القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هنا التقينا الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى محسن

 رواية هنا التقينا الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى محسن

رواية هنا التقينا الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى محسن

رواية هنا التقينا الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى محسن

اوتار: عز... انا عايزة اروح...
عز اتنهد: وبعدين
اوتار: وبعدين عندك انت....
عز: اوتار دا طبعي انا مبعرفش اعمل حدود مع حد قريب مني رشا زي بنتي
اوتار: زي اي حد ممكن يبقى زي بنتك زي اختك لكن افتكر انها ولا بنتك ولا اختك.....لو انت مش مستحرم انا مش هقدر اقول حاجه
وقفت بضيق: روحني...
عز سحبها في حضنه: اسف... اسف اني كنت بسببلك كل الألم دا
اوتار:اسف بس مش كفاية ازاي اسف وانت مفكرتش حتى تحاول تطمني يا عز؟وانت بتقولي دا طبعي
عز اتنهد بحنان باس ايدها:اوعدك يا حبيبتي اوعدك اني مش هخليكي تحسي انك قليلة عندي اوتار انتي غالية اوي مش عندي انا و بس انتي نعمة في حياة اي حد انتي مفيش حد في حنانك وقلبك يا اوتاري وانتي الوحيدة اللي قدرتي تعزفي على اوتار قلبي اجمل وارق سمفونية حب
اوتار بصتله :انا بحبك يا عز ولحد منكبر ويبقى عندنا 100 سنة لحد منبقى ضعف عمرنا لو ربنا مدينا طول العمر هفضل احبك
عز ابتسم وباس جبينها:عمر محبتك في قلبي متقل
اوتار سندت راسها على صدره
عز:لسة مصممة تروحي للدكتورة؟

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

ايناس وقفت ورا غيث:خلصنا
غيث لف شافها واقفة بضهرها اد ايه فستانها كان رقيق وهادي من قبل متلف قرب حضنها وهي واقفة وهمس:مبروك
روز ابتسمت بسعادة ولفت بصتله وهو ابتسم بحب:بسم الله ما شاء الله انتي متأكدة مش حاطة حاجة
ايناس:مرطبات للبشرة بس مش اكتر ومفيش اي لون مش طبيعي هي قمر
روز ابتسمت:بجد حلوة يا غيث؟
غيث ابتسم:انتي دايمآ حلوة وهتفضلي حلوة
روز ابتسمت بحب
غيث مسك ايدها وخرج شافت عربيه انيقة جدآ سودا وضخمة
روز بصتله
غيث:هنركب دي
عاصي نزل منها فتحلهم الباب
غيث:دا عاصي دراعي اليمين ويعتبر صديق ليا عاصي ابتسم بإحترام لغيث وعينه مترفعتش في روز:دا شرف ليا..
غيث ابتسم وركب روز قفل الباب وراح الناحية التانية ركب
روز:هنروح فين بقى
غيث:اممم فرحنا و بيتنا
روز:فرحنا؟
غيث هز راسه بإيجاب:اه فرحنا
روز:بس يا غيث نادر...
غيث:انا مرتب لكل حاجة نادر اكيد دلوقتي في البيت والخبر هينتشر
روز هزت راسها بإيجاب

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

اوتار دخلت البيت مع عز وهو شارد هي صممت انها تستمر مع الدكتورة وهو محبش يضغط عليها..
اسلام جري حضانها:هو زعقلك تاني؟
اوتار ابتسمت وحضنته وشالته باست خده:لا يا حبيبي مزعقليش صالحني وقال ان عمره مهيزعلني تاني
اسلام ابتسم وبص لعز:خلاص اسلام مبقاش زعلان منك
عز ضحك وشاله باسه وحضنه :انت تعرف انا بحبك قد ايه
اسلام:قد البحر
عز:اكتر
اسلام:قد السما
عز:اكتر
اسلام:قد السما والبحر؟
عز:اكتر واكتر
اسلام:قد الدنيا
عز:اكتر
اسلام:قد الكون وكله
عز:اكتر
اسلام:قد مامتي؟
عز ضحك وباس خده:صح منت حتة منها
اوتار بصتله وابتسمت غصب عنها بحب وطلعت
رشا ابتسمت
سراج دخل بإرهاق
عز:خير؟
سراج:خير الموضوع صح الثفقة دي دمار بس على مين انا لو موقفتهاش ودمرت ابن الكيلاني هستقيل
عز بغيظ:استقيل بدل منت عمال تهددنا كدا
سراج ضحك:طيب
عز:الواد يحيى فين مبقتش اشوفه
سراج:ولا انا....
عز:ازاي
سراج:كلامه ليا محدود
عز رفع حاجبة:دا من امتى وايه اللي حصل
سراج بصله وحكاله على كل حاجة
عز اتنهد بضيق
سراج:قولي انا غلطت في ايه
عز:انت مغلطتش في الحالتين كان هيتجرح يعني تخيل هو جالك وقالك غرام اللي انت بتموت فيها دي هي مش متضايقة منك بس هي مش عيزاك علشان بتحبني !
سراج:هتبقى صعبة عليه....وبعدين متشبهش دي بغرام دي واحدة بنت ********
عز:اتلم
سراج:مهي تستاهل مكتفتش بإنها انحازت لواحد متجوز لا استغلت صاحبه ومش بس كدا استغلت قلب واحد حبها
عز:هو عامل ايه
سراج:والله معارف هو شوية كدا وشوية كدة...
عز سرح شوية وابتسم
سراج:ايه؟
عز:ايه رأيك نملاله الفراغ العاطفي؟
سراج رفع حاجبه بإستغراب:دا ازاي
عز غمزله:نجوزه
سراج:نجوزه؟بقولك الواد لسة مصدوم عاطفيآ وبعدين تجوزه مرة واحدة
عز:اه مرة واحدة مش هو جاهز
سراج:جاهز بس نفسيآ متدمر وافرض حصل المستحيل ووافق مين العروسة دي؟
عز:رشا
سراج برق:اييييه؟
عز:مالك عندك اعتراض؟
سراج:لا بس رشا دي......مش مناسبة ليه
عز:وليه؟
سراج:بابا يحيى ملوش اي علاقة سابقة والوحيدة اللي كان يعرفها هي امل رشا طايشة و
عز بحدة:اخرس انا مسمحلكش تتكلم عليها نص كلمة
سراج:بابا هي كانت بتحبك وسمحت انك تتجاوز حدودك معاها و
عز بغضب:سراااااج بدل منت متعرفش حاجة الأحسن متتكلمش ايه الجنان دا انا ورشا مفيش بينا حاجة اكتر من علاقة البنت بأبوها هي زي بنتي وانا اب ليها
سراج بصله بضيق:افهمني يحيى مش حمل صدمة تانية....
عز ابتسم بغموض:انا واثق انهم لايقين على بعض كل واحد فيهم بيكمل التاني وهو الوحيد اللي هيعرف يحميها منهم بعدي...
سراج:قصدك على عمها وابنه؟
عز ابتسم:بالظبط..

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

نزلت وصلت هي وغيث عند ڤيلا هادية وجميلة جدآ عجبتها النافورة المتزينه والأضواء البسيطة واللي مديا المكان شكل جذاب كانت اغاني هادية شغالة وكتير موجودين ابتسموا لما شافوهم وكان على وشهم الدهشة من شكل روز البسيط هي حستها في عيونهم قبل مينطق بيها لسانهم بس مهتمتش بصت لغيث وبالفعل شافت نظرات الحب والأعجاب في عيونه
غيث:انا مش عارف دا صح ولا لا بس اهلك جوا ولو مستعدة تقابليهم قبل الفرح تقدري تعملي كدا لو عايزة تقابليهم بعد الفرح مفيش مانع
روز:ممكن اقابلهم دلوقتي...
غيث هز راسه بإيجاب:مفيش مانع تعالي
خدها جوا واول مشافوها وقفوا بغضب
عائشة:انتي مخلياه يجيبنا بالقوة علشان فرحك؟
عمار بص لروز وحس احساس غريب جدآ لما شافها عروسة قرب وقف قدامها
روز بصتله وحست بالخجل بصت لتحت:انتو سيبتوني بس انا...كنت عايزة اتكلم معاكوا
اروى بصالها بإستغراب:انتي هتتجوزيه؟
روز بصت لغيث:هو كان كاتب كتابنا...و.....ودلوقتي هنعمل فرح...انا مغلطتش ولا خنت ثقتكوا...اروى انتي قولتي كلام عليا صدمتيني...انا مش فاهمه انتي ليه عمالتي كدا
اروى بغضب:انتي عايزة ايه انتي مستنيه مني ايه لما اعرف انك مع واحد زيه كل يوم مع واحدة ومن بين كل البنات اختارك انتي يبقى ايه حبك مثلآ؟؟خالد اخويا كان بيحبك وطلبك اكتر من مرة وكان مستعد يشيلك من على الأرض شيل وانتي جرحتيه
روز اتعصبت:انتي معندكيش اي ثقة فيا خالد اخوكي دا كنت عجباه علشان عارف اني مليش حد علشان ابويا وامي رميني اخوكي بيعبد الستات تاني حاجة بعد القرف اللي بيشربه واللي بيخليه مش واعي لنفسه الموضوع بالنسبة ليه لا كان حب ولاوكان احترام كان طمع
غيث ساكت وهو بيتمالك اعصابه مين اللي يتجرأ ويخليها تتعصب كدا اتمنى لو كان قدامه خالد اقسم في نفسه انه كان هيخليه غرقان في دمه...
روز بصت لأبوها:انا لو زعلت من العالم كله زعلي منك وقهرتي منك انت اضعاف مضاعفة...انت السبب في كل حاجة انت رامتني وعلشان ايه علشان ترضي مراتك ولما اترجيتك لا كتر خيرك وديتني شقة وسيبتني ومشيت في مكان انا هخاف اسكن فيه لو كلكوا معايا....وبكدا عملت اللي عليك!!!!
بصت لعائشة:انتي بصراحة كنتي كل حاجة في حياتي الا حاجة واحدة..الأم...مكنتيش الأم اللي بتهتم ببنتها كان كل اهتمامك جوزك وبس عادي تسيبيني في الشاعر عادي يضربني وتوصل بيه في مرة انه كسرلي دراعي.....عادي مش كدا ولما بقيت برد وادافع عن نفسي وقتها انا بقيت بجحة وقليلة ادب ونكارة جميل للشخص الوحيد اللي رباني لا كتر خيره
انهارت في العياط:انتو دمرتوني....انا كنت مش كويس بسببكوا ومع ذلك ربنا وقف جنبي....في عز منا تايهه وكان ممكن حياتي تضيع لو وقعت في ناس سيئة وبصراحة الوحشين كتير ربنا من اول دعاء استجاب وبعتلي غيث....كان في ناس بتطارده وعمل حادثة مكنتش عارفة شكلوا بسبب الحالة اللي كان فيها ووداني قصر الكيلاني وانتو بدل متهتموا اول معرفتوا اني شغالة هناك ويا ريتكوا عرفتوا مني لا من اروى مفكرتوش تحاولوا تتواصلوا معايا حتى على الرقم اللي كلمت اروى منه لا انتو اتهمتوني تهمة ابشع من تربيتكوا....
عائشة بصت لعمار:انتي مجيك للحياه كانت غلطة فعلاً ازاي كملت معاه وانا عارفة انه خاين...
عمار بعد نظره بضيق
عائشة:انا حاولت كتير اتخلص منك روحت للدكتور بس كان صعب لأن حياتي كانت هتبقى في خطر يا ريتك مكنتش اتولدتي
عمار صرخ فيها:عااااااائشة كفاااااية
روز كانت بصالهم بعد تصديق ازاي جابت القسوة دي؟
غيث قرب بغضب نفسه لو يهجم عليهم بس للأسف عيلتها وممكن حبيبته هي اللي تزعل منه ضمها ليه بحنان
عمار:انتي واحدة انانية مجرد شك حولتيه لواقع انتي مين ادالك الحق في دا انتي اللي خربتي بيتك انتي اللي سيبتيني لما احمد لعب في دماغك وانتي اللي رافضة تعترفي بدا لو انا وحش اوي كدا ومش عايز بنتي ليه كنت ببعتلها فلوس لييييه هاااا ولا انتي اللي حنيتي لأحمد حبيبك القديم وانتي لسة على ذمتي
روز بدموع:فلوس؟عملت بيها ايه انا الفلوس اللي بتتكلم عنها؟؟عملت ايه وانت مش جنبي وانا لما احتجتلك ملقتكش وانا كل مجيلك ابقى عايزة ابقى معاك عايزة تطمني تقولي امشي (ابتسمت بتهكم)اصل فيفي خلاص هترجع...
انهارت في العياط:وارجع اقولهم انك عايزني وكنت وحشاك وعرضت عليا اعيش معاك وانا اللي مش عايزة اسيبهم علشان جوزها ميستغلش اني مسواش عندك حاجة ويهيني اكتر مكان بيهني سواء هي موجودة او لا
غيث اتعصب وهو بيحاول يسيطر على نفسه وحضانها وبصوت جهوري اتكلم:باااااس كفااااية اهدي محدش يستاهل دموعك من النهاردا انا جنبك واي حد يتجرأ يهينك بكلمه او بنظره حتى انا مش بس هكسره انا هنفيه من على وش الدنيا فااااهمة متخافيش ومتعيطيش انا جنبك
روز بصتله بدموع
غيث بيمسح دموعها بحنان وباس جبينها:خلاص اهدي بقى ارجوكي...
روز بصتله بدموع:انت هيجي يوم وهتقرف مني مش هتبقى عايزني زيهم؟؟؟
غيث:ايه اللي بتقوليه دا
روز:ارجوك...انا محتاجة اتطمن علشان انا بجد خايفة...
غيث باس ايدها:اتطمني عمري مهبعد عنك الموت وحده قادر يفرقنا..انتي نعمة جاتلي ازاي هفرط فيكي دي الفرصة الحلوة بتيجي مرة واحدة في العمر وانتي فرصتي الحلوة اللي هتخليني ابدأ من جديد...
روز ابتسمت بدموع وحضنته:ودا عندي كفاية
عمار بحزن:انا...اسف....عارف مش هتعمل حاجة كلمة اسف بس اتمنى تيجي يوم وتسامحيني
روز بصتله بدموع:تبقى معايا النهاردا؟؟؟؟تحضر فرحي؟
عمار هز راسه بإيجاب وحزن:اكيد
عائشة ودت وشها الناحية التانية
اروى بإحراج:انا همشي...واسفة يا روز على كل حاجة...انا مستهلش اكون صديقة ليكي....بعد اذنكوا
مشيت بحزن
غيث بيجز على سنانه:وانتي يا حماتي
عائشة بصتله بصلها بتحذير:هتبقي معانا
عائشة استغربت البني ادم الغريب دا ويمكن قلقت منه هزت راسها بإيجاب بصمت
روز بصتله:هو لسة شكلي حلوة
غيث ضحك بمناغشة:الدموع خلت خدودك وانفك يحمرو وبقيتي شبه البندورة تتاكلي
روز ابتسمت بخجل
غيث:يلا بينا علشان الناس اللي برا والصحافة
روز هزت راسها بإيجاب

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

يحيى خرج من اوضته بإستغراب
سيف باصص لعز بعدم فهم: وبعدين؟
عز: انت مالك يا سيدي عايز يحيى في كلمتين
يحيى استغرب: اتفضل يا عمي
دخلوا البلكونة
عز: انا عرفت اللي حصل هي متستهلكش
يحيى ضحك: هو لحق سيح
عز حط ايده على كتفه: انت تقدر تتخطى المرحلة دي وانا جاي مخصوص علشان اساعدك
يحيى ضحك: بجد ودا ازاي
عز: هجوزك
يحيى ضحك اكتر: بجااااااد
عز ابتسم وهز راسه بإيجاب: اه وعلى فكرآ مبهزرش وانت عارف انا مبهزرش
يحيى انتبه: انت بتتكلم بجد
عز: وفي خلال الأسبوع دا
يحيى بصله: تجوزني؟ تجوزني مين؟؟؟
عز: رشا
يحيى بإنتباه: البنت اللي كنت حاضنها يوم عيد ميلاد غرام؟؟
عز: امممم
يحيى هز راسه بنفي: ودا ليه؟؟؟؟ حضرتك دا جواز هي البنت دي ايه اللي حصل بينك وبينها
عز اتفاجأة: هو انت وصاحبك ليه تفكيركوا قذر دي زيها زي بنتي باباها كان صاحبي وللأسف اتوفى في حادثة وانا....
حكاله كل حاجة ويحيى اتنهد: مسكينة
عز: وانت اللي في ايدك تساعدها
يحيى: بس ازاي... دا جواز وهي موافقة؟؟؟
عز: انا مش طالب منك غير شهر بس جواز لحد مكل حاجة تبقى تحت سيطرتها وانا هخلص كل حاجة
يحيى: وهي
عز: لسة هكالمها بس علشان خاطري.... وافق
يحيى: عمي دا جواز
عز: مؤقت
يحيى: واهلي وبابا وماما
عز: هقنعهم ومفيش مانع تقول انك عايزها وانك منجذبلها
يحيى: اكذب يعني
عز: مش يمكن تكون منجذبلها
يحيى سرح في امل ايه هيكون شعورها لما تعرف انه اتجوز بعد مسابها بأيام هيسترد كرامته
عز: قولت ايه
يحيى: طيب بس مش هتتظلم هي؟ لما تبقى مطلقة
عز: انا هتكلم معاها وبعدين انتو هتبقوا عايشين سوا هنا لفترة زي الاخوات
يحيى هز راسه بإيجاب
عز مشي وراح لرشا خبط على اوضتها فتحت وابتسمت:عز
عز:عندك مانع نتكلم
رشا:لا
هيدخل وقفت قدامه متحركتش بصلها وابتسم:هستناكي تحت
نزل وهي وراه:نعم
عز:عايز اخد رأيك في حاجه
رشا:اكيد اتفضل
عز:عايزك تتجوزي
رشا بدهشة:ايه؟
عز اتنهد:هتتجوزي ودا الحل الوحيد اللي هيخلي عمك وابنه يسيبوكي في حالك
رشا:يعني ايه مفيش حل غير دا وافرض ان اللي اتجوزته طمع زي مهما طمعانين يبقى الأحسن اديلهم الفلوس من الأول
عز:متقلقيش انا واثق فيه دا يحيى صاحب سراج
رشا بذهول:يحيى!!مش دا اللي خطيبته سابته؟
عز:اه انتي عرفتي منين
رشا:كنت هنا لما جه اتخانق مع سراج بس يا عز دا مش مستعد لأي علاقة وانت هتقوله يتجوزني؟
عز:انا مقولتش هو طلب وانا جاي اخد رأيك انتي مش مجبورة مش عايزة خلاص بس انا بتكلم للي احسن ليكي
رشا بصتله عايزة تعترض تقول لا بس حست كأنها عاجزة مش معقولة هتفضل قاعدة مع عز كفاية انها كانت سبب مشاكل بينه وبين مراته
عز:انتي مش مجبورة بأي شكل انا بس بدردش معاكي
رشا:انا موافقة....
عز ابتسم:اسبوع وهتبقي مراته
رشا:اسبوع!
عز:وليه التأخير!اسبوع هتكوني اختارتي فستانك ولبسك وانا معاكي واكيد اوتار هتكون معاكي
رشا بصتله:يعني هيتعملي فرح؟
عز:اكيد ان شاء الله وميتعملكيش فرح ليه؟
رشا بصتله بقلق
عز:ايه يا حبيبتي مالك
رشا:انا خايفة....يعني انت عارف الناس دي...انت عارف اني مليش غيرك صح؟يعني مش هتسيبني
عز:ان شاء الله مش هسيبك ولا هتخلى عنك ولا حتى بعد متتجوزي ولو مش موافقة ءأمري بس وهنهيلك كل حاجة
رشا هزت راسها بإيجاب
اوتار كانت شافتهم بيتكلموا بس مقربتش فضلت واقفة فوق عند السلم
رشا:انا موافقة واللي انت شايفه صح ليا اعمله...
عز ابتسم وهز راسه بإيجاب:وتأكدي انا مش هاخد اي قرار يضرك
رشا هزت راسها بإيجاب وعينها دمعت
عز:رشا!
رشا:هو انت مش عايزني؟او عايزني ابعد عنك
عز مسك ايدها بحنان:رشا اياكي تفكري بالطريقة دي انا عايز اتطمن عليكي وهكون جنبك تراهني اني هبقى كل يوم عندك لحد متزهقي مني يحيى انسان نضيف وعمره معاكس واحدة ولا عمل علاقة مع حد مع انه تربية سيف بس والله انسان نضيف وقلبه ابيض كان نفسي اني اجوزه بنت من بناتي بس اعمل ايه نصيب كل واحدة لاقت نصيبها ولاقت اللي ترتاح معاه
رشا هزت راسها بإيجاب:طيب يا بابا
عز بصلها بإنتباه
رشا اتحرجت:انت...اتضايقت....انا.....
عز قاطعها بإبتسامه طبطب على شعرها:دي احلا كلمة سمعتها منك علشان كدا متحرمنيش من اني اسمعها
رشا ابتسمت وهزت راسها بإيجاب
طلع واوتار دخلت
عز:منمتيش؟امممم منتي مشغولة بمراقبتي
اوتار بصتله ونامت وهو نام وراها خدها في حضنه وهمس:كنت بهزر معاكي بس بتبقي مكشوفة اوي وانتي واقفة طيب استخبي طيب
اوتار:مبعملش حاجة غلط علشان استخبى
عز ابتسم وباس خدها:سمعتي كلامنا
اوتار:اه
عز:وايه رأيك
اوتار:يحيى وافق بسهولة؟
عز:يحيى وافق انه يتجوزها شهر واحد بس وتبقى زي اخته
اوتار اتفاجأت
عز ضحك:والواد خدوم صراحة
اوتار:عز دا ازاي؟وانت مقولتلهاش كدا
عز:يحيى محتاج حد يقف جنبه وهي نفس الكلام هما مناسبين لبعض كل واحد هيعالج وجع التاني
اوتار:مش متطمنه
عز:اتطمني انا هنا وهظبط اي حاجة
اوتار هزت راسها بإيجاب
عز:هتنامي
اوتار:اه
عز:طيب مش تبصيلي
اوتار لفت وبصتله ابتسم وهو بيلعب في شعرها
عز:عمرك متتغيري
اوتار:انت بتسألني ولا بتقولي
عز ابتسم بحب:بقولك يا حبيبتي
اوتار ابتسمت
عز قرب هيبوسها بعدت وشها بخجل مسك وشها خلاها تبصله ابتسم وباسها وهمس:شكلنا هنجيب الخامس بس عايز توأم بقى يا اوتاري نفسي
اوتار برقت وبصتله:انت
عز ضحك:قليل الأدب
اوتار:جدا
عز سحبها في حضنه:حققيلي امنيتي بقى عايز جوز من العيون البنفسجية

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

عمار:هنمشي بقى كل اللي كانوا هنا مشيوا
روز هزت راسها بإيجاب وبصتله بإنتباه:بابا صح...فين تليفونك؟
عمار:اهو
روز:كان معاك واحد تاني مكنش دا
عامر:اتسرق مني من شوية صيع بس الحمد لله جت سليمة
روز بصت لغيث وافتكرت لما اتصلت بيه وقالوا انه مات
عائشة بصت لروز
روز:هتمشي؟
عائشة:اه...
روز:طيب....
عامر:انا موجود وقت متحتاجيني
روز بصتله
عامر قرب باس جبينها:سامحيني
روز ابتسمت
عامر:انا طلقتها
عائشة بصتله بإنتباه
عامر:طلقت فيفي من بعد مملقتكيش في البيت وانا مبقتش على بعضي وهي...مكنتش مراعية حاجة زي كدا وحصلت بينا خلافات كتير...
روز هزت راسها بإيجاب
عامر:بعد اذنكوا
مشي وعائشة مشيت
روز:هو احنا هنفضل هنا ؟
غيث:دا بقى بيتك بس ايه رأيك لو عايزة حاجة تتغير قوليلي
روز:لا كدا حلو اوي انا بحب اللون الأبيض جدا وتقريبآ البيت كله ابيض انت زوقك حلو اوي
غيث ابتسم :تعالي بقى اوريكي اوضتنا وتشوفي الهدوم اللي جيبتهالك
روز:حاضر
راحت معاه اوضتهم كانت واسعة وجميلة والحمام كبير جدا فيه باب بيدخل على اوضة السونة ابتسمت:حلو اوي يا غيث
غيث:يلا علشان تغيري هدومك بقى
روز هزت راسها بإيجاب:حاضر
خرجت فتحت الدولاب وبصتله بإستغراب:دي ايه دي
غيث همس:دي الهدوم اللي عايز اشوفك بيها
روز:هو انت بقيت قليل الأدب ولا انا بيتهيقلي
غيث ضحك وخد بچامة:انا هغير في الحمام
دخل وهي خدت بچامة نوعآ ما محتشمة لبستها وحطت ميك اب خفيف سرحت شعرها وخرجت تستكشف البيت كشرت:يعني مورنيش اي حتة غير اوضة النوم دا وان يدل فيدل على ان تفكيره مش تمام
دخلت المطبخ وفتحت التلاجة شافت اكل خرجت وقعدت تاكل
غيث دخل المطبخ وضحك اول مشافها بتاكل وبص للبچامة اللي لبساها وابتسم:زي القمر
روز ابتسمت بخجل ومسكت التفاحة
غيث قرب مسك شعرها بحنان و هيبوسها بعدت وبصتله وهي رافعة حاجبها:نعم
غيث:نعم معندكيش حجة يا مراتي يا قمر
روز:هاهاهاهاها طب ابعد يا شاطر
غيث:شاطر؟ انتي خلاص وقعتي يا بطة تعاليلي بقى
روز ضحكت وحدفته بالتفاحة مسكها وكل منها وابتسم وهيجري وراها جريت وهي بضحك:غيث والله تعبانة ومقادرة العب بطل هزار
غيث:هزار ولعب؟ على فكرآ مبهزرش
روز جريت على فوق وهو جري وسحبها في ثواني
روز ضحكت:خماااااام انت بتخم
غيث:بخم؟يا بنتي انتي بتبهريني في واحدة تقول لجوزها حبيبها انت بتخم
شالها وهي برقت:غيث يخربيتك
غيث ابتسم بخبث:وقعت ولا حد سم عليك يا جميل
روز سبلت عينيها ببراءة:غيث نزلني
غيث:تؤتؤ انسي اومال فين الضحكة الشريرة بتاعتك هاهاهاها
روز:بس انا جعانة في حاجات كتيرة مدوقتهاش
غيث عض شفايفة بغيظ:هتدوقيها بكرا وبلاش تستعطفيني انسي بقى
روز ضحكت:انت رخم بااارد
غيث ببرود:ايوا اشتمي كمان كله هيطلع عليكي
روز عضت شفايفها بغيظ وهو ابتسم ودخل اوضتهم.....
(نسيبهم ونروح حتة تانية يعني مش هنفضل لزقينلهم 
😕😂
)

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

النهار طلع ونادر قاعد على البار بيشرب وبيفتكر
Flash back
نادر شايل ايمان:نورتي بيتك يا احلا عروسة
ايمان ضحكت وهي محاوطة رقبته:انا مش مصدقة احنا بجد اتجوزنا
نادر:البركة في جدو انتي متخيلة انه نسي اي حاجة واي قواعد هو حاطتها علشاني بس وعلشان عرف انا بحبك قد ايه
ايمان ابتسمت:رغم اني قلقانة بس انا فرحت جدا
نادر:جدو دا عسل هو يبان قوي بس هو بيحبنا وهمه نبقى مرتاحين
ايمان باصة حواليها:انا هعيش هنا يا نادر في القصر دا....مخيف
نادر ضحك:متخافيش متبقيش جبانة مش هتبقي لوحدك انا وانتي وحبيبي واخويا الوحيد غيث ومعانا كوكي بس دي روحها في غيث وجابر دا صاحبي ومتربي معانا كان جارنا وبقى يقعد معانا وعمتي وعمي ومتخافيش هما صعبين بس انا معاكي ومحدش فيهم هيتعرضلك
ايمان حضنته بحب
back
نادر بيشرب وبيدخن بشراهه الغضب مسيطر عليه وهو بيفتكر
Flash back
ايمان:انا خايفة.....خايفة اوي يا نادر متسيبنيش النهاردا في حاجه مش طبيعية في حد دخل الأوضة وانا نايمة وحسيت بحد قدامي سمعت بعديها صرخة غريبة
نادر بصلها :ايمان حبيبتي ممكن يكون كابوس
ايمان صرخت بغضب:مش كااااابوس دا مش كااااابوس في حاجه مش طبيعية كل مغمض عيني اشوف ست بتطردني برا البيت وبعديها هي بتتحول لدم
نادر:دا كابوس
back
نادر صرخ بغضب وخبط الكوباية في البار وايده فوقها الإزاز بتاع الكوباية شوه ايده بقت عبارة عن دم:هو معااااااااهااااااا مع اللي بيحبهااااا وانا هنااااا بموت
ايمان بصت بصدمه:د...دا صوت نادر؟هو ماله
نادر صرخ بأقوى ما عنده ووقع في الأرض:كلوووووووو مشييييييي ومحدش حاااااااااسس بياااااا لييييييييه انا هدمركوووووو
ايمان:هو لوحده هو سكران؟؟انا مش عارفة ايه اللي بيحصل الكل راح شغله بس هو قاعد هنا ليه
سلوى خبطت تلت خبطات وبعدها اتنين وبعدها واحدة وايمان فتحت:سلوى انتي هنا
سلوى دخلتلها وقفلت:انا قفلت باب الأوضة بتاعة البرج نادر مش طبيعي انا اول مرة اشوفه سكران بالشكل دا
ايمان بدموع:انا نفسي اظهر و
سلوى:صعب يا ايمان دلوقتي اولآ مش هتعرفي تخرجي بسبب حراس رأفت باشا وهينتهي امرك هنا زي مقال غيث
ايمان:مقدرش اسيبه كدا مقدرش انا هكلمه خرجت وسلوى وراها:يا مجنونة استني وقفت لما شافت اياد قدامه بيطبطب عليه:معلش طيب متعيطش
نادر منها في العياط:خادوها مني خدو ماما...حرموك من مامتك يا اياد الحقير اللي اسمه غيث حرمني منها وكان عايز يحرمني منك كان بيكسرني ااه
بيعيط واياد دموعه نزلت وبيطبطب عليه
ايمان دموعها نزلت
نادر نام على رجل اياد الصغيرة واياد بيطبطب عليه وبيلعب في شعره وبيبوس خده وشعره لحد منادر هدي
ايمان ابتسمت بحب ودموع وطلعت
سلوى:ايمان انتي مش لازم تتهوري
ايمان بدموع:سنة انتي عارفة يعني ايه سنة مخدتش حد فيهم في حضني انا كنت بتخانق مع غيث وكنت هفركش الموضوع بسبب ضربه لأياد ويوم مبعد عن اياد نادر.....قتل زينب
عيطت بإنهيار:نادر بقى يقتل القتل عنده شيئ عادي يا سلوى مكنش كدا

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

غيث صحي شافها بصاله استغرب:في ايه
روز ابتسمت:شكلك هادي وانت نايم
غيث ضحك:بيجاااااااد
روز ضحكت على طريقته وبصتله
غيث خدها في حضنه وابتسم:انتي شعرك مبلول
روز:اه خدت شاور ومستنياك قوم بقى خد شاور هكون جهزت فطار ونصلي سوا
غيث ابتسم وهز راسه بإيجاب باس جبينها وقام
روز بصاله بحب قد ايه امبارح كان بيضحكها بأي طريقة علشان متخافش منه وهما لوحدهم رغم انها مكنتش خايفة
غيث:روزي
روز:نعم
غيث:متيجي نقعد في السونة شوية
روز ضحكت:انجز علشان نصلي يا غيث
غيث:بتزعقيلي طيب لما اجيلك بس
روز ضحكت وظبطت الأوضة ونزلت تحضر الفطار

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

سراج راح الشغل
يحيى:وهنعمل ايه مش عارفين فين التسليم والمعاد
سراج:شدد المراقبة عليهم كلهم حتى حراسهم
يحيى هز راسه بإيجاب
سراج مسك الملف وبيدرس قضية غيث الكيلاني
الباب خبط وروز استغربت وشافت غيث نازل
روز:الباب بيخبط مش عارفة مين!
غيث:طيب اطلعي وانا هشوف مين
فتح الباب شاف نادر قدامه
نادر دخل:صباحية مباركة يا عريس
غيث بصله
نادر ابتسم وهو بيبص حواليه:وااااو بيت هادي رقيق ميشبهش قصر الكيلاني بأي شكل
غيث:عايز ايه
نادر:عايزك التليفون متراقب وقررت اجيلك مخصوص يا غيغو علشان نتكلم في المهمة بتاعتك
غيث باصصله ببرود
روز كانت واقفة سمعاهم بقلق
نادر:المهمة بعد خمس ايام بالظبط الساعة 12 بليل في اسكندرية
غيث:اسكندرية؟
نادر ابتسم وهز راسه بإيجاب:بالظبط
غيث:اشمعنا
نادر:علشان البحر يا غيغو
غيث بغضب:اتكلم عدل
نادر ضحك:هنستلم ونسلم في البحر
غيث باصصله
نادر غمزله:خطة جديدة
غيث باصصله ومش قادر يفهم دماغه
نادر:جدك هيسيبك يومين مع المزة علشان بس المهمة اللي هتقوم بيها سلام يا غيغو
غيث مسك دراعه قبل ميمشي وبصله:هتحتاج تمثل
نادر بصله بإنتباه:نعم
غيث:هتحتاج ترجع زي مكنت لو عايز كل حاجة ترجع زي مكانت
نادر بصله بعدم فهم:انت عايز توصل لأيه
غيث اتعصب وبصله بغضب:فكر وانت اللي هتوصل مش انا كل حاجة هترجع زي مكانت واحسن لو انت رجعت زي مكنت
نادر بتلقائية بيفكر في كلام غيث
غيث:انا مش عدوك انا مش الشخص اللي لازم تحذره صدقني وفوق قبل متخسر
نادر بعد ايده وبصله بتحذير:اياااك تحاول تأثر عليا او تفتكر اني هسمع لواحد زيك
مشي وغيث اتنهد بضيق
روز قربت حطت ايدها على كتفه:غيغو
غيث بصلها اوي
روز ضحكت:غيغو
غيث بغيظ:طيب اسكتي احسن
روز:حلو اوي يا غوغتي
غيث ضحك وحضانها
روز:ايه المهمة دي يا غيث
غيث بصلها بحزن
روز:حبيبي قولي متخبيش عليا

للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈

سراج بيتكلم في التليفون :وبعدين؟
......:غيث الكيلاني وصل على ڤيلا اول مرة اشوفه هنا بس زاغ مننا بعديها
سراج:شوفلي مين صاحب الڤيلا دي
قفل
يحيى:في ايه
سراج:غيث بيقول راح ڤيلا في ******* قعد شوية وخرج متوتر مش زي مدخل
يحيى بإنتباه:الڤيلا دي هي نفسها اللي اتجوز فيها امبارح روز عامر المرشدي؟؟؟
سراج:انا مش فاهم دماغ التعبان دا منين بيتجوز ومنين بيحضر لأكبر مهمة في حياته؟؟؟ومنين امبارح اتجوز فيها ومنين جاي تاني يوم ليها؟؟؟هتجنن يا يحيى بحس انه بيدوخنا في المتاهه بتاعته
يحيى:لازم نعرف صاحب الڤيلا دي يمكن ليه صلة باللي بيحصل؟
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات