القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هنا التقينا الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى محسن

 رواية هنا التقينا الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى محسن

رواية هنا التقينا الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى محسن

رواية هنا التقينا الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى محسن

غرام هتخرج اول مفتحت الباب اتفاجأت بعمران شهقت وبعدت وهو دخل ورزع الباب بلعت ريقها بصعوبة: فين يحيى؟
عمران بيتكلم بلامبالاة وعنيه شبه مقفولة: خرج مع تالا عايز اتكلم معاكي
غرام بعدت بقرف: انا مش هتكلم معاك بالمنظر دا والقرف اللي انت شاربه دا ريحته خنقاني
عمران سحب شعرها بعنف: اتكلمي مع ابوكي كويس
غرام غمضت بألم وخوف: طيب ماشي... سيبني.. انا اسفة
عمران سابها: اقعدي يلا
غرام: حاضر هقعد ونتكلم بس هدخل الحمام بسرعة واجي
عمران نفخ بضيق وغرام هتنزل شدها: انتي رايحة فين انتي مش عندك حمام في اوضتك؟
غرام هزت راسها بإيجاب: حاضر هدخل.... نسيت... انا بس متوترة شوية....
دخلت حمام اوضتها بسرعة وقفلت الباب بالمفتاح وهو بص للباب بإستغراب
غرام بإرتجاف اتصلت بأيان: انتو فين انا في الحمام وهو في اوضتي هو شكله مش طبيعي وعينه حمرا انا خايفة انا تعبانة وابني مش عايزة اخسره يا ايان
ايان: اهدي انتي بنته ومهما كان اكيد هيبقى واعي مش هيأذيكي يا غرام لو معترض على حملك مش هيخليكي تجهضي بالطريقة دي انتي عارفة ان بيت روما بعيد والطريق واقف
غرام قفلت السكة واتصلت بعز
عز بص لتليفونه واستغرب الرقم الغريب ممكن تكون اوتار؟ رد: السلام عليكم
غرام اتنهدت: عمي... عمو عز..
عز: غرام؟؟
غرام ابتسمت: اه... انا غرام ممكن تيجي بيت جدو سليم
عز قلق: في حاجة ولا اي؟ في حد تعبان
غرام دموعها نزلت: انا محتجاك بس.... لو ممكن تيجي....
عز مشي من عند النيل ركب عربيته بسرعة: اهدي طيب في اي انا جاي دقايق هكون عندك
غرام عيطت: انا لوحدي وبابا شارب وسكران يا دوبك بيفتح عينه بالعافية وهو معترض على حملي انا خايفة توصل بيه يموتني فأرجوك تعالي...
عز اتعصب من فكرة ان عمران شارب: طيب اهدي طيب انا جاي وبعدين حمل اي؟
غرام: انا كنت حامل من سراج لما طلقني انا مكنتش اعرف وهو لسة عارف وبابا مش عايزني اخلف تاني من سراج
عز: طيب يا حبيبتي اهدي انتي فين
عمران رزع على الباب:انجزي انا مش فاضيلك
غرام وطت صوتها: انا في حمام اوضتي وهو برا....
عز: طيب يا حبيبتي خليكي مكانك وانا جاي
فضل يتكلم معاها وقلق من صوت الرزع اللي بيرزعه عمران وهي مبتردش عليه لحد موصل: حبيبتي اهدي خلاص انا وصلت
غرام ابتسمت ومسحت دموعها: طيب..
عز خبط على باب البيت بس محدش بيفتح: هو فين يا غرام
غرام: انا سامعة خبطك مش عارفة هو فين مش سامعة صوته
الترزيع رجع تاني على باب الحمام ارتجفت: بيحاول يفتح الباب
عز اتعصب وهو بيتكلم في سره: هو اتجنن دا ولا اي معقول عايزها تتخلص من ابنها هو مش هامه نفسها و حرام ولا حلال؟
غرام: عمو عز انت مش معاك المفتاح
عز: معايا هجيبه من العربية
راح العربيه قعد يدور عليه كان عمران كسر الباب وهي صرخت التليفون وقع منها اتكسر
عز:الو غراااام الو

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

غيث:انا زهقت هما ماتوا ولا اي
روز ضحكت
غيث:هطلع اشوفهم
روز:مش هاجي معاك
غيث:لا على الأقل لو خسرت تكسبي انتي
روز ضحكت وهزت راسها بإيجاب خرج وخمس دقايق الصندوق اتفتح ودخل
روز ضحكت:متأخرتش في اي هما لسة مخلصوش غيث متيجي ننسحب انا راضية
الدنيا كانت ضلمه ومكنتش شايفه غير عيون غيث الحادة واللي فاتحة عن المعتاد لا....دا مستحيل يكون غيث شهقت بخضة وبتبعد هتخرج من الصندوق مسكها:اهدي في اي عيزاهم يلاقونا حبيبتي اهدي
روز زأته بعنف:ابعد عني انت مش غيث ابعد
نادر ضحك:للدرجة دي حتى في الضلمة بتعرفيه
روز هتخرج مسكها نادر زأته :انا مش قولتلك ابعد
نادر مسكها:متفكريش اني ممكن افكر فيكي انتي مهما كان مرات اخويا بس متفتكريش اني هسيبك معاه
روز دموعها نزلت بخوف ورهبة غريبة بتحسها تفكير انه قاتل مرحش لحظة عن بالها
نادر مسك رقبتها بعنف:اللي مانعني عن قتلك انك فيكي شبه منها البيت دا مش هيبقى ليه واحدة من بعدها فااااااهمه
روز انهارت في العياط وبتبعد:سيبني ابعد
مبقتش قادرة تاخد نفسها وهو بيخنقها وهي بتبعده خربشت وشه بعنف وغصب عنه بعد وقفت بصعوبة بتتنفس بصوت عالي وبتجاهد متقعش بتجري على قد متقدر هتخرج من الممر سحب شعرها وهي مش قادرة تتكلم كتم بؤها بعنف و مش قادرة تتنفس ضربت رجله وجريت خبطت في غيث مسكته وهي مش قادرة تاخد نفسها
غيث اتخض:في اي مالك مالك؟
روز بصاله ودموعها بتنزل وبتجاهد علشان تتنفس
غيث حاوط وشها:روز مالك اي اللي حصل اتخنقتي من الصندوق انا اسف حقك عليا اسف تعالي هوديكي للدكتورة تعالي
روز حضنته جامد بخوف كان علاجها الوحيد تطمن
غيث:مالك يا حبيبتي تعالي
خدها على اوضتهم وبعدها عن حضنه:اهدي مالك
جابلها مية وباس ايدها شربها وهي رجعت عيطت تاني
غيث:مالك يا حبيبتي بس في اي مالك
روز منزلة راسها لتحت وبتعيط
غيث رفع وشها:مالك
شال ايده من عند رقبتها واتفاجأ بدم بسيط في ايده اتخض:اي دا انتي مالك فيكي ايه..من اي دا
رفع وشها شاف علامات صوابع على رقبتها وخربشة بصلها وهي عيطت
غيث بغضب:هو...مش كدا؟؟....نادر...صاحب اللعبة..كان بيخطت لكدا
روز انهارت في العياط
غيث:عملك اي...
سكتت وهي بتعيط صرخ فيها:انطقي
روز بعدت عنه بخوف:انت بتزعقلي ليه واللهي معملتش حاجة واللهي...
غيث اتضايق من نفسه:اهدي طيب واتكلمي
روز بدموع:معملتش حاجة انت طلعت وشوية وشوفتك دخلت ومكنتش شايفة غير عينك وفجأة استوعبت انه مش انت كلمني وكان بيخنقني انا كنت ببعده وهو مسابنيش خربشته وطلعت من الصندوق ومقدرتش اجري مسكني وكان بيكتم نفسي وانا دوست على رجله ولقيتك بس
حطت ايدها على بطنها وبان عليها الألم
غيث الغضب كان مليه هيخرج مسكت ايده:سيبيني...
روز:بالله عليك بلاش بالله عليك يا غيث
غيث:عيزاني اسكت انتي مش عارفة دا ممكن يعمل اي
روز عيطت:طيب بالله عليك بلاش....
غيث حضانها:اهدي طيب اهدي انتي خايفة كدا ليه

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

عمران صرخ فيها: انتي اي مبتفهميش
اتنهد بسرعة وكان باين عليه القلق وصرخ فيها: انتي مبترديش ليه كام مرة اخبط على الزفت دا ومفيش رد يا شيخة انتي غاوية وجع قلب وخلاص
غرام بصتله
عمران رغم انه سكران بس بان عليه القلق والعصبية: كنت هتجنن يا ترى حصلها حاجة ولا اتجننت اكتر وعملت في نفسها حاجة انتي معندكيش اي احساس بالمسئولية ليه انتي؟؟ ليه غاوية وجع قلب ليييييييه
غرام انهارت في العياط وهنا عز سحب عمران بعنف ولكمه وفضل يضرب فيه ومش مديله فرصة يصد
غرام: عمي خلاص
عز سحب عمران لتحت وبغضب: خليكي انتي مكانك واياكي تنزلي فاهمه
عمران بيزأه: انت اتجننت يا عز ولا اي
عز زأه بعنف وقع من على اخر سلمتين في الأرض
غرام عيطت:عمو خلاص
عز سحبه ولكمه بعنف:انت اتجننت على الأخر يا عمراااان انت كل مبتكبر بتتجنن انت عديت الأربعين انت بقى عندك بيت واولاد واحفاد انت جاي دلوقتي وتتجنن
سحبه للحمام اللي تحت وشغل الدوش وزأه وقفل الباب الإزاز
عمران:انت اتجننت
ابتدى يفوق وعز خرجه ورمى الفوطة في وشه
عمران بينشف وشه:انت مالك انت اتجننت يا عز انت ازاي تتجرأ و
عز زأه بعنف قدام المراية:بص لنفسك بص لنفسك ازاي كبرت ازاي ابتدى شعرك يبيض ازاي انت في رقبتك بيت وعيال بص لنفسك ازاي تبقى قدوة وانت بتشرب لما بنتك تبقى خايفة منك يا ترى هتموت ابنها يا ترى ممكن تنسى انها بنتك اصلآ انت مش حاسس ان اللي انت فيه دا شيئ ملعون الخمرة واي حاجة بتذهب العقل فاهم يعني اي بتذهب العقل يعني الإنسان بيبقى ابشع من الحيوانات بيبقى مش واعي لحاجة ولا حتى لنفسه
عمران بيتألم بسبب ضرب عز
عز:عمران انا عارفك وعارف انك مستحيل تأذي غرام مستحيل تخليها تجهض بالطريقة اللي هي فكراها واثق فيك بس مش واثق في تصرفاتك وانت سكران هي ودا الواضح لا واثقة فيك وانت واعي ولا وانت سكران انت عمرك عدى وهيخلص معاهم فبلاش تخسرهم بلاش يا عمران اسمع مني
عمران:انا كنت بشرب وهي جت وتالا كانت هتخرج يحيى شبط وراح معاها حبيت اتكلم معاها حبيت افهمها انها لازم تجهضه علشان متعانيش بإتنين من غير اب بس مرضيتش تسمع ودخلت الحمام عدى وقت خبطت مفتحتش رزعت مفتحتش انت متخيل كانت حالتي عاملة ازاي وازاي كنت قلقان لا عمرك مهتتخيل لأن انا ابوها مش انت كسرت الباب وهي صرخت(ضحك بسخرية)صرخت خوف مني انا؟؟
عز اتنهد:انا شايف انه رد فعل طبيعي لما تعلمها الصح والغلط والحرام والحلال وتبقى عايزها تجهض ابنها علشان خايف على مستقبله اللي هو بين ايد ربنا! وتيجي تلاقيك سكران وشبه مش واعي يبقى ابوها اتجنن يبقى ابوها مش طبيعي ابوها اي دا تنسى انك ابوها اصلآ بالقرف دا
عمران خرج وعز وراه:فوق لنفسك قبل متندم يا عمران انا مش عارف انت ليه بتعمل كدا انا ماشي ولما تحب تتكلم انا موجود
غرام قربت حضنت عز بقلق:متمشيش....خليك معايا لحد ميجي ايان وجدو وماما...
عز بص لعمران اللي بان عليه الحزن والضيق
غرام بصت لعمران وكشت ودفنت نفسها في عز اكتر
عمران:تعالي
عز بص لغرام اللي مش متجاوبة معاه
عمران:غرام انا بكلمك تعالي
غرام بدموع بصت لعز
عز:متخافيش هو بس عايز يكلمك هو عمره مهيغصبك تتخلصي من ابنك
غرام هزت راسها بإيجاب وقربت من عمران
عمران حضانها:حقك عليا انا مقصدتش اعملك الخوف دا انا اسف مكنتش اعرف انك شيفاني كدا حقك عليا
غرام بدموع:حسيت انك ممكن تموتني انت ليه مبتحبنيش ليه بتعاملني وحش وليه مبتحبش يحيى ودايمآ شايف فيه سراج هو بيحبك بس بحسك بتضايق حتى من حبه
عمران:دا مش صح انا زعلان وحزين ومتضايق علشان اللي انتي فيه علشان مش عايشة زي باقي البنات يا غرام
غرام بدموع:طيب انا مليش ذنب انا مبعرفش اتصرف وهو بيستغلني وبرجع وهو بيستغلني انا مش عارفة دلوقتي يحيى عايز يبقى مع سراج وهو عايزني ارجع وبيضغط عليا انا بكرهه بكرهه عشان مخليني اعاني
عز مكنتش عارف يتكلم مكنش لاقي كلام اكتفى بكلمتين:بعد اذنكوا
عمران بصله بتهكم:لازم تمشي طبعآ مش ابنك
عز:دي كانت مهمة وسراج اتحبس واتبهدل في اخر الأيام ومحدش يعرف حاجة ومحدش يعرف ظروف حد في حد بيحاول يأذيه وحطوله تعبان في الزنزانة والتعبان مأذهوش اذى يحيى ولحد دلوقتي في المستشفى
عمران اتصدم
غرام بصدمة:ايه....وليه دا كله
عز بغضب:بسبب القضية اللي قولتله سيبها بس هو مازال متمسك بيها ودلوقتي هو معندوش حاجة يخسرها بعد اذنكوا....
مشي وغرام دموعها نزلت
عمران بصلها وبتردد مسح دموعها
غرام:عايزني ارجعله قالي علشان يحيى...
عمران:وانتي عايزة اي
غرام بصتله وهزت راسها بنفي:مش هرجع...
عمران:اي شعورك ناحيته
غرام:انا متعصبة منه
عمران هز راسه بإيجاب:انا فاهمك..
غرام:غير هدومك انت غرقان وغرقتني
عمران:اعمل اي في عمك يعني
مسك فكه بألم:كله منك
غرام غصب عنها ضحكت:انا كنت خايفة معلش بقى
عمران:خايفة مني؟
غرام بصتله:كنت عايز تكلمني اجهض الطفل وكنت اول مرة اشوفك سكران بالشكل دا وكنت متعصب وعينك حمرا ومش قادر تفتح لما اتكلمت سحبتني من شعري جامد
عمران:طيب يا غرام افتكري ان مهما حصل انا بحبك ومش هفكر ءأذيكي حتى لو معترض لو في خطر عليكي انا مش هجبرك...
غرام هزت راسها بإيجاب
عمران:انا هطلع اغير واطلعي انتي كمان علشان متبرديش....
غرام:حاضر
طلع وهي حست انه مجروح ويمكن هي سبب اساسي في جرحه

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

سراج:يعني ايه
يحيى:مجتليش تاني و...وقالت ان ابوها مش عايزها تكلمني
سراج:وليه دا
سيف:علشان صاحبك اللي مبيفهمش قال انه متهم في قضية قتل وابوها طبعآ لازم يخاف على بنته
يحيى غمض عينه بحزن:مش عارف اعمل ايه...قالتلي انه عايزني لما وطلع بالسلامة وقالت انها مش هتعرف تكلمني وقفلت...وحاولت اكلمها مقبلتش تتكلم معايا يا سراج
سراج:طيب اهدى وارتاح وانا هتصرف
سيف:هتعمل ايه اي حاجة هتقولها مش هتنصفه هو كان صريح وقال كل حاجة وهما متقبلوش الصراحة ايه الناس دي!
يحيى:انا مش عارف انا غلطت في ايه
سيف هز راسه بنفي:مغلطتش ومتخافش هحل كل حاجة
يحيى هز راسه بحزن

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

غيث:يلا يا روز
روز نايمة في حضنه وبتهز راسها بنفي:لا
غيث:يلا العشا جهز
روز حضنته اكتر:خليهم يطلعوه هنا...
غيث ابتسم:حاضر
هيقوم مسكته:رايح فين
غيث:هقولهم يطلعوا اكل يا روحي
روز:طيب
باست خده وهمست:لو متأخرتش هديلك مكافأة حلوة
غيث ضحك:طيب
نزل وطلع بالأكل اتفاجأت:انت اللي جايبه بنفسك؟
غيث:يمكن يبقوا مكافأتين
روز ضحكت وقربت منه باست خده:ادي واحد
وقربت باست خده التاني:ادي اتنين
غيث بيقرب:تلاته
روز ضحكت وبعدت:لا متفقناش على كدا
غيث ضحك:طيب يلا علشان تاكلي
روز ابتسمت وهزت راسها بإيجاب وقعدت تاكل معاه
عمار ضحك:انت عملت اي يا نمس انت
نادر بيشرب على البار:عملت اي في اي
عمار:البت مش عايزة تنزل اشمعنا
نادر هز كتفه بلامبالاه
عمار همس:بس جامدة مش كدا تتاكل اكل يا ماو
نادر رمى الكاس على طول دراعه بعنف وصرخ فيه:انا مش سبق وكلمتك دي انا مش هفكر اقرب منها انا بنتقم منهم بس مش وسخ فاهم مش هفكر في مراته انا بكرهه بس دا مش معناه اني افكر في مراته انا عايز اقتلها واحرق قلبه بس مش هقرب منها(جز على سنانه بغضب)دا مهما كان اخويا
عمار ابتسم بخبث :اممم طيب يا سيدي اهدى انت مش هتيجي جنب مرات اخوك بس هو مش اخويا انا
نادر بصله بعدم فهم
عمار مسك الكاس اللي على البار وشرب :عجباني اوي
نادر ابتسم بخبث وتفكير:واللي يقدمهالك على طبق من دهب
عمار ضحك:ابوسه
نادر:لا خليهالك البوسة متلزمنيش
عمار:اومال عايز اي
نادر:عايز اتجوز
عمار:تتجوز؟
نادر غمز:اممم كدا وكدا يعني منت عارف كل كام يوم اعرف واحدة حلوة تاخد شوية من همومي
عمار فهمه وضحك:تتجوز مين؟
نادر:بنت اسمها من اربع حروف عايشة معانا هنا
عمار:مرڤت انت هتعملهم عليا دا انا عارفك وعاجنك ؟ تؤ مظنش وبعدين في حاجة انت على علاقة معاها يعني عايز ايه بعد كدا!
نادر صب كاس تاني:مين قال مرڤت؟
عمار:اومال؟
نادر:شكلك غبي انا عايز سلوى
عمار اتصدم:ايه؟؟
نادر:اتصدمت ليه عايز سلوى؟
عمار:انت اتجننت دي بنعتبرها طول عمرنا اختنا انا بالنسبة ليا الأتنين دول..اخوات.....و...وسلوى دي ملهاش في اي حاجة ولا حتى خبيثة و
نادر قاطعه:بالنسبة ليك مش ليا قولت اي
عمار:لا طبعآ
نادر ابتسم:انت حر سلوى كدا كدا هتجيلي علشان امها القمر تفرح....زي مفرحت في ايمان تفرح بعيالها اللي هيحطوا راسهم في التراب....انما روز روز اطلبها من غيث بقى يا حلو انت بس لو عرفت تتكلم معاها ابقى قابلني
ضحك بسخرية وعمار اتعصب:نادر اللي بتطلبه صعب
نادر:تؤتؤ مش صعب ولا حاجة
عمار اتنهد:طيب...
نادر ابتسم وسابه ومشي في الحالتين مستفاد هحرق قلبك يا غيث وقلب عمتك السيدة جواهر المحترمة
روز:مين اللي عمل الأكل
غيث بياكل:كوكي لحد ميجيبوا خدامة جديدة
تليفونه رن وغيث رد:الو امممم تمام...اممم طيب مقولتلك خلاص طيب يا حبيبتي لما اجي ها يلا باي
قفل وروز بصاله بضيق:مين
غيث:وانتي مالك
اتكلم بتلقائية وهي بصاله بصدمه انتبه وابتسم بإستغراب:في اي مالك اتضايقتي؟
روز قامت من على الاكل استغرب
غيث:مالك يا بت في اي
روز:انا مش بت
غيث ابتسم :طيب مالك يا مدام روز
روز بغضب:انت ازاي تكلم واحدة وحبيبتي ومش حبيبتي واكلمك تقولي انتي مالك
غيث ضحك:انا كنت بهزر والله واللي كنت بكلمها دي مدام سميرة السكرتيرة وواحدة مش صغيرة عمرها فوق الخمسين
روز بصتله
غيث حدف عليها المخدة:مخلاص يا روزي
روز حدفته بالمخده وهو ضحك وسحبها:انتي بتموتي في اللعب اوي
روز:عايزة اطلب طلب
غيث:ءأمري
روز:عايزة اشوف بابا وماما ممكن...واروى وسامح...عيزاهم يعرفوا اني مراتك
غيث بعد عنها بإستنكار
روز:في اي يا غيث
غيث:يعرفوا انك مراتي ؟
روز بصتله بإستفهام:مش فاهمه...يعني اي اي قصدك؟انا حلوة وبس في الدرا
غيث:بربك يا شيخة اكيد دا مش قصدي كدا
روز بصتله:اومال
غيث حاوط وشها:هوديكي ليهم بس موضوع جوزنا دلوقتي مش عايز اسمع عنه حاجة لحد مجدي يرجع مش عايز الخبر يتنشر
روز بغضب زأته:انت بتفكر ازاي ولو مش معتبرني مراتك ليه عايشة هنا و....
سكتت بسبب الدموع اللي اتجمعت في عينها
غيث:مين قال اني مش بعتبرك مراتي مين قال كدا حبيبتي
روز بدموع:انت كل كلامك بيدل على كدا
غيث سحبها في حضنه:وافعالي
روز زأته بعنف وصرخت فيه:بحس انك بتستغلني...الحب عمره ميكون في السر..
غيث:في ظروف بتجبرنا
روز هزت راسها بنفي:انا اللي غلطانة علشان صدقت حاجة زي كدا
غيث:انتي عايزة تنكدي وخلاص؟
روز بغضب وتهكم:صح انا اللي بنكد
هتخرج سحبها:انتي رايحة فين؟
روز:لما تعوزني ابقى روح خدني من بيت ابويا
غيث:روز متتجننيش
روز بصتله
غيث:انا قولتلك لما جدي يرجع
روز:هتقوله اي؟
غيث:هقوله اني بحبك
روز:واني ابقى؟
غيث:هقوله أني عايز اتجوزك
روز:واني ابقى؟
غيث:وانك تبقي حبيبتي
روز ضربته بالألم وهو اتصدم وحط ايده على وشه بعدم تصديق
روز بدموع صرخت فيه:انت استغلالي حقيييييير انت استغلالي واستغليتني استغليتني وانا زي الغبية وقعت فيك انت عايز ايه مني؟؟
غيث رفع ايده هيضربها بس مسك اعصابه بصعوبة بالغة وبعد هز راسه بنفي:انتي اتجننتي.. اتجننتي يا روز خلاص فقدتي عقلك انتي ايه بطلتي تفكري استغليتك من امتي دا انتي عارفة اني بحميكي حتى من نفسي لحد الأن انتي معايا وفي نفس الأوضة ومتتخيليش بجاهد قد ايه علشان مجرحكيش وعلشان بقنع نفسي من حقك تتجوزي وتفرحي زي اي بنتك وفي الأخر انا بستغلك
روز هتخرج سحابها زأته ونزلت بسرعة وهو وراها على السلم
غيث:روز متضطرنيش افقد اعصابي معاكي
خرج حاجة من جيبه
روز جريت فتحت الباب بس حست بإيد بتمسكها وشكه في دراعها اتصدمت وبصتله بدموع هزت راسها بنفي:ل..لا...غيث ليه....
خدها في حضنه بحزن وهي محستش بنفسها بعد كدا
اياد بحزن:هي ليه مبتجليش يا بابا ليه هي وحشتني
نادر:غيث القذر مانعها تجيلك
اياد:انت مش قولت خلاص هي عرفت وكل حاجة كويسة انا بحبها زي مامتي
نادر:مفيش حد زي مامتك يا اياد مفيش حد يقدر يبقى زي مامتك
اياد بصله بحزن:انت هتسيبه يضربني تاني؟
نادر هز راسه بنفي:ابدآ يا اياد....ابدآ

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

رشا باصة لأوتار
اوتار باصة في الساعة:هو اتأخر
سراج:انا مش فاهم ليه جيباها هنا يا ماما وهتقعد معانا بتاع اي؟
اسلام مسك ايد سراج
سراج:اممم نعم انت كمان
اسلام:عايز يحيى
سراج ابتسم:هجيبلك يحيى وقريب اووي
اسلام ابتسم:بجد
سراج شاله:اه بجد وجد الجد
اسلام ابتسم وباس خده:شكرآ انا بحب ابنك
سراج ضحك:وانا بحبه وبموت فيك
اسلام ضحك
الباب اتفتح ودخل عز ورشا جريت عليه اول مجه اتصدم هو متعود ان اوتار هي اللي بتستقبله ابتسمت:حمدلله على السلامة
عز:انتي بتعملي اي هنا؟؟
رشا بصت لأوتار
اوتار:انا جيبتها تقعد معانا هنا يا عز....علشان ظروفها ومهما كان دي بنت بردو ميصحش تبقى لوحدها ولو عايز تهتم بيها فهي هنا قدامي
عز بعدم تصديق:نعم؟...انتي خرفتي؟
اوتار بضيق:عز....لو سمحت
عز بصلها بنظرة تهكم:لو سمحت؟انتي خليتي فيها لو سمحت؟؟
رشا ابتسمت وهي بصاله
عز بغضب:برا اطلعي برا بيتي والا
اوتار:عز ارجوك
عز:ارجوك اي انتي اتجننتي على الأخر
اوتار:دي ملهاش حد ومجبورة
عز:انا فيا اللي مكفيني ومش ناقص غباء
اوتار:يعني اي
عز:يعني مش ناقص يا اوتار مش ناقصك
اوتار بصتله بدموع:عز....
عز:انتي اي الأهتمام اللي نزل عليكي دا؟؟مش من شوية كنتي عايزة تطلقي وبسببها ومن شوية كنتي شيفاني الشيطان الخاين اللي استغلك وحبسك في بيته وخلا عمرك يضيع مش دا كلامك
اوتار:وقررت اديلها فرصة يا عز
عز:وانا مش هديلها فرصة انا عرفت هي على اي ومستحيل اللي زيها يتغير تفكيرها العقيم دا مستحيل يتغير ولا انتي ماشية معايا اقولك يمين تقولي شمال
سراج:هو في ايه انا مش فاهم ازاي جيبتيها هنا مش دي اللي بابا كان على علاقة معاها
عز:دي اللي امك سابت البيت علشانها وهي عارفة ان مفيش حاجة ولو عندك كلمة وفرها علشان مقلبش عليك
سراج بص لعز بخبث وابتسم بإستفزاز
عز بتهكم:وبما ان قلبها حنين هي قررت تعيشها معانا هنا؟
سراج بإستفزاز:ماما انتي كويسة؟يعني مش سخنة؟انتي مش شايفة البت دي عاملة ازاي والله انا اخاف على نفسي من قمر زيها كدا
رشا بصت لسراج بضيق وبعدت
اوتار بغضب صرخت فيه:كويسة ومتجننتش ولا خرفت يا عز وانت يا سراج احترم نفسك
عز:اشبعي بيها يا اوتار وخلي عندك ينفعك
هيمشي اسلام عيط:متمشيش انا عايز اخرج معاك علشان زهقت منهم
عز لف بصله:مش رايح اتفسح انا رايح في داهية
اسلام كشر بدموع:خدني في دهية معاك
عز اتعصب ومشي اسلام عيط اكتر
اوتا:اسلااام انا مش ناقصة زن اسكت بقى
اسلام بغضب ودموع:انتي اللي مشتيه زعلان ملكيش دعوة بيا ومتكلمنيش
عز رجع وشال اسلام ومشي وهو حاضنه:مش عيب تكلم ماما كدا مهما يحصل اوعى تعلي صوتك عليها
اسلام بيمسح دموعه:اسف
اوتار بضيق:مش فاهمه هو بيعمل اي؟
سراج:مش فاهمه مهي واضحة هيسيب البيت زي معملتي مهو اسلام هو الراعي الرسمي للهروب من المنزل
اوتار :انت شكلك رايق وفاضي وانا مش ناقصة
سراج:رايق!صح اللي ميعرفش يقول مش عارف ايه ...
اوتار بصتله وهو ابتسم:اللي سكن الجرح رجوع غرام...صحيح كرهاني بس اني اخد يحيى في حضني بعد الوقت دا اداني احساس مش هقدر اوصفه...

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

روز فاقت شافت غيث قدامها قعدت بتوهان:انا...فين
غيث:انتي في اوضتك
روز بصت لدراعها وكشفته شافت زرقان بصت لغيث عيونها كانت تايهه وبتجاهد علشان متفقدش الوعي
غيث اول مرة يشوفها كدا حاوط وشها:انتي حاسة بأيه؟؟
روز بتوهان:قلبي.....وجع..وجعني....ودراعي....راسي وجسمي....
غيث قلق من شكلها
روز بصتله وبتحاول تقوم مش قادرة زأته فجأة وبقت ترجع على الأرض بألم وصوت تعب قلق اكتر وبصلها وهي انهارت في العياط:يا حقيير يا قذر...انت حقنتني بأيه انت واحد مريض
اترمت على السرير من تاني بتعب ووشها شاحب بشكل مريب
غيث:انا هجيب الدكتور...هتصلك بيه..
روز مقدرتش حتى تعترض وغمضت بتعب
غيث كلم الدكتور وبقى يستعجله لحد مجه وبص لغيظ بإستنكار
غيث:فهمني مالها
الدكتور:غيث باشا....هي خدت ايه في دراعها
غيث بقلق:مخدر ومهدء
الدكتور بضيق:اللي ادالها الأبرة مش مديهالها بشكل صحيح كليآ ودا سبب الزرقان ووجع دراعها +ان جسمها مش متعود على حاجة زي كدا والجرعة ممكن تكون كتيرة عليها
غيث بصله
الدكتور بص لروز بشفقة:هي فين اهل البنت دي؟
غيث بغضب:والمفروض اتكلم معاك واحكيلك قصة حياتها اتفضل
الدكتور:هي لازم تتنقل المستشفى علشان نتطمن على حالتها
غيث:مش هتروح مستشفيات اعمل الترتيبات اللازمه للأوضة اللي تحت هتلاقي فيها كل حاجة محتاجها ولو حاجة ناقصة بلغ جابر
الدكتور هز راسه بإيجاب ونزل
روز باصة لغيث بتعب
غيث كان شعوره متلغبط بس بمنتهى التلقائية قرب منها باس جبينها وخدها :حقك عليا...
روز عيطت
غيث بضيق:روز...مالك في اي
روز بدموع:انت.....ليه بتعمل معايا كدا وليه بتمثل...
غيث:مين قالك كدا روز انا
روز بتبعد بصعوبة
غيث :انتي خايفة مني؟
روز:مين عارف مش يمكن تحاول تقتلني مش يمكن تحاول تتهجم عليا مش يمكن تكون مليت؟
غيث اتصدم:انتي بتقولي اي انا بحبك
روز:انت حنقتني ب
غيث بضيق قاطعها:انسي انا اسف بس انتي اضطرتيني اني اعمل كدا كنتي ماشية كنتي رافضة تسمعيني
روز عيطت:عايزة ماما وبابا...عايزة اشوفهم واشوف اروى عايزة اكلمهم
غيث:اهدي وهما هيبقوا قدامك....اهدي متتعصبيش وتجهدي نفسك
روز بصاله بدموع وغمضت
غيث باس ايدها وجبينها:اسف مكنتش اعرف ان كل دا هيحصل مكنتش اعرف اوعدك يا روز مش هيبقى في اي وجع ها خليكي واثقة فيا
ضمها بحنان وهو متضايق من نفسه ومن اللي عمله

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

اسلام باصص لعز
عز حاضنه وقاعد في العربية على الكورنيش
اسلام ابتسم وهو باصص لعز وشفايفه بتترعش
عز:مالك
اسلام بخجل:بحبك
عز ابتسم وباس خده:وانا بموت فيك يا صغنن انت
اسلام حضنه ودخل ايده جوا الچاكيت بتاع عز وكان بيرتجف
عز بإنتباه:انت بردان؟؟؟
مسك ايده لقاها متلجة اتصدم:انت بردان يا نهار ابيض انا ازاي سهيت كدا
فتح الچاكيت ودخله جوا وقفله: احضني بقى واتدفي لحد منوصل
بيسوق واسلام ضحك على موقفه وعقبال موصل البيت كان نام شاله وراح فتح الباب ودخل شاف رشا قاعدة على الكرسي اتجاهلها وهيطلع وقفت قدامه
عز بصلها بغضب:ابعدي
رشا:انا....بحبك....حقك عليا متزعلش مني.
عز:مش عيزاني ازعل منك فعلاً؟
رشا ابتسمت بأمل وهزت راسها بإيجاب:طبعآ
عز:اطلعي برا ومتورنيش وشك تاني
رشا بصتله بحزن ودموع
عز طلع نيم اسلام في اوضته وباس خده خرج رشا وقفت قدامه وحاوطت وشه بحزن:عز....انا بحبك...
عز زأها:متخلنيش اتهور معاكي بجد
رشا عيطت:انت هتتخلى عني زي مكلهم اتخلوا عني....انت كمان هتسيبني انت وعدتني مش هتتخلى عني
عز:بتصرفاتك انتي اللي بتتخلي انتي اي الجنون اللي بقيتي فيه دا انتي عارفة ان مفيش حد يستحق ولا يقدر ياخد مكانة مراتي مكانة اوتار يا رشا
رشا بدموع:انا عارفة انا حتى مطلبتش تتجوزني بس طلبت متسيبنيش
عز:مكنتش هسيبك لولا اللي انتي عملتيه دا
رشا:طيب انا غلطت خلاص بقى سماح
عز بصلها
رشا قربت من وشه:سماح
عز بصلها للحظات وهي بتقرب منه حط ايده على خصرها وهي ابتسمت بس اتفاجأت بيه بيبعدها ابتسمت رغم غضبها ازاي هي مبتأثرش عليه ازاي بعد العمر دا غير اي راجل ازاي ملوش اي نزوات ازاي؟
عز:روحي نامي
رشا هزت راسها بإيجاب مشيت بس فجأة جتلها فكرة ومسكت راسها ووقعت في الأرض لف واتفاجأ:رشا!!!
قرب ساعدها تقف وهي اتعلقت في رقبته:عز.....انا اسفة...بس شكلي تعبانة دوخت فجأة دوخت
عز شالها:طيب اهدي طيب انا هوديكي اوضتك
رشا سندت راسها على صدره
اوتار كانت قاعدة مستنيه عز لما سمعت صوت فتح الباب سرحت شعرها وخرجت شافته قريب من رشا وشافت رشا لما وقعت وشالها وداها على اوضتها وراحت وراهم هي سمحت لرشا تبقى في البيت علشان تطمن علشان متفضلش تخمن يا ترى عز عندها ولا لا بس فكرة انها تتقرب من عز بالطريقة دي هي مش هتسمحلها

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈
#Nada_Mohsen

روز فاقت حاوطت راسها وشافت غيث باصصلها وهي في حضنه:في اي
غيث:ولا حاجة مالك يا حبيبتي
روز:عايز تعرف مالي
غيث بصلها:اكيد يا روز
روز:بكرهك بكره الإنسان اللي عنده انفصام في الشخصية زيك بكرهك
غيث بصلها والغضب بان في عينه
روز بتبعده:ابعد عني مش عيزاك انا لو عندك كرامة تب
غيث قاطع كلامها غطاها وسحبها في حضنه
روز عيطت:انت ليه بتعمل معايا كدا ليه
غيث:اهدي طيب انا اسف انا مكنتش اقصد صدقيني
روز بدموع بصاله الباب خبط بعنف وغيث استغرب
غيث :مين؟
كريمة:كريمة....غيث...
غيث اتعدل وقام فتح الباب ربع فتحة:نعم
كريمة وعلامات الخوف باينة على وشها:جدك وابوك....وصلوا....
غيث :ومالك يا كوكي اهدي!
كريمة بصوت وملامح على وشك الإنهيار:انت مش فاهم نادر بيكلمه نادر بيكلمه وبيحكيلوا اكيد عنك وبيحرف الكلام...غيث..الموضوع مش هيبقى سهل غيث انت بجد بتحبها؟
غيث:اه بحبها
كريمة:يبقى تمشيها من هنا حالآ وبأي طريقة مشيها حالآ خدها واهربوا او هربها بأي طريقة و
غيث قاطعها:انا مش جبان ودي مراتي قدام ربنا وانا عارف ازاي هحميها انا هجيبهاله بالتدريج
كريمة صرخت فيه:افههههم بقى يا اخي بقولك نادر حكاله على كل حاجة نادر مصدق هو الود وده يقضي عليكوا كلكوا افهم بقى يا غيث بالله عليك بلاش تمشي ورا عواطفك انت بريئ من اللي هما فيه حبيبي مش هتقدر عليهم انت لوحدك
غيث غمض بضيق:كوكي ممكن تهدي انزلي ومتقلقيش
كريمة بصتله بضيق:مش هسامحك لو حصلك حاجة
غيث ابتسم :طيب يا ستي متقلقيش
كريمة بصتله بغضب مصحوب بقلق ومشيت
غيث لف شاف روز بصلها وهي واقفة بقلق وابتسم قرب حضانها:لازم ترتاحي يا حبيبتي
روز بصتله
غيث:هنزلهم اكلمهم ها ارتاحي
روز مسكت فيه جامد:لا....لا متنزلش يا غيث لا
غيث:مالك يا روز
روز:متبعدش عني
غيث ابتسم وهو بيحاول يطمنها:مش كنتي لسة مش طيقاني يا بنت الحلال
روز بدموع:مش عارفة انا معرفش في اي واي اللي بيحصل انا فجأة خايفة...وخايفة عليك...مش عارفة اعمل اي صدقني مرعوبة
غيث:الموضوع مش بالسوء دا اهدي...ها اهدي يلا نامي يا روحي يلا وانا هنزل اسلم عليه وجاي
نزل وهي قعدت على السرير بقلق وحاول تسترخي وغصب عنها نامت بفعل المخدر اللي لسة في دمها

للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 
👈

عز:حاسة بأيه
رشا مغمضة عينها وهي بتمثل التعب مسكت ايده:متسيبنيش...ارجوك...متبعد...
عز هيبعد ايده مسكتها اقوى
رشا باست ايده وبصتله وحطت ايده على وشها و على كتفها:بحبك...اوي انا بحبك يا احلا واحن واطيب قلب في الدنيا
عز بصلها وعرف انها بتمثل مسك وشها وقربها من وشه وقرر انه هيخليها تحرم تتصرف بالطريقة دي......
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات