القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا محمد

 رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا محمد

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا محمد

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا محمد

وصلوا واول ما وصلوا يارا طلعت لباباها لكن قابلها
محمود : يارا انتي جيتي امتي
يارا: حالا يا اونكل ...بابي فين
محمود : في اوضته يا حبيبتي بس بالراحه علشان تعبان
محمد كان جه : ماشي يا بابا تعالي يا يارا نطلع له
يارا : ماشي يلا بسرعه
توجه كلا من محمد ويارا لغرفه طارق
يارا بلهفه : بابي ...بابي مالك يا حبيبي
طارق بتعب : متخافيش يا يارا انا كويس
يارا : كويس ازاي يا بابي انت تعبان خالص
محمد : الف سلامه عليك يا اونكل
طارق : الله يسلمك يا محمد
يارا: بابي هو الدكتور قالك ايه
طارق بكذب : قالي انتظم بي في الادويه وانا هبقا تمام
يارا : ان شاء الله
طارق : يارا عاوزك تخلي بالك من نفسك وتسمعي كلام محمد واونكل محمود في كل حاجه ومحمود هيحكيلكوا علي حاجه بعدين دي علشان مصلحتكوا بس والله
يارا بعدم فهم: بابي ليه بتتكلم بالالغاز كده
محمد : اونكل احنا مش فاهمين حاجه
طارق : محمود هيبقا يفهمكوا بعدين روحوا بقا اوضكوا انا عاوز ارتاح
يارا : بابي انا مش هسيبك
طارق : يارا علشان خاطري روحي اوضتك
مشوا وكل واحد راح علي اوضته
(عند يارا )
فضلت قاعده علي السرير وحاضنه صوره مامتها : تعرفي انك وحشتيني اوي يا مامي بابي تعبان اوي وخايفه يسيبني لواحدي انا خايفه اوي يا مامي ...يارب خليه يارب انا مليش غيره
ونامت من كتر التعب
صحت تاني يوم واتجهت لغرفه والدها
يارا بإستغراب: بابي انت لسه نايم
طارق : مفيش رد
يارا بقلق : بابي ...بابي
طارق : مفيش رد
يارا بصريخ : بابي ...ليه!!! ليييييييييييه!!! سبتوني انتوا الاتنين لييييه
وفي الوقت ده وصل محمد وفطمه ع صوت يارا
محمد بلهفه: يارا في ايه
فاطمه : مالك يا حبيبتي في ايه
يارا بإنهيار : بااابي ....ليه سبتني يا بابؤ انا مليش غيرك ليييييييييه !!! وقام مغمي عليها
فاطمه : محمد الحق يارا ووديها اوضتها وهات الدكتور بسرعه
محمد : حاضر حاضر
وداها اوضتها واتصل علي الدكتور
بعد دقايق وصل الدكتور دخل عند يارا اداها مهدأ
(عند طارق )
الدكتور بأسف: البقاء لله شدوا حيلكوا يا جماعه
محمود بحزن شديد : ونعم بالله
فاطمه : لا حول ولا قوة إلا بالله
محمودلمحمد : اعمل الاجراءات للدافنه يا محمد
محمد : حاضر انا ماشي
محمود لفاطمه : اطلعي ليارا يا فاطمه وواسيها وخليها تلبس يلا
فاطمه بحزن : حاضر
وطلعت عند يارا
فاطمه: يارا قومي يا حبيبتي البسي علشان نروح الدافنه
يارا قامت بصمت لبست وحضرت نفسها ونزلت
فاطمه : لا حول ولا قوة إلا بالله....ربنا يصبرك يا بنتي ويصبر قلبك يارب
نزاوا وخلصوا الدافنه وكل ده ويارا ساكته خالص مبتنطقش
شخص: البقاء لله يا بنت اخويا
يارا بصتله بإستغراب
الشخص : متبصليش كده انا عمك ...
وهنا جاء محمود وقاطعه : عبد الله مش وقت الكلام ده امشي دلواقتي
عبد الله بتوعد: ماشي بس هرجع تاني لان اللي مات ده اخويا
محمود بسخريه : اه مانا عارف انه اخوك
جاء سليم ويوسف وروان
سليم : يارا البقاء لله شدي حيلك
يارا ساكته لسه
سليم بصدمه : يارا لا بالله عليكي بلاش تسكتي اتكلمي وخرجي كل اللي حاسه بيه علشان خاطري
يارا بصتله وسابته ومشيت
روان: معلش يا سليم هي اعصابها تعبانه سيبها لما تهدا
سليم : عارف بس هي كده ممكن لا قدر الله تفقد النطق
روان بحزن علي صديقتها : هنحاول معاها ان شاء الله
يوسف : روحي لها يا روان واحنا تعالا نروح لمحمد
روان: ماشي
خلصوا العزاء وكل واحد روح ويارا ومحمد وفاطمه ومحمود قاعدين في الصاله
محمود: يارا لازم تتكلمي ..هو اكيد في مكان احسن من هنا
يارا : الله يرحمه ....هو مين اللي جه وقالي انه عمي ده
محمود : ده عمك يا يارا بس في مشاكل بينه وبين والدك من زمان علشان كان عاوز ياكل حق ابوكي من ورث جدك
يارا : تمام ....كان بابي قالي انا ومحمد انك هتحكيلنا حاجه
محمود : اه دي حاجه حصلت وانتي عندك 18 سنه عملتها انا وباباكي
يارا بإستغراب: ايه هي
محمود: جوزناكي محمد
يارا بصدمه : نننننععععععم !!!!
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اصغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات