رواية منقذي الفصل السادس عشر 16 بقلم ميساء عنتر
رواية منقذي الفصل السادس عشر 16 بقلم ميساء عنتر |
رواية منقذي الفصل السادس عشر 16 بقلم ميساء عنتر
فات شهر ع ابطالنا
ايسيل اتحسنت وبقت تمام ورجعت البيت مع عمر وقربوا من بعض اوي
معاذ طلع من المستشفي وقرب من انجي اكتر
ادهم والمدام عايشين ف عالم الحب والغرام
قمر وسليم حددوا معاد الفرح بعد مايسيل اتحسنت
نصار ويارا وسهير اتحكم عليهم بالاعدام
ف شقه عمر
ايسيل:عمر أنا مش فاهمه اي حاجه ممكن تفهمني
عمر:حاضر ي حبيبي البسي يلا
ايسيل باستغراب:لييي
عمر:البسي بس دلوقت تعرفي
ايسيل:تمام
ودخلت تلبس عمر بعت ماسدج لسليم وقمر وادهم وبيلا ومعاذ وانجي
إنهم يجو ع الفيلا المنياوي
كلهم لبسوا واتجهو الفيلا
عمر سلم ع ادهم وحضنه:عامل اي ي حبيبي
ادهم بادله الحضن:الحمدلله تمام وانت
عمر:فل ي حبيبي
ايسيل:عمر ممكن افهم ف اي وبصت لادهم بكره
ادهم لاحظ نظراتها وزعل
عمر:ممكن نهدا وانا هفهمكوا كل حاااجه
الكل:اتفضل
عمر:اول حاجه أنا وادهم صحاب جدااا
بيلا: بس
عمر:محدش يقاطعني
نصار بيه كان عدو لينا وحاول يفرق بينا كتير اوي وهو ال بعت صور ايسيل لادهم يوم الفرح ع يفرق بينهم
ادهم كمل:وانا كنت غبي وسمعت منه وسبت ايسيل
بيلا بغيره:لسي بتحبها
ادهم بابتسامه:سافرت بعد الفرح وشوفت بيلا حبيتها اوي اوي لدرجه اني حسيت أن ال كنت حااااسه ناحيه ايسيل كان اعجاب
عمر:وبعدين لما ادهم رجع كان عرف أن بيلا اختي
قمر:ازاي كنتو صحاب وميعرفش أن بيلا اختك
عمر:هو عارف ان عندي اخت بس عمره ماشافها لذلك مكنش يعرف
سليم:بس وبعدين قمر جت قدمت واشتغلت ف الشركه وعمر اتجوز ايسيل وادهم رجع مصر وعمر طلب يقابله وقاله أنه كلف حد يراقب نصار ومعاه تسجيلات لنصار وهو سكران وبيقول إن ايسيل مظلومه
ايسيل:وصلت للتسجلات دي ازاي
عمر:فاكره يوم ماقولتيلي أن أنا بخونك واتخانقت معاكي دي كانت خطه ع نوقع نصار ونروح مع البنات نفس الشقه ال هو فيها
سليم:وبعدين هو فضل يشرب كتير لحد ما بقي سكران طينه وقدرنا نسجلوا كل حاجه ومشينا
عمر لايسيل: أنا عمري مالمست واحده غيرك
سليم لقمر:وانا كمان علفكره
ادهم:وبعد ماسمعت التسجيلات قررنا نراقب نصار وبعد مارقبناه اكتشفنا أن يارا وسهير مشتركين معاه
بيلا: طب ازاي انا شوفتك مع ماما ف ف وسكتت
ادهم فهمها:دا كان فيلم لو تلاحظي أنا كنت مقعدك قدام شاشه مش قدام الاوضه
بيلا بدهشه:يعني اييي
ادهم:دا كان كدا وكدا بس كنا حاطين وشي أنا وسهير عشان تصدقي
عمر:بس وقدرنا نقبض ع نصار ويارا وسهير
ايسيل:طب ازاي ادهم وبيلا متجوزين
عمر:ادهم بعد ماعرف انك مظلومه طلب أنو يعتذرلك واعترف أنه بيحب بيلا وعاوز يتجوزها
ادهم:طبعا عمر مصدقش وفكر اني ممكن اشك ف بيلا زي ماشكيت ف ايسيل فا فصل يسويني ع نار هاديه لحد ماتاكد من حبي لبيلا فعلا
سليم:وبعد ماعمر اتاكد عرف أن بيلا بتحب ادهم بردو لأن ادهم كان بينط ف اي مكان بيلا فيه
عمر : بس يسيدي وادهم طلب يتجوز بيلا فا قولت لبيلا ووافقت أنهم يتجوزواا
ادهم:وطبعا مكنش لازم نصار يعرف ان سوء التفاهم بيني وبين عمر اتحل فا اتجوزت بيلا ف السر عند مأذون وكل حاجه بس بعلم عمر وسليم بس
عمر:بس ي جماعه وكشفناهم وكل بطل حب البطله بتاعه
واخد ايسيل ف حضنه
ادهم لبيلا:أنا بحبك اوي وحط أيده ع بطنها:بحب قلب بابا دي اووي
بيلا:طب لي قولت أنك اغتصبتي
ادهم:ع يفكروا اني ينتقم من ادهم
معاذ:طب وانا
عمر:أنا كنت عارف انك بتحب انجي وانجي بتحبك فا خليت بيلا تقول ادهم اغتصبها ع انت تفكر تنتقم من ادهم ف اخته
ادهم: بس نصار سبقنا وخطف انجي ف نفس الوقت ايسيل اتخطفت
معاذ : الحمدلله كل حاجه عدت ع خير و كمل بحبك ي انجي
انجي بفرحه : وانا كمان
وكل بطل اعترف للبطله بتاعته بحبه ليها وهي بالمثل
عمر:بالمناسبه الحلوه دي محضر مفاجاه ليكو
تعليقات
إرسال تعليق