القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قاسي أمتلك قلبي الفصل السابع والعشرون والاخير 27 بقلم نرمين قدري

 رواية قاسي أمتلك قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي أمتلك قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي أمتلك قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نرمين قدري

شاب سهلة حنشوف مين حيودي مين وسحبها من أيدها علي صحرا و ساعده أصدقاءه وبداءو في اغتصبها بالدور قام الأربعة باغتصابها وصت صراختها و توسلتها ولاكن الحياة لكن تنادي
والجزاء من جنس العمل
ملكة القلم نرمين قدري

فاقت رنا بعد ساعات من الزمن لقت نفسها في صحراء بدون ملابس
رنا / يالهوي يالهوي يالهوي جرت رنا تلم هدومها من علي الارض بدموع ارتدت ملابسها
بدرو علي عربيتها مش لقيتها
جرت علي الطريق و شاورت وقفت عربية

رنا /مزرعة كيلاني من فضلك بس بسرعة

دخلت رنا السريا تجري
فوزية / رنا تعالي هنا ايه اللي اخرك كل ده
التفت رنا لفوزبة
فوزية / خبطت علي صدرها ينصبتي السودا ايه اللي عمل فيكي كده يالهوي فضحتيا انتطقي مين اللي عمل كده

رنا / بعياط هستيري مقدرتش عليهم مقدرتش اتكترو عليا

فوزية /وضعت يدها علي فم رنا اكتمي يخربيتك مش عاوزة اسمعك صوتك اكتمي انجري اطلعي على فوق وحسك عينك حد يعرف باللي حصل . لحد ماشوف حتصرف في المصيبة دي ازاي غوري

جرت رنا علي فوق

فوزية /في نفسها ايه ياربي المصيبة دي حعمل فيها ايه اتصرف ازاي يا الله عقلي حيقوف ولو فعلا طلع حد متعرفوش زي ما بتقول يا نصبتي يا نصبتي
البت دي لازم تتجوز اي حد بسرعة غسان هو غسان تتجوز وهو دلوقتي بقي عاجز مش حيقدر يتكلم
بس انا مضيت عقد الصفقة خلاص اووف. بعدين
وفوق عند رنا رن تليفونها
رنا بصوت منهار الو
الطالب / ايه الاخبار يارب تكوني اتكيفتي ياقطة
رنا/ انت جبت رقمي منين انت احقر حد شوفته في حياتي
الطالب/ انتي اللي لعبتي بالنار استحملي بقي لسعتها

رنا/ عاوز ايه دلوقتي انا مش طايقة اسمع صوتك

الطالب/ انا مستعد اصلح غلطي واتجوزك بس بشرط ٣مليون جنية شوفتي انا كريم معاكي ازاي

رنا / وانت لو اخر راجل في دنيا مستحيل اتجوزك

الطالب/ ماشي ياقمر جبتيه لنفسك سلام يا مزه

وفي بيت سميرة
غسان / لوكا اعملي حسابك علي بكرة كده ان شاء الله حنروح خلاص بقي أنا بقيت كويس عاوز اشوف الشغل
سميرة/ طايب متقعدو لحد رمضان مييخلص
غسان/ كان نفسي يا سوسو بس الشغل مش بيرحم
سميره/ ربنا معاك يابني
غسان/ انتي تعملي حسابك حتيجي تقعدي معانا
سميرة / بس يابني مينفعش حبقي اجيلكم زيارة

غسان /لا واحنا مش حنسيبك تفطري لوحدك ورمضان بيحب اللمة ولا ايه

سميره /معلش يابني سيبوني براحتي

غسان/ واللهي ما يحصل ومتقلقيش انتي داخلة بيتي انا مش بيت حد تاني وملكيش دعوة بحد وغير كده مليكة محتجاكي الايام الجاية علشان الحمل

سميرة / حاضر يابني الامر لله
غسان/ هو ده العشم يا امي
دخل غسان الاوضة
غسان / لوكا انا أقنعت ماما خلاص حتيجي معانا لوكا لوكا انتي سمعاني .
مليكة متنحة كده ليه انا بتكلم
ومليكة متنحة ومش بترد وباصة في موبايلها

غسان/ بعصبية مليكة في ايه انا بكلمك
راحت مده ايدها للموبايل لغسان
مليكة شوف كده الفيديو ده
فتح غسان الفيديو وصعق من المنظر كان فيديو اغتصاب رنا نازل علي النت
غسان ،/ اده مش معقول مش معقول يا ولاد الكلب واللهي لاندمكم
اتصل غسان بحازم
غسان / حازم في فيديو نازل علي النت لرنا عاوز في ظرف دقايق يتمسح وعاوز الكلب اللي نزلة يكون عندي في مزرعة وهات مأذون وتعالي كله يخلص في ظرف ساعة
غسان/ مليكة اجهزي حنمشي دلوقتي

وصل غسان ومليكة وسميرة وريما المزرعة
فوزية. مع حازم في التليفون
فوزية / هو في ايه يا حازم من ساعة ما مضيت علي ورق الصفقة و انا لاشفت ابيض او اسود هو في ايه مش المفروض يبقى ليا نسبة من الأرباح
جاء صوت من خلفها مش لما الصفقة تم الاول يا عمتي
الفتت فوزية بصدمة
فوزية / غسان انت مشيت أمتي هو مش من المفروض اني اعرف ولا انا اخر من يعلم
غسان / في ايه يا عمتي الناس بتقول حمدالله على السلامه في الأول

فوزية / وهو في ايه يا غسان انت جاي تعلمني الأصول قدام مراتك ولا ايه .. ومتنساش اني كان في اتفقا بينا انك حتجوز رنا ولا انا غيرت رايك علشان افهم

غسان / عمتي انتي عاوزة ايه بلظبط

فوزية/ حكون عاوزه ايه يا ابن اخويا عاوزة تمن السنين اللي ربيتك فيها و امك كانت رمياك ومشت

ربما / لوسمحتي متجبيش سيرة امي علي لسانك

فوزيه/ في ايه ياولاد كامليا واحد جاي يعرفني الأصول و التانية حتعلمني الادب انتم اللي زيكم المفروض يحط رأسه في التراب بعد عملت امكم السودا

غسان/ بغضب شديد عممممتي لحد هنا وبس بقي انا قلبي واجعني علي بنتك وعاوز استرها وانتي بردو مافيش فايده فيكي مصممة تجيبي سيرة امي مصممة تتهمي واحده في شرفها وعارفه انها مش حتعرف ترد عليكي .
طايب احترمي حرمت الميت مش حقولك اذكروا محاسن موتاكم .
انتي ايه جنسك ايه مصنوعة من ايه انتي لا يمكن تكوني بني ادمه .انتي شيطان انتي سرطان بينخور في جسم الواحد .
اتقي ربنا و اتعظي من اللي حصل لبنتك يا شيخة كفايا بقي رمي محصنات
امي ماتت ومش حتعرف تاخد حقها منك بس انا لسه عايش و حق امي أخدته ولسه حاخده يا فوزية هانم

غسان بزعيق حازم حااازم
دخل حازم يجري أيوة يا غسان ينزعق ليه

غسان/ ايه اتاخرت كل ده ليه بتخترع الذره
حازم/ علي بال معملت اللي انت عاوز

غسان/ ها وخلصت ولا لسه

حازم /كله تمام يا كبير بس هدي نفسك شويه

غسان/ تمام قول اللجماعة تدخل غسان بصوت يشبه الرعد رنا رناااااا
نزلت رنا تجري
رنا /في ايه يا غسان بتزعق كده ليه

غسان/ ولا حاجة يا برنسيه اصلي شفتك بقالك كتير مروحتيش للسينما قلت اجبهالك لحد عندك اتفضلي اتفرجي علي اخر فيلم نزل السوق

فتح لها غسان الفيديو

رنا/ بتطلطم علي وشها يالهوي يالهوي يالهوي يالهوي اتفضحت خلاص

غسان/ عارفه يا رنا انا المفروض كنت اعملك بمعملتك انتي وامك بس للاسف انتي لحمي وانا مقدرش ارمي كده
الفيديو اتشال من النت خالص . و البيه اللي كان السبب في كل ده واقف برا مع المأذون

رنا /مأذون ليه انا مش حتجوز البني ادم ده

غسان/ هو انا مقلتلكيش ماهو مش بمزاجك ده اجباري

رنا / ده شحات محلتهوش حاجة يعني لما انا اجي اتجوز اتجوز شحات
غسان /احمدي ربنا أنه حيتستر عليكي و الست بتعيش علي قد جوزها ميعيشها و بتقعد في مكان اللي جوزها في ولا ايه

فوزية / يعني انت قاصدك ان رنا حتروح تقعد معاه مطرح ماهو قاعد . انت اكيد مخك جراله حاجة اتجننت شكل الحادثة اثرت علي مخك

غسان/ هي كانت حادثه بردو يا عمتي بالله عليكي بلاش تفتحي مواضيع علشان لو فتحتيني حتخسري كتير
وانا ميرضنيش أن رنا تروح تقعد معاه لوحدها فعلا عندك حق علشان كده انا حبعتلك تروحي تعيشي ماترح ماهي عايشة
فوزية/ انت بتطردني من بيتي

غسان/ بيت مين حضرتك

فوزية /السريا دي بتاعتي ولا ايه يا حازم

غسان /هههههههههههه هههههههههههه و اللهي ضحكتني وانا مليش نفس

حازم/ بسخرية فوزية هانم حضرتك شكلك ناسية أنتي ماضية من يومين عن تنازل عن كل حاجة ليكي هنا و عن الفلوس اللي في البنك كمان واضح أن شكل حضرتك بتنسي بس معلش العمر برده عليه عامل الله يكون في العون

فوزية / انت بتخرف بتقول ايه انت شكلك اتجننت زي صاحبك

قطع كلامهم دخول الماذون ومعاه العريس متربط بحبال

غسان/ كله أمام سيدنا الشيخ

المأذون/ تمام غسان بيه جهزت كل حاجة علي الامضة بس
غسان/ تمام ماضي المدام اتفضلي يا مدام رنا امضي وخلصينا
مضت رنا علي عقد الجواز متغصبه

غسان / نقول مبروك اتفضلي يلا لمي هدومك انتي وامك وعلي بيت جوزك بسرعة
وقعت في ساعتها فوزية من طولها
راحو بيها علي مستشفي

دكتور / للاسف جتلها جلطة و سببت في شلل كامل

غسان/ لاحول ولا قوة الا بالله ربنا يشفيها

ثم التفت لرنا اظن انا كنت كريم معاكم للاخر امك تلزمك وانتي بنتها وأولي بيها خديها معاكي علي ابن جوزك

هزت رنا راسها بقهر موافقة

ذهبت رنا مع جوزها وأمها علي كرسي متحرك
دخلو حارة قديمة شعبية في واحد ضواحي القاهرة في بيت قديم مكون من ثلاث طوابق
محمود جوز رنا
محمود/ امي ساكتة في الدور الارضي واخواتي البنات ساكتين في الدور الثاني وانا واخويا حامد ساكتين في التالت
بصي من اولها حضرتك حتتنقبي زي اخواتي مافيش طلوع من البيت نهائي امك ليها قوضة مشفهاش برها حتي اكلها يخشلها انا مش ملزم بيها كفايا حستحمل قرفك مش عارف ازاي حلمسك بعد صحابي ملمسوكي شيء مقزز بصراحة كل ما بشوف وشك بقرف منك
عارفه لوحد اشتكي منك بموتك اعملي حسابك اي غلطة ولو مش مقصوده انتي حره بلحزام انا معنديش تفاهم واعملي حسابك انك حتنزلي تخدمي تحت مع الحريم كل اكلنا وشربنا تحت وفوق علشان تتخمدي بس

رنا / وامي انت ناسي ظروفها

محمود / متغور في داهيه وانا مالي كنت خلفتها ونستها كفايا اني حستحملها واستحملك فرقها

رنا ،،/ بصوت عالي ما كفايا بقي هو في ايه مين مستحمل قرف مين
لقت قلم نزل عليها خرسها
وبكده خلصت حدوته رنا وفوزيه ربنا يعنهم علي جاي

نرجع بقي لمزرعة الحب و الأمل و الحياه

ساعة أذان المغرب الكل متجمع علي الفطار
سمير.ة/ كل سنة وانتم طيبين يا ولاد رمضان خلاص ضيف خفيف و قرب يمشي يارب يتقبل مننا

غسان /كل سنة وانتي في وسطنا ياست الكل

سميرة/ غسان هو انا ممكن اكلم احلام تيجي تقضي اخر كام يوم معانا وتعيد معانا
غسان/ ده بيتك اعملي في الي انتي عاوزة

مليكة/ ماسكة ايد غسان بحب دليل علي امتننها بكلامه

سميره/ حلو كده فرصة نعمل الكحك

مليكة/ في ايه يا سميرة منشتري جاهز ونخلص وهو لازم تتعبونا
نسرين/ مش احنا العبيد اللي اشتروهم ميطلعوش بوزنا ليه
سميرة/ اتلمي منك ليها لقوملكم واعملوا حسابكم يا شموله منك ليها من بكره حنبداء في عمايل الكحك

بصو لبعض نسرين و مليكة وبصوت محبط حاصر ياسميرة واحنا نقدر نقول لاء

وفي صباح واليوم التاني اتجمع الكل علي ترابيزة في المطبخ
سميرة وهي بتعجن / احلام بقولك ايه عملتي العجوة علشان القرص
احلام/ اه من بدري و بعمل مقادير البسكوت اهو

سميرة/ هما مقاصيف الرقبه راحو فين العجينه بتاعت الكحك خمرت ناديهم علشان تشتغل بقي

دخلو التلاته ورا بعض المطبخ يحرو ويضحكو

سميرة/ وخلونا نخلص اترزعو واحده تقطع وحده تحشي الملبن وعين الجمل و التالته تنقش اخلصو

نسرين/ ربنا يرحمنا بقي

مليكة / اشتغلوا متجبلناش كلام . سميرة ممكن ترزعنا بماكنه البسكوت علي دمغنا
دخل غسان المطبخ وعنيه بتلمع من الفرحة في جو الأسري الدافئ
غسان/ انا اول مرة احس بالعيد

ريما /وانا كمان يا حبيبيانا مبسوطة جداااا

غسان/ انا ممكن اساعدكم وحازم كمان جاي مع نادر خلونا نخلص
احلام / كتر خيرك ممكن انت تقف علي الخيبز اصلي مش فاهمة الفرن بتاعكم ده
غسان / انتي تؤمري احلام هانم

مليكة /غسان مش تعب عليك كده ياحبيبي

غسان/ لا بالعكس أنا عمري ما كنت مرتاح قد دلوقتي
ربنا يخليكي ليا حب عمري ويخللنا عتريس

سميرة/ اه هوه بقي اللي انا خايفه منه حنقلبها نحنحه و لسة الباقي جاي بدل منعمل حكح وبسكوت حنعمل محن وكهن اخلصو في يومكم ده

دخل حازم و نادر احنا جينا

سميرة/ كملت واللهي ما حتخلص انهارده حاجة

غسان/ خلاص بقي يا سمسمة صدقيني حيطلع احل كحك اتعمل علشان مرشوش عليه حب
شايفةالكل بيعمل بحب ازاي
سميرة/ ربنا يخليكم ومتجمعين دايما

مليكة / متقطعي حلو يا كلب البحر انتي ايه التقطيع الزفت ده
نسرين/ بقولك ايه مش عاجبك تعالي قطعي انتي متكليش دماغي

مليكة / انا تخصص حشو بس اخرسي بقي

احلام/. بس بقي يابنات كفايا خناقة كل سنة دي
حد يقوم بيجيب العجوة عاوز اخلص

ريما/ اناحجبهالك ياطنط بصراحة انا عاوزة اهرب مش عارف اعمل حاجة
حازم/ وسعي كده يا ربما انا بعرف اتقش كويس وقاعد جمب نسرين
حازم / ايه يا موزتي وحشتيني
نسرين / وطي صوتك سمير لو شافتك حتنيلنا
حازم / اعمل ايه وحشتني

سميرة/ اللهم اني صائم قوم فز يا حازم شوف حاجة تانية اعملها بدل ما حفطر عليك انهارده
محنا مش حنخلص
غسان / في ايه بس يا ماما مين مزعل القمر ده
سميره / العيال دي بتدلع ومش حنخلص انهارده

غسان / قوم يا حازم عيب كده سبني اقعد جمب الجو بتاعي انا كمان شوية ولا ايه يا ملكة الفؤاد وغمز لها

سميرة / بضحك ربنا يبارك فيكم ويسعدكم يا ولاد
وقفت ريما جمب نادر
نادر فرولتي مش بتعمل معاهم ليه

ريما /هوس احسن انا هربانه من سميرة مش عارفه اعمل

سميرة/ شيفاكي ياختي تعالي لفي مكانة البسكوت سهلة مفيهاش حاجة

اشتغل الكل في جو من المرح والحب

وفي صباح يوم العيد خرج الكل لصلاة العيد ورجعو

سميرة / كل سنة وانتم كلكم طيبين وبصحة وسعاده
اقفو بقي بلدور خلوني اديكم العدية بتاعتكم

غسان/ اتصدقو انا عمري ما اخت عدية في حياتي

سميرة/ علشان كده انت اول واحد حتاخد فيهم وطلعت فلوس و بهتدهالو وطي علي اديها وباسها متحرمش منك يا اجمل ام في الدنيا

نسرين / اخلص ياعم الحنين عاوزين ناخد احنا كمان

مليكه/ اتلمي بقي يا كلب البحر واستني دورك علي طول متسربعة
نسرين / أيدها في وسطها ومتسربعش ليه أن شاء الله. ولازم تحرتميني بقي وتبطلي كلب البحر دي

مليكة / ياسلام ياختي امال حندهك بايه

نسرين/ تناديني بام حبظلم

مليكة / وحيات المصحف احلفي
نسرين/ بكسوف خلاص بقي
مليكة/ وش كسوف قوي يا ختي

حازم/ واقف في النص هو في ايه مش فاهم

مليكة / هو ايه اللي مش فاهمة بتقولك ام حبظلم يعني حيكون ايه طالعها وحمة في قفاها يعني مراتك حامل يا استاذ
لمعت عيون غسان من الفرحه وشال نسرين ولف بيها

احلام / براحه عليها يابني واحده واحده

حازم/ انا مش مصدق نفسي حكون اب الحمد لله يارب ده احلي خبر سمعته العيد ده احلي عيد في حياتي كلها

غسان/ وبما أننا كلنا متجمعين احب اقولكم أن فرح ريما ونادر اخر يوم العيد

نادر/ وأخير ا افراج ياااه انا قلت نستني يا جدع

سميرة / بمناسبة الاخبار الحلوة دي بقي والكل فرحان

انجرو انتم التلاته أعموللنا الشاي و البسكوت بسرع

دخلو التلات بنات المطبخ يبرطمو

مليكه/ انا قلت سميرة اشترتنا من ابو لهب من سوق العبيد محدش صدقني

دخل غسان عليهم

غسان /لوكا عاوزك ثواني وغمز لها

خرجت مليكة معاه سحبها براحة علي فوق
مليكة/ غسان بتعمل ايه يا مجنون حد يشوفنا أنا بعمل شاي تحت سميرة حتنيل عشتي

غسان/ هوش مش عاوز اسمع صوتك انتي عارفة انا

مشحنتش بقالي اد ايه وغير كده عاوز اديلك العدية بتاعتك بس بعد ما اعيد أنا في الاول

خشي بقي البسي حته مدلعة كده وتعالي علشان في كلام كتير مقلناهوش

خرجت مليكة من قوضة اللبس شهق غسان لما شافها

غسان/ ايه الجمال ده مشاء الله و أخدها في حضنة ياااه حضنك واحشني قوي يا ملكه فؤادي وعمري وحياتي كلها بحبك واخد شفايفها بين شفافية في قبله يبث حنان وعطش. ايام و ملكية متجاوبه معاه بحنان وشوق كبير له
وذهبا معا في عالم تاني اذاب وحطم كل قسوة غسان وأصبح اجمل قاسي امتلك قلب مليكه

هذا هو الحب يا ساده الحب الذي تخطي مرحله العشق حتي اصبح ادمان نعم ادمان فكلا منهم يدمن الآخر حتي النخاع فاذاب قسوة الحياة
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات