رواية أحفاد العزيزي الفصل الرابع 4 بقلم هنا رياض
رواية أحفاد العزيزي الفصل الرابع 4 بقلم هنا رياض |
رواية أحفاد العزيزي الفصل الرابع 4 بقلم هنا رياض
فى المستشفى
وصل الجميع إلى المستشفى و صعد صقر و فهد إلى غرفة المدير
بعد ساعه
كان يجلسان بملل فظيع لكن قاطع هذا الملل
فهد:إيه دا
صقر:فى إيه
فهد:شكلى لقيت بنات عمك
صقر: بتهزر
فهد: والله مابهزر
صقر:إزاى يعم الفيلسوف
فهد:بص أنا هعديهالك و هؤلك
صقر:متشكرين لجمايلك اللى مغرقانا
فهد:عد الجمايل
صقر:طب خلينا فى موضوعنا
فهد:اه ماشى بص يسيدى
صقر:ها بصيت
فهد:مش إنت صقر عادل العزيزى الأسيوطى و عمك محمد العزيزى الأسيوطى
صقر:اه
فهد:وانا بشوف الورق لقيت كارما محمد العزيزى الأسيوطى فدا يدل إنها حفيدة العزيزى باشا
صقر:لا والله
فهد:اه والله
صقر:طب تعالى نروح نقول لجدك
وذهبا ليخبرا العزيزى و عادل
صقر:جدو
العزيزى:نعم
فهد:لقينا بنات عمنا
العزيزى:بطل هزار
فهد::إيه يجدعان كل أما أقول لقيتهم بطل هزار وعلى فكره أسمائهم روز و كارما و فى المستشفى هنا
عزيزى: والله
صقر: والله
عادل:طب متطلبهم كدا
صقر:حاضر يا بابا
ذهب صقر ليطلبهم
صقر:عايز الدكتوره رعد و الدكتوره روز
العامل:حاضر يافندم
طلب العامل أرقام وقال
العامل: دكتوره روز
روز:نعم
العامل:الأستاذ صقر عايز حضرتك
روز:مين دا
العامل:صاحب المستشفى
روز:اه ماشى متعرفش عايزنى فى إيه
العامل:لأ والله معرف ويريت تجيبى معاكى الدكتوره كارما
روز:حاضر حاضر
العامل:ماشى يا فندم
روز:سلام
العامل:سلام
نزلت روز و كارما من الغرفه التى كانم فيها و ذهبا لصقر و فهد وعادل و العزيزى
كارما:أهلا يا مستر عادل
عادل:مخلاص معدتش مستر عادل
روز:إللى هو إزاى هتجوزها واحد من عيالك
عادل:لأ مش وجوزها
روز:يبقى هتتبنانا
عادل:بردو لا
روز:أمال إيه
عادل: إنتم بنات أخويا
روز:لا بجد يشيخ
كارما:إحترمى نفسك شويه
روز:إسكتى أحترم نفسى إيه دا بيؤلك بنات أخوه
كارما:أكيد يا فندم فى حاجه غلط
عادل:لأ مفيش حاجه خلط
روز:دليل لو سمحت
كارما:روز إحترمى نفسك شويه
عادل:الدليل أهو
روز:فين
عادل:إنتى إسمك إيه
روز:روز محمد العزيزى الأسيوطى
عادل:وأنا عادل العزيزى الأسيوطى
روز:بس بابا قال إن ملناش أهل
عادل:باباكى كان عايز يقتل أبوه وأمه عشان الفلوس وحاول كذا مره إنه يقتلهم بس معرفش وكان عايز يخلص من عيالى عشان ميخدوش حاجه من الفلوس كانت أهم حاجه عنده الفلوس لدرجه إنه قتل أخويا جاسر حطله سم فى الأكل والشرب بتاعه +إنه أصلا جاسر أخويا الله يرحمه كان عنده القلب
روز:بس دلوقتى إنتو عايزين تنتقموا ممنى أنا و كارما
عادل:سبينى أكمل كلامى جاسر و محمد كانو بيشتغلوا فى مفيا خطيره جدا +إنهم كانوا بيتاجرم فى السلاح و المخدرات فإحنا مكناش نعرف حاجه من دى خالص لما محمد موت جاسر المفيا قتلته بس سبلنا ورقه قبل ما يموت بيقول فيها إنه مقتلش جاسر لأ دا المفيا هى إللى أقتلته
وعرفنا ساعته إنه شغال فى المفيا بعد كدا أمك أخدتتكم مننا و هربت أصل كان كل همها الفلوس زى أبوكى يعنى مفيش حاجه تخلينا ننتقم منك إنتى و رعد
كل دا و روز و كارما فى صدمه كبيره
روز:يعنى أبويا راجل مفيا
عادل:اه بس متعيطيش
روز:أعيط إيه يا راجل أنا أصلا مفيش فى حياتى حاجه إسمها أعيط
عادل:لأ والله
روز:اه والله
العزيزى: ههههههههههه
روز:كارما حببتى مش محتاجه عياط
كارما:كنت هعيط بس الدمعه مش راضيه تنزل
ضحك صقر و فهد بشده
قاطع هذه الأجواء إتصال من تلفون العزيزى
العزيزى:ألو
أيهم:ألو
العزيزى:فى إيه يبنى
أيهم:جدو لو سمحت إبعت حد يخدنا من المطار
العزيزى:مطار إيه
أيهم:مطار القاهرة
العزيزى:إيه هو إنتواجيتوا
أيهم:اه جينا يا جدو
العزيزى:ماشى هبعت حد يجبكم من المطار
أيهم:ماشى يا جدو
العزيزى:سلام
أيهم: سلام
وقفل العزيزى وقال لصقر:روح هات أيهم و راسل من المطار
صقر:حاضر يا جدو
وذهب صقر:ليحضر أيهم وراسل
روز:يلا بينا يا جماعه
عادل:يلا بينا
وذهب فهد ليوصل العزيزى و عادل و كارما و روز للمنزل
...............................
