القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع 9 بقلم هنا رياض

 رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع 9 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع 9 بقلم هنا رياض

رواية أحفاد العزيزي الفصل التاسع 9 بقلم هنا رياض

بعد مده طويله خرج الطبيب من الغرفه فاذهب إليه العزيزى و قال: إيه النتيجه يا دكتور

الدكتور:النتيجه إنهم حفيداتك يا عزيزى يبه

العزيزى ببرود لكن قلبه يرقص من الفرحه:اه ماشى روح شوف شغلك

ذهب الدكتور و دخل عزيزى إلى الغرفه التى بها روز و كارما وقال:يلا عشان نروح

روز:أفهم من كدا إن إحنا حفيداتك

عزيزى:اه حفيداتى

روز: yes. أروح انا للبت سرين

العزيزى:روحى ويلا يا كارما يا بنتى

كارما:يلا يا جدو

وذهب عزيزى و كارما و روز المنزل
..................................
فى القصر

كان يجلس الجميع بقلق لأنهم حقا أحبو روز و كارما وسيحزنون أن لم يكونو أولاد أعمامهم

دق الجرس و دق قلب الجميع بشده

حور:سلوى روحى إفتحى الباب

سلوى:حاضر

ذهبت سلوى لتفتح الباب و دخل العزيزى و كارما و روز هم يمثلون الحزن

حور:متقولش إنهم مش حفيداتى

العزيزى:يلا الكل يجهز عشان هنروح بيت الغابه

صقر:انا مش فاهم حاجه

العزيزى:يعنى روز و كارما بنات عمكم

حور بثقه:اه يا راجل قطعت قلبى انا واثقه أصل إنهم حفيداتى عشان روز شبهى

روز:جايبه أم الثقه دى منين(من جين
😹😹
 تدخل لا إرادى)

حور:سر المهنه

روز:ماشى

سرين:فى الواشى

روز:عادى

سرين:فى المعادى

روز:على فكره انتى غلسه

سرين قامت بشهقه:مين انا

روز:لا انا

سرين:ماشى يا غلسه

روز:جدو إنت قولت آن إحنا هنروح نشترى هدوم ممكن فلوس نروح دلوقتى و نرجع نجهز الهدوم

العزيزى:تعالى اجبلك البطاقه و إنتو تتصرفوا.

روز: حبيبي يا جدو

وذهب العزيزى ليحضر البطاقه
وأحضرها

العزيزى:خدم

وأخدت روز و كارما و سرين و سلين البطاقه و ذهبتا إلى المول وإشتروا ملابس كتير و رجعم القصر على الساعه 3 العصر

فى القصر

روز:والنبى حد يروح يجيب الهدوم من العربيه

أحد الحراس:تمام يا فندم

روز بتكبر:روح يلا

ودخلت الفتيات إلى القصر

العزيزى:خلصتم

روز:اه خلصنا

العزيزى:ماشى روحوا جحزوا هدومكم عشان نروح بيت الغابه

سرين:أنا متحمسه أوى

روز و هى تشدها من يديها:يلا يا سرين يلا

وذهب الجميع ليجهز حقائبه بعد أن إنتهيا

نزل الشباب و كانوا إيه من الجمال (يعنى كانو مزز)

وبعدها نزلت الفتيات وكان الجميع فى صدمه الجميع فكانت روز لبست بلوزه بيضاء و بنطلون اسود و طرحه حمراء و كارما لبست بلوزه صفراء و بنطلون أزرق و طرحه نبيتى و سرين بلوزه بالون الأزرق و بنطلون بالون البنى و طرحه بالون الأبيض و سلين بلوزه بالون البنى و بنطلون بالون الأزرق و طرحه بالون الأحمر نعم يا ساده سرين و سلين إتحجبوا فالحجاب قوه

العزيزى:سرين و سلين إنتو إتحجبتو

سرين بغباء:وهو حضرتك شايف إيه

العزيزى:شايف أربع بنات جمال جدا

سرين:أستحى أستحى

روز:يلا بقا عشان نروح البيت دا انا تشوقت لرؤيته

العزيزى:يلا بس الأول هنقسم

الجميع :قسم

العزيزى:روز و صقر مع بعض و راسل و سرين مع بعض و أيهم و سلين مع بعض و فهد و كارما مع بعض(لا صايع يلا) وأنا و عادل و حور و زينب و زياد مع بعض

صقر:طب متجيب زياد معانا

العزيزى:لا مش هيجى

الجميع:ماشى

وذهب الجميع بيت الغابه

وبعد ساعات كثيره جدا وصلم البيت فصدم الجميع من جماله فكان حقا جميل دخل الجميع إلى القصر فكان إيه من الجمال حقا إنه رائع

روز:واااااااااااااااااااااااااااااو

سرين:روووووووووووووعه

العزيزى:طب كل واحد يروح ينام عشان أكيد منمتوش فى العربيه و المشوار كبير فيلا عشان ننام

الجميع: ماشى

صقر:بس إحنا مش عارفين فين الغرف بتاعتنا

العزيزى:طب يلا عشان أودى كل واحد فيكوا غرفته
و دل العزيزى الجميع إلى غرفته وذهب الجميع فى نوم عميق
*******************
فى الصباح

إستيقظ الجميع إلا صقر و فهد و راسل و أيهم فهم أصبحوا كسالا حقا

*******************
يتبع...
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات