القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم الفصل السابع عشر 17 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم الفصل السابع عشر 17 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم الفصل السابع عشر 17 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل السابع عشر 17 بقلم نيلي ياسر

الظابط: مطلوبه في بيت الطاعه..
نور بصدمه: نعممم...مين اللي عمل كده.
   " يوسف كان واقف بعيد قرب من الظابط واتكلم"
يوسف: انا اللي عملت كده..اظن حقي لما مراتي تتجوز واحد وهي علي زمتي اني اطلبك في بيت الطاعه.
جاسم بتجاهل كلام يوسف: انت تعرف انا مين..
الظابط: ايوه طبعاً حضرتك دكتور جاسم عبدالله المنياوي أكبر دكتور جراحه في مصر و الشرق الأوسط بس دي..
جاسم بصوت عالي: حلو اوي اظن عرفت انا ممكن اعمل فيك ايه..غورو من هنا ...يلا.
الظابط: يا فندم مينفعش.
جاسم بعضب: ايه اللي خلاه مينفعش.
  " زق الظابط بره الباب وقفل الباب في وشهم"
...
يوسف: هو حضرتك هتسكت.
الظابط: انا كل اللي هعمل اني أبلغ أن المدام مكنتش موجوده.. ونروح بكره بس مع فرقه.
يوسف: بس كده..طب ده..ده ضربك.. عادي!!.. انت المفروض تعمل شكوه أنه تعدي عليك بالضرب..
الظابط بسخرية: يبقي متعرفش هو ممكن يعمل فيا ايه.
  " الظابط مشي هو والاتنين اللي معاه ويوسف بص للڤيلا ومشي وهو متضايق جداً"
...
جاسم: شادي أتصل بالمحامي بتاعي قوله يجي بسرعه.
شادي: اعتبره حصل.
جاسم: وانت يا عمر..
عمر: اوأمرني.؟.
جاسم: روح..هههه.
عمر: هي بقت كده يا رياسه.
جاسم: روح يلا شغل الاغاني وانتي يا نور متخافيش من حاجه أنا معاكي اعتبري اللي حصل ده محصلش اصلا.
نور:( ابتسمت ليه بحب كبير..هو طمنها..مخلهاش تحس انها حمل عليه أو هي سبب المشاكل اللي هو فيها..بالعكس شغل اغاني و حاول يبسطها..اختارو صح!!).
....
ريناد: ادم..انت مينفعش تفضل كده..انت بقالك تلات ايام مش بتاكل..ارجوك كل حاجه.
ادم: الحاجه الوحيده اللي فضلت ليا راحت مني..كنز ضاعت..انا الغلطان اني جيت بيها مصر علشان اخرجها واعرفها أن امها كانت من هنا الله يرحمها.
ريناد: لا طبعاً يا حبيبي أن شاء الله هترجع.
ادم: كنز وحشتني اوي يا ريناد.
ريناد: وانا والله وحشتني انت عارف ان كنز كانت زي بنتي وعمري ما اعتبرتها انها بنت جوزي.
ادم: انتي فعلاً طيبه يا ريناد وعمرك ما خلتيها تحس ان امها ماتت وانك مرات أبوها!!.
... ( بقلم نيللي ياسر..الروايه بتتسرق يا جدعان).
نور: جاسم..
جاسم: عيون جاسم.
نور: انا بحبك اوي.
جاسم: وانا بعشقك يا روح جاسم.
نور: هو انا ينفع اطلب منك طلب..
جاسم: اطلبي يا اوزعتي.
نور: ينفع اخلي ملك تنام معايا النهارده؟؟!.
جاسم: اه طب...ايه قولتي ايه؟!.
نور: ملك هتنام معايا النهارده.
جاسم: يا نور بقي إحنا لسه متجوزين امبارح عيزاهم يقولو عليا سوسن؟؟!..مش كفايه اليوم بتاع امبارح اللي البت كنز خربته!!.
نور: عايزه اتكلم معاها شويه..علشان خاطري.
جاسم  بضعف: طب ابعدي خاطرك عني علشان متهورش..
نور: ههههه..حاضر.
  " جاسم نزل علشان ينادي ملك ولقي ملك بتهزر مع عمر وشادي قاعد بيشيط ضحك ونزل من ع السلم"
جاسم: قلب جاسم.
ملك: انا يا اسطا.
جاسم: انتي بنت انتي...المهم اطلعي لنور عيزاكي.
عمر: انت مش عامل حسابك أنها قاعده معايا؟؟!.
جاسم: ولا يا عمر ادخل أعمل فشار وانت يا شادي هات لب من جوه وشويه تسالي وانا هحضر فيلم رعب.
عمر: يبقي هبات معاك النهارده..حبيبي يا رياسه.
جاسم: ايوه يا اض.
شادي: ماشي هروح احضر الحاجه.
...
ملك: نعم يا نور عيزاني..
نور: انتي كنتي هتقوليلي حاجه من كام يوم بس حصلت مشاكل وكده..يلا انا سمعاكي..
....
ريناد: بص يا حبيبي احنا لازم نرجع امريكا تاني..
أدم بغضب: ****.
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات