القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما نعشق الصدف الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي محمد

 رواية عندما نعشق الصدف الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي محمد

رواية عندما نعشق الصدف الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي محمد

رواية عندما نعشق الصدف الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي محمد


فذهبت للشرفة وقالت: الوو
ادم : تتجوزيني!!!
نزلت عليها كلمته كالصاعقة من الصدمة ....
ادم: ساكتة ليه ؟
تيا : هاا ..ادم انت بتكلم جد !!! انت بتقول ايي ..قول تاني كدااا
ابتسم ادم علي حالتها واردف مكررا :بقولك تتجوزيني!!
كادت ان ترد تيا ولكن وصل لمسمعها صياح والدتها تقول : تيااااا بتعمليي ايييه عندك ف البلكونةةةةةةة
انتفضت تيا من صوت والدتها فاغلقت الهاتف سريعا وذهبت للداخل ..
اما ادم ف نظر للهاتف الذي اغلق وقال بابتسامة : والله مجنونة
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
: نعم يا ماما
نادية : بتعملي اي ف البلكونة !
تيا بارتباك : اصل ..اص ل ..كنت بكلم مريم صحبتي
اومئت والدتها بشكك من حالتها ..
اما عند سارة سمعت صوته يرد عليها ويقول : هو ايه اللي اذاي اسرسور بقولك هخطب !
شعرت سارة بالحزن من داخلها ولكنها لا تبالي فهي معتقدة انه صديقها فقط ..
اردفت قائلة : هاا ..لا ولا حاجة عادي
ثم اكملت بضحك : بس قولي مين تعيسة الحظ بقا
ضحك سيف وقال : هههههه هقولك ..................
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
: بقولك ايه انت لو مبعدش عننا مش هيحصلك كويس ..وانا اللي هقول لادم ..انا ساكتة مش خوفا منك لا خوف علي ابني من حيوان ذيك ..
نظر لها ببرود وذهب ممسك بخصلات شعرها وقال : تؤتؤ ليه الغلط بس ياروحي !
فقالت هي بصراخ: ااااهههه اوعي ايدك بعيد عنيييييي
سقط علي وجنتيها سريعا كفه وقال : اخرسي ووطي صوتك دههه ..انا ماشي عشان مش فاضيلك دلوقتي ورايا حاجات اهم ..
ثم ذهب وتاركها خلفه تقول ببكاء : هتندم صدقنيي بكرة تندم علي كل اللي بتعمله
وهو في طريقه للخارج امام المنزل اوقفته امرأه فقال بغضب :What are you doing here, Natasha ؟؟؟ ( ماذا تفعلي هنا نتاشا ؟)
نتاشا : I came to see you, baby ( جأت لأراك حبيبي )
الرجل : You came to show me or to see my property !!! (جأتي لتريني ام لتري املاكي )
ضحكت نتاشا بدلال وقالت : Monday my love .. if you are going let's go (الاثنين حبي .. إذا كنت ستذهب فلنذهب )
الرجل : No, sweetheart, you go (لا ، حبيبتي ، اذهبي انتي)
ثم اكمل بخبث : It was time for me to appear ( لقد حان وقت ظهوري )
ثم اودعوا بعض وذهب كلا منهم لوجهته ...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
: يحبيبي شوية صغيرين بس...........هههههه طب والله بحبك ..
ثم اغلقت الهاتف وذهبت للداخل وجدتهم جالسين علي الفراش ..واضعين ايديهن علي وجنتيهن ..
فقالت سهيلة : مالكوا قاعدين ذي المطلقين كدا لييي
نظروا لها بصمت فأكملت : لاااا ده الموضوع كبيير بس خلصوا عشان حموو حبيبي قالي متأخرش هههههههه
ضحكوا عليها ثم قالت سارة :احكي يا تيا
تيا : هااا !!!!
نظروا لها بشكك فقالت : هعترف بكل حاجة بس اهدوا ..
سهيلة : يلا سامعين اهو
تيا :, احم احم اقول من انهي حتة بالظبط !!
سارة : من الاول يختي يلاااا
سردت تيا عليهم كل شئ حدث معها هي وادم ...ثم تنهدت وقالت : وبس لسه مكلمني بيقول تتجوزيني!!!!!!! حساه بيهزر!
سهيلة : ادم محترم وكويس وعلي فكرة ممكن يكون مبيهزرش ..
سارة : فعلا شكلوا كويس ...بس في حاجه مهمة جدا ..
نظروا لها الاثنين فصرخت بوجهه تيا تقول : اذاااااااااااااي منعرفشششش كللل دههههههههههه!!!
وهاموا راكضين خلف تيا التي تضحك بشدة وتقول: كنت هقولكوا يخربيتكوا اهدوو هههههههه
ثم توقفوا عن الركض وشاركوها الضحك ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ومر اليوم وحل المساء فقالت سهيلة : حمو بيرن..يبقا جه تحت انا نازلة ....يلا يا سارة عشان نوصلك معانا
سارة : لا روحي انتي وانا هروح
سهيلة وهي تدفعها للامام : يلا بينا قدامي بلاش هبل ..باي يا توتا
تيا : استنوا هنزل معاكوا هشتري حاجات من تحت وعشان اسلم علي الواد حمو المعفن مش راضي يطلع ..
سهيلة بضحك : والله يبنتي هنروح المول ذي ما قولتلك ومتأخرين
تيا : طب استنوا هلبس بسرعة
ثم ذهبت للداخل وارتدت واحكمت حجابها سريعا ..ثم ذهبت معهم للخارج
تحدثت قليلا مع "محمد " ثم اودعتهم وذهبوا لوجهتهم ..
وهي ذهبت واحضرت ما تريد ثم وهي عائدة للمنزل ..
شهقت حين شعرت بيدها تشتد من يد احد اخر خلفها واخذها داخل الشارع
ثم وضع يده علي فمها وقال : ششششششش متصرخيش
اومئت وهي تحرك رأسها ..فرفع يده فقالت : ادم !! انت ايه اللي جابك هنااا ؟؟.
ادم : ايه اللي منزلك دلوقتي ؟
تيا : هاا ..كنت رايحة اشتري حاجة
ادم بغضب : دلوقتي!!!!!!!
تيا : خلاص معلش ..بس انت ايه اللي جابك هنا؟
ادم : اممم كنت ماشي عادي معرفش انك هنا ..
نظرت له بشك وقالت : ونبييي !! ..انت بتضحك عليا صح!!!!!
ضحك ادم وقال : اه الصراحة هههههههه....اصلا كنت براقبك يروحي
تيا : يوووه ادم بطل هزار انا بتكلم جد
ادم : طب يستي انا كنت مع محمد .. وبعدين هو قالي انوا رايح يجيب سهيلة من عندك فجيت معاه عشان عايزك
تيا بتعجب: عايزني ف اي!!
كان ادم مسلط نظره خلفها ..فنظرت خلفها لتري ماهو ينظر عليه ..
وفي اقل من ثانيه ..كان ادم جالس علي ركبتيه امامها ومعه في يده علبه خاتم الماس ..
رجعت تيا نظرها فوجدته جالس علي ركبتيه امامها ..فوضعت يدها علي فمها تكتم شهقاتها ..
فقال ادم : تتحوزيني !! تقبلي تكوني مراتي وحبيبتي وكل حاجة ف دنيتي !!! تقبلي تكملي عمرك معايا !!!
بكت تيا من فرحتها وظلت تبكي ..بصمت وهي مازالت واضعة يدها علي فمها من الصدمة
فقال هو : لا انجزي رجلي وجعتني
ضحكت تيا مع دموعها وحركت رأسها بمعني نعم ..فوقف هو مرة اخري وقال بهمس اذابها : بحبك
وجفف دموعها وقال وهو علي همسه : كفاية عياط بقا ويلا بينا اروحك عشان الوقت اتأخر ..
كانت تائهة معه وفي حديثه لها ثم قالت : هاا ..لا لا هروح انا
ادم : تيا متعصبنيش
تيا : والله ما هينفع الوقت اتأخر وغير كدا مينفعش الناس هيقولوا ايه!!
ادم بغضب مكتوم : اتفضلي قدامي وانا همشي وراكي بالعربية
نظرت له وقالت : علفكرة انا مش صغيرة هعرف اروح متخفش
ادم بحب : لا انتي صغيرة ..ومفيش حاجة اسمها متخفش اومال لو مخفتش عليكي هخاف علي مين ؟؟؟
تسرب اللون الاحمر لوجه تيا سريعا وقالت : احم طب انا همشي ..
كادت ان تذهب ولكن اوقفها حديثه وهو ينظر لها بنصف عين ويقول بخبث : مش عايزة تقولي حاجة قبل ما تمشي!!
نظرت له وقالت : تؤتؤ مش دلوقتي ..باااي
وفرت هاربة من امامه ..
ثم ذهب هو خلفها بسيارته حتي وصلت لمنزلها ..كان هو ينظر لطيفها ويقول بداخله
"كيف لهذه الفتاه ان تغيرني بهذا الشكل! كيف تمكنت من تغير جمودي لهذا العطف ..
انه الحب ..الحب الذي دمرني يوما ما فهو يداوي جروحي اليوم ..
الحب الذي جعلني اكثر قسوة ...يجعلني اليوم اكثر رفقا ...
الحب الذي اصابني بالحزن ..اليوم يصيبني بالسعادة البالغة ....
اشعر وكأن حبي لهذه الفتاه مرض ولكنه مرض خطير ليس له دواء ..يسير في عروقي وينتشر في جسدي كل يوم بسرعة فائقة ولا يمكن ايقافه ..وحقا احب هذا المرض ولا اريد خروجه من جسدي " .
فاق من شروده وأدار سيارته ثم ذهب لمنزله ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما عند محمد وسهيلة ..اوصلوا سارة لمنزلها وبعدها ذهبوا ليحضروا ملابس لسهيلة ..
فقالت سهيلة بتأفف : يووه كل حاجة لاء لاء يمحمد
محمد : ما انتي اللي بتناائي حاجات ضيقة
سهيلة : مفيش حاجات حلوة اصلا ..وانت عايزني البس حاجات مهرولة اللي شكلي عبيط فيها ..
فأدمعت عينيها وقالت :احنا بقالنا ساعتين بنلف ..انا مش عايزة حاجة يلا بينا
احتضنها محمد وقال : بس يبت مفيش الكلام ده ...ايدااا ايداااااا ايه الفستااان الجاامد ده
ضحكت سهيلة ..فقال وهو محتضن يدها في كفه : يلا ياروحي نروح نشوف ..اصلا كل حاجة قمر عليكي وانا مش عايز حد يشوفك قمر غيري
انهي كلامه بغمزة
😉
..
ضحكت سهيلة اكثر فقبل وجنتيها وقال بمرح : يخربيت ضحكتك العسل دييي
سهيلة بحرج : بس يمحمد احنا ف الشارع !!
قبلها مرة اخري ..فأصبحت وجنتيها مشتعلة من الخجل فقال هو : طظ يحبيبتي انتي مراتي و محدش لييه حاجة عندي ...وبعدين انا مش شايف غيرك يقمررر انتتت
ضحكت سهيلة وقالت بهيام : كلامك حلو اوي يا محمد !
محمد : والله ما في احلي منك ...يلا بقا خشي قيسي يحبيبتي ..
ومر بعض الوقت عليهم ..احضروا ما يريدوا وذهبوا لمنزلهم ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جاء صباح يوم جديد وفاقت تيا علي صوت والدتها تقول : تيااا ..توتاااااا ..قومي يلاااا
تيا بنوم : حاضررر قايمة حااضر
نادية : طب يلا عشان رايحين لخالتك دينا
تيا :, لييه!
نادية : هو ايه اللي ليه هنتغدي معاها !
اومئت تيا ثم ذهبت للمرحاض ..وبعد وقت خرجت ابدلت ملابسها بعد استحمامها ..
سمعت دق هاتفها وهي تمشط شعرها فأخذته و ردت قائلة : حبيبتي وحشاني يا نيموو
ايمان : وانتي اكتر يا توتا والله عاملة ايه؟
تيا : الحمدلله يا قلبي وانتي!
ايمان : تمام الحمدلله ...بقولك ايه
تيا : ايه
ايمان : هنتقابل النهاردة لازم تيجييي ...من اخر مرة مشوفناش بعض خالص
تيا : مش عارفة والله !
ايمان : لا مينفعش هتيجي لازم
تيا : خلاص يحبيبتي هشوف وإنشاء الله هاجي
ايمان : طب وقولي لسارة بقا عشان معيش رقمها ..
تيا : حاضر هقولها
ثم اودعوا بعضهم البعض واغلقوا الهاتف
وذهبت تيا لوالدتها قائلة : دودووو القمررر
ضحكت نادية وقالت : عايزة ايييي
تيا : عالطول فهماني غلط كدا
نادية : هههه عالطول فهماكي غلط بردوا ..طب قولي عايزة مني ايه
تيا : اممم هنزل اقابل صحابي!!!
نادية : ماشي يا تيا
ثم اكملت بجد : انا سيباكي براحتك ومبعترضش علي حاجة عشان عارفة انك مكنتيش بتخرجي خالص ..ولا بتروحي ف حتة بس خلي بالك كلها شهر وهترجعي كليتك وبعدها مفيش مرواح ولا مجيي
قبلتها تيا وقالت : حبيبتي يا دودو من عينيي ...روحي لخالتو انتي بقا وسلميلي عليها
ثم دقت علي سارة واتفقوا معا علي الذهاب وارتدت كلا منهما وذهبوا ...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما ادم فكان في عمله ودق عليه نوح وقال له ان يأتي فرد عليه ادم قائل : مش فاضي والله عندي شغل معلش تتعوض ..
كاد ان يرد نوح ولكن اكمل ادم قائل باستفهام : هي تيا جاية ؟؟
نوح : اه ايمان كلمتها وجاية
كور ادم يده بغضب وحاول كتم غضبه وقال لنوح : طب يا نوح انا جاي سلام ..
ثم اغلق الهاتف ودخل عليه سيف قائل : ايه ياعم فين الورق عشان الزفت عمرو ده ..ايدا مالك !!
ادم وهي يجز علي اسنانه من الغضب : هنروح النادي يلا بينا
سيف : طب وعمرو!!!
ادم : يولع يلا بينااا
ثم ذهبوا متجهين للنادي فهو مركز تجمع اصدقائهم ..
بعد قليل وصل ادم وسيف وجدهم جميعا جالسين ماعدا تيا ..
لا بل لحظة وسمع صوتها من خلفه تقول : هااالوو يشبااب
فنظر خلفه لها بنظرة قاتلة..... فقالت بداخلها : استرر يا رب
ثم ذهب متجهه لها اخذها وقال : هنروح نشتري حاجة نشربها ..يلا بينا
لم ينتظر ردها اخذها فعلا وذهبوا ليحضروا شيئ يشربونه
فقالت بترقب : مالك ؟
نظر لها وقال : مقولتيش لباباكي ليه اجي اتقدم !
لم تتوقع تيا حديثه هذا ..فكانت تنظر له وهي صامته!
فقال ادم : تيا ردي متعصبنيش ..لو مش عيزاني قولي ..انا مردتش اروح لباباكي عالطول غير لما اخد رأيك الاول ...بس لو غيرتي رأيك عادي مفيهاش حاجة.....ده انتي حتي مقولتليش بحبك لغاية دلوقتي ولا بتقدري كلامي!!
كانت تيا مندهشة مما يقول فهي لم تكن تظن انه سيفهم فعلها بهذه الطريقة فوضعت يدها علي فمه وقالت: ششششش بس بس ايه اللي بتقوله ده ...يا ادم انا عمري ما اغير رأيي بس والله انت فهمتني غلط ..ادم انا اول مرة اتحط ف المواقف دي وانت عارف انك اول راجل ف حياتي ..ف متلغبطة ومش عارفة اعمل ايه بس ..بس مفيش حاجة من اللي انت بتقولها دي حقيقة خالص ..
ثم اكملت بابتسامة : وبعدين انا مش هقولك حاجه غير لما تكون ما بينا حاجة رسمي ماشي ..
ادم : طب يا تيا ماشي انا مقدر كل ده ..ابقي قولي لباباكي بقا وقوليلي اجي امتي انا ووالدتي ماشي.
ثم نظر لها واكمل بوعيد : اما نزولك من غير ما انا اعرف وتتجمعي معاهم تاني ..كل ده هنتحاسب عليه لما تبقي في حاجة رسمي هااا...
ضحكت تيا بخفوت وقالت : قموصةة اويي انت ..منا قولتلك اول مرة اتحط ف المواقف دي ومعرفش !! ...طب متزعلش مني طب
لم يرد عليها ادم فأردفت وكأنها قطة صغيرة تستعطفه : متزعلش مني بقا يحبيبيي ...
نظر لها بدهشة وقال : حبيبييي!!!!!!!
ضحكت تيا بشدة وقالت : ههههههههههه لا والله معلش طلعت غصب عني
اكمل نظره لها ولكن هذه المرة بغيظ فقال من بين اسنانه : فصلتيني اقسمبالله يلا قدامي يبت يلااا
ثم ذهبوا معا وجلسوا ..فقالت تيا : اومال فين ناني!
ميار : مجتش خارجة مع محمود خطيبها
تيا : اه ربنا يخليهم لبعض يارب
واخذوا يتحدثون سويا بعض الوقت ..فقال سيف : جماااعة كلكوا معزومين علي خطوبتي يوم الجمعة الاسبوع الجاي
صبري وهو يربت علي كتف سيف : مبروك يصاحبي
سيف : حبيبي عقبالك
نوح : مبروك اسيف
تيا : مبروك يا سيف
ثم هنئوه جميعا حتي سارة فقال هو : الله يبارك فيكوا كلكوا وعقبالكوا
ولكن ادم لم يهنئه ..فقط كان ينظر له بشكك فقال لسيف الجالس بجواره بصوت منخفض: في حاجة بتحصل وهعرفها ..
ضحك سيف ولم يجب ..
فقالت ميار : اومال مين العروسة بقا يا سيف
سيف : شيماء بت خالتي
ميار : اممم ربنا يتمملكوا علي خير
وبعد وقت كانوا الفتيات منسجمين ف الحديث ثم قالت تيا وسارة معا : الحوار ده عايز سوسووو
ضحكوا جميعا عليهم فقالت ايمان : هههه مين سوسو!
تيا : ههه دي سهيلة صحبتنا وبنت خالتي ....استني هكلمها لو تعرف تجلنا ؟
ادم : استني طب هكلم محمد انا
دق ادم علي محمد ..فرد محمد قائلا : حبيبي عامل ايه
ادم : كويس ..وانت اي اخبارك
محمد : تمام الحمدلله
ادم : طب بقولك ايه انت فين !!
محمد : انا وسهيلة والواد خالد كنا بنشتري حاجات مع خالد من *************
ادم : طب ده انت قريب من نادي ******* طب يبقا تعاللنا احنا جوا
محمد : طيب احنا اصلا خلصنا هنحود عليكوا ..
وبعد دقائق وصل محمد وسهيلة وخالد ..
فور دخولهم اخذ محمد يرحب بالشباب وسهيلة مع الفتيات ..
اما خالد كان سعيدا انه سيري تيا ..ولكن فور دخوله التفت نظره بها ..ظل واقف مكانه لم يتحرك انشا واحدا ..كم سحرته عينيها ..لم يستطع ابعاد عينه عنها ..
الا عندما قال محمد : تعالي يخالد ..بص دول صحابنا ..انت عارف الشباب اكيد بس متعرفش البنات ..
خالد بخبث: طب متعرفنا
اردف صبري ليعرفه بهم ..فأشار بيده عليها الذي سحرته قائل : ايمان .....وميار وتيا وسارة
كان منتظر خالد سماع اسمها بلهفةة ..حتي انه لم يستمع ما قاله صبري بعد اسمها ..فقال بصوت منخفض وكأنه يستمع موسيقي تطربه : ايمان ..
فقال له محمد : بتقول اي؟؟؟
خالد : لا ولا حاجة
ثم جلس امامها ..لم يبعد نظره عنها ..لاحظ ياسر ذلك فقال : وانت بتشتغل ايه يخالد!
خالد : رابعة طب ..لسه متخرجتش اخر سنة
ثم نظر لأيمان مرة اخري وقال : وانتي يا أنسة ايمان؟؟
ايما بتوتر من نظراته : هااا انا ف اولة تجارة انجلش
خالد : ربنا يوفقك
اما تيا ف هي كانت صامتة ..وتشعر ببركان بداخلها من نظرات ميار لادم ..فوقفت وقالت :انا همشي يجماعة عشان رايحة مشوار
وقفت سارة معها وودعوهم وذهبوا للخارج ..فقالت سارة :استني هنا بس دقيقة رايحة اجيب حاجة
تيا : طيب انجزي
وجائت لتأخذ هاتفها لتراسل ادم ..وجدته امامها يقول : ايه اللي دايقك كدا وخلاكي تمشي؟؟
تيا : انا مش مضايقة انا رايحة مشوار ..عشان كدا مشيت
ادم : تكدبي عليهم كلهم الا انا ..ده انا حافظك اكتر من نفسك ..ها ايه اللي حصل؟؟؟
بكت تيا قائلة : الحيواانة اللي جوا عمالة تبصلك ومشالتش عنيها من عليك !
انفطر قلبه رؤيتها هكذا ..فقال وهو يجفف دموعها : ما تبص انتي بتعيطي ليه دلوقتي!!
تيا وهي مازالت تبكي: عشان هي حلوة ..
ضحك ادم بخفوت وقال : يحبيبتي انا مش مش شايف غيرك اصلا..
ثم رفع وجهها له ونظر في عينيها وقال بحب صادق : انتي فقط وماتت النساء في عيني
♥️
توردت وجنتيها سريعا وكادت ان ترد ولكن قاطعها قدوم ميار وهي تتحرك بدلال متجهه ناحيتهم ..قالت ميار لادم : ادم عايزاك
ادم ببرود : نعم !
ميار : طب تعالي اكيد مش هقولك هنا !
ادم : تيا مش غريبة ولو عايزة تقولي قولي هنا غير كدا مش رايح ف حتة ..
ميار بتذمر : طيب ..
ثم اكملت : ادم انا بحبك وانت اكيد حاسس صح وعارف !!
ادم : وبعدين ؟؟
ميار : هو ايه اللي وبعدين .. بقولك بحبك ومن زمان اوي كمان!
لم تقدر تيا التحمل اكثر ..فأخذت شعر ميار ف يدها تقول : بتحبييي ميننن يحيوانةةةةةةةةة انتييييييييي ..ادم ده بتااااعي انااااا واللله لوريكيييي
ثم اخذت تعنف في ميار ..واخرجت كل طاقتها بها
ثم اخذها ادم من يدها وقال وهو يضحك : هههه يخربيتك مرمتطي البت
تيا : سبني يا ادم اما اكمل عليها الحرباية دييي
مازال ادم يضحك ..فقالت هي بغضب طفولي :بتضحك علي ايه ..ولا تكونش موافق علي اللي هي بتقولوا وانا اللي قطعت عليكوا الجو الرومانسي
ادم : ههههه موافق علي اي بس ..والله انتي مجنونة
ثم اقترب منها وقال بهمسه : بس بمووت ف جنونك ده
ارتبكت تيا كثيرا فقالت : احم سارة بترن
ثم اخذت هاتفها وردت علي سارة قائلة : معلش يسارة تعالي قدام شوية هتلاقيني ..
وبعد قليل كانت تيا وصلت منزلها وسارة كذلك ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اما ف النادي رجع ادم لهم فوجد ميار غادرت ..فقال محمد : يلا يجدعان احنا هنمشي عايزين حاجة !
وقفوا ليسلموا عليهم ..فذهب خالد بجوار ايمان وقال بمرح : انا معايا ارقامهم كلهم الا انتي ..
ثم اكمل بغمزة : متجيبي رقمك اكيد هتعوزيني ..
ايمان بضحك: هعوزك ف اي؟؟
خالد : يبنتي مش انتي تجارة انجلش وانا طب ..اكيد هفيدك بحاجات من طب لتجارة
ضحكت ايمان بدون ارادتها علي حديثه ..
فذهب لهم ياسر وقال : في ايه ضحكوني معاكوا!
نظر له خالد بغيظ .. فقال نوح لخالد : خالد في جروب للشلة هدخلك فيه
خالد بخبث: كلكم فيه؟؟؟
نوح : اه كلنا
خالد : العببب ...طب سااموو عليكوو
وذهبوا جميعا كلا منهم متجه لمنزله ..
عند سهيلة ومحمد ابدلوا ملابسهم وذهبوا للنوم ....
فربت محمد علي شعر سهيلة وهي بأحضانه قائل : مالك يا حبيبي شكلك تعبانة !
سهيلة : مشعارفة والله
محمد : طب نروح للدكتور بكرة !
ابتسمت بأرهاق وقالت : لا يحبيبي تلاقيه دور برد داخل عليا بس متقلقش
قبلها محمد وقال :, لا لازم نطمن بردوا
ضحكت بخفوت وقالت : طيب ماشي ممكن تطفي النور عشان هموت وانام
ابتسم واطفئ الضوء وقبل رأسها وقال بهمس بجانب اذنها : ربنا يخليكي ليا يا قلبي
ابتسمت هي علي حديثه واحتضنته بتملك ..ثم خلدوا للنوم ..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في صباح اليوم التالي كان ادم في مكتبه ...
ثم فتح عليه الباب فجأة وظهر منه احد فقال ادم : انتتت!!!!!!!!!!!!!!!!
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات