رواية حكياتي مع الفهد الفصل العاشر 10 بقلم رنا البحيري
رواية حكياتي مع الفهد الفصل العاشر 10 بقلم رنا البحيري |
رواية حكياتي مع الفهد الفصل العاشر 10 بقلم رنا البحيري
ف الاوتيل عند نسرين كانت نائمه حتي اتي اتصال من ذلك المجهول
نسرين: الو يا زفت في اي ع الصبح بدري كده بتكلمني ليه
المجهول: فهد بيه وحياه هانم مسافرين الغردقه دلوقتي يا هانم
نسرين بصدمه: اي
المجهول: زي ما بقولك كده وهيفضله هناك اسبوع ف الاوتيل بتاع فهد باشا
نسرين: طيب في حد تاني مسافر معاهم
المجهول: ايوة مالك بيه والسكرتيره نور
نسرين: تمام اي معلومات جديده بلغني بيها
المجهول: تمام يا هانم
ثم اغلق الخط
نسرين: اللعبه شكلها هتحلو ثم قامت و ارتدت ملابسها و نزلت للأسفل وركبت سيارتها و اتجهت ف طريقها الي الغردقه
نسرين ف نفسها:امممم لازم اعمل حاجه وابعد فهد عن حياه وبسرعه مش لازم اضيع وقت لازم اتحرك وبسرعه
بعد ثلاث ساعات في الغردقه كان قد وصل مالك ونور وفهد وحياه
نور:واو المكان هنا حلو اووي اوي بجد
حياه:فعلا المكان هنا حلو اوي انا بفكر اجيب هدومي وحاجاتي كلها واعيش هنا
فهد:وماله
نور:اه والله عندك حق يا حياه
مالك:انا عايز انام لاني تعبان جدا من السفر
فهد:فعلا الطريق كان متعب جدا ف خد نور وريها اوضتها فين
ثم نظر لحياه يلا يا حياه نطلع احنا اوضتنا
حياه بأعتراض:يلا فين انا عايزة اكل
نور بتأكد:ايوه وانا كمان مش عايزة انام انا عايزة اكل
مالك وفهد بقله حيله:تعاله نروح ناكل الاول
ثم ذهبه الي المطعم الخاص بالاوتيل وطلبه الطعام وبعد وقت كانه قد كل منهم إنها طعامه
فهد:يلا يا حياه نطلع احنا
حياه:نطلع فين
فهد:هنطلع اوضتنا
حياه:لا انا هقعد مع نور ف نفس الاوضه
فهد بغيظ منها:براحتك
مالك:تعالوا اطلعكم ع الاوضه بتاعتكم
حياه و نور:يلا
ثم اخدهم مالك وصعد الي غرفتهم وقال
مالك بتحذير:ماحدش يطلع من هنا لاي سبب غير لما انا او فهد نيجي نعدي عليكم ماشي
حياه ونور:اشطا اوي
مالك:مش مطمن ليكم ربنا يستر
مالك بتحذير:ماحدش يطلع من هنا لاي سبب غير لما انا او فهد نيجي نعدي عليكم ماشي
حياه ونور:اشطا اوي
مالك:مش مطمن ليكم ربنا يستر
حياه:ليه يا لوكا ده احنا ملائكه
مالك:انتي هتقوليلي عارف ياختي
ثم غادر الي غرفته
واتجهت حياه للشرفه الموجوده ف الغرفه
ف ذلك الوقت ذهب فهد لاجراء مكالمه حتي قاطعه احد يحتضنه وبالطبع لم يكون احدا غير علبه السردين قصدي نسرين
فهد وهو يستدير ليري من الذي تحضنه وتفأجأ انها نسرين وانها الاتصال
فهد بأستغراب:نسرين انتي بتعملي اي هنا
نسرين بكذب:كنت جايه اغير جو ولاقيتك واقف لوحدك ف قولت اجي اسلم عليك
فهد:طيب ليه مش قولتيلي انك جايه ع الاقل كنتي جيتي معانا
نسرين ف عدم فهم مزيف:معاكم مين ليه هو انت مش جاي لوحدك بلص هي السفريه دي جت بسرعه يعني لاقيت نفسي زهقانه جدا وصاحيه بدري ف قولت اجي هنا اغير جو
فهد:اهاا تمام واه انا مش جاى لوحدي علشان معايا حياه ومالك ونور
نسرين:بتعمله اي كلكم هنا
فهد:شغل و بالمرة نغير جو احنا كمان
نسرين:تمام
فهد:هطلع انا بقي علشان تعبان من الطريق اشوفك وقت تاني بقي
نسرين:اوك
ثم اتجهت لاحتضانه ولكن مهلأ هناك من قطعت عليها تلك اللحظه واحتضانتها هي والبطبع كانت حياه التي تشاهد كل شئ من شرفه غرفتها
حياه:هاي سردين بتعملي اي هنا
نسرين:اسمي نسرين وجايه هنا ليه ف اعتقد انها حاجه مش تخصك
حياه:انتي صح يا سردين
نسرين بعصبيه:اسمي نسرين نسرين
حياه بلا مبالاه:سردين سردين كلها سمك ف الاخر
نسرين بغضب: حيوانه وجهله
فهد بغضب اكبر:نسرررين الزمي حدودك معاها
نسرين:انت مش شايف هي بتقول اي الغبيه دي
فهد:شايف بلص قولتلك الازمي حدودك علشان ماقلبش عليكي
نسرين بغضب:انا طلعه اوضتي
حياه بأستفزاز:ف داهيه
ثم غادرت نسرين وصعدت للغرفتها بغضب وكره اكثر لحياه
فهد:اي اللي انتي عملتيه ده
حياه:عملت اي
فهد:اممم طيب اي اللي نزلك تاني
حياه:مافيش بس لاقيت السلعوه دي واقفه هنا قولت اجي اشوف بتقولك اي
فهد:امممم وكلمتيها كده ليه
حياه:عايزة الحقيقه
فهد:ياريت
حياه:مش بحبها بحسها كده حربايه اوي ومش سالكه حتي لنفسها
فهد:طيب يا حياه اطلعي نامي.
حياه:لا
فهد:امال عايزة اي
حياه:هاجي معاك مانا مش ضامنه السلعوه دي هتعمل اي بصراحه
فهد:طيب يلا يا اخرت صبري
يلا ثم صعدوا الي غرفتهم وبعدين ساعات استيقظ الجميع من نومه واتفقه ع انهم يلتقون ع البحر
ع البحر لم ينزل سوي مالك ونور وفهد وحياه لم ينزله بعد
مالك:تعالي نتمشي شويه يا نور لحد ما فهد وحياه ينزله
نور:اشطا يلا
بعد وقت من المشي و الكثير من الحديث والضحك بين مالك ونور نادي احد ما ع نور
.....:نور
نور بصدمه:احمد
يتبع.....
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول :اضغط هنا |
تعليقات
إرسال تعليق