رواية عندما يعشق الظابط الفصل العاشر 10 بقلم فاطمه وجيه
رواية عندما يعشق الظابط الفصل العاشر 10 بقلم فاطمه وجيه |
رواية عندما يعشق الظابط الفصل العاشر 10 بقلم فاطمه وجيه
يات تفتح عينيه ببطئ تلاقي نفسها مربوطه علي كرسي تبص حوليها بخوف وتفتكر اخر مره لما جواد اضرب علي راسو وهي اضربت
ايات بغيظ:خدرني الحيوان
أيغور:وكيف عرفتي انه مسدس لي التخدير
ايات بصالو بحده:فين دان
ايغور يسند علي ايد الكرسي ويقرب وشو منها:تعلمي انكي جميلة
ايات ترجع راسها لي وراءه وتضربه بكل غل رسيي:بقولك فين دان
ايغور يمسك انفه الي نزف ويبصلها بحقد ويجذبها من شعرها:عايزه تستعملي العنف حلو هوريكي العنف
ترفع رجليها الاتنين وتضرب ف بطنه يرجع لي وراها بصتلو برفع حاجب:عنف معايه انا وتحط رجل علي رجل وتبصلو بستصغار انا قتلت واحد وحربت مافيا ونطيت من شجر وتبتسم وحبيبت رجل عصابات
ايغور بصلها بغل:هنشوف دلوقتي وبصوت عالي ارتيم دانيال ايليا
ايات:ياحلاوة لساني موديني ف داهيه
دخل تلاته اقل ما يقال عنهم تيران باجسام ضخمه ومنظر شرس
ايغور:ماذا تقولها بالمصري انا سنقيم عليكي وليمه
ايات برفع حاجب:يعني مسمهش حفله وليمه دي عند امك لما تكون عزمه البغول دول علي الغداء
ايغور:شوفه شغلكم وساذهب انا ل اتفقض المكيرفيلم
ايات في سره:بقا المكيرفيلم التاني معهم ممم سهلتها عليا يا ايغور الكلب
خرج ايغور وبدا الرجاله تقرب من ايات
ايات:هييي علي الهادي يا رجاله كلو بدور تلات علي واحده مش رجولة علي فكره
كف من ارتيم سكت ايات وادمي شفاتيها
ايات تلف راسها لي:انت عورتني!! وتلتفت ل الاتنين الباقين عورني ف دم
يبص لي بعض بستغرب
ايات بغل: Come(تعال)
ارتيم لسه بيقرب منها تفرد رجليها وتضربه يقع علي الارض
يقرب منها دانيال لسه هتضربه برجليها يمسك رجليه ويحدف قوه يطير الكرسي ويتخبط في الحيط ويتكسر تقع ايات علي الارض بالم
يقرب واحد منهم ويشدها من مشعرها يقومها تضربه بكوعها في بطنو وتلف تضربه برجليها علي ضهرو تبص علي الارض وتشيل رجل الكرسي الي اتكسر وتضربه بيه علي راسه يقع علي الارض
الاتنين الباقين يبصه ل بعض وبعدين يبصو ليها تجري تضرب واحد ف بطنه والتاني علي وشه يقعو جنب بعض في الارض
ايات بضحك:الله الله لو صقر باشا يشوفني دانا قمة العظمه عاش يا انا
ايغور يفتح الباب ويبص علي الارض بصدمه:مستحيل انتي مين
ايات تبتسم بخبث:عملك الاسود تحدف العصايه الي كنت ف ايديها تخبط ف وش ايغور يقع علي الارض بتالم تطلع برا الاوضه وامشي بحذر
ايات بتصميم:لازم اخد الميكروفيلم وكده مهمتي انتهت تتسحب لحد متوصل ل باب اوضه كنت هتدخل بس سمعت حد بيزعق ف الفون وطت ودخلت براحه لمحت المكيروفيلم علي التربيزه
ايات في سرة:ده ال 16امال 36فين اخدو الاول وبعدين اشوف اتسحبت ومدت ايديها سحبتو
اليكسي خبط علي التربيزه بقوة غمضت عينيها جامده ولكنه استدار وكمل كلام زفرت براحه واخدتو وخرجت
ايات:اخبي فين عشان لو اتمسكت مستحيل ادهولهم
خرجت تدور علي مخرج لمحت الباب من غير حراسه جريت عليه وقبل متوصل طلقه ناريه عدة من جانبها تثبت مكانها
ايغور بغل:كنتي تعتقدين يمكنك الهروب
ايات:انا لا اعتقد فحسب انا ساهرب
اليكسي يجي بسرعه:انت اخد المكيروفيلم من جوه
ايغور بصدمه:لا تقل انك فقده مخيائيل لن يرحمنها
ايات بتبص حوليها عايزه تطلع من هنا
ايغور انتبه عليها صوب المسدس تجاها:امامي هيا
ايات مشيت قدامه
في الطيارة المتوجهه لي مصر
منه:انت يابتاع انت
مالك بصلها بضيق:عايزه مني اي
منه:اطلبلي حاجه اكلها جعانه
مالك بصلها بضيق وبص ل المضيفه:لو سمحت
المضيفه:يا عيون اللو سمحت
منه:هييي يا حراميه دي الجمله بتاعتي
مالك:ممكن تخرسي عشان اطلبلك الاكل
منه:اه طلما كده اتفضل
مالك:ممكن غداء ل الانسه و
المضيفه:انت مصري انا كتييير كتير بحب مصر والمصرينين يا الله عليكم
مالك:انتي لبنانيه مش كده
المضيفه تبربش بعينيه الخضراء:اي احنا كتيييير حلوين مو هيك
منه ضغطها عالي وبصوت عالي وشرشحه:لا نو هيك تري كل هذا مو من فضل ربك هذا من النفخ والشفط والفلتر والجلتر عمي بيعيونك سدحتي نفسي
مالك بص ل رايكشانات المضيفه وهي بتبص بصدمه وقاعدة يضحك
المضيفه خدت بعضها ومشيت
منه:انا بحب المصرييين نينينينينين المايصه الصايعه
مالك بضحك:بتغيري عليا
منه برفع حاجب:اغير علي مين انت شبه جوزي مش اكتر
مالك:اوه نسيت انا مالك
منه بنص عين:ولا مهاب
مالك:لا لا مالك
منه:متاكد يابني
مالك:متاكد انا مهاب
منه:اهو بتعترف مهاب
مالك:ولا مالك
منه:ولا اي
مالك:ولا اه
منه:ولا لا انت رخم يستحيل تكون مهاب
مالك برفع حاجب:وانا عبيط زي مهاب عشان اتجوز واحده زيك
منه بغيظ:وانا مش هتجوز زيك
جواد فاق لقي نفسه في المخزن وحط ايدو علي راسه بالم وقام
جواد:ايااات ويفتكر الي حصل يجز علي سنانه بقوة
عند ايات مربوطه من رجليها ومتعلقها ف الهواء بالعكس
ايغور:اين الميكروفيلم
ايات:انطقها صح وتعالي اتكلم معايه
ارتيم ضرب ايات علي ضهرها بعصاية حديد اتالمت بهدؤ
ايغور بعصبيه:اين هو
ايات:هو اي
ضربها تاني علي رجلين ايات كنت هتتالم وفتكرت كلام غيث"اوعي تبيني ل عدوك ان ضربتو المتك اضحكي ف وشه اضعفي منه"
ايات بضحك:متنشف شويه ياض مالك طري كده لي
ايغور بغل:اضربوها كسروها بس تجبولي الميكروفيلم وحاسبو تموت
بداءو ضرب ف ايات الي غمضت عينيها وبتفتكر جواد وتبتسم
اما عند غيث
خالد:اشارت ايات اختفت حتي نادر ميعرفش عنها حاجه
غيث يضرب المكتب:يعني اي مش عرفين هي فين
اتشقت الارض وبلعتها
خالد:اصل يا فندم
غيث:ولا اصل ولا فصل اتصلي بزفت نادر
خالد رن علي نادر فديو كول
نادر:اسد الدخليه
غيث يشد الفون بعصبيه:قرد الدخليه ايات فين
نادر يحك راسو:اهلن يا قائد هي مختفيه بالقها يومين معرفش و
غيث بنفعال:امال نزمتك هناك اي
نادر:انا شفتها اخر مره ف
فلاش باك
وقفه ايات تبص من الجسر بحزن شخص خبط علي كتفها لفت لي :خير
نادر:لماذا انتي حزينه
ايات بضيق:انت بتقولي اي
نادر بضحك:مصريه وبنت بلد شكلك بيقول عكس كده
ايات:انت مصري
نادر يقرب منها وبصوت واطي:القائد بيقولك الميكروفيلم 36مالك ادها ل دان حاولي ترجعي وعرفتي مكان التاني
ايات بهمس:هرجعو متخفش تقريبا شك انو مع الي اسمو مخيائيل ده دان جي علينا تبعد عنو:عن اذنك
يمسك ايدها:استني بس
يمسك جواد ايدو ويبصلو بحده:افندم
نادر:انت مالك انت
لكمه جواد بقوه وقع نادر ع الارض وهجم علي ضرب ضربه بوحشيه
ايات تقرب منو وتشدو:يخربيتك هيموت يلا
شدها بعصبيه:اتزفتي قدامي
تلف ايات راسها يرفع نادر ايدو ويحسبن عليها ايات تحرك شفايفه اسفه نادر يتف عليها
باااك
غيث بقرف:بقا انت ضابط انت متحول ل التحقيق يا بيه
نادر بغيظ:انا اقدر اضربه بس عامل حساب ل المهمه
غيث بقرف:ياشيخ اتنيل ومنه ومالك
نادر:زمنهم وصلو مصر امهم دلوقتي الميكروفيلم
غيث بفخر:ايات رجعت 36ودلةقتي بقا ف مصر
نادر بعدم استعاب:ازاي
غيث بسخريه:خليك انت ف ميه الجوافه ولو ظهرت عينك عليها لازم ترجع مصر قبل متتكشف
نادر بضحك:دي ميتخفش عليها دي بسبع تروح
قفل غيث ف وشه السكه
خالد:هتعمل اي دلوقتي
غيث اتنهد:لو مرجعتش هطر اسافر بنفسي
منه بضحك:اخير ياحببتي يامصر ممكن اقابل مهاب بقا
مالك:لا
منه بعصبيه:انت متخلف ده جوزي ياض
مالك بصلها بحده:منه
منه بصوت واطي:ونبي ونبي
مالك زفر بضيق:ماشي يلا
منه بضحك:شكرا شكرا
مالك:بس هاتي الاول البوكس الي ادتهولك ايات
منه:انت عايزه لي ده عشان اوصلو ل ابوها
مالك ضحك بصوت عالي:انتي متخلفه دي ابوها ومها ميتين والي مربيها القائد و هو الي هيستلم الطرد
منه:انا سمعت الاسم ده فين وبعدين مين القائد ده
مالك:مفيش وقت لازم نوصل البوكس
منه تتنهد:طيب
وصل مقر الدخليه ونزل من العربيه:استنيني هنا
منه:لا خدني معاك ممكن اشوف مهاب
مالك ببتسامه:بس هتفضلي برا
منه هزت راسها خده وطلع وقف قدام مكتب عميد الدخليه
مالك:استنيني هنا وبص ل العسكي خد بالك منها
خبط ودخل ببتسامه:اهلن يا قائد
القائد ببتسامه:اهلن بشبل وحضنه
مالك يطلع من حضنه ببتسامه:دي من تلميذتك الشقيه
غيث بتوتر:انت اخر مره شوفتها امته
مالك:انا اخر مره
فلااش باك
ايات تخبط علي جناح منه
منه بغيظ:انتي مين
ايات تتخرها وتخش:في كاميرات هنا!!
مالك يجي علي اصوت:عيب مفيش غير ف اوضت النوم
ايات تنط ف حضنه:بوب وحشني ياض
مالك بضحك:بتفرقي بنا ازاي
ايات بضحك:لا انا مش اي اي ولا زي زي
منه:مم واي كمان وبصوت عالي مين الحربايه دي
ايات:دي منه
مالك:ايو شرشوح مش كده
منه:بقي انا شرشوح يا مهاب طب طلقني
مالك:انا مالك مش مهاب
ايات:بس يمسك دراعها يضغط عليها
منه:نعمم
مالك:مالك اي نو استعاب مهاب ف مصر
منه بصدمه:يعني انا كل ده قاعدة مع حد غريب وتمسك الفازه تحدفها ع دماغو بعصبيه:وانت قاعد معايه لي اما انت مش جوزي يا عدو الله
ايات تضحك بقوة:اهدي انا افهمك
منه تشيل طفايه كرستال وتحدفها عليا وبزعيق:انتو اييييي عصابه فين جوزي
تتفدها ايات بسهوله وبغضب:اهدي هتخربي الدنيا كل ده عشان سلمتك وسلامت مهاب الي لو كان هنا كان مات
مالك برفع حاجب:احم
ايات بسرعه:معنديش وقت فاهمه انت لازم ارجع قبل مدان يخرج من الحمام هنروح نستلم الشحنه وهجيب الميكروفيلم التاني وتقرب من منه وتديها بوكس انتي الوحيد الي مش هتتفتشي حسب اؤمر دان البوكس ده تدي ل ابويا القائد فاهمه سلام وتفتح الباب وتخرج
باااك
مهاب يمدلو البوكس:اتفضل وده المكيروفيلم 36الي انا وديتو
يخش مالك بضحك:اهلن بشبيهي زعلان انك سفرت مكاني بس يلا فداك
مهاب بغيره:امال غيزني اسيبك تسافر مع المجنونه الي برا دي كنت بتتحرش بيا
غيث بعصبيه:يعني الي سافر
مهاب ومالك بصو لي بعض بضحك:هو مش انا الي حصل
فلاش باااك
لما منه اتخطفت مهاب حطت ايدو علي راسو بيفكر
الاء بعصبيه:فيين اختي
مهاب مبيرضش عليها وفجاه رفع راسو بغيظ:چاك الكلب
وشد جاك ل اوضه ومسكه من رقبته:منه فين
مالك:يخربيتك هموت يابغل
مهاب بنفعال:كنت عارف انو هيخدها مش كده
مالك:مالي دخل ده خطت القائد بس هرجعها
مهاب بحده:اقلع
مالك بصدمه:هي وصلت ل كده انا ممكن ارتكب جنايه
مهاب يفك زراير القميص:اقلع خليني اروح اشوف القائد ده
مالك:اه اذكان كده ماشي
باااك
غيث يقرب من مهاب:يعني انت الي سافرت
مهاب بغمز:ايو انا الي
يلكمه غيث قبل ميكمل يمسك بؤقه بالم ويبص ل مالك بغيظ:وانت الي استقلت
مالك يرجع ل وراءه:لا بص انا ماليش دخل كلو من تخطيت الوحش
غيث عقد حاجبه:وحش اي
مهاب بضحك.وهو يبص لي مالك:اصل الوحش كان مخطط ل كل ده عشان الميكروفيلم يرجع
غيث:بس انا دفنت صقر
يرن فون مهاب يرفعهو وكان فديو كول ويظهر قصدم الوحش
صقر بضحك:هاي يا قائدنا العزيز
غيث بغضب:بقا بتستغفلوني
صقر بضحك:هو مفيش حد غيرك بيعرف يمثل ولا اي
غيث بنفعال:انا لو مسكتك انا الي هشنقك تعال هنا يا جبان
صقر ضحك بصخب:كان ودي والله بس انا ف كندا
غيث:والمحكمه اي القاضي متفق معاكم
صقر بضحك:نو نو سياد اللؤاء مراد الالفي وسيادت اللؤاء عمر خالد
غيث:وانا اخر من يعلم
صقر بجديه:انت المفروض اصل مش عايش ومستحيل اخاطر بالعمليه ف الوقت الراهن
غيث:وانت عندكىبتعمل اي
صقر:هجيب ايات مفضلش غير الميكروفيلم 16وده اكيد مع مخيائيل زي مقالت ايات ولو حوار الدهب ده فخ لان الشحنها مخرجتش من روسيا فاكيد ده فخ ل جواد وايات
غيث قم بفزع:يعني جواد ممكن يقتلو
صقر:لا لسه داخل الفندق بس من غير ايات
غيث:والعمل
صقر:انا حاطت جهاز التتبع بتاعها الحل
غيث:بس نادر حاول يتعقبه ومفيش فايده
صقر يبص ل مالك:اتعقبلي اخر منطقها وقفت فيها و
يقطعهم صوت مريم الي اقتحمت المكتب بصوت عالي:كل ده بتندها ل ارنوبي الكل لفلها بصدمه
منه بصدمه:ابيه غيث وفقدت الوعي
غيث جري عليها وشالها من الارض ومهاب جري عليهم بخوف
حاوله يفوقها
مالك:رشو عليها تلت خمسات ولا كالونيه ولا حاجه
غيث بصلو بقرف ومهاب بصلو بشمئزاز وهو بيفرك ايديها
صقر بضحك:كالونيه اسمها كالونيه
مالك بغيظ:وانا ايش عرفني هو انا كنت ورحاني
صقر بضحك:ريحاتي بقت روحاني اللغه ف ذمة الله ربنا ينتقم منك
منه بدات تفوق:عيييي عفريت الحقوني وتبص ل مهاب ومالك وتصوت عييييييي اتنين ف واحد جوزي اتنين
مهاب:ممكن تهدي
منه بعيط:انا عايز اختي
غيث بصلها بحزن:مانا اخوكي اهو
منه بدموع:لا انت ميت
غيث مسك ايديها وحطها علي وشه:انا ميت اتاكدي اهو عايش
منه:لو انت عايش ازاي
مهاب:قاعدتنا هنا غلط تعالو نروح القصر بحجة منه نشوف اختها ونحكلهم اظن موتك بقا منهوش فايده لازم نقولهم
غيث هز راسو بهدؤ:يلا
منه مش مستوعبه ركبة معاهم ظصلو قصر المنشاوي
يدخلو كلهم كانت الاء قاعدة ولبسه اسود علي صقر وبتبص ل صورة منه بحزن:وحشتيني اوي
منه ببتسامه:وانتي كمان
ترفع الاء راسه بصدمه:انتي جيتي منين
منه بعبط:من الباب مع ابيه غيث
الاء:ابيه غيث!!
غيث يدخل بهيبته المعروفه:لولتي
الاء بصلو بصدمه:انت مين
غيث برفع حاجه:انا مين ازاي
الاء تفرك عينيه:انت مش موت
غيث يبتسم:لا
الاء بعدم استعاب:ولا صقر موتك
غيث ولازل مبتسم:لا
الاء بصدمه:يستحيل
غيث يقرب منها ويمسك ايديها:اقعدي وانا افهمك
تقعد معاها وهي مش مستوعبها حاجه
جواد يتنهد:اخوكم جواد عايش
منه بصوت عالي:كنت عارف متاكده لما حضني ف الفرح مكنش حلم
الاء بذهول:ج جواد
غيث هز راسو بهدؤ:ايو
الاء بصدمه:هو مش اتعدم
غيث بصص ف الارض بحزن:لا خد خمس سنين وسعتها انا
منه تقاطعه بنفعال:يعني انت ضحكت علينا
غيث:انا كنت بحميكم وبحمل العيله و
منه بصوت عالي:عيله!! عن اي عيله بتتكلم واخوانا مرمي ف الحبس ب الخمس سنين ومحدش سال ف تفتكر فكر ف اي عيله اي واحنا موتنا بالحيه وهو عايش وبيتنفس عيله وناس مين دول الي عمللهم حساب ومعملناش حساب لزعلو وانت عارف كويس انو ديما حاسس بنقص بسبب عينيه
مهاب يدخل:منه انتي متعرفيش حاجه وخوكي بقا شغال مع المافيا
منه بعصبيه:انت تخرس خالص انت كنت عارف كل ده ومخبي عني ومتتكلمش عن بابا كده
(هو الي مربيها ومنه متعلق بي جواد جدا ف كانت بتقوله يا بابا وهو يا طفلتي)
الاء:وحوار انك موت وصقر قتلك طب اي
غيث:الي حصل اني استلمت قضية جواد ومكنش ينفع اترجع فيها وكنت طالع المهم انا وخالد وصقر
فلاش باك
خالد:دول ف كل حته هنعمل اي
صقر:اطلعو انتو وانا هحميكم
غيث:مش هنسيبك
صقر:هجي وراكم بس لا انتو انا هغطي ظهركم
خالد:بس
صقر بعصبيه:مبسش انا هجي وركم بس يلا
تحت اسرار صقر انسحب غيث وخالد وستنه ف العربيه بداء الاشتباك الناري طلقات صقر ضد عد مهول
صقر عبر السماعه:دورة العربيه وامشه
خالد:انت اتجننت
صقر بصوت عالي:قولت امشو
غيث:احنا مش هنمشي من غيرك
صقر :وحيات الاء امشو انا هقدر اجي ل واحدي وفجاه سمعو صوت طلقه ناريه وصقر صوته راح والاتصال قطع
خالد:والعمل ندخله
غيث:شغل العربيه
خالد بصدمه:اي
غيث:بقولك شغل العربيه
مره 5شهور وصقر متغيب لسه مظهرش غيث بعت اني هو الي مات عشان لو رجالت جواد صقر لسه عايش يسبو ولكن مر 7شهور كمان ومفيش فيده
وياس غيث وخالد ورجعو مصر وبعدها بي شهر ونص رجع صقر الي كان اغلب جسم متكسر بسبب التعذيب الي اتعذبه عشان يخدو منه معلومات وفشلو ولما سمحت الفرصه هرب وقرار غيث يفضل خبر موته لحد ما يقدر يقبض علي جواد ويرجعو مصر
بااااك
الاء تدمع:يعني هو مقتلكش
غيث:بالعكس هو فداني انا وخالد وكان لازم يبان التقصير منه هو وانو ينزل ف الرتبه مع ان ده محصلش رسمي يعني عشان يقدر ينضم ل المافيا هو ومالك عشان يبقو قريبين من جواد
صقر اتعقب مكان ايات وقدر يحدد موقعها وتسلل ل حد موصل المكان
ايات جسمها بينزف ووشها مجروح وشفايفها اجرحت جرح عميق
ايغور:اين المكيروفيلم
ايات بضحك:والله لو قطعتني مهقولك
ايغور بنفعال:اليكسي
اليكسي قرب من ايات ومسك شعرها وبداء يشمه
ايغور:اتعلمين ان اليكسي معجب بكي
ضربته ايات بكوعها ف وشه:ابعد يا رمه انت
ايغور بضحك:لا عليكي انهو سادي لا ياثر به ضربك
خرج اليكسي حاجه تشبه الكماشه من جيبه ومسك ايد ايات:اتعلمين ان يدك جذابه ويشيل ضفرها من الجدر تصرخ ايات بالم ودم ينزل من ايديها
ايغور بحده:اين الميكروفيلم
ايات:معرفش
ايغوار يشاور ل اليكسي الي انتزع ضفر اخر لتصرخ بوجع
ايغور:اين الميكروفيلم
ايات:معرفش
ايغور يجيب مقص ويقرب من ايات:سا اسالك ل اخر مره اين هو
ايات بجمود:اجابتي واضح
بداء ايغور يقص شعرها بطريقه عشوائيه وقصره خالص
ايات تبص ل شعرها الي بيقع ع الارض بجمود
ايغور بعصبيه:لا تجبريني ان استعمل معك طريقه بشعه
ايات بضحك:اكتر من كده
ايغو بغل:هتشوفي ارتييييم
ارتيم يدخل وهو معاه سيخ حديد لونه احمر باين انو كان علي نار
ياخد السيخ ويحطه علي رجل ايات الي طلعلت دخان ولكم ان تتخيلو السيخ وهو بيطلع بجلدها
ايات تصرخ بوجع وتغمض عينيه بقوه حسه بنصهار رجلها
ايغور بغضب:اين هو
ايات تجز علي سنانه بالم:ما هو الميكروفيلم
ايغور:ايو
ايات بستفزاز:انا لا اعلم
ايغور بغضب:ساجعلكي تعلمين حين اشوه وجهك
يقرب السيخ من وشهه وايات مبرقها جامد و...
تعليقات
إرسال تعليق