رواية هنا التقينا الفصل الخامس 5 بقلم ندي محسن
رواية هنا التقينا الفصل الخامس 5 بقلم ندي محسن |
رواية هنا التقينا الفصل الخامس 5 بقلم ندي محسن
روز هزت راسها بنفي
جابر بصلها:اهدي واطمني غيث باشا مش هيقدر يقرب منك يا روز اظن انت فاهمني!
غيث بصله ببرود:برا احسنلك واحسنلوا
روز مسكت جابر: لا.... اكيد مش هتعمل كدا مش هتسيبني....
غيث: براااا
جابر: انا بحبها.... ارجوك تسيبها... انا عمري محبيت بس حبيتها.... ارجوك
غيث بصله وفاهم لعبته:برا يا جابر ومتحاولش وقوله ينسى
روز بصاله بصدمه
جابر مسك ايدها بقلق: انتي حاسة بإيه مالك اهدي انتي متلجه
روز بتعيط: خليني امشي سيبوني ابعدوا عني
بعدت بإنهيار وجريت على تحت جابر هيجري وراها كان غيث سبقه
روز بتحاول تفتح الباب مش طايلة القفل الكبير حست باللي بيسحبها بعنف وضربها بالألم صرخت بألم
غيث مسك شعرها بعنف وغضب: انتي اتجننتي يا بنت ال ******* انتي فاكرة نفسك مين انتي ولا تسوي انتي فاكرة ان مفيش غيرك انا بس حسيتك رخيصة مش هتكلفيني اكتر من ورقتين في الخزنة
روز اتصدمت من كلامه وهي منهارة ومبقتش عارفة تاخد نفسها وجابر عارف انه متضايق علشان رفضته وعلشان قلقان ممكن اي يحصل
غيث بصلها بغضب وهو بيشد شعرها: اللي يشوفك دلوقتي ميشوفكيش اول مقولت هتجوزك اي مصدقتي دا غني ومعاه فلوس. عايش في قصر وااو مع اني مش طيقاه ومش موافقة على اي حاجه بيعملها بس دي فرصة متتعوضش
روز حست انها رخيص بالذات في عيونه بصتله بدموع: سيبني امشي وبس مش عايزة حاجة....
غيث: تؤتؤ واضيع على نفسي المتعة دي وانا شايف انكسارك في عيونك
روز مصدومه من تصرفه وكلامه اللي مش عارفة ازاي اتغير فجأة كدا...
غيث زأها: يلا على اوضتك بدل مغير رأيي
روز بإنهيار: سيبني امشي
جابر: روز اطلعي دلوقتي يلا ارجوكي
طلعت بدموع دخلت اوضتها ومقدرتش تستحمل وقعت في الأرض فاقدة للوعي
غيث: طبعآ اللي حصل دا عاجبكوا لو مشلهاش من دماغه هقتله...
جابر هز راسه بنفي: غيث باشا انا.....
غيث: مش عايز كلمة
جابر بصله وبعد نظره
غيث زأه بعنف: بلاش تتحداني احسنلك يا جابر ووصله الكلام دا ها
سابه وطلع
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
Nada_Mohsen
غرام فاقت على ايد بتلعب في شعرها ابتسمت: صحيت من امتى
يحيى شوية صغيرين ومش قاصد اصحيكي خالص ولا جعان ولا بطني بتوجعني
غرام ضحكت وباست خده: حاضر هجيبلك احلا اكل وبعد كدا اول متحس بجوع تقولي متستناش لما بطنك توجعك يلا بقى نطلب اكل
يحيى ابتسم: هيييه هييييه مامي.... صح
غرام: اي
يحيى: هو انا مش هشوف عمو يحيى تاني ولا اسلام؟وجدو عز وجدو عمران وتيتة اوتار وعشق دول كلهم
غرام بصتله: اكيد هتشوفهم بس مش دلوقتي
يحيى هز راسه بإيجاب
غرام: يمكن مجاش وقت مناسب بس عايزة اعرف.... تحب تبقى مع بابي ولا ماما
يحيى: بابي كان بيشيلني ويلعب معايا وكان بيضربني بردو بس انتي عمرك مضربتيني انا بحبك انتي وهبقى معاكي انتي
غرام هزت راسها بإيجاب وقفت اتصلت بأليكا:اليكا معلش ممكن تطلبيلنا الفطار
اليكا ابتسمت :امرك غرام
غرام ابتسمت وقفلت:خلاص يا سيدي شويه صغننين ويجي الأكل
يحيى ابتسم وهز راسه بإيجاب
دقايق واليكا جت خبطت ودخلت مع الجارسون:اي كتير منيح تكرم
خرج واليكا:يلا بالهناء غرام
غرام ابتسمت وهي معجبة بطريقة اليكا وشخصيتها
اليكا:اي خدمة غرام
غرام:لا شكرا
اليكا بصالها
غرام:عايزة تقولي حاجه؟
اليكا ابتسم:بصراحة اه...
غرام:قولي
اليكا بصت على يحيى:طيب بعدين نحكي ونتكلم شو بدك شيئ تاني
غرام هزت راسها بنفي
كلوا واليكا خرجت
يونس:اي
اليكا :اي اللي اي
يونس:اي القمر بيطلع بالنهار كدا عادي
اليكا بصتله:غليظ انت شو غليظ يا يونس
يونس ابتسم وهو بيحاول يقلد لهجتها:قمر اوووي يونس من شفتيكي حبيبتي شو قمر اليكا
اليكا مشيت وهي بتكتم ضحكتها
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
روز فاقت لقت نفسها على الأرض مكانها لسة لابسة هدوم غيث قامت قلعت القميص بتاعه رمته على الأرض بغضب ولبست من هدومها وهي غضبانة من اللي حصل ومن طريقته معاها الباب خبط بعدت عنه بقلق:مين.....
الباب بيرزع بعنف وخبط مش طبيعي:مين.....مين برا....
الخبط بيزيد والباب نطر القفل وهيتكسر صرخت:خلااااص بقى ابعد عنيييييييييي
الخبط اختفى سمعت صوت خطوات بعدت وحد بيجري خبط الباب كسره وهي انهارت
غيث جري عليها مسكها:في اي....اي اللي حصل انتي كويسة؟عملك اي رووز اتكلمي انتي كويسة؟
روز بصتله بغضب ودموع:بطل تمثل بطل القرف دا ابعد عني انت عايز اي
غيث بيحاول يسيطر على صدمتها:مش محتاج امثل يا مراتي
روز بغضب:انا مش مراتك انا مش مراتك وهفضل اقولها كدا
غيث:لو اي حد شاف الورق هيعرف انك مراتي
روز بصتله بكره:انت حقير وسافل وواطي
غيث سحب شعرها:انا معجب بيكي بس لو فضلتي تتمادي بالطريقة دي مش هرحمك
روز اتصدمت:انت اي جنسك....انت اي
سمع صوت خطوات جاية خطوات هو حافظها وعارفها سحب بسرعة روز للحمام
روز:انت اتجننت يا غيث انت شكلك اتجننت في اي ومين دا
غيث حط ايده على شفايفها:اسكتي خالص والا مش هيحصلك طيب وحاجة تانية كمان انا طالع استني خمس دقايق واطلعي فاااهمه؟
روز بعدت نظرها بغضب:متحكم مريض
غيث بصلها بحدة واتمالك اعصابة وخرج
روز باصة في المرايا ودموعها نزلت:حيوان وعديم الدم والكرامة انت مش انسان انت حقير
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
اليكا:نام؟
غرام:الأيام اللي فاتت كان تعبان والحمد لله ابتدى يتحسن
اليكا:شي حلو كتير
غرام:انتي منين صح
اليكا:سوريا
غرام ابتسمت:احسن ناس
اليكا:تكرمي حبيبتي والله....كان بدي اسألك شي سؤال
غرام:اتفضلي
اليكا:يعني ما تأخذيني انتي صغيرة كتير انك تجيبي متل هيك ولد!
غرام بصتلها وملامحها اتغيرت بان عليها الضيق
اليكا: ضايقتك انا غرام؟ لو ما بدك تتكلمي ما عندي مشكلة
غرام هزت راسها بنفي: مش كدا .... بس
اليكا: بس شو
غرام: كل حاجة جت بطريقة غير مفهومة من ساعة موعيت على الدنيا وانا معجبة بأبن عمي بس لأهتمامه مش اكتر بس حسيت في وقت انه بيحبني .... اتجوزني وانا اعتبر عيلة يعني ورقة علشان يرضي ضميره وبعدين... طلقني.... ورجعني وبعدين خاني.... وعرفت انه... على علاقة بواحدة
اليكا بصالها بذهول
غرام مسحت الدموع اللي لمعت في عينها: لما سيبته وروحت بيت بابا وكنت فاكرة انه بكل الطرق هيحاول يراضيني بس هو جه وبكلامه حسيت اني لوحدي حسيت اني بموت لما عرفت انه في نفس اليوم اتجوز رقاصة... انهارت واتصلت بيه وهو بكل وقاحة صارحني وجرحني قررت اني لازم ابعد وخدت يحيى اللي في اخر فترة مكنش بيعديله اي حاجة وبتوصل انه يضربه مع ان ابن عمي الصغير اسلام مدلعينه وهو من سن يحيى وحسيت ان فعلاً يحيى نفسيته هتتعب...
اليكا بصدمة:ليكي شو هالأنسان بلا دم بلا ضمير يعني معقول في حدا هيك ولسة انتي عم تبكي مشانو شو هاد انتي كيف بتفكري غرام
غرام بصتلها:انا طول عمري...محبتش ولا بصيت لغيره متخيلة انك تعيشي مش ايام ولا اسابيع ولا شهور تعيشي سنين يا اليكا بتحبي واحد و...
سكتت لما حست ان دموعها ممكن تخونها في اي لحظة
اليكا:اسمعي حبيبتي غرام لا تفكري اني بلا قلب بلا مشاعر لا مو هيك ابدآ انا مريت بهيك شيئ بس مو بالضبط يعني هو تخلى عني لأنو حب رفيقتي يعني بكيت كتير وحسيت بشعور كتير كتير بشع بس شو انا نجحت حتى تقابلت مع مستر عمران وهو ساعدني كتير ومسكني فرع الشركة هون بدوبي بس احذري شو
غرام بصلها
اليكا ابتسمت:قابلته هون ما بس هيك هو ضل ملازم لي بشغلي بسكني بالشركة بكل شيئ مو هو بس واللي كنت فكرتها رفيقتي كمان عرفت انه انفصل عنا بقى شو ببحاول يكلمني بدو نرجع بدو نكون قراب حن بكي بس انا ما بقدر يعني شو بعمل هو خلاني هيك ما بقيت اغمض وامشي ورا مشاعري بس متل ما كنت بقيت شغل عقلي وهو رافض للخضوع يعني جرحني مرة فيه يجرحني التانيه والتالتة ولا ما بيقدر!
غرام:معاكي حق....نفسي اكون زيك
اليكا:قولك شيئ
غرام:قولي
اليكا:بتكوني هيك لما تعرفي انك كتير على هيك شخص
غرام بصت ليحيى
اليكا بصلت ليحيى بإبتسامة:معك شيئ كتير جميل بيشجعك ويقويكي وهو هيك قمر الله يحفظهولك
غرام ابتسمت:ربنا يخليكي
اليكا:سعيدة كتير اني لقيت رفيقة متلك كتير طيوبة
غرام ابتسمت:وانا كمان بجد...انتي عندك كام سنة
اليكا:عمري 30 راح كمل 30 قريب كتير
غرام:ميبنش عليكي شكلك صغير
اليكا:هيك لأنو ما في بحياتي كائن ذكر يعكرلي مزاجي ولا شو رأيك
غرام ضحكت وهي ضحكت معاها فجأة غرام سرحت وهي بتفتكر سراج
Flash back
غرام بتضرب في سراج:سرااااج قوووووم
سراج:اممم افندم نعم
غرام:زهقانة يا سراج قوم بقى خرجني
سراج:اقعدي بقى
غرام كشرت وبصتله بغضب وهو بيلعب بالتليفون وشدته منه
سراج ضحك:متفقناش على كدا هاتي
غرام هزت راسها بنفي:لا يعني لا ولا ولااااا
سراج:عايزة اي يا مدام مزعجة
غرام بغضب رمتله التليفون على السرير:مش عايزة حاجة انا هدور على واحد يخرجني
سراج سحبها:تدوري على اي يختي
غرام حاوطت رقبته:واحد يخرجني عشان بعيد عنك وبعيد عن السامعين والحاضرين والغايبين (همست في ودنه)عندي جوز كسول ويوم اجازته بيفضل نايم في السرير
سراج:مش جوزك دا بيتعب بردو في الشغل
غرام:اتعب شوية علشاني بقى
سراج:البسي منا مش هخلص من لماضتك البسي ويلا عايزة تروحي فين يا قمر يلا بينا
غرام ضحكت:لا
سراج:نعم يختي انتي مش هتتجنني وتخرجي؟ولا هتتجنني وتجننيني
غرام ضحكت وبصتله بحب:انا بتجنن بس علشان اعرف هتكسر بخاطري ولا لا
سراج ابتسم:مقدرش وانتي عارفة اني ضعيف قدامك ومصمم نخرج يلا
back
اليكا:غرام شو بشو صفلتي انتي
غرام هزت راسها بنفي:مفيش....مفيش حاجة..
اليكا:تفتكري هو عم يفكر فيكي متل ما بتفكري فيه هيك
غرام بصتلها وبعدت نظرها
اليكا:بدي اساعدك بدي اعمل هيك شيئ
غرام ابتسمت بحزن
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
روز:الكباريه بليل وهو مش عارفة بيروح فين بني ادم خالي من المسؤولية وغبي
جابر سحبها:روز
روز بعدت ايده وبصتله بحدة
جابر:ههربك همشيكي هاخدك على مكان تاني خالص متخافيش
روز:بجد هتهربني
جابر هز راسه بإيجاب:تعالي
فتح الباب السري وهينزلها هزت راسها بنفي:اي الجنون دا...دا مفيش فيه خروج دي مقبرة
جابر:خليكي واثقة فيا وتعالي معايا هريحك
روز بقلق بصتله وهو زأها برفق نزلت معاه وهو قفل الباب مشيوا لحد موصلوا عند الممر المضلم وهيمشيها منه بعدت:لا...
جابر:انا هخرجك من هنا متخافيش
مشاها وهي شافت باب فيه هوا ابتسمت:انت كان معاك حق هنخرج
جابر ابتسم:انا هخبيكي منه تعالي
روز مشيت معاه فتح الباب وتراب طار عليهم وجه في عينها بقت مغمضة وبتدعك في عينها وماشية معاه فتحت لقت نفسها في وسط المقابر اتصدمت وبصتله وبصت لأربع احجار جنب بعض يدلوا على جثث تحتيهم وحفرة مفتوحة كان في سلم كانت عميقة مكنتش شايفة تحت اي الصدمة لجمتها
جابر ماسك ايدها وممشيها شافت غيث قدامها هتجري عليه جابر سحبها بصتله وزاته بعنف وبتبص غيث ابتسم وشه جامد مفيهوش اي تعبير غير السخرية بتبعد ايد جابر رجعت بصتله وهي مرعوبة اختفى فجأة مبقاش موجود
جابر سحبها:انتي غبية انا عايز اخبيكي منه مش عايزو يلاقيكي افهمي بقى افهمي
روز مسكت تراب من الأرض وحدفته في عينه وجريت على برا وجابر صرخ بالم وسامعة صوت ضحكة مستفزة ضحكة مسمعة في الممر كله ضحكة بتسخر منها خرجت من الباب السري وجريت اتخبطت في حد بعدت بفزع قلبها لأول مرة بينبض بالشكل دا جسمها بيرتجف شفايفها بيضا بطريقة مش طبيعية
غيث بصلها بإستغراب ومسكها:في اي؟مالك(حط ايده على وشها بقلق)حاسة بإيه فيكي ايه؟
روز بصتله وباين عليها الرعب ووقعت اغم عليها بيفوقها مفيش فايدة خدها على اوضته وبيحاول يفوقها فاقت وبصت حواليها بإستغراب
غيث:اخيرآ
روز بعدت بخوف:انت اللي قايله مش كدا انت اللي قايله يدفني...انا...انا شوفتك هناك انت ليه عايز كدا انت ليه متسيبنيش حرام عليك
غيث:قايل لمين ايه وعامل ايه انا مش فاهمك وهدومك متربة انتي نزلتي تحت؟؟
روز صرخت بدموع:كفااية بقى كفاية كذب انت بتمثل ليه عليا
غيث بصلها شوية وكأنه استوعب كلامه غمض بضيق:طيب اهدي..
روز:قولتله ليه يدفني انا وثقت فيك وخنت ثقتي وزي الغبية وثقت فيه وخاني
غيث:مين
روز:جابر
غيث الغضب مليه:اممم جابر....
روز بصتله
غيث قعد قدامها وحاوط وشها :اهدي وفكري بعقل ها اهدي
روز بصتله وبعدت وشها من عند ايده:انت مش هتخلي فيا عقل كل حاجة مريبة وانا مش فاهمة ايه اللي بيحصل دا ميفسرش غير ان في لعنة مش على القصر على اللي فيه كمان واولهم انت يا غيث الكيلاني
غيث بعد ايده بغضب وبعد نظره بان عليه الحزن والإرهاق بان عليه الوجع افتكرت لما شافت جسمه اللي شبه متشوه
روز:انا عايزة.....
غيث:تمشي!
روز سكتت
غيث ابتسم ببرود:متنسيش انك دلوقتي مراتي الورق انا وديته النهاردا للمحامي وهيمشي كل حاجة وقانوني هتبقي مراتي ها اي رأيك
روز:رايي انك ندل وحقير لأبعد حد
غيث:انا بتمالك نفسي معاكي اوووي بزيادة فراعي حاجة زي كدا
روز:مش عايزة اتجوزك مش عايزة
غيث: بس انا عايز اياد والبيت محتاجين ليكي
روز:انا مش هتخلى عن اياد وههتم بالبيت بس سيبني في حالي وقطع الورق دا
غيث بنظرات حزن :وانا!
روز بعدم تصديق ان مستحيل دا يكون غيث اللي كان بيهينها امبارح بس؟:انت اي؟
غيث بصلها
روز بصتله بترجي:انت اي واحدة تتمناك...انا لا...
غيث اتضايق:واشمعنا انتي لا مش كدا ابقى معاكي في الحلال؟
روز بصاله وهزت راسها بنفي:انا لما وفقت ومضيت ......وقتها حسيت بإحساس غريب...(سكتت بحزن وكملت).مش مهم
غيث:بأيه حسيتي بإيه اتكلمي
روز بصتله:انك بني ادم...وفيك حنية ولو شوية شخص كويس ممكن يعوضني عن المرمطة اللي شوفتها في حياتي كنت مستعدة ابقى ست بيت وام لأبنك....بس انت في دقايق حطمت كل دا...
غيث:اممم يعني مش علشان مستواكي المادي مثلآ
روز:ميهمنيش انا طلبت اكتر من مرة منك اني امشي ومش عايزة حاجة
غيث بصلها وهز راسه بإيجاب:واهلك؟
روز:اهلي؟مالهم
غيث:مش هيصعبو عليكي؟صاحبتك؟اروى وسامح انتي مش نسيتي ارقمهم عندي هاا دول مش حرام عليكي تأذيهم بالطريقه دي امك وابوكي يا عيني وصحابك عملولك ايه يا روز تخليهم يوصلوا للمرحلة دي
روز بصتله بعدم فهم :انت تقصد اي؟مش فاهمه
غيث شغلها فيديوا امها وابوها مربوطين واروى واقعة على الأرض بتنزف وجسمها متشوه بالجروح وسامح دماغه مجروحه وفاقد للوعي شهقت بصدمه وبصتله:انت...ازاي تتجرأ...ليه...انت عملت فيهم اي واروى...اروى انت عملتلها اي يا حقير..ايه....دا
غيث بتركيز بصلها:اروى مش هي اتهمتك في شرفك بردو؟قالت عليكي ايه فكريني...امممم اه افتكرت عاهرة عندي مش كدا؟
روز مسكته بعنف من رقبته وبدموع:انت عملت فيها اي انت اذيتها انت عملت فيهم اي يا حقير
غيث ببرود:شششش اهدي يا حلوة دي جروح سطحية عشان مشاكسة زيك وبقت تحاول تهاجم الحراس فضربوها مع ان دا شيئ ميرضنيش انتي عارفة بس اعمل اي كان لازم اعمل كدا
روز:انت مريض انت شخص مريض انت مش طبيعي انت مستحيل تكون بني ادم سوي
غيث حط ايده على خصرها:اختاري يلا انتي ولا هما تروحي انتي ولا يروحوا هما
روز بصدمه بصاله:انت عملت دا كله عشان توصلي انا؟؟؟؟
غيث ابتسم:رخيصة انتي اوي مش كدا؟
روز بدموع غضب:لا بني ادم مريض انت اوي...قذر!
غيث مسكها بعنف وهي شهقت بألم:اختاري
روز بصت لتحت وهو قرب ايده منها غمضت بعنف ودموع ولاحظ انها بتترعش سحبها وباسها لأول مرة بصلها وهي لسة زي مهي طبطب على شعرها وسحبها في حضنه وهو بيطبطب عليها
روز دموعها نزلت على كتفه وهي خايفه ومش قادرة تنطق بتبعد ايده بإرتجاف وهو بيقربها منه غمضت بعنف وبتبعد
غيث رفع وشها:بصيلي انا عايزك زي منتي بتخربشي ها عايزك زي منتي مشاكسة مش عايزك ضعيفه كدا
روز بصوت مهزوز:بكرهك...
غيث بصلها بغضب
روز:بجد...انا بكرهك....
غيث مسك وشها بعنف صرخت بألم والباب خبط اتكلم بغضب:مين
اياد:انا......
غيث اتصدم لما سمع صوت اياد لأول مرة في حياته يجي عند اوضته بص لروز:اي رأيك اخليه يدخل يتفرج علينا وانا بعذبك بالبطيئ
روز بدموع صدمة هزت راسها بنفي:بالله عليك لا بلاش هو بيحبني بلاش تدمره بالطريقة دي
اياد بيخبط بخوف:ماما....
غيث سابها:حظك حلو يا روز بس اي ماما دي؟؟
روز مسحت دموعها ابتسمت وفتحت:حبيبي
شالته:اوووباا
اياد بصلها بخوف وبص لغيث:هو...كان بيضربك...هو كان بيعاقبك عشان امبارح خرجنا مش كدا هو كان عايز يموتك بس طلعتي وهو ضربك
روز هزت راسها بنفي:لا مفيش حاجة....
غيث استوعب كلامه هو عرف ازاي انه عايز يموتها او ضربها واوضته منعزلة مبيخرجش منها اكيد حد قاله اكيد حد السبب في انه يجي هنا...:بعد كدا الباب دا متخبطش عليه تاني فاهم ولا اجي افهمك!
اياد حضن روز جامد
روز بصت لغيث بغضب وراحت على الحديقة
اياد:هيزعق
روز هزت راسها بنفي:متخافش
قعدوا في الحديقة
اياد مسك ايدها:بالله عليكي متمشيش متسيبينيش انا محبتش اي واحدة من اللي جم هنا غيرك انتي وماما وبس عشان خاطري متمشيش
روز:هو في قبلي جم هنا
اياد هز راسه بإيجاب:مكنوش بيناموا معايا وكانوا بيموتو بسرعة عشان مش بحبهم بس انتي انا بحبك وبحب اقولك مامي
روز حضنته بصدمه:مش هسيبك...متخافش
غيث بيراقبهم من بعد
جابر:حظها حلو....ليه متبعدش عنها وترحمها
غيث بصله بغضب:انت بطل تتصرف من دماغك
جابر:انت عارف يا غيث بيه انا مبتصرفش من دماغي المرحوم هو اللي بيأمر
غيث بصله بغضب:الكلمة كلمتي هنا فاهم
جابر:امرك...
روز بتلعب مع اياد وهي خايفة كل مالوقت يمر كانت بتترعب اكتر عشان بحد وراها وفجأة اياد ضحك اوي وهو باصص وراها لفت شافت غصون الشجر بتتحرك ومفيش حاجة وراها وبصت لأياد بقلق:بتضحك على اي
غيث:تعالي
روز ارتجفت وبصت على اياد
غيث:تعالي
روز بصتله:اي....
غيث شاورلها تقرب قربت وقفت قدامه بقلق وهو ضمها بحنان وهو بيطبطب على شعرها:انا خارج
روز ارتجفت وهي مش متوقعة ردة فعله وخايفة يمد ايده عليها:بالله عليك بلاش تعمل اي حاجة قدامه....ارجوك
غيث بصلها:دا ابني متنسيش
روز:انت اللي مش طبيعي
غيث بصلها بتمعن:انا رايح الكبارية اياد يرجع اوضته فاهمه يرجع اوضته يا روز
روز بصتله بإستحقار وبعدت
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
يونس ماسك الورق وباصص لأليكا وهي مدياله ضهرها:شو محسودين انتي وانا شو محسودين علمنا الناس كيف بيكونو المغرومين
اليكا:ممكن اطلب شي لو فيك تبطل غنا بدي ركز
يونس:اليكا...لأمتى
اليكا:لأمتى شو؟
يونس:بحبك...
اليكا:هيك شي قديم كتير هون كيلن بيحبوني يونس
يونس:عايز اتجوزك عايزك ترجعي زي مكنتي
اليكا بصتله وابتسمت بسخرية:شو برجع متل ما كنت؟؟ليك يونس انت ما حبيت هيك بنت ضعيفة وغبية يعني وبكل وقاحة جاي عم تطلب مني اني....يا الله شو لساتك غبي انت بتعرف شو بتستحق لينا هيك بنت بتشبهك كتير الخيانة وكسر الوعود
يونس بصلها ومشي بضيق
اليكا اتنهدت وقعدت على المكتب:يالله شو انت يونس يعني لعنة بحياتي
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
سراج قاعد على مكتبه ويحيى وقف قدامه بغضب بصله:نعم
يحيى:انا روحتلك البيت
سراج:امم
يحيى:مكنتش هناك ومقولتليش اي اللي حصل
سراج :اي اللي حصل سيبت البيت
يحيى:قصدك اتطردت
سراج ضحك:طيب هما قالولك كل حاجة
يحيى:انت اي برود الدم والأعصاب اللي انت فيه دا اي البرود دا
سراج بصله:عايز اي يا يحيى
يحيى بغضب:تفوق انت طلقت مراتك؟واتجوزت رقاصة؟ورميت ابنك
سراج:رميته؟اي رميته دي ابني دلوقتي ومراتي عايشين احلى عيشة
يحيى بغضب:متفقناش تتجوزها يا سراج
سراج:اوعى تكون قولت حاجة
يحيى هز راسه بنفي:مقولتش بس هقول دول عيلتك ولازم يقفوا جنبك في القضية الملعونة دي
سراج: ازاي واحد زي دا ملوش اي سبقة ازاي مفيش اي حاجة ثابته عليه
يحيى: يا حبيبي متنساش واحد زي دا يبقى مين اكبر رجل اعمال غناهم وراثة عن جدود جدود جدودهم عندهم نفوذ زي معندهم الفلوس اسمع كلامي وسيبك من القضية غيث الكيلاني من كام سنة ومحدش قدر يمسك حاجة عليه ملوش سجل عندنا
سراج:لما هقتله هيبقى في سجل
يحيى:غيث الكيلاني مش سهل يا سراج
سراج ضرب الكرسي برجله بغضب: يعني اي يا يحيى قصدك كل اللي بعمله دا هيروح هدر انا مستسلمتش في ولا مهمة وجاي دلوقتي عايزني استسلم
عز دخل بغضب: مبقتش مهمتك انا خلاص سحبتها منك
سراج بغضب: يعني اي
عز: يعني مبقتش مهمتك
سراج بغضب: مش هسمحلك
عز: مش منتظر تسمحلي انا القائد بتاعك
سراج: وانا مستقيل
عز ويحيى اتصدموا
سراج هيمشي
عز شده وخبطه في الحيطة بعنف وهو باصصله بغضب: من امتى بالغباء دا انت عملت دا كله علشان المهمة مش كدا المهمة اللي خسرتك ولسة هتخسرك كتير
سراج: مش هسيبها غيث محدش هيوقعه غيري
عز: انت بني ادم غبي
سراج بتحدي وتصميم: مش هسيبها
عز بصله بحده وخرج
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
روز بتنيم اياد بليل
اياد: مش جيلي نوم
روز: الوقت اتأخر والساعة داخلة على 12 هتنام امتى مثلآ
اياد: هو انتي هتقومي من جنبي
روز هزت راسها بإيجاب: بعد متنام خالص علشان مضيقكش
اياد: وهتنامي فين؟
روز: هنام فين هنام في اوضتي
اياد:ولا في اوضة بابا
روز بصتله وهزت راسها بنفي
اياد: متروحيش عند اوضته هيضربك وانا مش هسيبك
روز ابتسمت بحنان وبتحاول تطمنه: هو مش سيئ للدرجة هو بس بيحبك تسمع الكلام
اياد: هتنامي جنبي ومش هتقومي
روز ابتسمت: حاضر
اياد ابتسم وحضانها وثواني كان نايم ابتسمت هو ارتاح لمجرد انها مش هتقوم من جنبه نامت وهي وخداه في حضنها وبتفكر يا ترى امه فين هل هي ماتت ولا انفصلت عن غيث....
مكملتش تفكير ونامت وهي بتحلم بكوابيس وهي في المقابر غيث بيتفرج عليها وفي نفس الوقت بيدفنها مسك كتفها قامت مفزوعه وشافت غيث قدامها اتنطرت واياد قلق بس راح في النوم بسرعة
غيث: ششش اهدي اي شوفتي عفريت
روز نفسها عالي بسبب الخضة
غيث: تعالي
روز: على فين...
غيث: نسيتي اهلك وصحابك بالسرعة دي تؤتؤ معرفش ان مراتي قليلة الأصل
روز: انت مسيبتهومش.... انت بجد لسة
غيث: ششش الكلام مش هنا قومي يلا وسيبيه نايم في هدوء
روز: انا قولتله مش هقوم من جنبه
غيث: تمام هقومك انا
سحب شعرها بعنف وهي كانت هتصوت بس كتمت صوتها بالعافية وهي حاطة ايدها على بؤها وهو ابتسم وخرج بيها سابها وهي مسكت راسها بألم: انت حيوان
غيث بغضب سحب شعرها تاني: انتي هتفتحي على نفسك باب جهنم بطول لسانك دا
سحبها لأوضته وقفل الباب وهي غمضت بغضب قرب لمس وشها بهدوء وهو ماسك شعرها جامد وهي مغمضة وبتكتم المها بقت جامدة بين ايده باسها وهي زي مهي بعد بغضب: انتي اي معندكيش دم؟
روز بصتله: انا عمري مهوافق ابقى لواحد زيك واي حاجة انت عايزها انت بتعملها غصب عني وبيتهيقلي انت عارف حاجه زي كدا فاهم هتبقى اي صح
غيث بصلها بغضب
روز: سيبهم يمشوا وانا معاك اهو مش دا اللي انت عايزو؟
غيث: انتي كدا معايا انتي هتستهبلي
روز بصتله: سيبهم يمشوا.... ملهمش ذنب
غيث سحبها عليه وهي غمضت بألم ضربها بخفه على خدودها بصيلي
روز مغمضة ضربها بالألم اجمد: بصيلي
غمضت اجمد والدموع نزلت من عينها وهي مغمضة سحب شعرها بعنف وهي عيطت وبصتله: انت مش طبيعي محدش بيعمل اللي بتعمله دا انت مريض انت مش بني ادم طبيعي
غيث: رجعتي في رأيك ولا اي
روز بإنهيار مسكت راسها بألم بصلها وهي بتعيط: دا مش تصرف بني ادم طبيعي انت ليه بالقسوة دي انت ليه بتتصرف كدا بالقرف دا انت فاكر انك كدا بتثبت انك راجل انت ولا حاجة
عيطت بإنهيار
غيث بسخرية: كدا انتي اخترتي
مسك التليفون جريت مسكت ايده: هتعمل اي.... انا معاك بس انت شديت شعري جامد بلاش تعمل حاجة تضر اهلي بالله عليك
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
عائشة بتعيط
عامر: ممكن تهدي بقى اهدي
عائشة:احنا هنا ليه مش فاهمه كله منها يعني هي بتشتغل هنا وسيباه رمينا كدا بس هتاخد القرف والخيانة من مين غيرك
عامر: انتي مبتبطليش لسانك دا حتى واحنا مخطوفين
اروى بتمسح الدم من على جبينها
سامح: انتي كويسة...
اروى بصاله بتوهان: انا تعبانة اوي.... حاسة اني بموت
عائشة: حبيبتي اهدي وارتاحي
اروى بصت لسامح بنظرة ترجي: اعمل حاجه... اعمل اي حاجة...
سامح وقف وبيخبط على الباب بعنف: افتحووووو حد يفتح في واحدة بتموتي
بس مفيش فايدة لا حياة لمن تنادي...
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
غيث واقف قدام شباكه ووراه روز واقفة مستغربة وهي بتفتكر
Flash back
غيث بيقرب وعينهم متعلقة ببعض بس فجأة سابها وبعد كسر الفازا بعنف ووقف قدام الشباك
back
روز بصاله ومش فهماه مش فاهمه الأنسان اللي كل دقيقه بحال هتخرج سحبها غمضت بقرف بس اتفجأت بيه بيحضنها حضنه المميز وبيطبطب على شعرها بحنان استغربت اكتر شخصية الكائن اللي بتتعامل معاه دا بتحس مفيش في جبروته بس ساعات بتحس بيه طفل وبيستنجد بيها ميفرقش عن اياد!
غيث لمس شعرها بحنان وهمس بصوت دافي اول مرة تسمعه: بيوجعك؟ صدقيني غصب عني مش هقدر ءأذيكي بالطريقة دي مش هقدر اغصبك على حاجة وفي نفس الوقت لو معملتش كدا مش عارف ممكن اي يحصل
روز بصتله وشافت عينه الباردة لأول مرة بتلمع وكأنه... وكأنه حاسس بالذنب؟؟
روز: عايزة اشوف اهلي وخليهم يمشو
غيث: مش دلوقتي
روز بصتله: انا نفذت طلبك مليش دعوة انك انت اللي اتنازلت هاا مليش دعوة المفروض تنفذ وعدك
غيث بصلها وابتسم: اممم بجد يعني اتنصب عليا
روز هزت راسها بنفي بإستغراب وبعدت
غيث خد قميصه اللي قلعه ولبسه وخد الچاكيت لبسه وبصلها: البسي حاجة تقيله ويلا هوديكي
روز: هنمشي في الشارع دلوقتي كدا ولوحدنا
غيث: اي هتخافي وانا معاكي
روز بصتله وخرجت وهي بتهمهم :اخاف وانا معاك؟؟دا انا هخاف منك اصلآ
غيث بص في المراية بضيق: هو في اي ... اي اللي بيحصل لما تبقى قصادك...
خبطت وهي لابسة بلطو تقيل ومشيوا وهو بيسوق وهي جنبه كانت مغمضة وباين عليها الخوف فتحت وقفلت شباك العربية
غيث: مالك
روز: مبحبش الطريق دا بليل.... بيبقى مخيف يشبه كتير افلام الرعب الأجنبية
غيث هز راسه بنفي بعدم تصديق وصلوا على مكان زي مخزن دخلوه وهو شاور للحراس يبعدوا بعدوا فتح الباب ودخلوا شافتهم كلهم على الأرض وسامح بينزف هو واروى واروى هدومها مبلولة ومتقطعة قربت بسرعة قلعت البلطوا ولبستهولها وهي بتفوقها: اروى حبيبتي اروى فوقي
اروى فتحت عينها واتفاجأت بروز وبغضب بعدت وشها
عائشة بقرف وغضب: انتي لسة فاكرة يا قذرة
روز اندهشت من كلام امها وخرجت مناديل من البلطوا حطتها على راس سامح بأسف والدموع في عينها وهو مسك ايدها
سامح بصوت باين عليه التعب: انتي عارفة اني واثق فيكي واني مصدق انك احلا واجمل واشرف بنت في الدنيا
روز ابتسمت بحزن وقربت من امها وابوها ابوها سحب شعرها بعنف وخبطها في الحيطة: يا قذرة يا بنت ال ******
هيضربها غيث مسك ايده بعنف ولكمه روز اتصدمت وصرخت: غييييث
غيث مسكه من رقبته وهو بيفتكر
Flash back
غيث بيحاول يبعد ايده: سيبها خلاص حرام عليك ابعد عنها
رأفت بيخنق ايمان: ابعد
غيث صرخ: جدي كفاااااية
رأفت رماها فاقدة للوعي مبتتنفسش ومشي
back
روز صرخت وهي بتزأه: خلااااص حرااام عليك سيبه(ملامح غيث جامدة وهي انهارت في العياط) غييييث حرام عليك سيبه دا بابا ابعد عنه غييييييييث.........
تعليقات
إرسال تعليق