رواية عاشق لتمردها الفصل الخامس 5 بقلم نرمين قدري
رواية عاشق لتمردها الفصل الخامس 5 بقلم نرمين قدري |
رواية عاشق لتمردها الفصل الخامس 5 بقلم نرمين قدري
قال لها تعالي هنا و سحبها للداخل واقفل الباب كان منزل صغير داخل الحديقة.
اتحرقتي وريني رجلك فيها حاجة
ردت مضطربة لا مافيش حاجه تقريبا الجمرة قربت من رجلي.
يوسف بنسبالك اية انطقي...
اصابها السؤال بحدة رفعت راسها .
زية زي فؤاد بلظبط هو أحد مؤسسي شركة.
_ رد بحده ده مشلش عينه من عليكي من اول الحفله.
- انت اكيد غلطان يوسف متجوز و مستحيل يعمل كده
- عاوزاني اكدب عيني انا بقولك نظراته مش مريحاني واخر مرة اشوفه ماسك ايدك فاهمة
اسندت رأسها على زجاج النافذة والحزن في عينيها،
هدأء ادم قليلا وقال: بنبرة هامسة تعرفي انك طول الاسبوع مرحوتيش من بالي عقلي كله معاكي .
الين/ شكرا استاذ ادم علي اهتمامك
اصبح جزء من فستانها في قبضة يده وجذبها إليه حتي كادت تتزوق طعم عطرة .
ناديني تاني استاذ علشان حخنقك بايدي.....
أدم....... انا.... ثم طأطأت رأسها خافقة القلب ،،،،،،
لكن يده مسحت على شعرها فعادت رأسها الارتفاع
قال لها هامسا،، الين سامحيني لما كنا مع بعض معرفتش اتصرف انا شايف أننا لازم نتجوز بسرعة..احس بارتجفها بين أيديه فقد شدها إليه حتي وجدت رأسها علي صدره تاركه لدموعها العنان
قال اخيرا ساتزوجك الين
لم يكن هذا اعلان عن الحب ولكن أنه اعلان رجل يشتهي امرأة ما.........
أبعدها عنه قليلا عجبني فستانك قوي تعجبني اكتر منه المراه التي في داخله
اووو ادم كفايا
الين لازم نتجوز في اسرع وقت ممكن الخميس
همست الين مواقف
ادم/ خلاص حخلص شغلي كله حاخد اجازة
الين في نفسها لم يقل شهر عسل وقال اجازة ولكنها لم تجرؤ أن تسأل اين ستذهب سألته. فجاءة
وماجي,,?
ادم/مالها ماجي ...ماجي موجودة سواء اتجوزت ولا متجوزتش
اذا مخطط الزواج يروح ويجي ولكن ماجي ستنبقي للابد فقالت فهمتك خلاص
اعجبت فهمتي اخيرااا
اتصلت الين بأخيها كان الوقت متأخر
رد فارس عليها خير يا الين في حاجة
ردت فارس ادم حيتجوزني
طال انتظار رده حتي ظنته أنه رافض لكنه سءلها أمتي يالين الجواز
يوم الخميس اخدنا قرار ده في حفله جودي انت اول واحد تعرف محدش لسة عرف حاجة قولي يافارس انا بعمله ده صح انا خائفة اكون اتسرعت
فارس/اسءلي قلبك يا لي لي و اللي يقولك عليه تعمليه في الاول و الاخير دي حياتك محدش حيعشها مكانك فا انتي صاحبت القرار مش انا اتمنالك السعاده من كل قلبي
الين / فارس عوزاك جامبي انت و مايا احنا حنعمل حفله ه صغيرة فيها اقرب الأقربين بس
اتصلت بابوينا وقتلهم استغربوا جدااا ذيك بس شكلهم بردو مش حيعرفوا يجو بابا مسافر مع صاحب الشغل مهمة وطلبو التأجيل بس انا رفضت علشان ادم ...
في اليوم التالي انتظرت الين مكانة من ادم لكنه لم يتصل أحست بنوع من الاحباط وعدم الاهتمام أين راحت سعادتها
في الصباح التالي اقتحمت جودي قسم الابحاث وصاحت
هي فين ثم لفت زراعيها حولة عنق الين معرفش انك جامدة كده عندك القدرة انك تحطمي اكبر حصن الاخي و يتجوزك مرة واحده برافو الين عملتي اللي امي بقالها سنين لتحاول في
ابتسمت اللين علي دعابة صديقتها
سألهم ياسر هو في ايه مالكم مش فاهم حاجة من. الاغاز دي
رد فارس عليه ،،، ساشرح لك بطريقة عملية شقيقتي الغالية حظيت برجل فاحفظ لسانك معها من هنا ورايح لأن الرئيس الكبير حياخدها
اتسعت عينا ياسر بشده اي رئيس كبير.....هو ؟قولي يالين أنه مش هو …...
حذرة فارس ثانيا وهو يضحك
خالي بالك أخته حتسمعك
الين /في ايه يا ياسر
ياسر /أنه عدونا و المفروض أن تكوني في معسكرنا و اهو انتي بنتضمي لعنده
اسفة يا ياسر بس انا حتجوزة ,
ياسر/انتي عارفه أنه بيلعب بيكي حتدفعي تمن انت عارفة سمعته كويس و بردو مصممه ترمي نفسك .!
كشرت جودي ، واحتدت ياسر أنه اخويا عارفة أنه قاسي دون رحمة في عملة بس حياته الخاصة له طبع طيب
أصم ياسر اذناه ،،،وقال بالله عليكي يا الين ملقتيش واحد أحسن من كده في الف واحد يتمتاكي انا مش بتكلم عن نفسي بس ...
احمر وجه بشدة و استدار ياءسا
ده اخر عهد قسم الأبحاث
كشرت جودي عن وجهها
الين متخافيش ادم مش وحش قوي كده زي ياسر مبيقول
المشكله بقي أن العيلة كلها مش مصدقة كلهم كانو فاكرين أنه حيتجوز ماجي لان والدي و الدها اصدقاء من زمان وأمي كانت بتحبلو عرايس كتير لكن ماجي الوحيدة اللي مسبهاش ...
رن جرس هاتف الين،، فرحت الين لأن جودي مش حتلاحظ الدموع في عينيها استدارت تجيب علي الهاتف
الو اسفنكس جروب قسم الأبحاث عندك مكالمة من أستاذ ادم.......
مشت بعيد عن الأنظار بالهاتف وسمعت صوت يعطي أوامر ولكن الكلام لم يكن موجه ليها انهي قال لها الين عاوزة اشوفك بليل علي العشا
ضحكت بسخرية عاوز يتجوزني بطريقة نظامية
الو الين مردتيش عليا
اسفة ادم سرحت شوية خلاص اوكيه ماشي يا آدم كان نفسها تقول انها معندهاش صبر لبليل أنها مشتقاته حد الجنون كان نفسها تقول متصلتش بيا امبارح ليه أليس هو اللي قالها وعنية تلمع بشوق رحيلك يقتلني
ادم / حكلمك ساعة سابعة تكوني جاهزة والبسي الفستان اللي كنتي لبساه يوم فرح جودي ......
وقت الغداء قالت لها جودي ،،
عندي تعليمات الرئيس الكبير ولا وتتنفذ يا قطة علي اني أصحب جنابك للسوق علشان فستان الفرح ومش مسموح بقول الأعذار و عندي شيك . مفتوح لسياتك
جودي انا مش مفلسة قوي كده انا اقدر اشتري كل اللي عاوزه الحفله اساسا مش محتاجة البزخ ده كله دي حاجة صغيرة هو أدم مقلكيش، !!!
حقولك علي حاجة يا الين خالي بالك آدم عزم ماجي ولازم تظهري اجمل وحده في حفله
الين/,ولكن الحفله الاقارب بس
جودي/بس ماجي جزء من العيلة انها صديقة ادم المقربه صحيح والديكي حيجو
هزت الين راسها نفيا فارس ومايا بس هما اللي جاين
حشتري فستان جميل وانا اللي حدفع تمنه
مينفعش يا الين دي اوامر ادم ومقدرش معملهاش
سءلها ادم في مطعم مساء وهم ينتظرون طعام
جودي عملت اللي قلت عليه
هزت راسها ايوا اشترينا فستان اظن حيعحبك بس غالي قوي و الخاتم كمان شكرا مكنش في داعي لكل ده
انا كان ممكن اشتري بردو فستان علي اي حال الحفله صغيرة و مش شايفه داعي لكل ده
لم يرد عليها ولكنه بداء في تناول طعام ماذا كانت تتوقع أن يرد أنه يقلها بحبك مثلا رفع عينه شافها تبص علية تتفحص ملامح بدقه احمر وجهها بشده وقالت ادم احنا لسة غريبا عني ومش عارفه احنا بنعمل صح ولا ايه
ادم/لسة بردو بتسالي عن سرعة جوزانا انتي في حياتك حد تاني يا الين
لا لا بدا محدش دخل حياتي غيرك يا آدم ولا حيخش بعدك ولكن انا نفسي اعرفك اكتر الخوف من اللي جاي عاوزة اعرف طباعك كل حاجة عنك
كان جودي محقة أنه قاسي جدااا
عاوز تعرفين اكتر هه حكون متسامح معاكي المرادي بس
وقفت الين في نصف غرفه الجلوس تتأمل منكبيه العريضين وجسمة الطويل و عضلاته القوية
لم تصدق انها بعد يوم ستصبح زوجته ارتسمت ابتسامة علي شفتيه ... فوددت لو تملك الشجاعة لتلمسة وكأنه احس بما تفكر فيه
قالت انت طويل جداا لازم أقف علي كرسي علشان اعرف احضنك
أطبقت يداه علي خصرها ورفعها حتي أصبح وجهها علي مستوي وجه فشهقت تلوح بقدميها إلي الوراء معترضة لا ...لا... ادم لا...فشدها إليه لتتعلق بعنقة حتي لا تقع أغمضت عينها بشده قربه منها
قالها انا مستني لمستك قربت ببطء تدرس تفاصيل وجه عينه ذقنه الذي يدل على الثبات فمه ففكرت أن هاتين الشفاتين الراءعتين قادرين علي قول كلمات مذهله
قال مازحا بسخرية
إنهما حقيقيتان المسيهم بايدك اللين
تعليقات
إرسال تعليق