فى القصر
زينب:كفايه يبنتى بقا
سرين:على فكره البيت دا ممل ملل مقؤلكش
زينب:أنا جبت أخرى معاكى
سرين:هتعملى إيه
زينب:مش هعمل حاجه خالص
و بص تلاقى الشبشب فى وش سرين
سرين:ماشى يا زوزا ماشى
زينب:زوزا
سرين:اه وأحلى زوزا فى العالم
زينب: متشكرين يابنتى
سرين:عدى الجمايل
زينب: ههههههههههه
.............................
فى المطار
صقر:إنت أيهم
أيهم:اه انا إنت مين
صقر:أنا إبن عمك
راسل:أنهى واحد فيهم
صقر:أنا المتوسط
راسل:عندك كام سنه
صقر:27 سنه
راسل:إدى
صقر:وإنت يا أيهم عندك كام سنه
أيهم:28 سنه
صقر:اه ماشى يلا عشان نروح
أيهم/راسل:يلا
وذهب صقر و أيهم و راسل إلى القصر
............................
فى القصر
وصل الجميع إلى القصر
و رن الجرس معلن عن وصول أحد
حور من الداخل:دا أكيد العزيزى
سرين:جدو جه جدو جه أنا راحه أفتح
زينب:روحى
ذهب سرين لتفتح باب القصر لتقول:جدو حبيب قلبي وأكملت وهى نشير على روز و كارما:مين المزتين دم
العزيزى:دم ولم يكمل كلامه حتى قالت :اه بقى جايب بنات البيت يا جدو متوقعتش إنك فى يوم تجيب بنات البيت أهى أهى أهى
العزيزى:إنتى فاهمه خلط
روز:لا هو بيقول كدا عشان يلبسها فيها هو إللى خطفنى
سرين:اه يعنى عشان أحنا بنات تعملوا معانا كدا
لا دحنا نسوط ونلم النا ولم تكمل الكلمه حتى لقت شبشب على رأسها وقالت :خلاص يا زوزا هرفنا إنك بتعرفى تنشنى بس متنشنيش على راسى وأكملت لجدها بس كنت تجيب شباب حتى نشقطلنا عريس أصل الوحده قتلانا
سرين:مين دم بقا
العزيزى:بنات عنك
سرين:عمو محمد
العزيزى:اه
سرين:طب إتفضلوا
ودخل الجميع إلى القصر
سرين وهى تشير على راسل:إنت مين ياصغنن إنت
راسل:صغنن
سرين:اه صغنن يعنى عندك كام سنه
راسل:27
سرين:أحم أحم أكبر منك
راسل:إيه دا إنتى عنستى
سرين:إيه دا عرفت منين
راسل:مش إنتى إللى قولتى الوحده قتلانا
سرين وهى بتقوم زياد:إتاخر يا زياد وأكملت وهى تنضف المكان :إتفضل ياباشا أنا بنت 60 فى 70 إنى كلمتك وعلى فكره انا 24 سنه ماشى
سرين:مين دم بقى
العزيزى: ولاد عمك أحمد
سرين:اه ماشى
حور:مين دم
العزيزى:أيهم و راسل ولاد أحمد و روز وكارما بنات محمد
حور:لأ بجد يشيخ
روز:وهو هيهزر فى حاجه زي دى
جوز:لأ
روز:خلاص إنتى تيته صح
حور:صح
روز:وإسمك إيه
حور:حور بس شكلك مجنونه زى سرين
روز: الله أكبر إيه الحلاوه دى وأكملت و هى تشير على سرين:قولى لفيل الغباء عندك أد إيه
سرين:أنا بلا فخر لفيل الغباء عندى:................
تعليقات
إرسال تعليق