القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انثى الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ايمن

 رواية انثى الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ايمن
رواية انثى الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ايمن

رواية انثى الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك ايمن

ليلي: لا سدقي اسمعي انتي لسه تحت التدريب عشان كده هتكوني مساعده مدافع والمدافع الي هتكوني مساعده ليها اسمها ماريا استني عسكري
العسكري: تمام يافاندم
ليلي: اندهلي ماريا دلوقتي
العسكري: تحت امرك
بعد فتره دخلت ماريا وقدمت التحيه لليلي
ليلي: اتفضلي ياماريا
ماريا: شكرا يافاندم
ليلي: اعرفك فيبي والي هتكون المساعده بتعتك في المهمه الجايه
ماريا: مساعده يعني هيا تحت التدريب
ليلي: ايواه
ماريا: طب ازاي دي مهمه كبيره ومش هتقدر عليها
ليلي عايزه تطلع القوه من جسم الفتاه الي قابعه تمامها
ليلي: اي ردك يافيبي في الكلام ده
فيمبي: لالا انا اقدر بس انا متوتره شويه
ليلي: تمام اوي
ماريا: ب....
ليلي:مفيش بس ياماريا انا قررت انها هتكون معانا وتدربها لحد يون العمليه معايا انا واتفضلي ع مكتبك
خرجت ماريا وهي حزينه منها وافتكرت لما طلبت منها ان تدربها بس ليلي رفضت
_"في مكتب ليلي"_
فيبي: هوا حضرتك مش قسيتي عليها شويه
ليلي: هنا مفيش حاجه اسمها عواطف وكلام من ده قلبك بلاش يتحكم فيكي وخصوصا في شغلنتك دي
فيبي: تحت امرك
ليلي: تدريبك من بكره مفيش وقت جهزي نفسك
فيبي: حاضر بعد اذنك
ليلي: اتفضلي
خرجت فيبي من مكتب ليلي وكانت فرحانه لدرجه انها كانت بتتنطط وهوب خبتط في سليم
سليم: مالك كده
فيبي: فرحاااانه معقول ليلي عامر السيوفي الي هيا انثي الصقر هتدربني انا مش مسدقه
سليم: بجد طب ربنا يوفقك بس خلي بالك ليلي غضبها وحش هممم
فيبي: فهمه شكرا انا لازم امشي سلام
سليم: سلام
دخل سليم مكتب ماريا ولكن لاحظ انها غاضبه
سليم: مالك يابنتي في اي
ماريا: ليلي جابتلي مساعده تحت التدريب
سليم: وده يزعلك
ماريا: مش ده الي مزعلني
سليم: امال
ماريا: الي زعلني اني طلبت منها تدربني وهيا موافقتش اشمعنا
سليم كان سيتحدث لولا العسكري الي دخل
العسكري: تمام يافاندم انثي الصقر عايزه حضرتك
ماريا: طيب هشوفها عايزه اي ياسليم بيه عن اذنك
دخلت ماريا المكتب واللقت التحيه
ليلي: اقعدي ياماريا
ماريا: خير يافندم طالبتيني
ليلي: عايزه اعرفك اني موافقتش ع تدريب فيمبي غير عشان هيا متوتره انتي اول مره قابلتك فيها وانا شايفه فيكي مقاتله شجاعه واقسمت اني لازم اخدك في فريقي واهو انتي معايا واخدتك مدافع اول معايا
ماريا: انا شاكره حدا لثقت حضرتك بجد يافاندم واتمني اكون عند حسن ظنك بيا
ليلي: انشاء الله
.......... بقلمي ملك ايمن
_"في قصر السيوفي_"
داليا: مروه احنا لازم نمشي بقا
مروه: اي الي بتقوليه ده لا طبعا
داليا: اصل بصراحه بنت عم مالك جايه وكده هنتقل عليكو
مروه: لا ياحبيبتي البيت بيتك واهلا ببنت عمو
داليا: يعني انتي موافقه انها تيجي
مروه: اه طبعا
داليا: طب اقوم افتحلها الباب(ياوليه دا انتي جبروت)
مروه في نفسها: ونبي اي ده البت ع الباب ولسه بتقولي
داليا: تعالي يانور ادخلي
نورسين: هاي طنط
(نورسين محمد عامر بنت عم مالك مدلعه لدرجه غريبه في سن ٢٠ سنه كل لبسها مقزز نوعا ما بيعري اكتر ما بيغطي)
مروه: يا اهلا يا اهلا
نورسين: اهلا بيكي ممكن كبايه مايه
مروه:.... ااه طبعا
دخلت نورسين وقعده وحطت رجل ع رجل وتحدثت بدلع
نورسين: امال مالك فين ياطنط
داليا: في الشغل
نورسين: اوكي
مروه: اتفضلي يابنتي
نورسين: شكرا...... اي ده انتي هتقعدي
مروه: امال هفضل واقفه يعني
نورسين: اه او تقعدي في المطبخ من امتي والخدم بيقعدو مع اسيادهم
في هذه اللحظه دخلت ليلي وسمعت كلام نور لامها والدم فار في عروقها
ليلي: لما تتكلمي مع اصحاب البيت تتكلمي باحترام مفهوم
نورسين: وانتي مين انشاء الله
ليلي: انا بنت صاحبت البيت الي انتي جايه فيه ضيفه والظاهر كده ضيافتك متشرفش
نورسين: قامت وقربت جدا من ليلي وقالت؛ انتي الي قليلت الادب وامك معرفتش تربيكي
ليلي: طب استري نفسك وبعد كده اتكلمي ع التربيه
رفعت نورسين ايديها وكانت هتضرب ليلي الم ولكن اليلي مسكت اديها لوتها ورا ضهرها وهمست في اذنها
ليلي: لسه متولدش الي ممكن سرفع ايدو عليا ياقطه همم
كانت مروه متوتره جدا من الموقف وداليا كانت فرحانه جدا
دخل مالك اتصدم هوا ويوسف الي كان حاضر الموقف من الاول ولكن ترك صغيرته تتصرف
مالك: ليلي اي الي بتعمليه ده سبيها
ذقتها ليلي وكانت هتقع لولا مالك الي مسكها ليلي رفعت اصبعها محذره نور
ليلي بصوت مخيف: اقسم بربي ان صوتك علي تاني ع امي لاسففك من تحت رجلك مفهوم بصراخ مفهووم
نورسين: مالك اللحقني دي هتموتني
مالك: ليلي اي الي بتعمليه ده هيا قدك
ليلي: متتكلمش طلاما مشوفتش الموقف من الاول
مالك: ايا كان الي عملتو ده ميصحش
ليلي: مش انت الي هتعرفني الي يصح والي لا
مالك: انتي.....
يوسف: صلو ع النبي ياجماعه حصل خير
مالك: واحد ومراتو ملكش دخل
يوسف: هه دي متربيه في حضني وليه فيها اكتر منك
ليلي: انا قلت الي عندي صوتك ميعلاش
وطلعت ليلي الس غرفتها ويوسف ع غرفته وكذالك مروه وتبقي مالك وداليا ونور
مالك: اي الي حصل
نورسين: بدلع ياحبيبي ولله مكنتش اقصد وحكت له الي حصل ولكن بدلع
مالك: نورسين ميتكررش تاني مفهوم
نورسين: انت تامرني ياحبيبي
مالك: عن اذنكم اه اعملي حسابك هتعتذري من ماما مروه
وطلع مالك الي الغرفه ويفكر ازاي هيصالح مالكت قلبه
ودخل مالك ااغرفه وصدم........
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات