علي جثتك
عمار بعصبيه:زاي مالك كده بضبط عيال عمها اولي بيا يا
فجر قطعتو لما شافت جدها خافت يقول انو ضابط:براحه يا عمار ده جوزي بردو
فهد بغضب وصوت عالي:تتجوزي الي اغتصبك ده انتي معندكيش دم
فجر سكتت وبصت في الارض
مالك شدها لي:وانت مالك انت كنت ابوها
سليم يدخل بعصبيه:انا ابوها ومش موافق
فهد بص ل مالك بسخريه
مالك كان هيتكلم وسليم كان هيضربه بالقلم
فجر مسكت ايدو:انت بتعمل اي
سليم بصص ل مالك بشر:انتي بتمسكي ايدي وقفه في صفو
فجر سابت ايدو:اسمع يا سليم بيه لا اسمعو كلكم كانت منه ويار علي السلم بيتفرجو بصت ل ابوها بحده مالك ده مش حد عادي ده ابويا الي رباني
مالك بوز:جيتي تكحليه عميتيها
فجر:وهتجوزه علي فكره
فهد بغضب:مش بعد كل الي عملتو ده تتجوزي
فجر عقدت حاجبه:عملت اي
:انا اقولك عمل اي اوهمك ان حد اغتصبك وده محصلش
فجر بصت ل البت الي وقفه عند الباب:انتي بتقولي اي
البنت بصها بعيونها الرمادي ل فهد بتحدي وفهد بيبصلها بشر وبتوعد ليها باشد انواع العذاب
ايات وهي بصه ل فهد:اصل.......
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات