القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا البحيري

رواية حكياتي مع الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا البحيري

ف النيت بعد وقت تم امضي العقود والاحتفال وذهب الوفد وكاد فهد ان ياخد حياه ويذهب الي مكان ما حتي اتي اليه شخص ما وطلب الحديث مع
الشخص:حضرتك فهد الاحمدي
فهد:ايوة مين حضرتك
الشخص:انا عمر الحسيني وكنت جاي اتكلم مع حضرتك ف موضوع بخصوص الانسه حياه بنت عم حضرتك
فهد بأستغراب:حياه انت تعرف حياه منين واي الموضوع اللي عايز تتكلم معايا فيه
عمر:انا كنت جاي اطلب من حضرتك ايد الانسه حياه بنت عمك
فهد: انت اي
عمر: جاي اطلب ايد الانسه حياه بنت عم حضرتك 
كان رد فهد لم يكن سوي أنه ظل يضرب ف ذلك المدعو عمر
فهد: بقي جاي تطلب ايد مراتي يروح امك وعايزني اوافق انت عبيط يابن*** 
عمر: مراتك ازاي يعني 
فهد: بقي انت عايز تفهمني انك جاي تتقدم لحياه وانت متعرفش انها مراتي
عمر: ايوة واعرف كمان ان جوازكم فتره مؤقته وبعد كده هتطلقها 
فهد: ومين قالك اني هطلق اسمع يا روح امك حياه دي مراتي وهتفضل مراتي طول العمر ولو شوفتك بس مقرب منها مش هيكفيني فيك موتك فااااهممم
عمر بخوف من ذلك الفهد الغاضب امامه : حاضر حاضر ثم هرب سريعأ من امامه
بعد ان رحل عمر استدار فهد لحياه ومالك ونور وقال
فهد: يلا ولا ناوين تباته هنا انهارده 
مالك: يلا 
ثم خرجه جميعأ من المكان و عاده الي الاوتيل و ذهب كل منهم الي غرفته واتجه مالك الي غرفة فهد وطرق الباب وانتظر حتي فتح له فهد الباب
فهد: خير يا مالك 
مالك: جاي اتكلم معاك شويه 
فهد: ادخل 
ثم دخله الي الغرفه واغلق فهد الباب
فهد:هاا يا مالك عايز تتكلم معايا ف اي
مالك:ليه لما الشخص اللي اسمه عمر ده طلب منك انه يتجوز حياه انت ضربته و رفضت
فهد:مالك انت من كل عقلك بتسال السؤال ده حيااه تبقي مررراتي فاهم يعني ايه
مالك:تؤتؤ حياه مش مراتك هي بنت عمك وبس ومراتك دي ع الورق وفترة مؤقته وبس وبعدين هي مسيرها تحب و هتسيبك برضو وتتجوز
لم يستطع فهد تخيل انها مع شخص اخر وقال
فهد والغيره اعمته:طيب تبقي تفكر بس ف راجل غيري وانا اموتها 
مالك:امممم طيب تقدر تفسرلي اي سبب غيرتك دي
فهد....
كفايه عليهم كده يلا نروح لحياه ونور
في غرفه نور كانت جلسه تتحدث مع حياه ف عدة امور 
نور:حياه
حياه:نعم
نور:انتي تعرفي مين عمر ده
حياه:لا بس ممكن يكون هو ده نفس الشخص اللي قالي عليه مالك
نور:انا مش فاهمه حاجه ومالك.قالك اي 
حياه:وحكت.لها كل ما قاله مالك لها
نور:اهاااا يعني كل ده علشان فهد يغير
حياه بغيظ:المفروض بس انا بحب تلاجه يخربيته 
نور بضحك:وانا بقول مالك.طالع بارد كده لمين اكيد لاخوه
حياه بصدمه:انتي بتحبي مالك بن عمي والبيست حجي
نور بخجل:ايوة
حياه:اعاااااااااااا بجد انا مبسوطه اوي
نور:اسكتي يخربيتك فضحتيني
حياه:اه صح سوري المهم دلوقتي شوفي هنعمل اي مع البارد فهد
نور:مش عارفه استني بقي لما مالك يجيي يقولنا نعمل اي 
نرجع لفهد ومالك تاني
مالك:امممم طيب تقدر تفسرلي اي سبب غيرتك دي
فهد:علشان بحبها يا مالك ارتاحت كده ومش بحبها من دلوقتي لا بحبها من واحنا اطفال بس دايما كنت بحاول بعد نفسي عنها وابطل احبها بس فشلت لحد ما سفرت أمريكا اكمل دراستي هناك وانا فاكر اني لما هسيب البلد هقدر انساها بس لا كنت غلطان بالعكس كنت دايما ف بالي ومش قادر انسي حتي لما ارتبط ب نسرين كنت فاكر اني لما اعمل كده هطلع حياه من تفكير بس برضو كنت غلطان تعرف لما عمك قالي اتجوز حياه قبل ما يموت انا كنت مبسوط اوي لأنها خلاص هتكون مراتي وع اسمي تيجي انت دلوقتي تقولي اطلقها علشان الحيوان اللي اسمه عمر ده يتجوزها هو ده انا اقتله واقتل اي حد يفكر يقرب منها
مالك:طيب ليه مقولتهاش انك بتحبها بدل مانت شايل ده كل جوه قلبك وساكت
فهد:خوفت اقولها تكون مش بتحبني و تبعد عني يا مالك 
مالك:مانت غبي حياه بتحبك يا غبي من وانتم اطفال
فهد بصدمه:.....
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا


هل اعجبك الموضوع :

تعليقات