القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببتك صدفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حبيبة كوكب

 رواية أحببتك صدفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حبيبة كوكب

رواية أحببتك صدفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حبيبة كوكب

رواية أحببتك صدفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حبيبة كوكب

لم تجد رد ففتحت منال باب الغرفه ولم تجدها ظلت تبحث عنها وفجاء سمعت صوت صراخها في الغرفه التانيه منال جريب بسرعه.

منال بخصه : حبيبه انتي فين

حبيبه بصراخ وهي تنظر للارض : عااااا صورصااااااااار
حااسبييييييي يااااعمتووووو دا بيقرب موتييييييي متسيبهووووووووش

منال بغضب : ياااااااابنت المجنونه كل دا عشان صورصار

حبيبه بخوف : والنبي ياعمتو موتييي موتيييي بسرعه

منال بضحك : تعالي يااخرت صبري اخرجي من الاوضه بدل ماانتي مرعوبه كدا

حبيبه : طيب هاتي ايدك

منال : تعالي تعالي وعامله فيها سبع رجاااله ف بعض

حبيبه وهي تجري خارج الغرفه وتتحدث بصوت عالي : ياعمتووو بقي اناااااا مابقتش اخااااف زي الاول انا بقييييت اخاف اكتر

منال بضحك : طيب تعالي يامجنونه انا قولت البت انتحرت ولا ايي ونسيت انك تافهه

حبيبه : مين دي اللي تنتحر وانتحر ليه اصلا

منال بجديه : دا مراد مرعوب عليكي عمال يقولي خليكي مع حبيبه لتعمل ف نفسها حاجه

حبيبه بضحك : هههههههههههههه اعمل في نفسي حاجه لي ان شاالله دا فاكر نفسه حله محشي الموكوس هههههههههه

منال ب ااستغراب : بت انتي برج الجوزاء

حبيبه بضحك : ههههه اه اه عرفتي ازاي

منال : ماهو الجوزاء دا برج المجانين اللي هو متعرفيش هما زعلانين ولا فرحانين ولا جعانين

حبيبه : اللهم صل ع النبي هو انا عمتي عالمه فلك وانا معرفش

منال : طيب بطلي دوشه بقي انا نسيت كنت جايه ليه
اه افتكرت بقولك فرح الواد ابن خالك بعد بكرا و..

حبيبه : قبل ماتكملي كلامك ياعمتو انا مش بروح افراح وانتي عارفه كدا كويس

منال : يعني مش هتروحي الفرح .

حبيبه : ياعمتو انا مش عايزه مش بحب الافراح والدوشه وانتي عارفه كدا

منال : يعني يرضيكي اروح لوحدي

حبيبه : لا ياعمتو مش هتبقي لوحدك ليان هتبقي معاكي.

منال بحزن مصطنع : طيب عشان خاطري تعالي معايا الفرح لو بتحبيني تعالي معايا

حبيبه : يووووو بقي ياعمتو طيب نروح خمس دقايق بس ومش هزود عن كدا

منال بفرح : طيب خمس دقايق وانا موافقه المهم انك تروحي

حبيبه بمرح : بقولك ايي يا موني ماتيجي تحكيلي حكايه من الحكايات بتاعتك

منال : شوف احنا بنتكلم ف ايي وانتي بتتكلمي ف ايي

حبيبه : ماخلاص بقي ياعمتو قولتلك هروح

منال : طيب وانا هنزل اشوف البت اختك بتعمل ايي تحت مش سامعه ليها صوت

حبييه بضحك : تلاقيها بتاكل ماهي طالعه لاختها اصلا

منال : طيب ماتنزلي تاكلي انتي كمان ياحبيبتي انتي لما نزلتي ماكلتيش حاجه

حبييه بهدوء : عمتو انا بحبك اوي اوي

منال بضحك : شوف انا بقول اي وانتي بتقولي ايي

حبيبه بحب وضحك : علطلاق ياعمتو انتي احلي واحده ف عيله ابويا كلها وممكن بقي تجيبي حضن كبير بقي

منال وهي تحضن حبيبه

لتفتح ليان الباب لتجد حبيبه تحتضن منال ومنال هي الأخري تحتضنها

ابتعدت حبيبه عن منال عندما رات ليان وهي تضحك : طبعا أنا لو حلفتلك أن دا كان حضن بريئي بين بنت لعمتها مش هتصدقيني

ليان بتمثيل وضحك : انا ف حياتي مشوفتش كدا عمتي واختي لاااااااااا لااااااااااا مش ممكن وهي تجري خارج الغرفه

حبيبه وهي تجري وراها وتضحك بشده : لطفي ااستني يا لطفي

منال وهي تضحك علي ولاد اخيها : والله انتو الاتنين مجانين ربنا مايحرمكم من الهبل

منال طلعت التلفون عشان تبلغ مراد ان حبيبه وافقت ان هي تروح الفرح

منال : الو مراد عندي ليك خبر هيفرحك

مراد بفرحه : حبيبه وافقت ان هي تيجي الفرح صح

منال بضحك : اه وافقت تخيل

مراد : انا والله فضلت ادعي ان هي توافق حقيقي مش عارف اشكرك ازاي

منال بحب : حبيبي انت تستاهل كل خير ربنا يصلح مابينكم يارب انا هقفل دلوقتي بقي سلام

مراد : سلام

منال فصلت الخط ونزلت تشوف حبيبه وليان

منال : حبيبه انتي فين

حبيبه بصوت عالي : انا اهو اعمتوووو

منال بضحك : بتعملي اي ف المطبخ

حبيبه : هكون بعمل اي يعني كنت بشرب

منال بضحك : يابت بتشربي بردو طب امسحي الاكل اللي مبهدل وشك دا بس الاول

حبيبه : اي دا هو في الاكل ف وشي ياكرامتك اللي ف الارض ياقرمط

منال بضحك : طب بس بس بطلي دوشه وتعالي يابت ياطويله انتي ركبي الستاره عشان اختك الهبله وقعتها

حبيبه بغرور : مش عارفه من غيري كنتو عملتو ايي بس

اتجهت حبيبه للغرفه تركب الستاره وطلعت ع السلم الخشبي وكانت تركبها بحذر ولكن للأسف وقعت حبيبه والسلم عليها لتقع علي الأرض متألمه

حبيبه بصوت عالي :
عاااااااااااااا اااااااه يا انااااا يااااماااااااا هو مش المفروض حد يلقطني زي كوشي وارناف في المسلسل الهندي اشمعناااا انااا أقع علي الأرض وهي مهما تقع ارناف يشيلها منكم لله يا بتوع الهندي

منال : ايي دا وقعتي ليه

حبيبه بعصبيه : لا مفيش اصل لقيت نفسي زهقانه قولت لما اقع شويه دا بدل ماتيجي تقوميني اه ياضهري ياني

منال بضحك : بقي حتت ستاره مش عارفه تركبيها انا مش عارفه انتي متجوزه ازاي بس

حبيبه وهي تقوم : اي علاقه الجواز بتركيب الستاير وبعدين انا مش هغير الستاير غير مرتين في السنه بس

منال ب استغراب : مرتين اشمعني مرتين يعني

حبيبه : اه مرة ف العيد الصغير ومرة ف العيد الكبير

منال بضحك : بس يا زباله انتي المفروض تخلي شقتك علي طول نضيفه هو لازم ف العيد يعني

حبيبه بمرح : دا يبقي كويس لو عملتها ف العيد كمان وبعدين انا عايزه افهم انتو ليه لازم تقلبو البيت ف العيد يعني والله حرام عليكم عشان عيد اربع ايام نهد بيت عنكبوت وعنكبوته بيعملو فيه من العيد اللي فات ليه الظلم دا

منال : بت انتي بطلي دوشه دا انتي صداع الله يكون ف عونك يامراد

حبيبه : وليه السيره النكد ديي بس ياموني مااحنا كنا حلوين اهو

فجاء قطع اتصالهم هاتف حبيبه وكان رقم مراد

حبيبه : اوووف بقي لو كنا جبنا سيره ربع جنيه بس

منال بضحك : دا مراد

حبيبه : ايوه سي بتاع

منال بغضب : حبيبه احترمي نفسك دا جوزك بردو وبعدين اتفضلي ردي شوفي عايز ايي

حبيبه بعصبيه : اووووف حاضر

حبيبه : الووو عايز ايي

شخص ما : مين انتي......
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات