رواية هنا التقينا الفصل الرابع 4 بقلم ندي محسن
رواية هنا التقينا الفصل الرابع 4 بقلم ندي محسن |
رواية هنا التقينا الفصل الرابع 4 بقلم ندي محسن
سراج: هي اللي قالتلك مش كدا
سليم: هو دا اللي همك؟
سراج هز راسه بنفي: جدي ارجوك افهمني
سليم: انا قولتلك اللي عندي ومش هقبل بأي كلام البيت دا مش هتدخله الا لو اثبت انك راجل
سراج بصله بغضب ومشي
عمران شاورلها على الباب: دا اللي بتحبيه دا؟ دا اللي لو كان قالك انسي وتعالي كنتي هتروحي معاه يا غرااااااااام اتكلميييييييي
غرام بصت لتحت وهي بتشهق وبتعيط:انا....غصب عني بحبه....هو جوزي
عمران زأها بغضب: حضري شنطك يلا هتسافري وتغوري في ستين الف داهية عشان خلاص انا فاض بيا منك فاااااهمة
عشق بصتله بضيق وصرخت فيه:دي مش طريقة دي يا اخي
عمران بصلها بتحذير:صوتك ميعلاش الأحسن تسكتي
غرام مسكت يحيى وهي بتحاول تسيطر على نفسها وتطرد اي ذكرى بتهاجمها : يلا يا حبيبي
مسحت دموعها وشالته وطلعت حست بألم جامد في بطنها طلعت ونزلته بألم: اااه....
يحيى بخوف: مالك
غرام: مفيش.... متقلقش
كتمت المها وبتحضر الشنطة بتاعتها هي ويحيى
يحيى نام على السرير وهو باصصلها
عشق:في اي انت مبتصدق اي يا عمران حرام عليك معاملتها بالطريقة دي هي مش ناقصة وهي مش هتكرهه في يوم وليلة
عمران:انا تعبت منها ومن غباءها دا ومن ابن ال مش عايز اغلط مش عارف هو طالع لمين ومش ناوي يتعدل وطريقه دا هيجيب اجله
عشق بدموع:انا مش عارفة اي اللي بيحصلها دا ربنا يسترها هي تعبت كتير من وهي صغيرة هي معشتش زي اي بنت يا عمران هي كانت محبوسة عنده
عمران:حياة هي اللي اخترتها وكانت حباها ولحد دلوقتي لو طلب منها ترجع هترجع
ايان:هي اتغصبت عليها في فرق هي من يوم وليلة اكتشفت انها متجوزه والمفروض تبقى زوجة وتبعد عن اهلها وفجأة حامل وفي طفل جه مطلوب منها تراعيه
عمران سابهم وطلع اوضة غرام خبط ودخل شاف يحيى واقف بصله:فين امك
يحيى كش بحزن
عمران قعد قدامه:مالك
غرام خرجت باين عليها التعب اتفاجأت لما شافت عمران:بابا...
عمران:خلي بالك منه وهيبقى معاكي واحدة هترعاه اسمها اليكا وواحد اسمه يونس هيخلصلك اي ورق
غرام هزت راسها بإيجاب:ماشي...
عمران:خلي بالك منه
غرام:اكيد يا بابا....
عمران حضن يحيى:خلي بالك من نفسك ومنها
يحيى هز راسه بإيجاب
غرام ادت ليحيى الدوا :احنا جاهزين
عمران:هتسافروا بالطيارة الخاصة بتاعتنا وخلي الفلوس دي معاكي احطياتي واي حاجة تعوزيها اطلبيها من اليكا ويونس
غرام هزت راسها بإيجاب:حاضر
عمران قرب يحضنها بعدت بقلق ليسحب شعرها ودا ضايقه ضمها ليه بحنان:متزعليش مني حقك عليا
غرام حضنته جامد وهي دافنة راسها فيه بدموع:مش زعلانة منك ومش عيزاك تزعل مني
عمران باس جبينها:مش زعلان يا روحي
غرام ابتسمت ويحيى ابتسم
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
سامية حضنته:طب واي يعني انت مش ناقص من غيرهم طز هما اللي خسروك
سراج بصلها بضيق :دول اهلي الزمي حدودك ولمي لسانك احسنلك
سامية حاوطت وشه:وانت اهلي انت غيرت حاجات كتيرة فيا انا بقيت بتاعتك انت وبس
سراج حضنها
سامية:مش ناوي تاخدني على بيتك!
سراج بصلها:النهاردا؟
سامية:وليه لا؟
سراج ابتسم:حضري شنطتك يا مزة ويلا
ساميه حضنته وهي بتطنطت:بحبك
سراج ابتسم:يلا يا مجنونة
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
روز بتتأمل ملامح اياد وهو نايم غطته كويس وشالت السي دي والشريط اللي في اوضته واللي مسجلها غيث وراحت في الڤرندا حرقتها
غيث:بتعملي اي
روز....
غيث:بتعملي اي؟بكلمك
روز بصتله:بحرق اي ذكرى وحشة انت عايزو يفتكرها
غيث:اممم بجد!!
روز بتهكم:اممم بجد
غيث ابتسم:يعجبني اصرارك بس مظنش انك هتلاقي نتيجة مرضية من ناحيتي انتي بتستنفذي صبري وبتستفزي شيطاني
روز:انا عايزة اعرف ليه بتتصرف معاه كدا سبق وقولت انك عايزو راجل!هل لما تسببله خوف من كل حاجة هيبقى راجل لما يكون جبان هينجح يكون شخص كويس؟انهي عقل بتفكر بيه انت!!
غيث بصلها بغموض
روز ارتبكت من نظراته
غيث وقف قدامها وهو مركز في عينها:كريمة سافرت...حضري اكل
روز بصتله كانت هتعترض بس شافت انها فرصة كويسة انها تبعد من قدامه مشيت بسرعة
غيث ابتسم وهو بيهز راسه راح على اوضة اياد شافه نايم قعد جنبه قرب باس جبينه وبص حواليه شاف صورة ليه هو واياد مرميه جنب الكومودينوا صورة كانت خالية من اي مشاعر صورة باردة زي حياته خرج وراح على الصالون قبل ميدخل سمع صوت دندنة من المطبخ :اي الهبل دا مين اللي بيغني هنا؟
جابر بقلق:انسة روز....
غيث راح باتجاه المطبخ شافها بتدندن وهي بتعمل بيض خضها صوت غيث:بتعملي اي انتي فاكرة نفسك فين؟
روز اتفاجات:اي دا انت هنا من امتى
غيث:التلوث السمعي هو اللي جابني بتعملي اي؟
روز:بيض
غيث بتريقة:بيض....الواحد هيتغدى بيض
روز:اسمع قبل متتريق كدا وتعيش الدور وتعملي فيها سي السيد انا مبعرفش اطبخ ومش معقولة اعملك اللي شاطرة فيه واللي هو اندومي فأنا زيي زيك فاشلة كدا واتلاقيك حتى مبتعرفش تعمل اندومي وبعدين البيض اكل اي يعني لما تتغدى بيه انت
غيث بسخرية:اممم بس مظنش اني زيك زيي غيث بيعرف يعمل اي حاجه
روز بصتله وابتسمت بسخرية
غيث قرب مسك الطاسة من ايدها ايدهم اتلامست لحظات عينهم اتلاقت بصلها بعدت بسرعه:احم....انا هاكل انا البيض هتاخده بعده عنها خرج لحمة وابتدى يقطع الخضار وهي مستغربة بيقطع كانه شيف ريحة الأكل طلعت وابتدت تنتشر حواليها وهي مستغربه
غيث حط الأكل قدامها بعد مخلصه بثقة:دا غيث لما بيعوز بيعمل
روز استنشقت الأكل:اممم انا عمري مشوفت كدا
كلت وابتسمت:وااو لا بجد شابوه ليك
غيث ابتسم وهو بياكل
جابر واقف على الباب مصدوم:غيث بياكل في المطبخ؟ومع روز؟ومبتسم؟
روز:صح مقولتليش مراتك فين
غيث بإستغراب:مراتي؟
روز:اه...مش انت متجوز.
غيث بتسرع مفكرش في كلامه:مين قالك كدا؟
روز بصتله ووشها بان عليه الأستغراب وهو انتبه لنفسه اتكلمت:اياد؟مش ابنك! هو في اي ايه اللي بيحصل هنا!
غيث:امممم
روز بقلق:.قولت مش.....
غيث:يا انسة صاحبة الدماغ الفاضية ليه لازم اكون متجوز ميمكن مطلق يمكن ماتت
روز انتبهت:اممم سوري...
غيث:يا ريت متتكلميش في حاجه خاصة بيا
روز بصتله واتكلمت وهي بتاكل بشرود:عارف بتفكرني بأيه...
غيث:بأيه؟
روز:صندوق اسود مقفول صندوق صعب اي حد يعرف اي جواه لا ومتحاوط بتعابين
غيث بصلها وبعد نظره عنها
روز:مش عندي حق....انا نفسي اعرف اياد مبيصعبش عليك
غيث وقف بغضب رزع الشوكة والسكينة وطلع على اوضته نادى:جااااابر العربية تبقى جاهزة بليل رايح الكباريه
روز اتنهدت وهزت راسها بنفي:مفيش فايدة فيه كنت بحبه ومعجبة بيه على اي دا....يا ترى ماما وبابا عاملين اي...هه وكأني فارقة معاهم اصلا اروى انا محتاجة اكلمها
طلعت على اوضته ودخلت وهو كان بيغير هدومه بعدت عينها بصدمه:البس قميصك بدل منت واقف كدا
غيث غمض بضيق وبصلها:هل انا اللي دخلت اوضتك ومن غير مخبط
روز بحرج:اعتذر...بس كريمة هانم خدت التليفون بتاعي كسرته وانا محتاجة اتكلم
غيث:تكلمي مين
روز:اكلم سامح واروى
غيث:اممم صحابك البايظين
روز:يبقوا صحابي ومسمحلكش وبعدين عرفت منين؟
غيث بتهكم:اممم صحابك
روز بتريقة:اممم صحابي عايزة اكلمهم
غيث:انتي ملكيش اهل يا بت انتي
روز:مسميش بت وبعدين ليا اب وام عادي
غيث:وهتقوليلهم اي
روز:تأكد اني هنا برضايا لسبب واحد بس اياد
غيث بصلها اوي:اياد!
روز:اه اياد وعدته اني مش هسيبه وانا مبخلفش وعدي بس لو نزلتني المكان الخنيق اللي تحت دا انا مش هكون لطيفة وانت متعرفنيش
غيث ابتسم ببرود:عارفة بيعجبني اوي انك بتهددي وانتي واثقة انك متقدريش تعملي حاجة
روز عينها جت عليه بس مقدرتش تبعد نظرها من على جسمه اللي شبه متشوه بالكدمات واثار جروح قديمة كانت شبه مصدومه وهو لاحظ لبس التيشرت بتاعه بضيق وغضب:انتي اي هتفضلي مركزة معايا كتير
روز بصتله ومتكلمتش شافت نظرات ضيق في عيونه يمكن مكنش حابب تشوفه يمكن ملحقش يلبس ومخدش باله انها ممكن تشوفه
غيث وقف قدامها مستنيها تتكلم
روز بإرتباك:عايزة اتكلم في التليفون ممكن؟
غيث مدلها تليفونه وهي طلبت الرقم وابتسمت:ساااااامح وحشتنييييييي
غيث بصلها وابتسم بتهكم
سامح وقف بصدمه:روز انتي فين وبتتكلمي منين
روز بصت لغيث وشاورت انها هتتكلم برا غيث ببرود هز راسه بنفي وهمس:لهنا لبلاش
بصتله بغضب
سامح:انتي فين يا روز
روز:انا في قصر الكيلاني
سامح بصدمه:قصر الكيلاني؟؟بس البوليس راح و
روز:انا مش مخطوفة يا سامح انا شغالة هناك
سامح بصدمة:شغالة في قصر الكيلاني ؟ بتهزري؟ويا ترى شغالة اي؟
روز:اه شغالة مربية
سامح:مربية؟مربية لمين ان شاء الله؟
روز: المهم دلوقتي اديني رقم اروى عشان عيزاها وناسية رقمها
غيث بيشتغل على التاب بتاعه بهدوء وفي سره بيتكلم بغيظ:اممم مش فاكرة رقم صاحبها وفاكرة رقم سامح سموحة قسمآ بالله لهوريكي يا روز
روز فتحت الأسبيكر وسجلت رقم اروى على التليفون:خلاص انا هكلمها سلام بقى
سامح:سلام يا حبيبتي بس دا رقم مين؟
روز:غيث
سامح اتنهد بغضب:خلي بالك من نفسك يا روز وانا مش موافق على وجودك هناك
روز:سامح..
سامح قفل
روز:اووف بقى....بقولك يا غيث هعمل مكالمة تانية
غيث بصلها ببرود وهي اتصلت قبل متتكلم:اروى حبيبتي وحشتيني موت موت موت
اروى:روز انتي فين
روز:الله مش قولتلك في قصر الكيلاني
اروى:بس البوليس راح وقال
روز قاطعتها:متقلقيش عليا انا شغالة هناك
اروى:شغالة؟؟ويا ترى شغالة اي بقى وبعدين كلمتي اهلك امك هتتجنن عليكي يا بت انتي
روز ضحكت:امي هتتجنن عليا؟اوووه بجد؟ليه هي ليها بنت اصلآ عشان تتجنن عليا استني اوعي تقوليلي ان الوالد كان هيرمي نفسه من فوق السطوح كمان لا ازعل
اروى:روز انا بتكلم بجد انتي مش شايفة حالتهم
روز:ولا عايزة اشوف قوليلهم اني بشتغل وعايشة احسن عيشة
اروى بغضب:وياترى اي العيشة اللي عيشاها مع غيث بيه صاحب الكباريه اي العيشة اللي عيشاها مع زير النسا غير انك عاهرة
روز صرخت فيها:اروى انتي اتجننتي انتي ازاي تقولي كدا ولا كأنك تعرفيني؟شكرآ...شكرآ يا صاحبتي
قفلت في وشها والدموع لمعت في عينها
غيث بصلها قربت مدتله التليفون وهي بتجاهد تسيطر على دموعها
غيث سألها بتلقائية:في اي؟ايه اللي حصل!
روز بدموع:هي غبية ومبتفهمش وقالت عليا اني عاهرة عندك انت متخيل!
غيث بصلها بتركيز
روز حطت التليفون جنبه وهتمشي سحب ايدها بصتله
غيث:مقولتيلهاش ليه انك مربية هنا
روز:مربية لمين كلهم عارفين انك عايش لوحدك ولا متجوز ولا مخلف انا غلطت ومعرفتش اجاوب على سامح بس اروى هتفضل تسأل كتير وانت مبتحبش كدا
غيث اتنهد:طيب اهدي
روز بتمسح دموعها:هروح اتطمن على اياد بقى
غيث وقف ومسح دموعها وهي بصاله ابتسم:متعودتش اشوفك بتعيطي صراحة
روز ابتسمت:مبعيطش كتير...(بصتله بإستفهام)متعودتش؟
غيث:كذابة
روز بصتله:مش بعيط على طول بس....بس انت متعرفنيش
غيث ابتسم بغموض
روز انتبهت لقربهم وبعدت:بعد اذنك
خرجت بسرعة وهو اتنهد:مسيرك تقعي تحت ايدي
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
سراج دخل مع سامية لبيته واوتار وقفت بإستغراب
سامية ابتسمت وقربت منها مدتلها ايدها:ازيك يا طنط عاملة اي انا سامية
اوتار بعدت وهي باصة لسراج بإستغراب
سراج:دي مراتي يا ماما
اوتار بعدم تصديق:مراتك؟؟دي...مراتك انت شكلك اتجننت يا سراج خلاااص
سامية بصتله بحزن
سراج:يا ريت تحترمي نفسك في الكلام معاها
اوتار اتصدمت
سراج اتصدم من الألم اللي نزل على خده واتسبب في نزيف لشفايفه وانفه
سامية صرخت:سراااج....
عز بصله بحدة وكان شكله ميطمنش عروق رقبته بارزة بشكل مخيف بينهج متعصب لأعلى درجة
عز صرخ فيه وهو ماسكه من ياقة البدلة:انت اي النجاسة في دمك مبتتعلمش انت اي يا زبالة انت جنسك اي انت اتماديت كتير وجه وقت اني ارجع اربيك من تاني لما تطول لسانك على الأنسانة الوحيدة اللي ضحت بعمرها في البيت دا عشان تبنيه وعشان تخليك راجل وتطلع في الأخر ***** تطول لسانك عليها وتجري ورى الرقصات عارف انت كنت غلطة وجودك اسمك انت كلك غلط يا ريتني قتلتك وانت لسة عيل
سراج بصله والدموع لمعت في عينه بضيق
عز بص لسامية بحدة:برا ولو رجلك قربت هنا تاني هكسرهالك كنِت البيت دا هي غرام والحفيد للبيت دا يحيى انتي اخرك يقضي مع واحدة زيك ليلة
سراج بصله:بابا...
عز بغضب:برااا انت تطلع براا وتنسى ان ليك اهل لو عندك كرامة متقربش من هنا والا هقتلك يا سراج فاااهم
اوتار مسكته بصدمه وضيق:عز انت بتقول اي هو مش هيبعد؟اي اللي بتقوله دا
عز بصلها بحدة:مش عايز كلمة انا قولتها ومش هرجع فيها
اوتار مسكت سراج:اتراجع عن اللي بتعمله دا لأي سبب اتراجع برر واتراجع ورجع مراتك وابنك سراج اسمع الكلام اللي باعمله دا غلط سراج فوق لنفسك
سراج باصصلها حست انه بيقولها كلام كتير رغم انه بس ساكت
اوتار ضربت صدره بعنف وغضب وهي بتعيط:متقول حاجه اتكلم يا غبي
سراج بص لسامية
اوتار:سراج
عز سحبها بعنف:دا مبقاش ابنك خلاص دا انتهى
زأهم بعنف لبرا وسامية خرجت وقفل الباب في وشهم
اوتار بتعيط:انت عملت اي بالسهولة دي عندك
عز:عندي انا بردو اللي سهل عندي انتي اي مبتفكريش دا باع الدنيا كلها عشان رقاصة في كباريه سي غيث اللي ابنك......
سكت بصدمة وهز راسه بنفي:مستحيل....دي الرقاصة اللي في كباريه غيث الكيلاني.....دي كانت اقرب حد لغيث.....
اوتار:ودا معناه اي؟
عز:لأما ابنك وقعها عشان يوصل لأسرار غيث لأما.....غيث باعتها على ابنك عشان تدمره ويخلص منه
اوتار اتصدمت:لا يا عز مش لازم تسيبه يتأذي
عز بغضب:في الحالتين حذرته يبعد عن القضية...وهو مش صغير.
اوتار بصتله بدموع
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
غرام وصلت على الفندق في دبي قعدت على السرير ماسكة بطنها بألم
اليكا:مدام؟
غرام:انا تعبانة بطني وجعاني جدآ
اليكا :لو بدك انا ممكن اطلبلك شيى دكتور
غرام هزت راسها بإيجاب
يحيى حضنها
غرام ابتسمت:متخافش كويسة انا...
الدكتور جه فحصها وابتسم:مبروك مدام
اليكا:ليه هي...
الدكتور:حامل ازاي دا كله متعرفيش انتي مش في البداية انتي في الشهر الرابع
غرام مصدومة
يحيى ابتسم:انتي هتجيبي نونو
غرام:انت واثق من الكلام دا
الدكتور هز راسه بإيجاب
غرام غمضت عينها بضيق خدت التليفون واتصلت بعمران
عمران:الو اي في حاجه ولا اي
عشق بصتله بضيق وهمست:خليك لطيف معاها هي مش ناقصة
غرام:بابا انا تعبت...
عمران:تعبتي؟؟؟
غرام دموعها نزلت:اه
عمران:وفين اليكا ويونس بيعملوا اي دول
غرام:جبتلي دكتور
عمران بقلق وقف: وبعدين قال اي
غرام بدموع:قال اني حامل....في الشهر الرابع...
عمران بصدمه وغضب:اي انتي اي؟
غرام بدموع:حامل...
عمران بغضب: وحيات امك؟وناوية على اي حتى لو فيها موتك هتخلصي منه وكفاية عند لحد كدا
غرام :انا حامل في الرابع يا بابا...
عمران غمض بضيق وقفل السكة
عشق:اي يا عمران
عمران بغضب:بنتك حامل في الرابع يا عشق افرحي وزغرطي بقى ومتنسيش تقولي عمران مفتري ومعندوش قلب
عشق غمضت بضيق:حسبي الله ونعم الوكيل فيه هي اي مش مكتوبلها تفرح؟مش مكتوبلها تعيش سعيدة؟ليه حملها الحاجة الحلوة لأي بنت ليها هي هم ليه؟
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
سامية بترقص وسراج دماغه مش معاها قربته منها:حبيبي مالك
سراج هز راسه بنفي:مفيش
سامية:انا عارفة انك زعلان بس انت مفيش في ايدك حاجة تعملها هما كانوا المفروض يتقبلوا قرارك
سراج باصصلها
سامية قربت منه:مش بتحبني
سراج بصلها
سامية:ها
سراج غمض عينه وسابها وخرج اتصل بغرام التليفون لسة مقفول مفيش فايدة قعد يفكر مفيش حد هيساعده يوصلها مفيش حد هيقبل يتكلم معاه...
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
يونس:اي عايزة حاجة
غرام هزت راسها بنفي:شكرآ
يحيى:هنام؟
غرام:اه انا محتاجة ارتاح
يونس:بعد اذنكوا
خرج وقفل الباب
يحيى حط ايده على بطنها بفرحة:انتي هتجيبيلي بيبي
غرام بصتله وهزت راسها بإيجاب
يحيى حضانها:انا فرحان فرحان
غرام ابتسمت:انت الوحيد اللي فرحان يا شقي يا صغنن انت
يحيى:بابا؟
غرام:اي
يحيى:بابا هيبقى فرحان؟
غرام بتمسح دموعها:مظنش....بابا خلاص مش همه
يحيى كشر بحزن
غرام حضنته وباست دماغه:حقك عليا متزعلش....
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
روز:اي يا حبيبي كل دا نوم
اياد: اممم اياد محتاج ينام كتير كتير
روز حضنته: طيب قوم بقى النوم الكتير مش كويس بردو
اياد حضنها وابتسم
روز قعدته: بص انا النهاردا هاخدك تحت
اياد بصدمه:وبابا؟
روز:هو هيخرج
اياد:وكريمة
روز:سافرت
اياد:وجابر
روز:متخافش انا هتصرف
اياد ابتسم:وهنروح فين
روز:هنزلك تحت وبس ليه طماع كدا
اياد ضحك:طيب نخرج ونمشي كتير في الشارع وبعدين نبقى ناخد بابايا معانا مرة تانية ولا اقوله ونخرج بس لازم بكرا يلا نخرج دلوقتي
روز شالته وهي مش فاهمة حاجة من كلامه بس اتجاهلت:حاضر زي منت عايز يا قمر
اياد ابتسم وطبع بوسة طويلة على خدها وهي ابتسمت:ينهار قمر اي القمر دا
اياد ضحك
بالفعل غيث خرج وهي نزلت بأياد شافت جابر داخل اوضته استخبت وخرجت بسرعة من القصر
الحراس:على فين
روز:غيث باشا مستنيني اجيبله الواد
بصولها بشك
روز:يلا يا اياد عشان بابا ميتعصبش
مشيت بسرعة وهما اتصلوا بغيث يتأكدوا
اياد بيبص حواليه بسعادة
روز:هنا المكان دا في حتة مقطوعة
اياد:ودا وحش؟
روز:طبعآ وحش لو كان في حتة حية كان هيبقى في ناس ملاهي ولعب
اياد:اممم
روز شالته على كتفها:انا ممكن اعملك مرجيح هييييييه
بقت تجري بيه وهو بيضحك وماسك فيها جامد:هقع
روز ضحكت:متخافش لو فضلت خايف هوقعك
اياد ضحك وساب ايده وهو فرحان عربية وقفت قدامها:اي الجنون دا تعالي على جنب كدا ولا تحبي ادوسك بشغل العيال دا
روز نزلت اياد وبصتله بغضب:اما انك وقح تبقى مين انت عشان تتكلم معايا كدا
....:هو انتي كمان لسانك طويل مش كفاية انك غبية ومكنتيش هتودي نفسك وتودي الطفل دا في داهية وبس كنتي هتوديني انا كمان في داهية
روز:مفيش غبي غيرك واحترم نفسك يا همجي انت
....مسك دراعها بعنف:بت انتي انتي اتجننتي ولا حصل لعقلك حاجه انا ممكن ادفنك هنا خدي الواد يا شاطرة وابعدي
روز زاته بصدمه وضربته بالألم:ايدك لو اتمدت هكسرهالك يا شاطر انت ازاي تتجرأ وتمد ايدك عليا
اياد مسكها بخوف
....هيضربها عربيه وقفت قدامهم نزل منها غيث بهيئته المخيفة وجبروته
....بصله:نعم وتبقى مين سيادتك انت كمان
غيث من غير كلمة لكمه كذا مرة بغضب وهو مش مديله فرصة يصد اي ضربه روز صرخت:غييييث خلاص سيبه هيموت في ايدك سيبه
غيث ركله بعنف وسحب روز اللي شايلة اياد ركبها العربيه ومشيو
اياد ماسك في روز بخوف
غيث بغضب:اي اللي مشاكي من القصر ومعاه انا لحد دلوقتي هادي
روز:انا اسفة انا اصريت اني اخرجه
اياد:لا
بصوله بإستغراب
اياد:انا اللي اصريت ننزل وهي مكنتش عايزة بس انا اتحايلت عليها
غيث اتصدم من كلامه بس بص قدامه هو حبها وبيدافع عنها؟؟هو مش خايف من غضبه؟مش خايف يضربه؟
روز:بس يا اياد
اياد هز راسه بإيجاب وحضانها
غيث وقف العربية بإستغراب:هو في اي وازاي خلتيه يسمع كلامك كدا؟
روز بصتله:شوية حنان ناقصه وبس شوية مراعاة لمشاعره عشان يبقى راجل يا غيث
غيث مشي بالعربيه ومفيش دقيقة كان قدام القصر:انزلي ولو عرفت انك نزلتي بيه انا مش هرحمك
روز بصتله بغضب:اي الهمجية دي
غيث بصلها بصدمة:همجية؟
روز:اه همجية اي اللي حصل لدا كله حبيت اخرجه بس مش اكتر
غيث:اممم محصلش حاجة يعني اتخانقتي مع واد شكله ابن ***** والله اعلم كان ممكن يتطاول معاكي في الكلام
روز بغضب:انت اي الفاظك دي وقدام الولد
غيث بغضب:روووووز انزلي قبل مفقد اعصابي ولمي لسانك
روز نزلت بغضب وطلعت وهي شايلة اياد
اياد باصصلها بصدمه
روز:نعم انت كمان
اياد:انتي ازاي انتي اتكلمتي معاه كدا وهو سكت هو كان ممكن يموتك
روز بصتله وضحكت:والله معرفش يبني هو ممكن فعلآ يرجع يموتني
غيث بيسوق بغضب:همجي انا همجي صح عشان كدا ساكتلها همجي عشان حاسس انها مرت باللي مريت بيه وبحاول اكون مراعي....
سكت:مراعي؟وانا مالي متمر ولا تغور انا هعرف شغلي معاها بس ارجع ماشي يا روز
#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
#Nada_Mohsen
سراج عمال يتقلب ومش عارف ينام وهي قربت منه ونامت على دراعه وبصاله بحب قعد بسرعة
سامية:مالك يا حبيبي
سراج بضيق:مش جايلي نوم بقولك متيجي نسهر برا
سامية بإستغراب:الساعة 12 يا سراج
سراج:واي يعني قومي البسي يلا
سامية بإستسلام:ماشي
لبست ونزلوا راح على كباريه غيث وهي اتصدمت:اي دا احنا بنعمل اي هنا؟؟
سراج:هنسهر
سامية بضيق:بس لي هنا
سراج:وماله هنا؟خايفة تحني ولا اي
سامية هزت راسها بنفي:مش كدا...
سراج:اومال؟
سامية :مكنتش حابة ادخل...
سراج:طيب انزلي
نزلوا ودخلوا وبقو ينادولها:عاااايزين سااامية عااايزين سااامية
سامية بصت لسراج
سراج قاعد متجاهل
غيث وقف قدام الترابيزة بتاعتهم
سراج ابتسم:الله انت اللي هتاخد الطلبات بنفسك؟
سامية بصت لسراج بضيق:سراج..
غيث:اي اللي جابك هنا؟
سراج:جاي اكل واشرب وانبسط يا سيدي عندك مانع
غيث:بصراحة عندي وجودك مش مرحب بيه هنا
بص لسامية وابتسم ببرود:هو انت كنت بتاخد مراتك هنا ولا اي
سراج بصله بعدم فهم
غيث:قصدي غرام...غ ر ا م
سراج بصله بغضب وهو بيحاول يسيطر على اعصابه
غيث ابتسم وهو عارف انه بيستفز سراج:بس عارف اول ملمستها وكشت وابتدت تعيط وتصرخ تؤ صعبت عليا اوي يحيى انا سايبة ابني...متعرفش انها وقعت في ايد اللي مبيرحمش وانها ممكن تبقى غرامي
سراج فقد اعصابه وقلب الترابيزة برجله ومسك غيث لكمه وغيث ردله اللكمه بعنف اكبر قربوا الحراس ومسكوا سراج وغيث بغضب لكمه
سامية صرخت:غيث باشا ارجوك سيبه
غيث لكم سراج بغضب والحراس مكتفين حركته
سراج صرخ بغضب والكل بيتفرج:هندمك على كل كلمة يا حقير يا ابن الكلب
غيث ركله بعنف في بطنه وهو وقع في الأرض بألم مسح الدم اللي على شفايفه ووقف هيمسك في غيث الحراس مسكوه:تعرف على قد مهي ناعمة ورقيقة على قد مكانت شرسة بس انبهرت بقصري بقولك اي بعد اذنك بقى زمانها لوحدها يا عيني
غيث خرج وهو بيضحك ببرود
سراج فقد اعصابه ضرب الحراس بغضب وكان هيروح وراه هز راسه بنفي وراح على بيت سليم المنشاوي
احلام فتحت واتخضت:سراج اي اللي حصل حبيبي اي اللي عمل فيك كدا
سراج بلهفة واضحة:غرام فين فين هي؟
احلام:غرام سافرت...
