القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببتك صدفة الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة كوكب

 رواية أحببتك صدفة الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة كوكب

رواية أحببتك صدفة الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة كوكب

رواية أحببتك صدفة الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة كوكب

منال بحزن : بصي ياستي انا هحكيلك رغم اني مكونتش عايزة افتح الموضوع تاني اصلا بس انتي عشان حبيبتي هقولك وقبل مااقولك توعديني ان ده يفضل سر ما بنا لان هتكوني انتي اول واحدة افتح معاكي الموضوع ده من سنين

حبيبة : اوعدك يا عمتو

منال : وانا واثقة فيكي و مصدقاكي ياقلب عمتو
بصي بقا
من ييجي 10 سنين كدة انا كنت ف الكلية و اتعرفت علي واحد زميلي و حبينا بعض جدا فوق مما تتصوري ف الاول كنا اصحاب وبعد كدة علاقتنا اتطورت مع اني انا عمري ف حياتي ما حبييت حد كنت مركزه ف مستقبلي بس انا وهو حبينا بعض و مبقناش قادرين نستغنا عن بعض و اتفقنا ع الجواز و خلاص جهزنا كل حاجة واتفقنا علي كل حاجة و.......

حبيبة ب استغراب : كملي يا عمتو بتعيطي ليه

منال وهي تمسح دموعها : لا ياحبيبتي مش بعيط ولا حاجة
المهم ف يوم كنا خارجين مع بعض و اتفقنا هنقعد ف كافيه معين يعني
و روحتلو و هو كان مستنيني هناك
و روحت لقيت واحده قاعده معاه و ماسكة ايده و قاعدين بيضحكو ويهزرو مع بعض و لما روحت بكل بجاحة يقوللي اقعدي ياحبيبتي
روحت رميتلو دبلته ف وشه ومشيت وسبته و من ساعتها حاول يكلمني كذا مرة وانا خلاص قفلت قلبي بضبة ومفتاح
رغم ان من ساعتها لحد انهاردة حبه ف قلبي بيزيد يوم ورا يوم و حتي و هو مش معايا

حبيبة : طب مش كنتي تسمعيه يا عمتوو يمكن اخته ولا حاجة ولا قريبته مثلا

منال بحزن : مالوش اخوات بنات هو كان قايلي علي اهله كلهم و حتي لو قريبته ف ده مش مبرر للي انا شوفته ولا لمسكت ايدها ليه عشان كدة محاولتش اسمع اي مبرر لاني مكونتش هقتنع لو قال ايه ومن ساعتها وقطعت كل الخيوط اللي ممكن توصلنا ببعض
وكفاية عليكي بقا اوي كدة عشان قلبتي عليا المواجع امشي من وشي بقا يا بت

حبيبة بحزن : للدرجادي ياعمتو بتحبيه اوي كدا

منال بهدوء : كلمه بحبه ديي شويه يا حبيبه انا وصلت لمرحله اني بقيت بعشقه مش بحبه بس كنت بتمني اني اقدر انسا بس مقدرتش كل لما اقول انا مش هفكر فيه تاني بلاقي نفسي بفكر فيه اكتر من الاول

حبيبة : حقيقي مش عارفه اقولك ايي ياعمتو

منال بهدوء : ماتقوليش حاجه انا اللي عايزة اقولك حافظي علي حبك ياحبيبة مراد بيحبك وانتي كمان بتحبيه هتندمي باحبيبه لو فضلتي منشفه دماغك كدا ورافضه ترجعي لمراد صدقيني هتندمي اوعديني يا حبيبه انك هتسامحي مراد

حبيبة بدموع : ربنا يسهل ياعمتو ادعيلي انتي بس

منال : بدعيلك دايما ياحبيبتي

وبعد مدة طويلة انقضت في كلامهم و حكايتهم وصلو الي القاهرة

منال : حمد لله ع ااسلامه ياست حبيبة يالي مدوخانا معاكي

حبيبة بضحك : الله يسلمك ياعمتو وبعدين يعني لو مدوختكوش معايا هدوخ مين يعني اروح اجيب حد من الشارع ادوخه معايا يعني

منال بضحك : هههههه ماشي يالمضة

حبيبة بمرح : ماشي يا قلب اللمضه اسيبك بقي تروحي تقعدي مع الست امي ديي اللي زمانها مش لاقيه حد ترغي معا من بعدي وادعيلي عشان انا انهاردة يا قاتل يا مقتول

منال بضحك : اتوكسي علي خيبتك دا انتي اخرك لو هشيتي دبااانه يبقي كويس

حبيبة بغرور وثقه : اممممم صح انتي عندك حق اصل انتي لسه ما تعرفنيش كلها ساعه بالكتير وتلاقيني رايحه ع القسم بجريمه قتل ابقي تعالي بقي زوريني وهاتيلي معاكي كباب وكفته

منال بضحك : انا طول عمري اعرف انها عيش وحلاوة تيجي انتي يا طفسه يا بنت الطفسه تغيري المعلومه

حبيبه بضحك : طيب والطفسه زنبها ايي احم قصدي امي زنبها ايي

منال : زنبها ان انتي بنتها ويلا اتكلي علي الله عشان انا زقهت منك ومن رغيك واصحي البيهمه اختك اللي نايمه ديي عشان دا لو زمانه ميت كان صحي من رغينا وزننا طول الطريق

حبيبة بضحك : اه والله ياعمتو انا مش عارفه هي نايمه ازاي كل دا اسيبك وانزل اروح اشوف الواد اللي بيخوني دا يلا سلام

منال : سلام يا لمضه

وسابتهم حبيبه وطلعت عند مراد

واول ما طلعت وفضلت تخبط ع الباب بشدة واتفتح الباب وكانت المفاجاة............
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات