رواية عاشق لتمردها الفصل الثامن 8 بقلم نرمين قدري
رواية عاشق لتمردها الفصل الثامن 8 بقلم نرمين قدري |
رواية عاشق لتمردها الفصل الثامن 8 بقلم نرمين قدري
خرجت امرأة من باب مفتوح لتقول:,
فعلا يا حببتي هو بيت خاص وانتي كمان ضيفه خاصة انتي مرات الغالي حبيب قلبي ادم .
ثم أكملت وقالت :اخير يا آدم اتجوزت يا حبيبي و مشاء الله عروستك زي القمر ربنا يسعدكم يا حبيبي
شعرت الين بحنان هذا السيدة
قال ادم :الين دي خالتي هند
ابتسمت الين و مدت يداها تصافح المراة بحب وقالت
كويس انتا حنقضي شهر العسلنا في بيت خالتك يا آدم انا بجد مبسوطة جدااا
ردت هند :لا يا الين بس ده مش بيتي ده بيت ادم يا حببتي انا حجيب منين بيت زي ده . اية يا آدم هو انت مقلتش امرأتك عن حياتك حاجة ،،انا بقعد هنا و اخلي بالي من البيت و ماشية كمان شوية رايحة بيت بنتي بقعد معاها علشان الاولاد.
وصلت السيارة التي تأخذ الخالة وماهي الا لحظات حتي أصبحو علي إنفراد وقالت الين : مش المفروض احنا قاعدنا مع بعض وقت كبير في العربية مقلتيش لية ؟
ادم/ يعني هو المفروض معملكيش مفجاءة !!
انا اسفة ادم بصراحة دي اكتر من مفجاءة سعيدة بجد انا فرحنا جدا النهارده
بجد يا الين فرحانه بجوازنا دلوقتي ؟,
ادم انت قصدك اني فرحانه بسب ثراءك ؟انت تقصد كده؟,انت معرفتنيش لحد دلوقتي
ادم / فعلا كانت فترة جوزنا قصيرة جداا علشان كده لا معرفكيش يمكن انبهرت بسحرك لتوقعيني في فخ الجواز محدش عارف !!!!!!
رفعت يدها الي عنقها شاحبة الوجه ... كيف لها أن تدافع عن نفسها أمام هذا الاتهام ؟؟,
ردت بصوت ضعيف:
انت اللي قلت انك عاوز تتجوزني مش انا علي فكرة كل ده علشان عجبتك بس ؟!ايية ضميرك عذبك علشان قلتي كلام حلو . قلت اتجوزها ؟,
أمسك أيدها وجرها نخوة.
أنتي هربتي مني , ونهايتي كل حاجة بهروبك
دافعت عن نفسها،،،،،،،
لا حاسب بقي انا هربت منك بعد معرفت انت مين ، اظن هروبي ده يجاوب علي اسءلتك يؤكدلك أنني متجوزتش طمعانا فيك وفي فلوسك ..
ادم/ اظن احنا الاتنين عارفين اتجوزنا بعض لية كويس
الين / انت متعرفش حاجة ..لا متعرفش
ابتعدت عنه غاضبة تغطي وجهها . كيف بدأ هذا كله
تملكها بؤس شديد فانهمرت دموعها
إنه يوم زفافها ومع ذلك بدأته بالاجهاش في البكاء

دلكت يدان قويتان كتفي الين ، ثم أدارتهما وجذيتهما الي صدرو قاسي و دافئ
ادم/قولي يا الين ..انتي اتجوزتيني ليه ؟,
اجابت بصوت مخنوق:
علشان بحبك
داعبها بصوت ناعم برفع ذقنها إليه .
سبب وجيه بردو ،!!!!
وقفت علي أطراف أصابعها ثم مدت يديها تجذب كتفيه الي الأسفل وتضغط رأسه بين ذراعيها بعناق حميم. وحين جاء الرد ،، لم يكن وقت إلا لشهقة قوية قبل أن تطوقها ذراعة بقوة ظنت أن عظامها تكاد تتحطم ،، فأطلقت صرخة مكتومه طويلة ثم تركها،،فلم تستطيع إلا التمسك به واضعة خدها علي صدرة مصغية الي ضربات قلبه الخافقة كنبضات قلبها وقال لها وفمة علي أذنها :
هو ده اللي يحصل لما زوجة تقول لجوزها أنها بتحبه ..
يلا بقي علشان افرجك علي البيت اكيد حيعحبك
كانت عينها تتسعان دهشة كلما فتح بابا جديدا .هناك غرفة جلوس فيها مقاعد و وأراءك حول مدفأة منحوته و طاولات صغيرة وإنارة رفيعة
بعد ذلك انتقل الي غرفه أقل رسمية نوافذها واسعة تطل علي الحديقة ،ثم انتقلا الي غرفه الطعام أثاثها براق فيها غرفه خاصة للفطور أمام المطبخ الذي صمم ليتسع العائلات الكبيرة
صاحت الين متأثرة بروعة المبني بشده :
كل ده الدور الارضي بس ممكن اشوف الدور اللي فوق
ضحك ادم وقال :,شكلك عامل زي طفل اللي عطيته لعبه جديدة
اقتادها الي الدور العلوي وهناك كان عدد كبير من غرف النوم و لكل غرفه حمامها الخاص . غرفة النوم الأساسية ،تضم حولها جناحا من ثلاث غرف وفي غرفه فيها سرير صغير
قال ادم /ده بقي حنتستخدمو لو اتخاصمتا وغمز بعنية واظن أننا مش حنتخاصم ولا ايه
ضحكت الين وقالت :هو ممكن يعني اضيف بعض لمساتي لقوضة النوم
ادم /عاوزة تحطي لمساتك العفش و لا ليا هه
ابتسمت الين ليكم انتم الاتنين وانت للذات لانك قاسي زي مسمار
امسك يدها ووضعها علي صدره وقال :
ادم /طايب اية رايك نجرب إذا كنت قاسي ولا حنين
اعجبت الين لمسة يده وقالت :
قاسي طبعا زي الجدار بس ورا القسوة دي حنان يغطي العالم كله
ضمها بين ذراعيه وقال :أنه قلب يا الين قاسي من برا بس من جوا بطراوة الثلج وهو علشانك .
أسندت رأسها علي صدرة وقالت :,
بس التلج بارد،. ويمكن نحوله كرة صلبه . :
قال ادم :وممكن تدوبية في ايدك
ادم احنا الاتنين اكيد اللي بنا ده حب
سمعا صوت نسائي يقاطعهما :,
مبروك استاذ ادم ..انا هالة من مزرعة
لعن ادم بصوت منخفض هذا المرأة لأنها قطعت عليهما لحظات الحب .ابعد عنه الين وتقدم نحو المرأة..
طلبت مني خالتك اجي علشان اشوف طلباتكم و احضر لحضراتكم العشا
نده ادم علي الين ..تعالي الين دي هالة خالتي قلتلها تيجي تساعد في البيت . إشارة الين برأسها تحيها ثم ذهبت هالة لإعداد العشاء
قال لها ادم بصراحة نفسي مفتوحة علي حاجة تانية غير الاكل بس مش حينفع دلوقتي تعالي نتمشي
في غرفه الطعام جذب ادم الين الي صدر .وكانت الحجرة تنيرها الشموع
قدمت هالة الطعام انتهوا من الطعام
تعليقات
إرسال تعليق