سراج:سافرت فين ومين وصلها للمطار
احلام:عمران وصلها...
سراج غمض عينه وسند على الحيطة
احلام وقفت قدامه:مالك يا حبيبي
سراج هز راسه بنفي:مفيش...مفيش يا تيتة....
سابها ومشي وهي اتنهدت بحزن:ربنا يهديك....
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا
غيث دخل وهو مبتسم وقفل طلع اوضته وقبل ميدخل راح على اوضة روز ملقهاش راح عند اياد سمع صوتها:انا نمت وانت قاعد متنحلي هل هتفضل سهران مش معقول
اياد ضحك:احكيلي حدوته تاني
روز:طيب انا تقريباً نسيت كل كل الحواديت
اياد:افكرك
روز ضحكت:فكرني بس تنام
اياد:احكيلي حدوتة عن ام بتحب ابنها وبتخرجه وبعدين الوحش كالها
روز ضحكت:دي مش هتنيمني انا شخصيآ دي هتخليني يغم عليا اي انت غاوي تترعب بقولك اي تعالى ونام
سحبته في حضنها وباست جبينه:تصبح على خير
اياد ابتسم وغمض عينه:بحب حضنك يا مامتي
روز بصتله اوي
اياد:قريب هتبقي مامتي
غيث غمض عينه بضيق وهو ورى الباب وجسمه ارتجف للحظات وقعد على الكرسي مستنيها تخرج بيهمس:لا قالها مامتي يعني اي...يعني اي هو قالها بتلقائية ولا فعلآ سيادته بيفكر فيها مستحيل طبعآ مستحيل
خرجت بعد مأياد نام وهي بتتاوب شافته صرخت غصب عنها وقف بسرعة حط ايده على شفايفها:شششش اسكتي اهدي بس
روز بعدت ايده:انت...اووف خضتني في اي يا غيث قاعد كدا ليه وفي الضلمه انت لو هتقتل حد مش هتقعدله كدا
غيث:اممم عايزك في موضوع
روز بصتله بإستغراب:موضوع!
غيث:تعالي
روز:بس انا مش قادرة هموت وانام بجد
غيث سحبها:انجزي يلا
راح على اوضته قعدها ببرود وحط قدامها ورق :امضي
روز بإستغراب بصتله:امضي؟على اي؟
غيث:على الجواز
روز بصتله بصدمة:اي؟
غيث:امضي وانا هاخد الورق وهخليه قانوني
روز بصاله بدهشة:انت بتتكلم بجد؟يعني انت عايز تتجوزني
غيث :اظن الكلام دا مفيهوش هزار
روز ابتسمت غصب عنها وخدودها احمرت:انت....تتجوزني انا؟
غيث هز راسه بإيجاب
روز ابتسمت وفرحتها بانت عليها:والفرح هنعمله هنا؟وممكن صحابي يجوا واهلي وكمان
غيث:حيلك حيلك صحاب اي واهل اي؟؟
روز بصتله وبعدت نظرها بخجل:اومال
غيث:امضي بس
روز:بس دلوقتي كدا ومن غير اي حاجه واهلي؟
غيث:اهلك مهيصدقوا يرتاحوا منك
روز بصتله فجأة وهو حس انه جرحها وبان صوتها مهزوز:لا....مش كدا....
غيث:طيب انتي مش موافقة؟
روز هزت راسها بنفي:مش كدا بس مكنتش متخيلة انك هتعرض عليا اننا...
سكتت بخجل اول مرة يشوفه ابتسم:طيب امضي
ابتسمت ومضت وخلاها تبصم وهي باصة للون اللي في ايدها قد اي كانت لحظة مميزة بالنسبة ليها قد اي كان فارق معاها شال الورق في الخزنة وهي هتخرج سحبها
روز اتألمت بس ابتسمت ببشاشة:اه....في اي ايدي اتلوت
غيث:رايحة فين؟
روز بصتله بإستغراب:عادي رايحة اوضتي هنام انا لسة منيمة ابنك حالآ
غيث:هتنامي هنا النهاردا
روز بعدم تركيز:هنا؟وانت؟
غيث بصلها بتركيز:تفتكري فين مش اوضتي؟
روز بصتله:انت بتهزر اكيد بعد اذنك بقى انت بتصحي الواحد من النجمة
هتخرج سحبها اجمد من الأول
روز اتألمت واتكلمت بغضب:غيث في اي مالك حاسب دراعي
غيث بيقرب منها وهي بعدت سحب شعرها بعنف صرخت:اااه غيث اي اللي بتعمله دا اتجننت
غيث:تؤتؤ مش هسمحلك تطولي لسانك وبعدين مش اتجوزنا اي خايفة من اي حقك محفوظ وبعدين مسمعتيش كلام اياد عايزك تبقي مامته وصدقيني اي طريقة غير كدا مش هتعجبك دلوقتي خليكي هادية اسمعي كلامي وبس
روز بصتله بصدمه:انت....بتقول ايه!...
غيث حاوطها:بقول اي؟انتي سامعة اي انتي معندكيش حجة ترفضيني مش كدا
روز زأته:غيث ابعد عني انت بتغلط انا مش موافقة
غيث:ليه مش جوزك
روز بدموع:لا مش جوزي عمر الجواز ميبقى بالطريقة دي ابعد عني الجواز بيكون
غيث بتهكم:بيكون؟متكملي
روز:بيكون غير كدا
غيث:بيكون ازاي
روز بعدت قعدت تفكر بس ملقتش عندها اجابة بيكون ازاي بصتله:بيكون شيئ اسمى من ورقتين ومن رغبة و
غيث شدها بعنف لدرجة ان كتف فستانها اتقطع وكأنه مش فارق معاه:بطلي بقى انا مش عايز دوشة دا اكتر وقت عايزك فيه انتي متتخيليش ازاي فرحان بعد محرقت دمه
صرخت وبتبعده:غيييث ابعد عني متغلطش بالله عليك انت اي واحدة تتمناك ابعد عني والنبي بلاش تدمرني ابعد عني
غيث بصلها وهي بتبعد
روز بدموع بصاله:ابعد عني وحيات اغلى حاجة عندك وحيات اياد
الباب خبط وهي بتزأه وهتقوم سحبها تاني وبغضب:مين؟
جابر :غيث باشا....انا عايز حضرتك ضروري
غيث:خير يا جابر مش وقته مش فاضيلك
جابر:الموضوع مهم..
غيث غمض بضيق وبصلها وهي بعدت وماسكة كتف فستانها وهي بصاله بإستحقار خرج وهي انهارت في العياط هي اتخيلت انه حبها او حس انها ممكن تبقى زوجة للبيت دا كانت بتحلم حلم جميل وفوقها على كابوس هي فعلآ بتحبه ومكنش عندها مانع تتجوزه بس مش بالطريقة دي او يمكن هي كانت مبهورة بيه مش اكتر!!
بسرعة خرجت هدوم من دولابه ولبست قميص من عنده فوق الفستان اللي قطع كتفه وخدت الكوفية لبستها وهي خايفة تخرج تلاقيه قدامها
غيث:نعم عايز اي
جابر:ا...سراج باشا كان في الكباريه واتخانق مع الحراس وكسر الترابيزات
غيث:وحيات امك؟وهو اللي قالك بقى مقلكش اني كنت هناك؟
جابر بيدور على حجة مش لاقي
غيث مسكه من رقبة قميصه:جابر انت طول عمرك بتسمع الكلام متخلنيش اغير رأيي فيك ها؟
جابر:انت.....عمرك مجبرت واحدة انها تبقى معاك....متفتكرش انك كدا بتخلصها انت اكيد عرفت حاجة و
غيث بغضب:ابعد عن الموضوع دا لأول ولأخر مرة بقولهالك اياد قال انها قريب هتبقى ام ليه انت فاهم دا معناه اي انا مش عارف ممكن توصل بالبني ادم دا يعمل اي لو مراتي مش هيقدر يقربلها ودا اللي انا واثق فيه
دخلها كانت بتقفل زراير القميص اللي خادته من دولابه صفر:اي القمر دا
روز بعدت بخوف والدموع على خدها:سيبني اخرج.... سيبني... انت اي واحدة تتمناك بلاش تعمل كدا
غيث بصلها:هو انتي مكبرة الموضوع ليه اومال لو مكنش بينا ورقتين بس انتي غبية تتجوزي ومن غير شهود ولا اهل ولا اي شيئ؟
روز اتعصبت وصرخت فيه:قطعهم انت فاكر ان الكل رخيص زيك ورقتين؟انت احقر مما تصورت..
غيث ابتسم وهو بيقرب:بتستفزيني اوي يا بت انتي اول واحدة تستفزني وعشان كدا نعمل اي نكسر غرورها
شدها بعنف وهي بتعيط والباب اتفتح
غيث بغضب:جاابر انت بتعمل اي هنا
روز جريت وراه ومسكت فيه بدموع:خرجني دا واحد حقير
غيث بغضب:برا وانتي تعالي بدل مخليكي تبكي بدل الدموع دم......
جابر:انا بحبها ومش هسمح تتأذي بأي شكل...
تعليقات
إرسال تعليق