القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مقتل الدكتورة ولاء الفصل الثاني 2 بقلم جيجي أحمد

 رواية مقتل الدكتورة ولاء الفصل الثاني 2 بقلم جيجي أحمد

رواية مقتل الدكتورة ولاء الفصل الثاني 2 بقلم جيجي أحمد

رواية مقتل الدكتورة ولاء الفصل الثاني 2 بقلم جيجي أحمد

نزل الدكتور مراد من النيابة وكانت مستنياه في العربية الدكتورة مني دكتورة الجراحة العامة مع دكتور مراد في نفس القسم عمرها ٣٥ سنه شايفه نفسها اوي وبتحب الميكب ولبسها شيك وهي اصلا جميله جدا ومش متجوزه وبتحب الدكتور مراد
🙈
وهو معجب بيها وداخله دماغه اووي
😅
 واطي

مني : عملت ايه يامراد
مراد : مفيش استجوبوني وبس على فكره ممكن يبعتولك انتي كمان وهياخدوا أقوالك
مني : ماشي وانا جاهزه انا مكنتش اعرف عنها حاجه اصلا وبتدلع عليه متيجي تسهر معايا النهاردة يامودي
مراد : مش هينفع يامنى ولاء معداش على موتها يومين وعلياء عند جدتها وحالتها صعبه واكيد محتجاني جنبها لازم اروح اخدها في حضني واحاول اعوضها عن عن ولاء الله يرحمها
مني : بنرفزه طيب اتفضل وصلني

ولاء رايحة على مكتب مراد وبتخبط وبتفتح شافت مني اعده وبتعدل هدومها
مراد : بارتباك في حاجه يا ولاء
ولاء : بتبص على مني اللي مرتبكة اه يامراد كنت عايزاك معايا في العمليه اللي انا داخلاها دلوقتى انت فاضي ولا شكلك مشغول
مني : لا مشغول ايه بس يادكتوره دنا كنت بتكلم مع الدكتور في حاله عندنا هنا عايزه جراحة على بالليل هو يروح معاكي العمليه دي وبعدين يبقا نخلص العمليه بتاعتنا عن اذنكم
ولاء : ااااه طيب ها يامراد ممكن تجهز نفسك
مراد : اااه اااه حاضر يا حبيبتي انا رايح التعقيم
ولاء : طيب بسرعة لو سمحت

وكيل النيابة
الأمين : الدكتور إيهاب حسين يافندم
تامر : شاورلو بايده يعني اخرج انت اتفضل يادكتور
إيهاب اعد قدامة وباين على وشه الحزن جدا لانه كان بيعز الدكتورة ولاء وكان بيعتبرها زي اخته الكبيره
تامر : اقعد يا دكتور
اإيهاب : حزين تحت امر حضرتك
تامر : اسمك سنك وظيفتك
إيهاب : اسمي إيهاب حسين عندي ٣٣ سنه وظفتي دكتور قلب وزميل الدكتوره ولاء في نفس القسم
تامر : طيب احكيلي بقا ايه اللي حصل يوم الحادثة

إيهاب : حضرتك انا والدكتوره ولاء كان عندنا عمليه حوالي الساعه ١١ بالليل خلصت على ١ كده وبعدين دخلنا المريض العنايه وفضلنا في العناية لحد حوالي ما بقت الساعه ٢ونص قولت للدكتورة ولاء تروح تريح في مكتبها لأنها كانت فعلا

مرهقه جدا وانا قولت هدخل مكتب انا كمان اريح شويه وبعدين ارجع تاني العناية اطمن ع المريض وسبتها دخلت مكتبها قدامي وانا رحت مكتبي نمت شويه وصحيت على الساعة ٥ ودخلت العناية تاني فضلت فيها لحد الساعة ٦ وانا معدي سمعت الممرضه سمر بتصرخ وتنادي على الدكتورة دخلت لقيت الدكتورة بالمنظر اللي كانت عليه اتصلت بالشرطة علطول وبيعيط الله يرحمها

تامر : اهدي يادكتور اتفضل بيديلو منديل طيب وانت راجع العنايه بعد مارتحت في مكتبك معدتش على الدكتورة ولاء تاخدها معاك العنايه؟؟
ايهاب : لا يا فندم انا قولت اسيبها ترتاح واروح انا اطمن ع المريض حتى مكنتش اعرف هي لسه موجوده في المستشفى ولا روحت وقولت اتابع انا حاله المريض اليوم ده

تامر : طيب وانت يادكتور بقالك اد ايه شغال مع الدكتورة

إيهاب : حضرتك انا متعين بقالي تلات سنين في المستشفى ومن يومها وانا مع الدكتورة وكنت بعتبرها اختي ومعلمتي كانت محترمة وانسانه خلوقه وطيبة وكل الناس بتحبها ودايما كنت بتكلم معاها في اي حاجة تخصني

تامر : اممم اتفضل امضي على أقوالك وممكن نحتاجك تاني
إيهاب : انا تحت امرك يافندم في اي وقت

إيهاب : صباح الفل ياست الكل
ولاء : هههههه بكاااش عايز ايه اخلص
إيهاب : هههههههه انتي فقساني علطول كده
ولاء : ما انت تربيتي وعارفاك كويس هااا اخلص
إيهاب : ربنا يخليكي ليا عملتلي ايه في موضوع سوسو هي هتفضل تقلانه عليا كده كتير متكلميها بقا عايز اكمل نص ديني ياناااس قبل مامووووت
ولاء : هههههه يابني بعد الشر عليك انت لسه صغير وبعدين ماهي عندك اهيه متروح تتكلم معاها هو انا خلفتكم ونسيتكم
إيهاب : طيب متجسي نبضها كده يا دكتورة انتي بتعرفي تتكلمي معاها أصلها جد اوووي ورخمه كده
ولاء : ولما هي جد ورخمه هتموت عليها ليه انتو كده بتحبوا اللي يغلبكم
إيهاب : هههههه عقلنا صغير هتقولي ايه هاا والنبي هتكلميها
ولاء : حاضر ياسيدي وأمري لله منا خلفتك ونسيتك هي جات ولا لسه اصلا

إيهاب : ربنا يخليكي ليا يا احلى اخت انا شايفها داخله أوضة التعقيم تقريبا عندها عمليه مع الدكتور مراد
دخلت نهي : الله انت هنا يادكتور. إيهاب والدكتور فوزى قالب عليك الدنيا
إيهاب : ياساتر عايز مني ايه ده
نهي : مش عارفه سمعاه بيقول لسمر وتهاني يدوروا عليك
إيهاب : طيب لما اروح اشوف عايز ايه والنبي يادكتوره ولاء متنسيش بقا
ولاء : هههههه يابني قولتلك خلاص بقا
ايهاب: اشطه عن اذنكم قبل متنفخ
ولاء : هههههه مجنون
نهي : هههههه بس دمه عسل وبعدين ايه اللي بيقولك متنسيش
ولاء : مانا قولتلك قبل كده هيموت على سوسن ياستي وعايزيني اكلمهالو صحيح عملتي ايه في اللي قولتلك اتأكد منه
نهى : دورت في الملفات فعلا مفيش حد جه أمبارح في حادثة خالص

ولاء : ازاي يانهي الكلام ده عم منصور سواق الاسعاف اكدلي ان الراجل ده دخل المستشفى إمبارح وكان جثه تفتكري تكون راحت فين الجثه دي في حاجه غلط بتحصل في المستشفى دي ولازم اعرفها
نهى : بقولك ايه ياولاء خليكي في شغلك اللي في العناية وملناش دعوه انا هاقوم ابص على الحاله اللي كنت عملالها الزياده الصبح عايزه مني حاجه

ولاء : لا يانونو روحي انتي ياحبيبتي وفضلت اعده تفكر جثة الراجل اللي دخلت المستشفى راحت فين وعايزه تعرف كل حاجه وبتكلم نفسها اكيد دخلوه المشرحة بس ازاي ميتسجلش في ملفات المستشفى انا هتجنن وطبعا عشان اروح المشرحة هيشكوا انا رايحة المشرحه ليه هوووف في حاجات غريبه بتحصل وانا لازم اعرفها
تهاني بتخبط عليها
ولاء : ادخل

تهاني : دكتور ولاء ممكن تيجي العنايه شويه
ولاء : في حاجه حصلت في العناية
تهاني : ايوه يادكتورة الحج محمود اللي جه من يومين لا عايز ياكل ولا ياخد الدوا انا تعبت منه يادكتوره
ولاء : هههههه معلش ياتهاني ده راجل كبير اوي في السن ولازم ناخده على اد عقله تعالي انا جايه معاكي يلا بينا
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات